Γράφει ο Παναγιώτης Μερτίκας
Όταν οι Εκπαιδευτικοί Όμιλοι μετατρέπονται σε μέσο προπαγάνδας της στρατηγικής των μονοπωλιακών ομίλων ή Η βαθύτερη στόχευση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού-σχολικής μονάδας.
Αποκαλυπτικό ήταν το ρεπορτάζ στον τοπικό τύπο για τις…καινοτομίες του Υπουργείου που εφαρμόζονται στο Πειραματικό Γυμνάσιο Καλαμάτας στο πλαίσιο της συγκρότησης Εκπαιδευτικών Ομίλων, που είναι και βασικός δείκτης για την επιχειρούμενη ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, αλλά και της σχολικής μονάδας.
Προσκεκλημένος στον «Όμιλο Ιστορίας» ο πρώην δήμαρχος Καλαμάτας, Στ. Μπένος, ο οποίος με βάση και το ρεπορτάζ, παρουσίασε στους μαθητές το «πώς η κρίση μπορεί να μετατραπεί σε ευκαιρία» με βάση και την εμπειρία των σεισμών στην πόλη το 1986, αλλά και με βάση την τωρινή εμπλοκή του στην «Ανασυγκρότηση των Πυρόπληκτων Περιοχών της Βόρειας Εύβοιας». Μάλιστα, το άρθρο καταλήγει ότι οι μαθητές μυήθηκαν στα «μεγαλόπνοα σχέδια» για ένα ενιαίο μέτωπο Δυτικής Παραλίας-Μικρής Μαντίνειας, αλλά και στο γνωστό αφήγημα της «κυκλικής οικονομίας», που εντάσσεται βέβαια στην «πράσινη» στρατηγική της «αειφορίας» και της «βιώσιμης ανάπτυξης», όπως πληροφορούμαστε και από την ιστοσελίδα του πρώην δημάρχου, στελέχους επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, αλλά και πρόσφατης επιλογής Μητσοτάκη ως επικεφαλής της επιτροπής για την ανασυγκρότηση της Εύβοιας.
· Άραγε θα κουβεντιάστηκε στα παιδιά ότι ο φτωχός λαός είναι που επωμίζεται πάντα τα οικονομικά προβλήματα, ή πληρώνει ακόμα και με τη ζωή του, για τον πλημμελή έλεγχο των δημόσιων κτηρίων και την έλλειψη αντισεισμικής θωράκισης των κτηρίων συνολικά, ώστε να περιορίζεται το κόστος για το κράτος και τους μεγαλοκατασκευαστές;
· Άραγε ειπώθηκε τίποτα στη συζήτηση για την έλλειψη αντιπυρικής προστασίας επειδή τέτοια έργα κρίνονται μη επιλέξιμα με την καπιταλιστική λογική κόστους-οφέλους, ή για την παράδοση της καμμένης γης σε μεγάλα συμφέροντα των ΑΠΕ και των μεγαλοξενοδόχων;
· Ότι πίσω από το τυράκι των ενοποιημένων ποδηλατόδρομων στην παραλιακή ζώνη της πόλης, κρύβεται ο σχεδιασμός για μεγάλες επενδύσεις σε ξενοδοχεία, μεγάλα γιοτ στο λιμάνι της πόλης, αλλά και πλήρη κατάληψη του αιγιαλού από τραπεζοκαθίσματα και ξαπλώστρες;
· Ότι πίσω από τις υποκριτικές φιλοπεριβαλλοντικές κορώνες περί «πράσινης κυκλικής οικονομίας», κρύβεται η επιδίωξη μεγάλων επενδυτικών για κερδοφόρες επενδύσεις στην ανακύκλωση, την εξασφάλιση φθηνής πρώτης ύλης για τη βιομηχανία και τη διαχείριση σκουπιδιών;
Ρητορικά τα ερωτήματα! Για τα παπαγαλάκια της καπιταλιστικής ανάπτυξης, σκοπός είναι να παρουσιάσουν στον λαό το φαρμάκι ως γιατρικό! Και δεν διστάζουν να χρησιμοποιούν το σχολείο ως όχημα για να μπολιάσουν τις συνειδήσεις των παιδιών με τη λογική τους!
