Ένωση Συλλόγων Γονέων Δήμου Καλαμάτας: «Εξοντωτικό το σύστημα προαγωγής των μαθητών της Α΄ Λυκείου»

PANELLADIKESΕ­ξον­τω­τι­κό χα­ρα­κτη­ρί­ζει το σύ­στη­μα προ­α­γω­γής των μα­θη­τών της Α΄ Λυ­κεί­ου που ε­φαρ­μό­στη­κε για πρώ­τη φo­ρά φέ­τος, με τα γνω­στά πα­νελ­λα­δι­κά α­πο­τε­λέ­σμα­τα η έ­νω­ση συλ­λό­γων γο­νέ­ων και κη­δε­μό­νων των μα­θη­τών πρω­το­βάθ­μιας και δευ­τε­ρο­βάθ­μιας εκ­παί­δευ­σης δή­μου Κα­λα­μά­τας.

Εί­ναι έ­να σύ­στη­μα που πέ­ρα α­πό τα τε­ρά­στια ψυ­χο­λο­γι­κά προ­βλή­μα­τα που προ­κά­λε­σε στα παι­διά μας, α­πα­ξι­ώ­νει και στην ου­σί­α κα­ταρ­γεί τη «Δη­μό­σια Δω­ρε­άν Παι­δί­α» το­νί­ζει στην α­να­κοί­νω­σή της η Έ­νω­ση συλ­λό­γων Γο­νέ­ων και Κη­δε­μό­νων, που εν μέ­σω της οι­κο­νο­μι­κής κρί­σης που μα­στί­ζει τη Χώ­ρα, ε­ξα­ναγ­κά­ζει τους γο­νείς σε μια ε­πι­πρό­σθε­τη δα­πά­νη.

Α­κο­λου­θεί η πλή­ρης α­να­κοί­νω­ση:

«Η Έ­νω­ση Συλ­λό­γων Γο­νέ­ων Δή­μου Κα­λα­μά­τας, κα­τα­δι­κά­ζει για άλ­λη μια φο­ρά το α­πα­ρά­δε­κτο και ε­ξον­τω­τι­κό σύ­στη­μα προ­α­γω­γής των μα­θη­τών της Α΄ Λυ­κεί­ου που ε­φαρ­μό­στη­κε για πρώ­τη φo­ρά φέ­τος, με τα γνω­στά πα­νελ­λα­δι­κά α­πο­τε­λέ­σμα­τα.

Εί­ναι έ­να σύ­στη­μα που πέ­ρα α­πό τα τε­ρά­στια ψυ­χο­λο­γι­κά προ­βλή­μα­τα που προ­κά­λε­σε στα παι­διά μας, α­πα­ξι­ώ­νει και στην ου­σί­α κα­ταρ­γεί τη «Δη­μό­σια Δω­ρε­άν Παι­δί­α», που εν μέ­σω της οι­κο­νο­μι­κής κρί­σης που μα­στί­ζει τη Χώ­ρα, ε­ξα­ναγ­κά­ζει τους γο­νείς σε μια ε­πι­πρό­σθε­τη δα­πά­νη.

Εκ­φρά­ζου­με την α­μέ­ρι­στη συμ­πα­ρά­στα­ση μας σε γο­νείς και μα­θη­τές και κα­λού­με, την η­γε­σί­α του Υ­πουρ­γεί­ου να δώ­σει ά­με­ση λύ­ση στο έγ­κλη­μα που έ­χει δι­α­πρα­χθεί λαμ­βά­νον­τας υπ΄ ό­ψη το σχε­τι­κό Υ­ΠΟ­ΜΝΗ­ΜΑ που της έ­χει α­πο­στα­λεί.»

Υ­ΠΟ­ΜΝΗ­ΜΑ

Α­ξι­ό­τι­με κ. Υ­πουρ­γέ,

Σχε­τι­κά με το νέ­ο σύ­στη­μα προ­α­γω­γι­κών ε­ξε­τά­σε­ων, που ε­φαρ­μό­στη­κε για πρώ­τη φο­ρά φέ­τος στην Α΄ Λυ­κεί­ου και έ­χον­τας γί­νει α­πο­δέ­κτες σω­ρεί­ας έν­το­νων πα­ρα­πό­νων και δι­α­μαρ­τυ­ρι­ών α­πό τα σχο­λεί­α της Πό­λης μας, θα θέ­λα­με να σας πα­ρα­θέ­σου­με τις πα­ρα­τη­ρή­σεις αλ­λά και τις προ­τά­σεις μας.

Πα­ρα­τη­ρή­σεις:

1. Δι­α­πι­στώ­νε­ται, με το υ­πάρ­χον σύ­στη­μα, ό­τι μα­θη­τές με ε­τή­σιο Μ.Ο βαθ­μών στο σύ­νο­λο των μα­θη­μά­των > 16 πα­ρα­πέμ­πον­ται για ε­πα­νε­ξέ­τα­ση το Σε­πτέμ­βριο.

