Άγνωστη η ημερομηνία ολοκλήρωσης των διαπραγματεύσεων ώστε να κατατεθεί η νέα σύμβαση.
Θα συνεχιστεί το παζάρι μέχρι την κατάθεσει της σύμβασης στην Βουλή
Άγνωστη παραμένει η ημερομηνία κατάθεσης της νέας σύμβασης που αφορά τον περιμετρικό Καλαμάτας καθώς και το Λέυκτρο – Σπάρτη καθώς δεν έχει τελειωμό το σκληρό παζάρι που γίνεται μεταξύ Υπουργείου Υποδομών – Τραπεζών και «ΜΩΡΕΑ».
Αυτό τόνισαν στελέχη του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ κατά την συνεδρίαση της Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων. Εν αντιθέσει με τις εξαγγελίες κυβερνητικών παραγόντων που θεωρούν ότι το όλο θέμα έχει τελειώσει και ότι εντός των ημερών θα κατατεθεί προς ψήφιση στην Βουλή η νέα σύμβαση.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της euro2day.gr χθες στελέχη του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, (ο οποίος είναι ο βασικός μετόχος του «ΜΩΡΕΑ») στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης, επεσήμαναν ότι οι τράπεζες ζητούν τις πρόσθετες εγγυήσεις επειδή θέλουν μεγαλύτερες εξασφαλίσεις στην περίπτωση που υπάρξει περαιτέρω μείωση των διελεύσεων και συνεπώς μικρότερα έσοδα από διόδια. Πρόκειται για τις δυνητικές εγγυήσεις που ενδέχεται να καταβάλλει το δημόσιο κατά τη διάρκεια της παραχώρησης, στην περίπτωση που τα έσοδα από τα διόδια κινηθούν κάτω από τις προβλέψεις της σύμβασης.
Ο υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοϊδης είχε εξαγγείλει από τις αρχές της άνοιξης πως μετά το Πάσχα θα έρχονταν στη Βουλή η αναμορφωμένη σύμβαση παραχώρησης για τον άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα. Όμως, τα παζάρια μεταξύ εργολάβων, τραπεζών και δημοσίου συνεχίζονται επί μήνες μολονότι έχει ολοκληρωθεί σχεδόν το 90% των εργασιών. Παρά τις σχετικές εξαγγελίες είναι άγνωστη η ημερομηνία ολοκλήρωσης των διαπραγματεύσεων ώστε να κατατεθεί η νέα σύμβαση παραχώρησης στη Βουλή όπως συνέβη στην περίπτωση των τεσσάρων υπολοίπων οδικών αξόνων.
Η πλευρά του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ υποστήριξε χθες πως είχε γίνει προσπάθεια ώστε να ολοκληρωθεί το έργο χωρίς τις πρόσθετες εγγυήσεις. Ωστόσο, όπως είπαν, τα έσοδα από τα διόδια υποχώρησαν με αποτέλεσμα να αυξηθούν οι πιέσεις προς το δημόσιο για τα 300.000.000 ευρώ.
Τα στοιχεία από τις επίσημες παρουσιάσεις του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ δείχνουν, πάντως, πως οι μέσες ημερήσιες διελεύσεις στον οδικό άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα αυξήθηκαν σε 41.266 το 2013 από 32.603 το 2012. Η μεγάλη αύξηση συνδέεται, πάντως, με την προσθήκη νέων σταθμών διοδίων κατά τον τελευταίο ενάμισι χρόνο.
Οι απαιτήσεις των τραπεζών, στην ουσία αμφισβητούν πρόσφατες προβλέψεις στελεχών του υπουργείου Υποδομών και της «Ομάδας Δράσης» του Χορστ Ράιχενμπαχ σύμφωνα με τις οποίες υπάρχουν σημάδια σταθεροποίησης της κίνησης στους οδικούς άξονες, αλλά και μικρή αύξηση των διελεύσεων σε ορισμένα τμήματα του οδικού δικτύου.