Αυτό είναι το νέο σχολείο της αγοράς που επιχειρούν κατά παραγγελία της Ε.Ε., του ΣΕΒ και του ΟΟΣΑ να υλοποιήσουν, το σχολείο που θα προωθεί στα παιδιά του λαού τη λογική και τη στρατηγική τους. Και η προσαρμογή αυτή θα αποτελεί και το ουσιαστικό κριτήριο της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών που προσπαθούν να επιβάλλουν χρόνια τώρα όλες οι κυβερνήσεις!
Ως ΚΚΕ, καλούμε τους εκπαιδευτικούς, μαζί με τους γονείς και τους μαθητές, να μπλοκάρουν οργανωμένα στην πράξη την εφαρμογή της αντιδραστικής αξιολόγησης στο σύνολό της, που οδηγεί σε εκπαιδευτικούς σκυφτούς και κατηγοριοποιημένα-υποβαθμισμένα σχολεία! Να μην επιτρέψουν να εκφυλιστούν τα σχολεία που φοιτούν τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών σε απλά εκκολαπτήρια των σάπιων ιδεών του συστήματος!
Τον δρόμο του οργανωμένου αγώνα τον χάραξαν οι εκπαιδευτικοί το προηγούμενο διάστημα σθεναρά αντιστεκόμενοι στην εφαρμογή της αξιολόγησης, αλλά και με το μπλοκάρισμα του νόμου Χατζηδάκη που επιχειρεί να βάλει στο χέρι κράτους-κεφαλαίου το συνδικαλιστικό κίνημα!
Τον δρόμο της κοινωνικής συμμαχίας τον έδειξαν οι ρητινοπαραγωγοί, οι δασεργάτες, οι φτωχοί αγρότες και κτηνοτρόφοι, οι χιλιάδες λαού της Β. Εύβοιας, που κόντρα στην καταστροφή από την πυρκαγιά, αλλά και τις επιδιώξεις του μεγάλου κεφαλαίου στην περιοχή, στάθηκαν όρθιοι και διεκδίκησαν ουσιαστικά μέτρα ανακούφισης! Όχι τυχαία, σε αυτό το αγωνιστικό μέτωπο γεννήθηκε και το κορυφαίο σύνθημα των ημερών: “Μόνο ο λαός μπορεί να σώσει τον λαό”!
Έτσι και οι εκπαιδευτικοί, το οργανωμένο γονεϊκό και μαθητικό κίνημα, παλεύουν για ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα, που θα διαθέτει σύγχρονες υποδομές και το απαιτούμενο προσωπικό με σύγχρονα εργασιακά δικαιώματα, ένα σχολείο που δικαιούνται τα παιδιά της εργατικής λαϊκής οικογένειας.
Οι επερχόμενες εκλογές, είναι ευκαιρία να καταδικαστούν τα κόμματα που στην κορυφή της ατζέντας τους έχουν την υλοποίηση των συμφερόντων των βιομηχάνων! Η συμπόρευση με το ΚΚΕ, που πρέπει να εκφραστεί και στην κάλπη, είναι αναγκαίος όρος για να παλεύει το εργατικό-λαϊκό κίνημα από καλύτερες θέσεις από την επόμενη κιόλας μέρα των εκλογών! Είναι ευκαιρία η πρώτη ψήφος των μαθητών να είναι κόκκινη, να είναι ΚΚΕ! Διότι κάθε ψήφος στο ΚΚΕ θα κατατεθεί στο μετερίζι του αγώνα για σύγχρονα κοινωνικά δικαιώματα! Διότι πρόγραμμα εξουσίας πραγματικά για τον λαό, σημαίνει σύγκρουση με την ουσία της στρατηγικής του κεφαλαίου! Κι αυτό μόνο η πρόταση του ΚΚΕ το διασφαλίζει!
Ο Παναγιώτης Μερτίκας είναι Φυσικός στο 3ο Γυμνάσιο Καλαμάτας, Msc – μέλος του Ν.Τ. Μεσσηνίας της ΑΔΕΔΥ, εκλεγμένος με τη ΔΑΣ – μέλος της Τ.Ε. Μεσσηνίας του ΚΚΕ.