Παρέμβαση Θ. Πετράκου για το σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου και τον προαστιακό της Καλαμάτας

treno1Ο βου­λευ­τής Μεσ­ση­νί­ας του ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ Θα­νά­σης Πε­τρά­κος, έ­θε­σε για μί­α α­κό­μη φο­ρά στην χθε­σι­νή συ­νε­δρί­α­ση της Ε­πι­τρο­πής Πα­ρα­γω­γής και Εμ­πο­ρί­ου, στον Υ­πουρ­γό Υ­πο­δο­μών Με­τα­φο­ρών και Δι­κτύ­ων, Μι­χά­λη Χρυ­σο­χο­ΐ­δη, το θέ­μα της ε­πα­να­λει­τουρ­γί­ας του σι­δη­ρο­δρο­μι­κού δι­κτύ­ου Πε­λο­πον­νή­σου και την ά­με­ση ε­πα­να­λει­τουρ­γί­α του Προ­α­στια­κού Σι­δη­ρο­δρό­μου Μεσ­ση­νί­ας (Κα­λα­μά­τα- Μεσ­σή­νη & Κα­λα­μά­τα- ΤΕΙ- Ά­ρις- Με­λι­γα­λάς- Δι­α­βο­λί­τσι Κυ­πα­ρισ­σί­α).

Πιο συγ­κε­κρι­μέ­να, ο Θα­νά­σης Πε­τρά­κος ζή­τη­σε την ε­πα­να­λει­τουρ­γί­α του σι­δη­ρο­δρο­μι­κού δι­κτύ­ου Πε­λο­πον­νή­σου (Προ­α­στια­κός Κα­λα­μά­τας, ε­πα­να­λει­τουρ­γί­α του δι­κτύ­ου Πε­λο­πον­νή­σου, με συγ­κε­κρι­μέ­να δρο­μο­λό­για κα­θώς και συ­νε­χό­με­να & στα­θε­ρά του­ρι­στι­κά δρο­μο­λό­για). Ε­πί­σης ζή­τη­σε να συ­ζη­τη­θεί ά­με­σα σε ει­δι­κή συ­νε­δρί­α­ση της Ε­πι­τρο­πής Πα­ρα­γω­γής και Εμ­πο­ρί­ου το ζή­τη­μα της ε­πα­να­λει­τουρ­γί­ας του σι­δη­ρο­δρό­μου Πε­λο­πον­νή­σου.

Ο Υ­πουρ­γός Μι­χά­λης Χρυ­σο­χο­ΐ­δης δέ­χθη­κε την πρό­τα­ση του Θα­νά­ση Πε­τρά­κου και δε­σμεύ­τη­κε ό­τι θα γί­νει ά­με­σα συ­ζή­τη­ση.

Στην συ­νέ­χεια, ο Θα­νά­σης Πε­τρά­κος έ­θε­σε το θέ­μα αυ­τό στον Πρό­ε­δρο και ΔΣ του Ο­ΣΕ κ. Θε­ο­φα­νό­που­λο και συμ­φω­νή­θη­κε τις ε­πό­με­νες η­μέ­ρες να πραγ­μα­το­ποι­η­θεί συ­νάν­τη­ση, προ­κει­μέ­νου να συ­ζη­τη­θεί το θέ­μα α­να­λυ­τι­κά.

Ο κος Θε­ο­φα­νό­που­λος τό­νι­σε ε­πί­σης στον Βου­λευ­τή Θα­νά­ση Πε­τρά­κο ό­τι ο Ο­ΣΕ ε­ξε­τά­ζει το θέ­μα του προ­α­στια­κού, και των συ­νε­χό­με­νων & στα­θε­ρών δρο­μο­λό­γι­ων των του­ρι­στι­κών δρο­μο­λό­γι­ων.

Α­κο­λου­θεί η ο­μι­λί­α του Θα­νά­ση Πε­τρά­κου και η α­πάν­τη­ση του κ. Χρυ­σο­χο­ΐ­δη:

Α­ΘΑ­ΝΑ­ΣΙΟΣ ΠΕ­ΤΡΑ­ΚΟΣ: Κύ­ρι­ε Πρό­ε­δρε, κύ­ρι­ε Υ­πουρ­γέ, ή­θε­λα να θέ­σω θέ­μα­τα που σχε­τί­ζον­ται με τον προ­α­στια­κό της Κα­λα­μά­τας, κα­θώς και με το σι­δη­ρο­δρο­μι­κό δί­κτυ­ο συ­νο­λι­κά. Σε­βό­με­νοι τους προ­σκε­κλη­μέ­νους μας αλ­λά και τη δι­κή σας έκ­κλη­ση δεν θα τα θέ­σω τώ­ρα.

