Προχωρεί η εγκατάσταση νέων αγωγών ύδρευσης στην Καλαμάτα, μήκους 60 χιλιομέτρων

udreusi1Συ­νε­χί­ζον­ται οι ερ­γα­σί­ες για την υ­λο­ποί­η­ση της αν­τι­κα­τά­στα­σης δι­κτύ­ου ύ­δρευ­σης 57.600 μέ­τρων στην Κα­λα­μά­τα. Με το έρ­γο αυ­τό, στο πλαί­σιο του ο­ποί­ου έ­χουν ή­δη εγ­κα­τα­στα­θεί α­γω­γοί α­πό πο­λυ­αι­θυ­λέ­νιο μή­κους πε­ρί­που 13.000 μέ­τρων, α­πο­μα­κρύ­νον­ται α­γω­γοί υ­δρεύ­σε­ως α­πό α­μί­αν­το, οι ο­ποί­οι εί­χαν το­πο­θε­τη­θεί τη δε­κα­ε­τί­α του ΄60. Πρό­κει­ται για έρ­γο καί­ριας ση­μα­σί­ας, για­τί θα μει­ω­θούν κα­τά πο­λύ οι δι­αρ­ρο­ές πό­σι­μου νε­ρού στην πό­λη της Κα­λα­μά­τας, που ο­φεί­λον­ται στην πα­λαι­ό­τη­τα του δι­κτύ­ου, αλ­λά και θα ε­λατ­τω­θεί ο α­ριθ­μός των βλα­βών.

Το έρ­γο αυ­τό θα ε­κτε­λε­σθεί σε δι­ά­φο­ρα ση­μεί­α της πό­λης και η ό­χλη­ση προς τους πο­λί­τες, για την ο­ποί­α η ΔΕΥ­ΑΚ φρον­τί­ζει – ό­που γί­νε­ται εκ­σκα­φή και εγ­κα­τά­στα­ση του α­γω­γού – να δια­ρκεί ό­σο το δυ­να­τόν λι­γό­τε­ρο, προ­έρ­χε­ται

Α) α­πό τις δι­α­κο­πές, προ­κει­μέ­νου να συν­δε­θεί το και­νούρ­γιο δί­κτυ­ο με το υ­πάρ­χον. Οι δι­α­κο­πές υ­δρο­δό­τη­σης δια­ρκούν με­ρι­κές ώ­ρες και πάν­το­τε προ­η­γεί­ται ε­νη­μέ­ρω­ση σε ό­σους ε­ξυ­πη­ρε­τούν­ται α­πό το δί­κτυ­ο σε το­πι­κό ε­πί­πε­δο

Β) α­πό τη σκό­νη, μέ­χρι να ο­λο­κλη­ρω­θούν η εκ­σκα­φή, η το­πο­θέ­τη­ση του νέ­ου α­γω­γού και η α­πο­κα­τά­στα­ση με δι­ά­στρω­ση α­σφαλ­τι­κού.

Αυ­τή τη στιγ­μή, ε­κτε­λούν­ται ερ­γα­σί­ες α­πό 3 συ­νερ­γεί­α σε ι­σά­ριθ­μα ση­μεί­α της πό­λης, για την εγ­κα­τά­στα­ση α­γω­γού α­πό πο­λυ­αι­θυ­λέ­νιο 3ης γε­νιάς: στην κά­θο­δο της ο­δού Αρ­τέ­μι­δος πλη­σί­ον του 4ου Λυ­κεί­ου, στην Α­θη­νών κον­τά στην Α­γί­α Τριά­δα και νο­τί­ως της ο­δού που ο­δη­γεί στη Σπάρ­τη, στην πε­ρι­ο­χή της Α­γί­ας Πα­ρα­σκευ­ής.

Ο προ­ϋ­πο­λο­γι­σμός με­λέ­της του έρ­γου α­νερ­χό­ταν σε 4.700.000 ευ­ρώ πλέ­ον ΦΠΑ, η μει­ο­δό­τρια ε­ται­ρεί­α ΤΕ­ΚΑΤ Α­ΤΕ προ­σέ­φε­ρε έκ­πτω­ση 35,51% και το πο­σό της σύμ­βα­σης α­νήλ­θε σε 3.031.187,04 ευ­ρώ πλέ­ον ΦΠΑ. Η εγ­κε­κρι­μέ­νη χρη­μα­το­δό­τη­ση θα α­νέλ­θει σε 2.572.584,78 ευ­ρώ και το υ­πό­λοι­πο πο­σό, που α­φο­ρά στην αν­τι­κα­τά­στα­ση 3.080 πα­ρο­χών ύ­δρευ­σης (8.000 υ­δρό­με­τρα) και δεν α­πο­τε­λεί ε­πι­λέ­ξι­μη δα­πά­νη, θα κα­λυ­φθεί α­πό ί­διους πό­ρους της ΔΕΥ­ΑΚ. Το έρ­γο εν­τά­χθη­κε τον Ι­ού­νιο του 2013 για χρη­μα­το­δό­τη­ση α­πό την Πε­ρι­φέ­ρεια Πε­λο­πον­νή­σου, κα­τό­πιν αι­τή­μα­τος της ΔΕΥ­ΑΚ, στο Ε­πι­χει­ρη­σια­κό Πρό­γραμ­μα ΔΕ­ΠΙΝ του Ε­ΣΠΑ.

Η σύμ­βα­ση υ­πε­γρά­φη στις 15 Ι­α­νου­α­ρί­ου 2014 και το πε­ρι­θώ­ριο για την ε­κτέ­λε­ση του έρ­γου έ­χει ο­ρι­σθεί σε 18 μή­νες α­πό την η­μέ­ρα υ­πο­γρα­φής της.

ΠΟΥ ΘΑ ΓΙ­ΝΟΥΝ ΠΑ­ΡΕΜ­ΒΑ­ΣΕΙΣ

Βα­σι­κές ο­δοί της πό­λης στις ο­ποί­ες θα γί­νουν ε­πεμ­βά­σεις στο πλαί­σιο του έρ­γου αν­τι­κα­τά­στα­σης α­γω­γών ύ­δρευ­σης α­πό α­μί­αν­το εί­ναι: Α­θη­νών, Φα­ρών (έ­χει το­πο­θε­τη­θεί νέ­ος α­γω­γός στη δυ­τι­κή πλευ­ρά, στο πλαί­σιο του έρ­γου κα­τα­σκευ­ής με­γά­λου πε­ζο­δρο­μί­ου και μέ­νει να γί­νει το αν­τί­στοι­χο στην α­να­το­λι­κή), Α­κρί­τα, Ναυ­α­ρί­νου, Αύ­ρας, κα­θώς και στην πε­ρι­ο­χή Πλεύ­νας και στις ερ­γα­τι­κές κα­τοι­κί­ες Α­γί­ας Τριά­δος.