Θ. Πετράκος: «Άμεση έναρξη λειτουργίας του προαστιακού σιδηροδρόμου στην Μεσσηνία.»

TRENO KALAMATAΤην ά­με­ση έ­ναρ­ξη λει­τουρ­γί­ας προ­α­στια­κού σι­δη­ρο­δρό­μου στην Μεσ­ση­νί­α ζη­τούν με ε­ρώ­τη­ση οι­υ κα­τέ­θε­σαν οι βου­λευ­τές του ΣΥΡΙΖΑ Θα­νά­σης Πε­τρά­κος και Ευ­γε­νί­α Ου­ζου­νί­δου προς τον Υ­πουρ­γό Υ­πο­δο­μών, Με­τα­φο­ρών & Δι­κτύ­ων.

Στην ε­ρώ­τη­σή τους οι βου­λευ­τές του ΣΥΡΙΖΑ τό­νί­ζουν:

«Έ­χου­με κα­τα­θέ­σει μέ­χρι σή­με­ρα μια σει­ρά α­πό ε­ρω­τή­σεις με τις ο­ποί­ες ζη­τού­με την ε­πα­να­λει­τουρ­γί­α και τον εκ­συγ­χρο­νι­σμό του σι­δη­ρο­δρό­μου στο «V» της Πε­λο­πον­νή­σου. Στις ε­ρω­τή­σεις μας αυ­τές το­νί­ζα­με ό­τι το ε­λά­χι­στο που μπο­ρεί να γί­νει εί­ναι η ά­με­ση ε­πα­να­λει­τουρ­γί­α του προ­α­στια­κού σι­δη­ρο­δρό­μου της Μεσ­ση­νί­ας, η εκ­πό­νη­ση ε­νός ο­λο­κλη­ρω­μέ­νου σχε­δί­ου για τα­κτι­κά του­ρι­στι­κά δρο­μο­λό­για κα­θώς και η εκ­πό­νη­ση των με­λε­τών για την «κα­νο­νι­κο­ποί­η­ση» της γραμ­μής Κό­ριν­θος – Ναύ­πλιο και Πά­τρα – Πύρ­γος – Κα­λα­μά­τα.

Ε­πει­δή τί­πο­τα δεν έ­χει γί­νει πα­ρά τις συ­νε­χείς πα­ρεμ­βά­σεις τό­σο δι­κές μας αλ­λά και των συλ­λό­γων φί­λων του σι­δη­ρο­δρό­μου εί­μα­στε υ­πο­χρε­ω­μέ­νοι να ε­πα­νέλ­θου­με με νέ­α ε­ρώ­τη­ση ε­πι­κεν­τρώ­νον­τας στο ε­λά­χι­στο των ε­λα­χί­στων που μπο­ρεί και πρέ­πει να γί­νει δη­λα­δή την ά­με­ση ε­πα­να­λει­τουρ­γί­α του προ­α­στια­κού σι­δη­ρο­δρό­μου Μεσ­ση­νί­ας.

Ό­πως το­νί­ζει και η νέ­α ε­πι­στο­λή-πα­ρέμ­βα­ση των φί­λων του σι­δη­ρο­δρό­μου που έ­νω­σαν τις δυ­νά­μεις τους στο Amnizia Railfan Club ε­πι­βάλ­λε­ται η ά­με­ση έ­ναρ­ξη λει­τουρ­γί­α του προ­α­στια­κού σι­δη­ρο­δρό­μου Μεσ­ση­νί­ας.

Δι­ό­τι με την σχε­δόν κα­θο­λι­κή α­να­στο­λή λει­τουρ­γί­ας του Σι­δη­ρο­δρο­μι­κού Δι­κτύ­ου της Πε­λο­πον­νή­σου και η Κα­λα­μά­τα – η πλη­ρέ­στε­ρα ε­ξυ­πη­ρε­τού­με­νη πό­λη α­πό τον Σι­δη­ρό­δρο­μο στην Πε­λο­πόν­νη­σο μέ­χρι και το 2011 – έ­χει α­πο­κο­πεί σι­δη­ρο­δρο­μι­κά α­πό την υ­πό­λοι­πη Ελ­λά­δα και τις γει­το­νι­κές τις ε­παρ­χί­ες.

Εί­ναι δι­α­πι­στω­μέ­νη α­νάγ­κη η λει­τουρ­γί­α προ­α­στια­κής γραμ­μής στον νο­μό Μεσ­ση­νί­ας α­φού ο προ­α­στια­κός μπο­ρεί να κα­λύ­ψει α­νάγ­κες με­τα­κί­νη­σης α­κό­μη και α­πό την Τρι­φυ­λί­α και την Ά­νω Μεσ­ση­νί­α, ό­πως γι­νό­ταν κα­θό­τι ε­κεί­νο που εν­δι­α­φέ­ρει πρω­τί­στως εί­ναι μια ζων­τα­νή προ­α­στια­κή γραμ­μή, η ο­ποί­α υ­πό προ­ϋ­πο­θέ­σεις μπο­ρεί να λύ­σει πολ­λά προ­βλή­μα­τα.

Εί­ναι αυ­το­νό­η­το ό­τι πρέ­πει να  α­πο­φα­σι­σθεί η ε­πα­να­λει­τουρ­γί­α ή­δη πλη­ρω­μέ­νων και α­να­βαθ­μι­σμέ­νων υ­πο­δο­μών προς ό­φε­λος του κα­θη­με­ρι­νού χρή­στη, και η  ε­πα­να­λει­τουρ­γί­α της Προ­α­στια­κής Γραμ­μής Μεσ­σή­νης – Κα­λα­μά­τας, κα­θό­τι:

Το Μη­χα­νο­στά­σιο της Κα­λα­μά­τας εί­ναι πιο σύγ­χρο­νο, πιο ευ­ρύ­χω­ρο και κα­λύ­τε­ρα φυ­λασ­σό­με­νο. Συρ­μοί υ­πάρ­χουν στο Μη­χα­νο­στά­σιο της Κα­λα­μά­τας, φυ­λασ­σό­με­νοι και δι­α­τι­θέ­με­νοι σε ά­ρι­στη κα­τά­στα­ση και μπο­ρούν ά­με­σα να χρη­σι­μο­ποι­η­θούν.

Υ­πάρ­χουν ή­δη κα­τα­σκευ­α­σμέ­νες σύγ­χρο­νες και λει­τουρ­γι­κές α­πο­βά­θρες για συ­χνές στά­σεις στην Προ­α­στια­κή Γραμ­μή Κα­λα­μά­τας – Μεσ­σή­νης η ο­ποί­α υ­πέ­στη ρι­ζι­κή α­να­καί­νι­ση την τε­λευ­ταί­α πεν­τα­ε­τί­α. Η γραμ­μή αυ­τή ε­νώ­νει τα κέν­τρα της Κα­λα­μά­τας και της Μεσ­σή­νης με την Βι­ο­μη­χα­νι­κή πε­ρι­ο­χή ό­που συγ­κεν­τρώ­νον­ται έν­το­νες ε­παγ­γελ­μα­τι­κές δρα­στη­ρι­ό­τη­τες, με το στρα­τι­ω­τι­κό και με το πο­λι­τι­κό α­ε­ρο­δρό­μιο της πό­λης το ο­ποί­ο α­να­βαθ­μί­ζε­ται, με το Τ.Ε.Ι. Κα­λα­μά­τας, τον ΟΑΕΔ, κα­θώς και με τις δυ­τι­κές συ­νοι­κί­ες της Κα­λα­μά­τας και τον ε­κτε­τα­μέ­νο οι­κι­στι­κό ι­στό του Α­σπρο­χώ­μα­τος.

Άλ­λα το βα­σι­κό­τε­ρο, ο κό­σμος της Μεσ­σή­νης και της Κα­λα­μά­τας έ­χει ή­δη α­πο­δεί­ξει ό­τι ζη­τά το τρέ­νο. Το οι­κο­νο­μι­κό, τα­χύ, φι­λι­κό, δι­κό του τρέ­νο.

