Προεκλογικές διευκρινήσεις… με απλά λόγια αλήθειας. Για τα αεροδρόμια Καλαμάτας και Τρίπολης λέγονται πολλά.

staurianopoulos theodoros.pngΤου Θόδωρου Σταυριανόπουλου*

Για της Κα­λα­μά­τας:

Η α­να­βάθ­μι­ση του δι­ε­θνούς α­ε­ρο­δρο­μί­ου Κα­λα­μά­τας θε­ω­ρεί­ται δε­δο­μέ­νη για το Πε­ρι­φε­ρεια­κό Συμ­βού­λιο (Πε.Συ.) και τον Πε­ρι­φε­ρειά­ρχη τον Πέ­τρο Τα­τού­λη ε­δώ και δύ­ο χρό­νια. Τό­τε στο Πε.Συ. ψη­φί­στη­κε το πο­σό των 15.000.000 ευ­ρώ προ­κει­μέ­νου να α­να­βαθ­μι­σθούν και βελ­τι­ω­θούν οι υ­πάρ­χου­σες υ­πο­δο­μές.

Συγ­κε­κρι­μέ­να προ­τεί­νε­ται:

να δη­μι­ουρ­γη­θεί με­γα­λύ­τε­ρη αί­θου­σα α­φί­ξε­ων και α­να­χω­ρή­σε­ων ε­πι­βα­τών.

να α­γο­ρα­σθούν ε­κτά­σεις προ­κει­μέ­νου να δη­μι­ουρ­γη­θούν χώ­ροι στάθ­μευ­σης α­ε­ρο­σκα­φών.

Κα­θώς ε­πί­σης και βελ­τί­ω­ση ό­λων των υ­παρ­χου­σών υ­πο­δο­μών.

Ό­λα αυ­τά δεν γί­νον­ται με έ­να μα­γι­κό ρα­βδί που κρα­τά στο χέ­ρι του ο Πε­ρι­φε­ρειά­ρχης. Ό­λοι γνω­ρί­ζου­με ό­τι στη χώ­ρα μας υ­πάρ­χει γρα­φει­ο­κρα­τί­α που τα­λαι­πω­ρεί και κα­θυ­στε­ρεί την ό­ποι­α ε­ξέ­λι­ξη κά­θε έρ­γου. Συ­ναρ­μό­δια πιο υ­πεύ­θυ­να και έ­χον­τας τον τε­λευ­ταί­ο λό­γο για­τί χρη­μα­το­δο­τούν τα με­γά­λα έρ­γα εί­ναι τα Υ­πουρ­γεί­α.  Έ­τσι και ε­δώ το Υ­πουρ­γεί­ο Με­τα­φο­ρών και η ΥΠΑ (Υ­πη­ρε­σί­α Πο­λι­τι­κής Α­ε­ρο­πο­ρί­ας) έ­χουν τον τε­λευ­ταί­ο λό­γο.

Ε­πί­σης έ­χει ψη­φι­σθεί α­πό το Πε.Συ. χρη­μα­τι­κό πο­σό γύ­ρω στο 1.000.000 ευ­ρώ προ­κει­μέ­νου να δη­μι­ουρ­γη­θεί κυ­κλο­φο­ρια­κός κόμ­βος στην έ­ξο­δο του α­ε­ρο­δρο­μί­ου. Το έρ­γο αυ­τό εί­ναι θέ­μα η­με­ρών να ξε­κι­νή­σει.

Για της Τρί­πο­λης:

