Νέος οδηγός ασφάλειας για γονείς και κηδεμόνες: «Εκπαιδευτικά μονοπάτια για τη χρήση των κινητών τηλεφώνων»

asfalia upologiston1Η Δρά­ση S­a­f­e­r­i­n­t­e­r­n­et.gr του Ελ­λη­νι­κού Κέν­τρου Α­σφα­λούς Δι­α­δι­κτύ­ου ε­νη­με­ρώ­νει για το νέ­ο της ο­δη­γό α­σφά­λειας.

Γραμ­μέ­νος σε α­πλή γλώσ­σα, ο ο­δη­γός «Εκ­παι­δευ­τι­κά μο­νο­πά­τια για τη χρή­ση των κι­νη­τών τη­λε­φώ­νων» πα­ρου­σιά­ζει προ­τά­σεις προ­σέγ­γι­σης ε­πτά συ­χνών πε­ρι­στα­τι­κών α­να­φο­ρι­κά με τη χρή­ση των κι­νη­τών τη­λε­φώ­νων, που θα βο­η­θή­σουν τους γο­νείς και τους κη­δε­μό­νες α­νή­λι­κων παι­δι­ών να στρέ­ψουν τα παι­διά τους σε μια πιο υ­πεύ­θυ­νη συμ­πε­ρι­φο­ρά σε σχέ­ση με το κι­νη­τό τη­λέ­φω­νο.

Κά­θε πε­ρί­πτω­ση πε­ρι­γρά­φει:

έ­να σύν­το­μο πε­ρι­στα­τι­κό που πε­ρι­λαμ­βά­νει έ­να γο­νέ­α και έ­ναν α­νή­λι­κο σε μια συγ­κε­κρι­μέ­νη πε­ρί­πτω­ση χρή­σης του κι­νη­τού τη­λε­φώ­νου. Κά­θε πε­ρι­στα­τι­κό α­να­δει­κνύ­ει συγ­κε­κρι­μέ­νες α­νάγ­κες, κί­νη­τρα και συ­ναι­σθή­μα­τα που κρύ­βον­ται πί­σω α­πό τη χρή­ση του κι­μη­τού τη­λε­φώ­νου α­πό τους α­νη­λί­κους.

μια ερ­μη­νεί­α της πε­ρί­πτω­σης που πε­ρι­γρά­φει το πε­ρι­στα­τι­κό, με έμ­φα­ση στο ρό­λο που δι­α­δρα­μα­τί­ζουν τα ά­το­μα που εμ­πλέ­κον­ται, τη δυ­να­μι­κή των σχέ­σε­ων και τα προ­βλή­μα­τα που εν­δε­χο­μέ­νως προ­κύ­πτουν.

μια πρό­τα­ση προ­σέγ­γι­σης του πε­ρι­στα­τι­κού α­να­δει­κνύ­ον­τας τρό­πους με τους ο­ποί­ους έ­νας γο­νέ­ας μπο­ρεί να αν­τι­με­τω­πί­σει μια αν­τί­στοι­χη κα­τά­στα­ση α­πό εκ­παι­δευ­τι­κής ά­πο­ψης, και που α­πο­κα­λού­με «εκ­παι­δευ­τι­κό μο­νο­πά­τι».

Ο ο­δη­γός α­πευ­θύ­νε­ται στους γο­νείς και τους κη­δε­μό­νες α­νη­λί­κων που:

ε­πι­θυ­μούν να κα­τα­νο­ή­σουν κα­λύ­τε­ρα τους λό­γους που τα παι­διά τους α­σχο­λούν­ται τό­σες πολ­λές ώ­ρες με τα κι­νη­τά τους τη­λέ­φω­να, κα­θώς και το ρό­λο που παί­ζει η  τε­χνο­λο­γί­α στη ζω­ή τους.

δεν εί­ναι αρ­κε­τά ε­ξοι­κει­ω­μέ­νοι με τα κι­νη­τά τη­λέ­φω­να και ει­δι­κά με τα «έ­ξυ­πνα» τη­λέ­φω­να (s­m­a­r­t­p­h­o­n­es) ό­σο τα παι­διά τους και πε­ρι­ο­ρί­ζουν το γο­νι­κό τους ρό­λο στο να α­πα­γο­ρεύ­ουν ή να πε­ρι­ο­ρί­ζουν τη χρή­ση αυ­τής της τε­χνο­λο­γί­ας.

γνω­ρί­ζουν πώς να χρη­σι­μο­ποι­ούν τις νέ­ες τε­χνο­λο­γί­ες, αλ­λά υ­πε­ρε­κτι­μούν το ε­πί­πε­δο ω­ρι­μό­τη­τας και ε­πί­γνω­σης των παι­δι­ών τους, με α­πο­τέ­λε­σμα να πα­ρα­με­λούν την α­νάγ­κη των παι­δι­ών για κα­θο­δή­γη­ση.

θε­ω­ρούν ό­τι οι νέ­ες τε­χνο­λο­γί­ες εί­ναι πι­θα­νώς βλα­βε­ρές για τα παι­διά τους και πη­γή προ­βλη­μά­των που στη δι­κή τους ε­φη­βεί­α ή­ταν λι­γό­τε­ρο συ­χνά, ό­πως η α­πο­μό­νω­ση και η ε­ξάρ­τη­ση.

Οι προ­τά­σεις που πα­ρου­σι­ά­ζον­ται στον ο­δη­γό α­πορ­ρέ­ουν α­πό τις εμ­πει­ρί­ες του S­a­f­e­r­i­n­t­e­r­n­et.gr, και τις ο­ποί­ες ο κα­θέ­νας κα­λεί­ται να ερ­μη­νεύ­σει βά­σει των δι­κών του βι­ω­μά­των, και να τις προ­σαρ­μό­σει α­να­λό­γως, δη­μι­ουρ­γών­τας το δι­κό του «εκ­παι­δευ­τι­κό μο­νο­πά­τι» που θα α­κο­λου­θή­σει για τα παι­διά του. Έ­νας προ­τει­νό­με­νος τρό­πος α­ξι­ο­ποί­η­σης των «εκ­παι­δευ­τι­κών μο­νο­πα­τι­ών» εί­ναι η αν­ταλ­λα­γή α­πό­ψε­ων και εμ­πει­ρι­ών με άλ­λους γο­νείς, ή η αν­τι­με­τώ­πι­σή τους ως «ι­δέ­ες» που χρή­ζουν του στο­χα­σμού μας και που θα μας βο­η­θή­σουν να προ­βλη­μα­τι­στού­με με θε­τι­κό τρό­πο στην κα­θο­δή­γη­ση των παι­δι­ών μας.

O ο­δη­γός εί­ναι α­ναρ­τη­μέ­νος στη δι­εύ­θυν­ση http://saferinternet.gr/index.php?parentobjId=Page15

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με:
Δρ. Βερόνικα Σαμαρά, Συντονίστρια του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, Κιν. 6931016016