Λεηλασίες, κλοπές και εγκατάλειψη στο σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου

treno1Λε­η­λα­σί­ες σε σι­δη­ρο­δρο­μι­κούς σταθ­μούς, κλο­πές τρο­χαί­ου υ­λι­κού, κα­τα­στρο­φή ε­ξο­πλι­σμού, ε­ξα­φα­νι­σμέ­να ι­στο­ρι­κά. Το ι­στο­ρι­κό σι­δη­ρο­δρο­μι­κό δί­κτυ­ο της Πε­λο­πον­νή­σου «αι­μορ­ρα­γεί» και το Ελ­λη­νι­κό Τμή­μα της Δι­ε­θνούς Ε­πι­τρο­πής για τη Δι­α­τή­ρη­ση της Βι­ο­μη­χα­νι­κής Κλη­ρο­νο­μιάς (T­I­C­C­IH) κά­νει έκ­κλη­ση προς τους αρ­μό­διους φο­ρείς για τη δι­ά­σω­σή του.

Ό­πως κα­ταγ­γέλ­λουν μι­λών­τας στο Α­ΠΕ-ΜΠΕ ο ε­πί­κου­ρος κα­θη­γη­τής του ΕΜΠ και πρό­ε­δρος του Ελ­λη­νι­κού Τμή­μα­τος του T­I­C­C­IH, Νί­κος Μπε­λα­βί­λας, και ο αρ­χαι­ο­λό­γος, Α­πόλ­λων Κύρ­κος, ο ο­ποί­ος έ­κα­νε τη με­τα­πτυ­χια­κή του ερ­γα­σί­α στο συγ­κε­κρι­μέ­νο θέ­μα, με­τά την παύ­ση λει­τουρ­γί­ας του δι­κτύ­ου το 2011, αλ­λά και σε με­ρι­κές πε­ρι­πτώ­σεις κά­ποι­α χρό­νια νω­ρί­τε­ρα, σταθ­μοί και άλ­λες εγ­κα­τα­στά­σεις έ­χουν δι­αρ­ρη­χθεί, ο ε­ξο­πλι­σμός τους έ­χει κλα­πεί ή κα­τα­στρα­φεί, ε­νώ αρ­κε­τές ή­ταν και οι πε­ρι­πτώ­σεις κτι­ρί­ων που πα­ρα­δό­θη­καν στις φλό­γες, κα­θώς ά­στε­γοι κα­τα­φεύ­γουν στους σταθ­μούς και α­νά­βουν φω­τι­ές για να ζε­στα­θούν. Πυρ­κα­γι­ές έ­χουν ση­μει­ω­θεί με­τα­ξύ άλ­λων στους σταθ­μούς Με­γα­λό­πο­λης, Αι­γί­ου και Λε­ον­τα­ρί­ου, ε­νώ άλ­λοι σταθ­μοί ρη­μά­ζουν α­πό την εγ­κα­τά­λει­ψη. Ε­πί­σης, βα­γό­νια του 19ου αι­ώ­να «πα­ρα­δί­δον­ται» στους κλέ­φτες ή στις φω­τι­ές, ε­νώ και ο Ο­ΣΕ μη γνω­ρί­ζον­τας την ι­στο­ρι­κή α­ξί­α του τρο­χαί­ου υ­λι­κού σπεύ­δει να που­λή­σει ι­στο­ρι­κά βα­γό­νια, ό­πως τους δύ­ο γε­ρα­νούς, που α­πο­τε­λού­σαν πο­λε­μι­κές α­πο­ζη­μι­ώ­σεις της Ι­τα­λί­ας με­τά τον δεύ­τε­ρο Παγ­κό­σμιο Πό­λε­μο και που­λή­θη­καν για πα­λι­ο­σί­δε­ρα. Πα­ρό­μοι­α εί­ναι και η τύ­χη του πλού­σιου αρ­χεια­κού υ­λι­κού που βρί­σκε­ται στους σταθ­μούς. Η κα­τα­στρο­φή του σι­δη­ρο­δρο­μι­κού δι­κτύ­ου ε­πι­τεί­νε­ται α­πό τους κλέ­φτες με­τάλ­λου.

Το Ελ­λη­νι­κό Τμή­μα της Δι­ε­θνούς Ε­πι­τρο­πής για τη Δι­α­τή­ρη­ση της Βι­ο­μη­χα­νι­κής Κλη­ρο­νο­μιάς ε­ξέ­δω­σε ψή­φι­σμα, στο ο­ποί­ο ζη­τά­ει α­πό τον Ο­ΣΕ, τη ΓΑΙ­Α­Ο­ΣΕ, την ΤΡΑΙ­ΝΟ­ΣΕ και τα αρ­μό­δια υ­πουρ­γεί­α (Υ­πο­δο­μών, Με­τα­φο­ρών και Δι­κτύ­ων και Πο­λι­τι­σμού και Α­θλη­τι­σμού) «να λά­βουν ά­με­σα μέ­τρα δι­ά­σω­σης και προ­στα­σί­ας του σπου­δαί­ου αυ­τού πο­λι­τι­στι­κού πλού­του της χώ­ρας». Ή­δη μέ­λη του Ελ­λη­νι­κού Τμή­μα­τος της Δι­ε­θνούς Ε­πι­τρο­πής έ­χουν κά­νει μια πρώ­τη συ­νάν­τη­ση με εκ­προ­σώ­πους της ΓΑΙ­Α­Ο­ΣΕ, προ­κει­μέ­νου να τους θέ­σουν τα προ­βλή­μα­τα του σι­δη­ρο­δρο­μι­κού δι­κτύ­ου.

amna.gr