Ό­μως, θέ­λω να ζη­τή­σω μια και εί­ναι ε­δώ ο Υ­πουρ­γός και α­πό ε­σάς ε­πει­δή το θέ­μα του σι­δη­ρο­δρο­μι­κού δι­κτύ­ου της Πε­λο­πον­νή­σου εί­ναι πά­ρα πο­λύ σο­βα­ρό, δι­ό­τι δι­ε­τέ­θη­σαν 70 ε­κα­τομ­μύ­ρια και ό­ταν εκ­συγ­χρο­νί­στη­κε έ­κλει­σε. Για να μην έ­χου­με θέ­μα­τα με την Ε.Ε. έ­χει χα­ρα­κτη­ρι­στεί ε­νερ­γό, αλ­λά και ε­πει­δή υ­πάρ­χουν ζη­τή­μα­τα που κα­τά τη γνώ­μη μας, μπο­ρούν να δι­και­ο­λο­γή­σουν τεκ­μη­ρι­ω­μέ­να τη λει­τουρ­γί­α ά­με­σα του προ­α­στια­κού δι­κτύ­ου της Κα­λα­μά­τας και του Πύρ­γου, θα ή­θε­λα να πα­ρα­κα­λέ­σω και ε­σάς κ. Πρό­ε­δρε και τον κ. Υ­πουρ­γό, να μην τα συ­ζη­τή­σου­με σή­με­ρα. Να υ­πάρ­ξει ό­μως μια δέ­σμευ­ση ό­τι σε έ­να δι­ά­στη­μα ο­ρα­τό, θα γί­νει μια συ­ζή­τη­ση στο ζη­τού­με­νο.

Θα γί­νει μια συ­ζή­τη­ση στην ε­πι­τρο­πή συ­νο­λι­κά για το σι­δη­ρο­δρο­μι­κό δί­κτυ­ο. Θα κα­τα­θέ­σω στον κ. Υ­πουρ­γό μια εμ­πε­ρι­στα­τω­μέ­νη με­λέ­τη α­πό την Πά­τρα, που δεί­χνει ό­τι αυ­τό το μον­τέ­λο ό­πως έ­γι­νε στην Πά­τρα, μπο­ρεί να γί­νει και στην Κα­λα­μά­τα, αν πραγ­μα­τι­κά υ­πάρ­ξει α­ξι­ο­πι­στί­α στους χρό­νους και ό­χι ε­ξυ­πη­ρέ­τη­ση αλ­λό­τρι­ων συμ­φε­ρόν­των, με α­πο­τέ­λε­σμα η ΤΡΕ­ΝΟ­ΣΕ να μπαί­νει μέ­σα. Δεν θέ­λω να πω πε­ρισ­σό­τε­ρα, ο κ. Υ­πουρ­γός κα­τα­λα­βαί­νει για­τί εί­ναι γνώ­στης και έμ­πει­ρος πο­λι­τι­κός.

….

ΜΙ­ΧΑ­ΗΛ ΧΡΥ­ΣΟ­ΧΟΙ­ΔΗΣ (Υ­πουρ­γός Υ­πο­δο­μών, Με­τα­φο­ρών και δι­κτύ­ων): Ευ­χα­ρι­στώ ό­λους τους συ­να­δέλ­φους αλ­λά και τους δη­μάρ­χους, τους εκ­προ­σώ­πους της αυ­το­δι­οί­κη­σης της Α­να­το­λι­κής Ατ­τι­κής για τη συμ­με­το­χή τους στη ση­με­ρι­νή μας συ­νάν­τη­ση.

Θα ή­θε­λα ε­ξαρ­χής να δι­ευ­κρι­νί­σω, ό­τι ό­πως εί­πα και σε κά­ποι­α α­πο­στρο­φή του λό­γου μου σε μια δι­α­κο­πή που έ­κα­να, κα­τ’ αρ­χήν πρέ­πει να λη­φθούν κ. Πρό­ε­δρε πρώ­τα οι πο­λι­τι­κές α­πο­φά­σεις που α­φο­ρούν την ε­πι­λο­γή και την έν­τα­ξη κά­ποι­ων έρ­γων στα προ­γράμ­μα­τά μας και στη συ­νέ­χεια α­κο­λου­θούν οι με­λέ­τες των έρ­γων και η υ­λο­ποί­η­σή τους.