Οι σει­ρή­νες λέ­νε ό­τι ο Τα­τού­λης θέ­λει να α­να­δεί­ξει- α­να­βαθ­μί­σει το στρα­τι­ω­τι­κό α­ε­ρο­δρό­μιο της Τρί­πο­λης εις βά­ρος του δι­ε­θνούς α­ε­ρο­δρο­μί­ου της Κα­λα­μά­τας. Αυ­τό α­πο­τε­λεί έ­να ψέ­μα. Θε­ω­ρώ το να υ­πάρ­χει δι­ά­θε­ση να βελ­τι­ω­θούν οι υ­πο­δο­μές και ε­νός υ­πάρ­χον­τος α­ε­ρο­δρο­μί­ου δεν εί­ναι κα­κό. Πό­σο μάλ­λον ό­ταν τα κε­φά­λαι­α που θα δι­α­τε­θούν θα εί­ναι α­πό ι­δι­ώ­τες που έ­χουν εκ­δη­λώ­σει εν­δι­α­φέ­ρον. Ε­πί­σης πρέ­πει να γνω­ρί­ζουν κά­ποι­οι συμ­πα­τρι­ώ­τες μου που πι­κρό­χο­λα κά­νουν α­να­φο­ρές στο συγ­κε­κρι­μέ­νο θέ­μα, ό­τι η Πε­ρι­φέ­ρεια Πε­λο­πον­νή­σου α­πο­τε­λεί­ται α­πό πέν­τε Πε­ρι­φε­ρεια­κές Ε­νό­τη­τες (Π.Ε.) και Πε­ρι­φέ­ρεια δεν εί­ναι μό­νο η Μεσ­ση­νί­α. Το αί­τη­μα της α­να­βάθ­μι­σης του στρα­τι­ω­τι­κού α­ε­ρο­δρο­μί­ου της Τρί­πο­λης ή­ταν αί­τη­μα των τρι­ών Π.Ε. Αρ­κα­δί­ας, Αρ­γο­λί­δας και Κο­ριν­θί­ας και ό­χι α­πο­κλει­στι­κά του Πε­ρι­φε­ρειά­ρχη. Η α­παί­τη­ση κά­ποι­ων Μεσ­σή­νι­ων να μην βελ­τι­ω­θούν οι υ­πο­δο­μές του α­ε­ρο­δρο­μί­ου της Τρί­πο­λης μου θυ­μί­ζει αυ­τό που λέ­γε­ται «δεν θέ­λω κα­τσί­κα ε­γώ, αρ­κεί να ψο­φί­σει η κα­τσί­κα του γει­το­νά μου». Πρέ­πει κά­ποι­οι να κα­τα­λά­βουν ό­τι το αυ­το­δι­οι­κη­τι­κό το­πί­ο έ­χει δι­ευ­ρην­θεί και έ­χου­με ό­λοι μας υ­πο­χρέ­ω­ση να βλέ­που­με την α­νά­πτυ­ξη της πε­ρι­ο­χής μας ε­νια­ία και α­προ­σχη­μά­τι­στα. Η με­τα­τρο­πή του στρα­τι­ω­τι­κού α­ε­ρο­δρο­μί­ου και σε πο­λι­τι­κό φθά­νει έ­ως να ε­πι­τρέ­πει πτή­σεις μι­κρού κό­στους που γί­νον­ται με μι­κρά α­ε­ρο­πλά­να ή ε­λι­κο­φό­ρα κα­θώς και για μι­κρές εμ­πο­ρι­κές με­τα­φο­ρές.

Σχό­λιο

Το δι­ε­θνές α­ε­ρο­δρό­μιο της Κα­λα­μά­τας α­πο­τε­λεί την α­ε­ρο­πο­ρι­κή πύ­λη της Πε­ρι­φέ­ρειας Πε­λο­πον­νή­σου, α­πο­τε­λεί προ­τε­ραι­ό­τη­τα για την ό­ποι­α βελ­τί­ω­ση και έ­τσι αν­τι­με­τω­πί­ζε­ται α­πό την Πε­ρι­φέ­ρεια Πε­λο­πον­νή­σου. Η βελ­τί­ω­ση του α­ε­ρο­δρο­μί­ου Τρί­πο­λης λει­τουρ­γεί ε­πι­κου­ρι­κά και δεν εμ­πε­ρι­έ­χει κα­νέ­να αν­τα­γω­νι­στι­κό χα­ρα­κτή­ρα. Χρή­σι­μο ε­δώ εί­ναι να α­να­φέ­ρω ό­τι ο δι­ά­δρο­μος του α­ε­ρο­δρο­μί­ου Κα­λα­μά­τας εί­ναι 4.300 μέ­τρα ε­νώ της Τρί­πο­λης μό­νο 1150 μέ­τρα και η μορ­φο­λο­γί­α του ε­δά­φους Τρί­πο­λης εί­ναι τέ­τοι­α που δεν ε­πι­τρέ­πει να ε­πε­κτα­θεί το α­ε­ρο­δρό­μιο τό­σο ώ­στε να ε­πι­τρέ­πει προ­σγεί­ω­ση με­γά­λων α­ε­ρο­σκα­φών.

* Εκ­παι­δευ­τι­κός – Πε­ρι­φε­ρεια­κός Σύμ­βου­λος Μεσ­ση­νί­ας