Το δρόμο της Βουλής πήρε δημοσίευμα που ανέδειξε η farenews με το οποίο γινόταν γνωστό ότι οι Τράπεζες ζητούν από το δημόσιο 300.000.000 € πρόσθετες εγγυήσεις για τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα. Όπως επίσης ότι άγνωστη παραμένει η ημερομηνία κατάθεσης της νέας σύμβασης που αφορά τον περιμετρικό Καλαμάτας καθώς και το Λέυκτρο – Σπάρτη καθώς δεν έχει τελειωμό το σκληρό παζάρι που γίνεται μεταξύ Υπουργείου Υποδομών – Τραπεζών και «ΜΩΡΕΑ».
Αυτό είχαν τονίσει στελέχη του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ κατά την συνεδρίαση της Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων. Εν αντιθέσει με τις εξαγγελίες κυβερνητικών παραγόντων που θεωρούν ότι το όλο θέμα έχει τελειώσει και ότι εντός των ημερών θα κατατεθεί προς ψήφιση στην Βουλή η νέα σύμβαση.
Ο βουλευτής Μεσσηνίας της ΝΔ Δημήτρης Σαμπαζιώτης με σχετική του ερώτηση ζητά να πληροφορηθεί από τον Υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοϊδη:
Πότε θα κατατεθεί στη Βουλή η αναμορφωμένη σύμβαση παραχώρησης για τον άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα όπως συνέβη στην περίπτωση των τεσσάρων υπολοίπων οδικών αξόνων;
Έθεσαν οι τράπεζες και πάλι σε αμφισβήτηση το χρηματοδοτικό μοντέλο, με αποτέλεσμα να τίθεται υπό αμφισβήτηση και η βιωσιμότητα του δρόμου;
Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου η κατάθεση πρόσθετων εγγυήσεων 300.000.000 € προς τις τράπεζες;
Η νέα επικαιροποιημένη σύμβαση παραχώρησης θα εμπεριέχει και νέα πολιτική διοδίων;
Ακολουθεί η ερώτηση του κ. Σαμπαζιώτη:
«Προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον τύπο οι τράπεζες ζητούν πρόσθετες εγγυήσεις 300.000.000 € από το δημόσιο για τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα επειδή θέλουν μεγαλύτερες εξασφαλίσεις στην περίπτωση που υπάρξει περαιτέρω μείωση των διελεύσεων και συνεπώς μικρότερα έσοδα από διόδια. Ούτως η άλλως ο άξονας Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και ο άξονας Κεντρικής Ελλάδας ήταν τα δύο έργα με συμβάσεις παραχώρησης που προέβλεπαν πως το δημόσιο θα επιδοτούσε τα έσοδα από την κυκλοφορία αν η κίνηση μειωνόταν σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις.
Με τις απαιτήσεις τους οι τράπεζες, στην ουσία αμφισβητούν πρόσφατες προβλέψεις στελεχών του υπουργείου Υποδομών και της «Ομάδας Δράσης» του Χορστ Ράιχενμπαχ σύμφωνα με τις οποίες υπάρχουν σημάδια σταθεροποίησης της κίνησης στους οδικούς άξονες, αλλά και μικρή αύξηση των διελεύσεων σε ορισμένα τμήματα του οδικού δικτύου.
Κύριε Υπουργέ είχατε δεσμευθεί πως μέχρι το τέλος Απριλίου θα είχατε καταθέσει στη Βουλή η αναμορφωμένη σύμβαση παραχώρησης για τον άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα. Όμως η σύμβαση βρίσκεται ακόμη στον αέρα μολονότι έχει ολοκληρωθεί σχεδόν το 90% των εργασιών, και άγνωστη παραμένει μέχρι και σήμερα η ημερομηνία κατάθεσης της. Ως γνωστό το έργο έπρεπε να παραδοθεί τον Σεπτέμβριο του 2012, αλλά οι γνωστές τεχνικές και αρχαιολογικές «εκπλήξεις», μαζί με την πτώση της κυκλοφορίας λόγω της κρίσης, έφερε την μεγάλη αυτή καθυστέρηση.
Με δεδομένη την μεγάλη καθυστέρηση παράδοσης του έργου κύριε Υπουργέ
ΕΡΩΤΑΣΤΕ
Πότε θα κατατεθεί στη Βουλή η αναμορφωμένη σύμβαση παραχώρησης για τον άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα όπως συνέβη στην περίπτωση των τεσσάρων υπολοίπων οδικών αξόνων;
Έθεσαν οι τράπεζες και πάλι σε αμφισβήτηση το χρηματοδοτικό μοντέλο, με αποτέλεσμα να τίθεται υπό αμφισβήτηση και η βιωσιμότητα του δρόμου;
Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου η κατάθεση πρόσθετων εγγυήσεων 300.000.000 € προς τις τράπεζες;
Η νέα επικαιροποιημένη σύμβαση παραχώρησης θα εμπεριέχει και νέα πολιτική διοδίων;»