Το δεύ­τε­ρο που θέ­λω να το­νί­σω ή να ε­πι­ση­μά­νω , εί­ναι ό­τι οι δή­μαρ­χοι ξέ­ρουν κα­λύ­τε­ρα α­πό ε­μέ­να ό­τι στα συρ­τά­ρια και στα ντου­λά­πια τους, υ­πάρ­χουν δε­κά­δες με­λέ­τες για δι­ά­φο­ρα θέ­μα­τα, αλ­λά αυ­τό δεν φτά­νει για να χρη­μα­το­δο­τη­θεί και να κα­τα­σκευα­στεί έ­να έρ­γο. Γι’ αυ­τό λοι­πόν θα πα­ρα­κα­λέ­σω πο­λύ, α­παν­τών­τας στο ε­ρώ­τη­μα του κ. Προ­έ­δρου, ό­λη η δι­α­δι­κα­σί­α α­πό ε­δώ και πέ­ρα σε σχέ­ση με τη συγ­κε­κρι­μέ­νη πρω­το­βου­λί­α για την έν­τα­ξη και στη συ­νέ­χεια υ­λο­ποί­η­ση του έρ­γου θα γί­νε­ται α­πό το υ­πουρ­γεί­ο και με τους συ­νερ­γά­τες τους ο­ποί­ους, ε­μείς θα έ­χου­με ο­ρί­σει, με πρώ­το τον Ο­ΣΕ φυ­σι­κά, έ­τσι ώ­στε να α­παν­τη­θούν συ­νο­λι­κά ό­λα τα ε­ρω­τή­μα­τα τα ο­ποί­α θα τε­θούν.

Το τρί­το που θέ­λω να πω κυ­ρί­ες και κύ­ριοι συ­νά­δελ­φοι, κύ­ριοι δή­μαρ­χοι, εί­ναι ό­τι προ­σω­πι­κά εί­μαι ε­ναν­τί­ον αυ­τής της λο­γι­κής που ε­πι­κρά­τη­σε και στην Ευ­ρώ­πη για πολ­λές δε­κα­ε­τί­ες και στη συ­νέ­χεια και στη χώ­ρα μας, ό­που δη­μι­ουρ­γή­σα­με υ­πο­δο­μές οι ο­ποί­ες στη­ρί­χθη­καν στο τσι­μέν­το και σε «φα­ρα­ω­νι­κού» τύ­που κα­τα­σκευ­ές , οι ο­ποί­ες α­πο­δει­κνύ­ε­ται ό­τι δεν χρει­ά­ζον­ται, α­πό την άλ­λη με­ριά, ό­πως λέ­ει και ο δή­μαρ­χος του Κο­ρω­πί­ου, δεν δη­μι­ουρ­γή­σα­με στοι­χει­ώ­δεις υ­πο­δο­μές για να α­πορ­ρο­φή­σου­με τις δρα­στη­ρι­ό­τη­τες που δη­μι­ουρ­γούν αυ­τές οι υ­πο­δο­μές.

Δυ­στυ­χώς, ο­φεί­λου­με να πά­ρου­με μα­θή­μα­τα α­πό το πα­ρελ­θόν για να γί­νου­με κα­λύ­τε­ροι, φι­λι­κό­τε­ροι στο πε­ρι­βάλ­λον. Να γί­νου­με για τις ε­πό­με­νες γε­νι­ές πιο χρή­σι­μοι και τε­λι­κά να ε­ξυ­πη­ρε­τή­σου­με κα­λύ­τε­ρα τους συμ­πο­λί­τες μας.

Πρέ­πει να σας πω ό­τι πριν έ­να χρό­νο που πή­γα στο Υ­πουρ­γεί­ο, συ­νάν­τη­σα έ­να φαι­νό­με­νο το ο­ποί­ο πραγ­μα­τι­κά με στε­νο­χώ­ρη­σε πά­ρα πο­λύ. Εί­δα με το δή­μαρ­χο του Κο­ρω­πί­ου και πολ­λούς άλ­λους α­πό ε­σάς, αυ­το­δι­οι­κη­τι­κούς και πο­λί­τες, έ­να δί­κτυ­ο το ο­ποί­ο δυ­στυ­χώς εί­χε τε­ρά­στια προ­βλή­μα­τα: λε­η­λα­τη­μέ­νο, πα­ρα­τη­μέ­νο, που δεν ε­ξυ­πη­ρε­τού­σε τους πο­λί­τες.