2. Πολ­λοί ση­με­ρι­νοί ε­πι­στή­μο­νες με α­δυ­να­μί­α σε κά­ποι­ο μά­θη­μα, που με­τά το Λύ­κει­ο δεν α­σχο­λή­θη­καν πά­λι με αυ­τό, δε θα σπού­δα­ζαν ε­άν ε­φαρ­μο­ζό­ταν αυ­τό το σύ­στη­μα.

3. Η πα­ρα­πομ­πή για το Σε­πτέμ­βριο ε­νός (α­να­με­νό­με­νου) με­γά­λου α­ριθ­μού μα­θη­τών συ­νε­πά­γε­ται για τους οι­κο­νο­μι­κά χει­μα­ζό­με­νους γο­νείς ε­πι­πλέ­ον έ­ξο­δα.

4. Α­να­μέ­νον­ται εν­το­νό­τα­τες αν­τι­δρά­σεις α­πό τους γο­νείς και τους μα­θη­τές. Και ό­σον α­φο­ρά τους γο­νείς πι­θα­νόν οι αν­τι­δρά­σεις να εκ­δη­λω­θούν σε φρα­στι­κά ε­πει­σό­δια με τους εκ­παι­δευ­τι­κούς. Ό­σον α­φο­ρά ό­μως τα παι­διά, σε αυ­τή τη δύ­σκο­λη η­λι­κί­α της ε­φη­βεί­ας, που ό­λοι γνω­ρί­ζου­με πό­σο ευ­αί­σθη­τη εί­ναι, ελ­λο­χεύ­ει κίν­δυ­νος δυ­σά­ρε­στων και α­κραί­ων κα­τα­στά­σε­ων. Έ­χου­με πρό­σφα­το το πα­ρά­δειγ­μα του ά­τυ­χου μα­θη­τή των πα­νελ­λα­δι­κών ε­ξε­τά­σε­ων. Ας σκε­φτού­με την πε­ρί­πτω­ση ε­νός κα­λού μα­θη­τή που πα­ρα­πέμ­πε­ται σε έ­να μά­θη­μα.

Με βά­ση τα πα­ρα­πά­νω και γνω­ρί­ζον­τας τη δε­δο­μέ­νη ευ­αι­σθη­σί­α σας στα Θέ­μα­τα Παι­δεί­ας, θα θέ­λα­με, συ­νυ­πο­λο­γί­ζον­τας και τη δύ­σκο­λη οι­κο­νο­μι­κή συγ­κυ­ρί­α που μα­στί­ζει τον ελ­λη­νι­κό λα­ό, να λά­βε­τε σο­βα­ρά υ­πό­ψη σας την πα­ρα­κά­τω πρό­τα­ση μας.

Σε­βό­με­νοι το δύ­σκο­λο έρ­γο που ε­πι­τε­λεί­τε και με πρό­θε­ση να συμ­βάλ­λου­με στην ε­πί­λυ­ση του προ­βλή­μα­τος που έ­χει λά­βει πα­νελ­λα­δι­κές δι­α­στά­σεις,

Προ­τεί­νου­με :

Για τους μα­θη­τές της Α΄ Λυ­κεί­ου να ι­σχύ­σει το σύ­στη­μα προ­α­γω­γής που γνώ­ρι­ζαν και ή­ταν ε­ξοι­κει­ω­μέ­νοι α­πό το Γυ­μνά­σιο. Δη­λα­δή να προ­ά­γε­ται ο μα­θη­τής με μέ­σο ό­ρο ό­λων των μα­θη­μά­των που προ­βλέ­πε­ται α­πό την κεί­με­νη νο­μο­θε­σί­α 12,5 ή και με­γα­λύ­τε­ρο.

Ε­κτι­μού­με ό­τι μια ά­με­ση, ε­φι­κτή και πρό­σφο­ρη λύ­ση θα ή­ταν η έκ­δο­ση σχε­τι­κής εγ­κυ­κλί­ου στην ο­ποί­α θα α­να­φέ­ρε­ται ό­τι με νο­μο­θε­τι­κή ρύθ­μι­ση που θα α­κο­λου­θή­σει, θα προ­βλέ­πε­ται η προ­α­γω­γή να γί­νε­ται α­σχέ­τως του μέ­σου ό­ρου κα­τά μά­θη­μα, αρ­κεί, ό­πως προ­α­να­φέρ­θη­κε, ο μέ­σος ό­ρος ό­λων των μα­θη­μά­των να εί­ναι ί­σος ή με­γα­λύ­τε­ρος του 12,5.