300.000.000 € πρόσθετες εγγυήσεις ζητούν οι τράπεζες από το δημόσιο για τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα

Created with Nokia Smart CamΆγνωστη η ημερομηνία ολοκλήρωσης των διαπραγματεύσεων ώστε να κατατεθεί η νέα σύμβαση.

Θα συ­νε­χι­στεί το πα­ζά­ρι μέ­χρι την κα­τά­θε­σει της σύμ­βα­σης στην Βου­λή

Άγνωστη παραμένει η ημερομηνία κατάθεσης της νέας σύμβασης που αφορά τον περιμετρικό Καλαμάτας καθώς και το Λέυκτρο – Σπάρτη καθώς δεν έχει τελειωμό το σκληρό παζάρι που γίνεται μεταξύ Υπουργείου Υποδομών – Τραπεζών και «ΜΩΡΕΑ».

Αυτό τόνισαν στελέχη του ο­μί­λου ΕΛ­ΛΑ­ΚΤΩΡ  κατά την συνεδρίαση της Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων. Εν αντιθέσει με τις εξαγγελίες κυβερνητικών παραγόντων που θεωρούν ότι το όλο θέμα έχει τελειώσει και ότι εντός των ημερών θα κατατεθεί προς ψήφιση στην Βουλή η νέα σύμβαση.

Σύμ­φω­να με ρε­πορ­τάζ της e­u­r­o­2­d­ay.gr χθες στε­λέ­χη του ο­μί­λου ΕΛ­ΛΑ­ΚΤΩΡ, (ο οποίος είναι ο βασικός μετόχος του «ΜΩΡΕΑ») στο πε­ρι­θώ­ριο της γε­νι­κής συ­νέ­λευ­σης, ε­πε­σή­μα­ναν ό­τι οι τρά­πε­ζες ζη­τούν τις πρό­σθε­τες εγ­γυ­ή­σεις ε­πει­δή θέ­λουν με­γα­λύ­τε­ρες ε­ξα­σφα­λί­σεις στην πε­ρί­πτω­ση που υ­πάρ­ξει πε­ραι­τέ­ρω μεί­ω­ση των δι­ε­λεύ­σε­ων και συ­νε­πώς μι­κρό­τε­ρα έ­σο­δα α­πό δι­ό­δια. Πρό­κει­ται για τις δυ­νη­τι­κές εγ­γυ­ή­σεις που εν­δέ­χε­ται να κα­τα­βάλ­λει το δη­μό­σιο κα­τά τη διά­ρκεια της πα­ρα­χώ­ρη­σης, στην πε­ρί­πτω­ση που τα έ­σο­δα α­πό τα δι­ό­δια κι­νη­θούν κά­τω α­πό τις προ­βλέ­ψεις της σύμ­βα­σης.

Ο υ­πουρ­γός Υ­πο­δο­μών Μιχ. Χρυ­σο­χο­ϊ­δης εί­χε ε­ξαγ­γεί­λει α­πό τις αρ­χές της ά­νοι­ξης πως με­τά το Πά­σχα θα έρ­χον­ταν στη Βου­λή η α­να­μορ­φω­μέ­νη σύμ­βα­ση πα­ρα­χώ­ρη­σης για τον ά­ξο­να Κό­ριν­θος – Τρί­πο­λη – Κα­λα­μά­τα. Ό­μως, τα πα­ζά­ρια με­τα­ξύ ερ­γο­λά­βων, τρα­πε­ζών και δη­μο­σί­ου συ­νε­χί­ζον­ται ε­πί μή­νες μο­λο­νό­τι έ­χει ο­λο­κλη­ρω­θεί σχε­δόν το 90% των ερ­γα­σι­ών. Πα­ρά τις σχε­τι­κές ε­ξαγ­γε­λί­ες εί­ναι ά­γνω­στη η η­με­ρο­μη­νί­α ο­λο­κλή­ρω­σης των δι­α­πραγ­μα­τεύ­σε­ων ώ­στε να κα­τα­τε­θεί η νέ­α σύμ­βα­ση πα­ρα­χώ­ρη­σης στη Βου­λή ό­πως συ­νέ­βη στην πε­ρί­πτω­ση των τεσ­σά­ρων υ­πο­λοί­πων ο­δι­κών α­ξό­νων.

Η πλευ­ρά του ο­μί­λου ΕΛ­ΛΑ­ΚΤΩΡ υ­πο­στή­ρι­ξε χθες πως εί­χε γί­νει προ­σπά­θεια ώ­στε να ο­λο­κλη­ρω­θεί το έρ­γο χω­ρίς τις πρό­σθε­τες εγ­γυ­ή­σεις. Ω­στό­σο, ό­πως εί­παν, τα έ­σο­δα α­πό τα δι­ό­δια υ­πο­χώ­ρη­σαν με α­πο­τέ­λε­σμα να αυ­ξη­θούν οι πι­έ­σεις προς το δη­μό­σιο για τα 300.000.000 ευ­ρώ.

Τα στοι­χεί­α α­πό τις ε­πί­ση­μες πα­ρου­σιά­σεις του ο­μί­λου ΕΛ­ΛΑ­ΚΤΩΡ δεί­χνουν, πάν­τως, πως οι μέ­σες η­με­ρή­σι­ες δι­ε­λεύ­σεις στον ο­δι­κό ά­ξο­να Κό­ριν­θος – Τρί­πο­λη – Κα­λα­μά­τα αυ­ξή­θη­καν σε 41.266 το 2013 α­πό 32.603 το 2012. Η με­γά­λη αύ­ξη­ση συν­δέ­ε­ται, πάν­τως, με την προ­σθή­κη νέ­ων σταθ­μών δι­ο­δί­ων κα­τά τον τε­λευ­ταί­ο ε­νά­μι­σι χρό­νο.

Οι α­παι­τή­σεις των τρα­πε­ζών, στην ου­σί­α αμ­φι­σβη­τούν πρό­σφα­τες προ­βλέ­ψεις στε­λε­χών του υ­πουρ­γεί­ου Υ­πο­δο­μών και της «Ο­μά­δας Δρά­σης» του Χορστ Ρά­ι­χεν­μπαχ σύμ­φω­να με τις ο­ποί­ες υ­πάρ­χουν ση­μά­δια στα­θε­ρο­ποί­η­σης της κί­νη­σης στους ο­δι­κούς ά­ξο­νες, αλ­λά και μι­κρή αύ­ξη­ση των δι­ε­λεύ­σε­ων σε ο­ρι­σμέ­να τμή­μα­τα του ο­δι­κού δι­κτύ­ου.