Γράφει η Αντωνία Μπούζα
Με ανάρτησή του στην επίσημη ιστοσελίδα της Περιφέρειας Πελοποννήσου ο Περιφερειάρχης κ.Παναγιώτης Νίκας, στις 14-10-21, εξέφρασε την εκτίμηση πως «υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες να εξευρεθεί χρηματοδότηση για τον οδικό άξονα Λεύκτρο – Μεγαλόπολη – Αρχαία Ολυμπία και πως ο εν λόγω άξονας, συγκαταλέγεται στις προτάσεις έργων που η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει υποβάλει για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων».
Η δυναμική, παραγωγική και τουριστική Τριφυλία, με τέτοια απαράδεκτη πρόταση οδηγείται απόλυτα στο περιθώριο, αποκόπτεται από κάθε αναπτυξιακή προοπτική και κανείς εχέφρων πολιτικός και αυτοδιοικητικός, δεν μπορεί να το επιτρέψει.
Η απεμπόληση του στρατηγικού στόχου δεκαετιών, τόσο της πολιτικής , της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και σύσσωμης της κοινωνίας, για την ανάπτυξη του Δυτικού άξονα, δηλαδή την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος –Καλό Νερό –Τσακώνα, αποτελεί κόλαφο για την Περιφερειακή Αρχή του κ. Νίκα, που ως φαίνεται αδυνατεί να αντιληφθεί το ατόπημα και τον αρνητικό αντίκτυπο που έχει δημιουργήσει.
Η αναφορά μάλιστα του νέου Περιφερειάρχη πως θα εξεύρει χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για το νέο οδικό άξονα Λεύκτρο-Μεγαλόπολη-Αρχαία Ολυμπία, υποδηλώνει αφενός την πρωτοφανή άγνοια χειρισμού ευαίσθητων και κομβικών θεμάτων ανάπτυξης της Πελοποννήσου, τόσο από τον ίδιο, όσο και από τους συνεργάτες του και αφετέρου φανερώνει μία τιμωρητική διάθεση απέναντι σε έναν ευλογημένο τόπο, λόγω δικών του πολιτικών ανασφαλειών.
Ας μάθει λοιπόν μιας και το αγνοεί, πως νέους οδικούς άξονες δεν χρηματοδοτεί το Ταμείο Ανάκαμψης. Έτσι η πρόταση για Λεύκτρο-Μεγαλόπολη-Αρχαία Ολυμπία είναι εξαρχής μη παραδεκτή .
Το μόνο που προσπαθεί ο ίδιος και οι συνεργάτες του, εναγώνια στην Τριφυλία τα δύο χρόνια της Περιφερειακής του Διοίκησης, με φιέστες επανυπογραφών έργων, είναι η ιδιοποίηση των έργων που παρέλαβε προς ολοκλήρωση από την Περιφερειακή Αρχή Τατούλη, η οποία στο επίμαχο θέμα, είχε επικεντρωθεί στην αποτροπή της απένταξης του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα από την Παραχώρηση και στη συνέχιση του έργου αυτού, μέχρι την Τσακώνα. Ακόμη και για τη βελτίωση του οδικού άξονα Πύργος-Καλό Νερό , σε συνεργασία με την τότε πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ και τις Τεχνικές Υπηρεσίες, παρενέβη , επικαιροποίησε και ολοκλήρωσε τη μελέτη της «Εγνατίας Α.Ε» για το σύνολο του Εθνικού και Επαρχιακού δικτύου της Πελοποννήσου, που αφορούσε την οδική ασφάλεια, με π/υ 70 εκατομμύρια ευρώ.
Σήμερα ατυχώς για τον τόπο, ο κ.Νίκας απεμπολεί με ανέφικτες επί της ουσίας προτάσεις για νέο οδικό άξονα, το αίτημα και δικαίωμα της Δυτικής Μεσσηνίας στην ελπίδα για ανάπτυξη και ευημερία. Τον καλούμε στη συνέχιση της διεκδίκησης, για να φτάσει ο δρόμος μέχρι την Τσακώνα, με δεδομένο ότι το έργο Πάτρα – Πύργος μπαίνει από τα αρμόδιο Υπουργείο, στην τελική ευθεία για να ξεκινήσει εκ νέου, στο πλαίσιο της Σύμβασης Παραχώρησης.
Η Αντωνία Μπούζα είναι Περιφερειακή Σύμβουλος Πελοποννήσου – Υπεύθυνη Μεσσηνίας «Νέας Πελοποννήσου» – Πρώην Αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας.