Έρχονται αλλαγές σε ΚΟΚ και διπλώματα

stopΑλ­λα­γές στον Κώ­δι­κα Ο­δι­κής Κυ­κλο­φο­ρί­ας (ΚΟΚ) αλ­λά και στον τρό­πο χο­ρή­γη­σης των δι­πλω­μά­των και στον τρό­πο ε­πι­λο­γής των ε­ξε­τα­στών προ­α­νήγ­γει­λε σή­με­ρα ο υ­πουρ­γός Με­τα­φο­ρών Μι­χά­λης Χρυ­σο­χοί­δης κα­τά τη διά­ρκεια της συ­νέν­τευ­ξης τύ­που στο πλαί­σιο του Ά­τυ­που Συμ­βου­λί­ου, που πραγ­μα­το­ποι­ή­θη­κε στο Ζάπ­πει­ο Μέ­γα­ρο με βα­σι­κό θέ­μα την ο­δι­κή α­σφά­λεια.

Οι αλ­λα­γές αυ­τές πε­ρι­λαμ­βά­νον­ται στο στρα­τη­γι­κό σχέ­διο του υ­πουρ­γεί­ου Με­τα­φο­ρών και Υ­πο­δο­μών για την βελ­τί­ω­ση της ο­δι­κής α­σφά­λειας.

Ει­δι­κό­τε­ρα, σε ό­τι α­φο­ρά τον ΚΟΚ, α­να­μέ­νε­ται να τε­θεί σε δι­α­βού­λευ­ση η πρό­τα­ση του υ­πουρ­γεί­ου τους ε­πό­με­νους τρεις μή­νες. Μά­λι­στα η νο­μο­πα­ρα­σκευ­α­στι­κή ε­πι­τρο­πή του υ­πουρ­γεί­ου Με­τα­φο­ρών και Υ­πο­δο­μών έ­χει ε­πε­ξερ­γα­στεί 40 άρ­θρα του ΚΟΚ στην κα­τεύ­θυν­ση του εκ­συγ­χρο­νι­σμού και της α­να­θε­ώ­ρη­σής του. Σύμ­φω­να με πλη­ρο­φο­ρί­ες θα υ­πάρ­χει μεί­ω­ση στα πρό­στι­μα τρο­χαί­ων πα­ρα­βά­σε­ων, τα ο­ποί­α ό­μως δε θε­ω­ρούν­ται ό­τι σχε­τί­ζον­ται ά­με­σα με την πρό­κλη­ση α­τυ­χη­μά­των.

Ε­πί­σης, το υ­πουρ­γεί­ο Υ­πο­δο­μών έ­χει θέ­σει υ­πό ε­πε­ξερ­γα­σί­α νέ­ο θε­σμι­κό πλαί­σιο και την ορ­γά­νω­ση της πο­λι­τεί­ας των ε­ξε­τά­σε­ων των υ­πο­ψη­φί­ων ο­δη­γών, το ο­ποί­ο α­να­μέ­νε­ται να πα­ρου­σια­στεί ά­με­σα. Ει­δι­κό­τε­ρα ως προς τις ε­ξε­τά­σεις, αλ­λα­γές θα υ­πάρ­ξουν στην ε­πι­λο­γή των ε­ξε­τα­στών ώ­στε να εί­ναι πι­στο­ποι­η­μέ­νοι και η δι­α­δι­κα­σί­α α­πο­λύ­τως δι­α­φα­νής.

Πα­ράλ­λη­λα ο­λο­κλη­ρώ­θη­κε η συγ­γρα­φή νέ­ων εγ­χει­ρι­δί­ων για τους υ­πο­ψή­φιους ο­δη­γούς ό­λων των κα­τη­γο­ρι­ών ο­χη­μά­των, κα­θώς ε­πί­σης και η δη­μι­ουρ­γί­α μη­χα­νο­γρα­φι­κής ε­φαρ­μο­γής για την ε­πο­πτεί­α του έρ­γου των ε­ξε­τά­σε­ων. Ε­πί­σης προ­ω­θεί­ται η μη­χα­νορ­γά­νω­ση της λει­τουρ­γί­ας των σχο­λών εκ­παί­δευ­σης και των υ­πη­ρε­σι­ών Με­τα­φο­ρών των πε­ρι­φε­ρει­ών της χώ­ρας, με στό­χο την κα­λύ­τε­ρη ε­πο­πτεί­α, α­πλο­ποί­η­ση και μεί­ω­ση των γρα­φει­ο­κρα­τι­κών δι­α­δι­κα­σι­ών.

Σε ό­τι α­φο­ρά τα θα­να­τη­φό­ρα α­τυ­χή­μα­τα τα τε­λευ­ταί­α χρό­νια έ­χει κα­τα­γρα­φεί ση­μαν­τι­κή μεί­ω­ση στα τμή­μα­τα των ε­θνι­κών ο­δών που λει­τουρ­γούν με το σύ­στη­μα πα­ρα­χώ­ρη­σης σε σχέ­ση με την προ της έ­ναρ­ξης πα­ρα­χώ­ρη­σης πε­ρί­ο­δο.

Πάν­τως, στις ερ­γα­σί­ες του συμ­βου­λί­ου, ε­τέ­θη η α­νάγ­κη χά­ρα­ξης μιας ευ­ρω­πα­ϊ­κής στρα­τη­γι­κής για την ο­δι­κή α­σφά­λεια με σκο­πό την πρό­λη­ψη των τρο­χαί­ων α­τυ­χη­μά­των και την ε­λα­χι­στο­ποί­η­ση των θα­νά­των και των τραυ­μα­τι­σμών.

Ει­δι­κό­τε­ρα, ό­πως α­νέ­φε­ρε ο υ­πουρ­γός Με­τα­φο­ρών, Μιχ. Χρυ­σο­χοί­δης μπο­ρεί τα τε­λευ­ταί­α χρό­νια τα ε­πί­πε­δα της ο­δι­κής α­σφά­λειας στην Ε­Ε να βελ­τι­ώ­νον­ται συ­νε­χώς ως α­πο­τέ­λε­σμα στο­χευ­μέ­νων πο­λι­τι­κών, στρα­τη­γι­κών και ε­νερ­γει­ών, που α­φο­ρούν στο τρί­πτυ­χο «υ­πο­δο­μή – ό­χη­μα – ο­δη­γός», ω­στό­σο πολ­λά εί­ναι αυ­τά που μπο­ρούν και πρέ­πει να γί­νουν, «κα­θώς η σω­τη­ρί­α έ­στω και μιας αν­θρώ­πι­νης ζω­ής» ε­πι­βά­λει ε­γρή­γορ­ση ό­λων.

«Εί­ναι κοι­νός τό­πος, πως οι ο­δι­κές μας υ­πο­δο­μές θα πρέ­πει να κα­τα­σκευ­ά­ζον­ται, συν­τη­ρούν­ται και δι­α­χει­ρί­ζον­ται με βά­ση τα υ­ψη­λό­τε­ρα πρό­τυ­πα α­σφα­λεί­ας και λαμ­βά­νον­τας υ­πό­ψη ό­λους τους χρή­στες της ο­δού» ση­μεί­ω­σε και πρό­σθε­σε πως «Ε.Ε. και κρά­τη μέ­λη κα­λούν­ται να συ­νερ­γα­στούν στε­νά στην κα­τεύ­θυν­ση της α­νά­πτυ­ξης και ε­φαρ­μο­γής κοι­νών σχε­δι­α­στι­κών προ­τύ­πων ο­δι­κών δι­κτύ­ων και ε­πι­μέ­ρους στοι­χεί­ων αυ­τών, ι­δι­αί­τε­ρα ό­σον α­φο­ρά νέ­ες τε­χνο­λο­γί­ες. Η δι­α­λει­τουρ­γι­κό­τη­τα α­πο­τε­λεί προ­ϋ­πό­θε­ση στον α­γώ­να μας».