Εί­ναι πα­ρά­λο­γη η α­δι­α­φο­ρί­α που ε­πι­δει­κνύ­ει το  Υ­πουρ­γεί­ο κα­θώς και η δι­οί­κη­ση του ΤΡΑΙΝΟΣΕ  κα­θό­τι στην Πά­τρα υ­πάρ­χει ή­δη πε­τυ­χη­μέ­νο πα­ρά­δειγ­μα Στην Πά­τρα, χρη­σι­μο­ποι­ών­τας την υ­πάρ­χου­σα υ­πο­δο­μή χω­ρίς κα­μί­α νέ­α ε­πέν­δυ­ση, ξε­κί­νη­σε και λει­τούρ­γη­σε αυ­τά τα τρί­α χρό­νια έ­νας Προ­α­στια­κός Σι­δη­ρό­δρο­μος ο ο­ποί­ος με την ορ­θή του δι­α­χεί­ρι­ση, την πι­στό­τη­τα στα ω­ρά­ρια και τον κα­λό σχε­δια­σμό μεί­ω­σε τους χρό­νους των εν­δο­α­στι­κών με­τα­κι­νή­σε­ων, έ­φε­ρε τις γει­το­νι­ές της πό­λης πιο κον­τά, έ­δω­σε άλ­λη πνο­ή στον ε­πι­χει­ρη­μα­τι­κό και φοι­τη­τι­κό κό­σμο και α­πο­φόρ­τι­σε εμ­φα­νώς την πό­λη α­πό την κί­νη­ση και το καυ­σα­έ­ριο, ε­νώ α­πο­τε­λεί βι­ώ­σι­μη δρα­στη­ρι­ό­τη­τα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και δεν ε­πι­βα­ρύ­νει τον Κρα­τι­κό προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό. Και ό­μως στην Πά­τρα δεν συγ­κεν­τρώ­νον­ταν πολ­λές α­πό τις προ­ϋ­πο­θέ­σεις που υ­πάρ­χουν ή­δη στην Κα­λα­μά­τα.

Κα­τό­πιν των πα­ρα­πά­νω ε­ρω­τά­ται ο αρ­μό­διος Υ­πουρ­γός:

Πό­τε θα ε­πα­να­λει­τουρ­γή­σει η προ­α­στια­κή σι­δη­ρο­δρο­μι­κή σύν­δε­ση Κα­λα­μά­τας – ΤΕΙ –  Μεσ­σή­νης, με τα­κτι­κά πυ­κνά δρο­μο­λό­για που θα αν­τα­πο­κρί­νον­ται στις πραγ­μα­τι­κές α­νάγ­κες των χρη­στών του μέ­σου, προ­σφέ­ρον­τάς τους έ­τσι έ­ναν σύγ­χρο­νο τρό­πο τα­χεί­ας και οι­κο­νο­μι­κής με­τα­φο­ράς που ταυ­τό­χρο­να εί­ναι φι­λι­κή στο πε­ρι­βάλ­λον και συμ­βάλ­λει στην α­πο­συμ­φό­ρη­ση του κο­ρε­σμέ­νου ο­δι­κού ά­ξο­να Κα­λα­μά­τας – Μεσ­σή­νης;

Θα α­ξι­ο­ποι­η­θούν και θα προ­στα­τευ­θούν α­πό το πλι­ά­τσι­κο υ­παρ­κτές, πρό­σφα­τα α­να­και­νι­σμέ­νες και α­κρι­βο­πλη­ρω­μέ­νες, σύγ­χρο­νες υ­πο­δο­μές και κτη­ρια­κές εγ­κα­τα­στά­σεις;

Πό­τε συμ­φώ­να με τον προ­γραμ­μα­τι­σμό του Υ­πουρ­γεί­ου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα α­πο­κτή­σει η Κα­λα­μά­τα προ­α­στια­κή σύν­δε­ση ό­πως και άλ­λες πό­λεις (Πά­τρα, Χαλ­κί­δα, Λα­μί­α, Λά­ρι­σα, Βό­λος κ.λπ.) και θα προ­βλη­θεί και προς τους ε­πι­σκέ­πτες της πό­λης το φι­λι­κό προς το πε­ρι­βάλ­λον πρό­σω­πο του δή­μου και των πο­λι­τών της;».