Αυ­τά εί­ναι α­πα­ρά­δε­κτα πράγ­μα­τα και πρέ­πει να σας πω  ό­τι κά­να­με μια πο­λύ με­γά­λη προ­σπά­θεια και συ­νε­χί­ζου­με να την κά­νου­με, δι­ό­τι αυ­τά τα  α­πα­ρά­δε­κτα φαι­νό­με­να της εγ­κα­τά­λει­ψης των υ­πο­δο­μών της χώ­ρας, της μη ε­ξυ­πη­ρέ­τη­σης των πο­λι­τών, του μη σε­βα­σμού α­πέ­ναν­τι σε έ­ναν α­νά­πη­ρο, για να μπο­ρεί να α­νέ­βει για να πά­ρει το τρέ­νο και μια σει­ρά άλ­λα τέ­τοι­α φαι­νό­με­να, δεν πρέ­πει να υ­πάρ­ξουν ξα­νά.

Πρέ­πει να σας πω και θέ­λω να το πω προς κά­θε κα­τεύ­θυν­ση, ό­τι δεν πρό­κει­ται στο ζή­τη­μα αυ­τό, να υ­πάρ­ξει α­πό τη δι­κή μου πλευ­ρά κα­μί­α υ­πο­χώ­ρη­ση. Τα έρ­γα εί­ναι για να δου­λεύ­ουν και να ε­ξυ­πη­ρε­τούν τους πο­λί­τες και ό­λοι ό­σοι συμ­με­τέ­χουν σε αυ­τά και κυ­ρί­ως οι κα­τα­σκευα­στές και οι δι­α­χει­ρι­στές τους, ο­φεί­λουν να σέ­βον­ται αυ­τά που ει­σέ­πρα­ξαν α­πό το δη­μό­σιο, να ε­ξυ­πη­ρε­τούν τους πο­λί­τες μα­ζί με μας που εί­μα­στε υ­πο­χρε­ω­μέ­νοι α­πό το Σύν­ταγ­μα και τους νό­μους να το κά­νουν.

Το τέ­ταρ­το θέ­μα το ο­ποί­ο θέ­λω να θέ­σω εί­ναι ό­τι μι­λά­με για προ­α­στια­κό σι­δη­ρό­δρο­μο. Α­κού­στη­καν ε­δώ «τα­χύ­τη­τες», ό­πως πο­λύ σω­στά εί­πε ο κ. Χαλ­βα­τζής. Α­κού­στη­καν θέ­μα­τα για α­στρο­νο­μι­κές τα­χύ­τη­τες, για 200 και 250 χι­λι­ό­με­τρα. Τι να τα κά­νου­με αυ­τά; Υ­πάρ­χει κα­νέ­νας λό­γος να έ­χου­με τέ­τοι­α πράγ­μα­τα, για να φτά­σου­με 3 ή 5 λε­πτά νω­ρί­τε­ρα εν­δε­χο­μέ­νως στο Λαύ­ριο;

Για  ποι­ο λό­γο μι­λά­με για προ­α­στια­κό, δη­λα­δή μι­λά­με για έ­να τρέ­νο φι­λι­κό στο πε­ρι­βάλ­λον,  α­πλό , λι­τό και γρή­γο­ρο, με 120 χι­λι­ό­με­τρα που περ­νά­ει α­πό τις πό­λεις μας για να ε­ξυ­πη­ρε­τή­σει τους αν­θρώ­πους. Το πιο ση­μαν­τι­κό εί­ναι ό­τι συν­δέ­ει το μη­τρο­πο­λι­τι­κό συγ­κρό­τη­μα με το λι­μά­νι του Λαυ­ρί­ου, που εί­ναι ο τε­λι­κός προ­ο­ρι­σμός. Μια ση­μαν­τι­κή υ­πο­δο­μή της χώ­ρας, η ο­ποί­α δεν λει­τουρ­γεί ό­σο πρέ­πει για πά­ρα πολ­λούς λό­γους, τε­χνι­κούς λό­γους που α­φο­ρούν το ί­διο το λι­μά­νι και λό­γους που έ­χουν σχέ­ση με τη σύν­δε­σή του.