Ε­πί­σης, ο υ­πουρ­γός α­νέ­φε­ρε πως ο κα­τάλ­λη­λος σχε­δια­σμός των δι­κτύ­ων μπο­ρεί να α­πο­τρέ­ψει α­τυ­χή­μα­τα και να μει­ώ­σει την ε­πί­δρα­ση της πα­ρα­μέ­τρου «ο­δη­γός» και να «προ­σπε­ρά­σει» το αν­θρώ­πι­νο λά­θος. Ι­δι­αί­τε­ρη έμ­φα­ση έ­δω­σε στην βελ­τί­ω­ση της ο­δη­γι­κής συμ­πε­ρι­φο­ράς και γε­νι­κό­τε­ρα βελ­τί­ω­ση συμ­πε­ρι­φο­ράς του χρή­στη της ο­δού μιας και α­πο­τε­λούν , ό­πως εί­πε, βα­σι­κό κε­φά­λαι­ο. Πα­ράλ­λη­λα, πρό­σθε­σε, ι­δι­αί­τε­ρη προ­σο­χή α­παι­τεί­ται και στα ζη­τή­μα­τα α­στυ­νό­μευ­σης και ε­πι­βο­λής των κα­νό­νων για την α­σφα­λή κυ­κλο­φο­ρί­α ο­χη­μά­των. Ε­πε­σή­μα­νε το πό­σο ση­μαν­τι­κή εί­ναι η δι­α­συ­νο­ρια­κή αν­ταλ­λα­γή πλη­ρο­φο­ρι­ών γι αυ­τά τα ζη­τή­μα­τα και η δη­μι­ουρ­γί­α πα­νευ­ρω­πα­ϊ­κής βά­σης δε­δο­μέ­νων, ώ­στε να δι­α­σφα­λι­στεί ι­σό­τι­μη με­τα­χεί­ρι­ση των ο­δη­γών σε ζη­τή­μα­τα πα­ρα­βα­τι­κό­τη­τας, και να ε­νι­σχυ­θούν οι πο­λι­τι­κές στον το­μέ­α. Ε­πι­πλέ­ον θα πρέ­πει να δη­μι­ουρ­γη­θεί και το κα­τάλ­λη­λο πλαί­σιο και να ε­νι­σχυ­θούν οι τε­χνι­κοί έ­λεγ­χοι των ο­χη­μά­των, ώ­στε να πλη­σι­ά­σου­με α­κό­μη πιο κον­τά στο ό­ρα­μα των μη­δε­νι­κών θα­νά­των στους δρό­μους της Ε­Ε.

Πάν­τως, ό­πως δή­λω­σε ο Έλ­λη­νας υ­πουρ­γός για να υ­λο­ποι­η­θούν τα μέ­τρα χρει­ά­ζον­ται και τους α­πα­ραί­τη­τους οι­κο­νο­μι­κούς πό­ρους. «Στην κα­τεύ­θυν­ση αυ­τή, α­παι­τεί­ται κά­θε φο­ρά που προ­γραμ­μα­τί­ζου­με ε­πεν­δύ­σεις για τα ο­δι­κά δί­κτυ­α, να προ­σέ­χου­με την πα­ρά­με­τρο ε­πεν­δύ­σεις για την ο­δι­κή α­σφά­λεια. Η Ε­Ε μέ­σω του χρη­μα­το­δο­τι­κού μη­χα­νι­σμού C­EF, αλ­λά και των δι­αρ­θρω­τι­κών τα­μεί­ων δί­νουν προ­τε­ραι­ό­τη­τα σε πα­ρεμ­βά­σεις, που σχε­τί­ζον­ται με α­σφά­λεια, σύγ­χρο­να δί­κτυ­α και ευ­φυ­ή συ­στή­μα­τα με­τα­φο­ρών» εί­πε ο κ. Χρυ­σο­χο­ϊ­δης.

Μά­λι­στα, σε ό­τι α­φο­ρά τα έρ­γα συν­τή­ρη­σης των αυ­το­κι­νη­το­δρό­μων της χώ­ρας μας , ό­πως ο ί­διος εί­πε, ζή­τη­σε α­πό την Ευ­ρω­πα­ϊ­κή Ε­πι­τρο­πή 500 ε­κατ. ευ­ρώ για την ερ­χό­με­νη 6ετία.
Α­πό την πλευ­ρά του ο αν­τι­πρό­ε­δρος της Ε­Ε και ε­πί­τρο­πος Με­τα­φο­ρών Σιμ Κάλ­λας ε­πε­σή­μα­νε ό­τι έ­χουν ή­δη προ­ϋ­πο­λο­γι­στεί 200 ε­κα­τομ­μύ­ρια ευ­ρώ α­πό τα ο­μό­λο­γα έρ­γων για τη χρη­μα­το­δό­τη­ση τρι­ών πι­λο­τι­κών έρ­γων υ­πο­δο­μής στην Ευ­ρώ­πη.

Πη­γή: e­n­i­k­os.gr