θέ­μα­τος της Ατ­τι­κής ο­δού και των ε­πε­κτά­σε­ων, θέ­λω να πω ό­τι εί­ναι έ­να θέ­μα που θέ­λου­με να δού­με το ε­πό­με­νο δι­ά­στη­μα. Να δού­με πως θα ο­λο­κλη­ρώ­σου­με ή θα συμ­πλη­ρώ­σου­με τις υ­πο­δο­μές ού­τως ώ­στε η σπου­δαί­α υ­πο­δο­μή της Ατ­τι­κής ο­δού να ε­πε­κτα­θεί προς νο­τι­ο­α­να­το­λι­κά. Αυ­τή εί­ναι λοι­πόν η φι­λο­σο­φί­α μας, έ­να α­στι­κό τραί­νο, φι­λι­κό προς το πε­ρι­βάλ­λον, α­σφα­λές, γρή­γο­ρο και α­πο­τε­λε­σμα­τι­κό που πρέ­πει να κά­νου­με το ε­πό­με­νο χρο­νι­κό δι­ά­στη­μα. Θέ­λω να σας πω ό­τι α­κού­με χρό­νια γι’ αυ­τό το έρ­γο – κι ε­γώ το α­κού­ω και το ά­κου­γα πριν πά­ω στο Υ­πουρ­γεί­ο – και έ­γι­νε α­πό­λυ­τα προ­σω­πι­κή μου α­πό­φα­ση μα­ζί με τις υ­πη­ρε­σί­ες του Υ­πουρ­γεί­ου να α­να­λά­βου­με υ­πεύ­θυ­να και αυ­τό, δι­ό­τι ό­τι κά­νου­με ο­φεί­λου­με να το κά­νου­με ο­λο­κλη­ρω­μέ­νο και να λει­τουρ­γεί.

Τα δί­κτυ­α έ­χουν πο­λύ με­γά­λη α­ξί­α για τη χώ­ρα μας, δι­ό­τι πρό­κει­ται για μια χώ­ρα του­ρι­στι­κή και μια χώ­ρα που έ­χει συγ­κεν­τρώ­σει δυ­στυ­χώς το 40% του πλη­θυ­σμού της στο μη­τρο­πο­λι­τι­κό κέν­τρο Ατ­τι­κής και μια χώ­ρα που το α­μέ­σως ε­πό­με­νο χρο­νι­κό δι­ά­στη­μα θα γί­νει ε­πί­κεν­τρο της με­τα­φο­ράς προ­ϊ­όν­των και α­πό θα­λάσ­σης και μέ­σω σι­δη­ρο­δρό­μου. Ή­δη ξε­κί­νη­σε α­πό τον Πει­ραι­ά και το Λαύ­ριο θα α­πο­τε­λέ­σει α­κό­μη έ­να ε­πί­κεν­τρο δρα­στη­ρι­ο­τή­των l­o­g­i­s­t­i­cs και δι­α­με­τα­φο­ρι­κών λει­τουρ­γι­ών. Συ­νε­πώς ο στό­χος εί­ναι με­γά­λος και με­γά­λη εί­ναι και η πρό­κλη­ση για την Α­να­το­λι­κή Ατ­τι­κή και για την Ελ­λά­δα συ­νο­λι­κό­τε­ρα, για­τί τα δί­κτυ­α μας ε­νώ­νουν και δι­κτυ­ώ­νουν τις δρα­στη­ρι­ό­τη­τές μας. Αυ­τή η λο­γι­κή κυ­ρι­άρ­χη­σε και σε μέ­να προ­σω­πι­κά ως αρ­μό­διο Υ­πουρ­γό και στις υ­πη­ρε­σί­ες και εν­τά­ξα­με αυ­τό το έρ­γο στα ε­θνι­κά προ­γράμ­μα­τα. Το α­να­φέ­ρω ε­πει­δή με ρώ­τη­σε και ο κ. Φι­λίπ­που, πρό­κει­ται για ε­θνι­κό πρό­γραμ­μα εν­ταγ­μέ­νο στον κεν­τρι­κό σχε­δια­σμό και θα εγ­κρι­θεί σε λί­γες μέ­ρες α­πό την Ε­Ε.

Δεν έ­χει κα­μί­α συμ­με­το­χή η Πε­ρι­φέ­ρεια, αλ­λά ε­άν χρεια­στεί κά­ποι­α συμ­πλη­ρω­μα­τι­κή συμ­βο­λή α­πό την Πε­ρι­φέ­ρεια με εν­δε­χό­με­να έρ­γα σχε­τι­κά με το σι­δη­ρό­δρο­μο, θα το δού­με. Προς το πα­ρόν ό­μως, δεν υ­πάρ­χει τέ­τοι­ο ζή­τη­μα σχε­τι­κά με την Πε­ρι­φέ­ρεια. Συ­νε­χί­ζω με τα ε­πι­μέ­ρους ζη­τή­μα­τα, αλ­λά ξε­κα­θα­ρί­ζω κ. Πρό­ε­δρε ό­τι δεν θέ­λω να υ­πει­σέλ­θω λε­πτο­με­ρώς στα κα­θα­ρά τε­χνι­κά θέ­μα­τα που α­να­φέρ­θη­καν στην αί­θου­σα και θα προ­σπα­θή­σω να α­παν­τή­σω γε­νι­κό­τε­ρα μι­λών­τας με σκο­πό στα ε­πι­μέ­ρους ζη­τή­μα­τα να προ­κύ­ψουν α­κρι­βείς α­παν­τή­σεις α­πό τις συ­ναν­τή­σεις που θα κά­νου­με με τους φο­ρείς.

Ε­πει­δή με ρώ­τη­σε η κυ­ρί­α Ου­ζου­νί­δου, αλ­λά α­να­φέρ­θη­κε και ο κ. Πε­τρά­κος ως Πε­λο­πον­νή­σιος που α­σχο­λεί­ται με τα ευ­ρύ­τε­ρα θέ­μα­τα της πε­ρι­ο­χής, φέ­τος στο και­νού­ριο πρό­γραμ­μα δί­νου­με με­γά­λη έμ­φα­ση στο να κα­λύ­ψου­με την υ­πο­δο­μή α­πό την Πά­τρα μέ­χρι τη Θεσ­σα­λο­νί­κη. Θέ­λου­με να υ­πάρ­ξει έ­να ε­νια­ίο, ο­λο­κλη­ρω­μέ­νο δί­κτυ­ο και αυ­τή τη στιγ­μή υ­πάρ­χουν δι­ά­φο­ρες κα­τα­σκευ­ές του τμή­μα­τος Κό­ριν­θος-Πά­τρα εν ε­ξε­λί­ξει και θα υ­πάρ­ξουν και ε­πι­μέ­ρους πα­ρεμ­βά­σεις εν­τός της πό­λης της Πά­τρας αλ­λά και στο Ρί­ο, ού­τως ώ­στε να ο­λο­κλη­ρω­θούν ό­λες οι υ­πο­δο­μές που έ­χουν κα­τά­λη­ξη στο λι­μά­νι της Πά­τρας. Στη συ­νέ­χεια, θα υ­πάρ­χει ο ά­ξο­νας Πά­τρας-Κα­λα­μά­τας στον ο­ποί­ο α­να­φέρ­θη­κε ει­δι­κό­τε­ρα και ο κ. Πε­τρά­κος, ό­πως ε­πί­σης κι έ­να τμή­μα του σι­δη­ρο­δρό­μου α­πό την Κό­ριν­θο ως την Τρί­πο­λη και την Κα­λα­μά­τα, που ί­σως θα μπο­ρού­σε να χρη­σι­μο­ποι­η­θεί και για του­ρι­στι­κούς σκο­πούς.

Αυ­τό που θέ­λω να το­νί­σω, εί­ναι ό­τι το 2020 ου­σι­α­στι­κά ο­λο­κλη­ρώ­νε­ται η σι­δη­ρο­δρο­μι­κή υ­πο­δο­μή στη χώ­ρα, μια υ­πο­δο­μή που θα έ­πρε­πε να έ­χει ο­λο­κλη­ρω­θεί ε­δώ και χρό­νια. Δυ­στυ­χώς το μον­τέ­λο που εί­χε ε­πι­λε­γεί εί­τε συ­νει­δη­τά εί­τε α­συ­νεί­δη­τα στην Ελ­λά­δα ε­δώ και δε­κα­ε­τί­ες δεν ε­ξυ­πη­ρε­τού­σε τέ­τοι­ους α­να­πτυ­ξια­κούς στό­χους, αλ­λά πο­τέ δεν εί­ναι αρ­γά. …­..

ΜΙ­ΧΑ­ΗΛ ΧΡΥ­ΣΟ­ΧΟ­Ϊ­ΔΗΣ – (Υ­πουρ­γός Υ­πο­δο­μών, Με­τα­φο­ρών και Δι­κτύ­ων): Ναι βε­βαί­ως. Ό­πως ε­πί­σης θα συ­ζη­τη­θεί και αυ­τό που ζή­τη­σε και ο κ. Πε­τρά­κος και η κυ­ρί­α Ου­ζου­νί­δου.