«Η παράταση της διάρκειας των σπουδών μας οφείλεται σε ποικίλους παράγοντες. Προβλήματα υγείας, οικονομική δυσχέρεια, βιοποριστική εργασία, οικογενειακά ζητήματα, δημιουργία νέας οικογένειας, υποστήριξη ηλικιωμένων γονέων, πολύτεκνες και μονογονεϊκές οικογένειες, υποχρεωτικές παρακολουθήσεις σε εργάσιμες ώρες, μόνιμη κατοικία μακριά από τον τόπο σπουδών και πολλές άλλες υποχρεώσεις κι ανατροπές ζωής επιβραδύνουν σημαντικά το ρυθμό παρακολούθησης μαθημάτων κι εργαστηρίων, παρεμποδίζουν συνήθως τη συμμετοχή μας στις εξεταστικές περιόδους και παρακωλύουν την πρόοδό μας στην εκπαιδευτική διαδικασία, με μοιραία κατάληξη την υπέρβαση του κανονικού χρόνου σπουδών.» Τονίζουν σε ανακοίνωσή τους οι επί πτυχίω φοιτητές προς διαγραφή, για την οριστική διαγραφή τους από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα.
Συγκεκριμένα, οι φοιτητές στην ανακοίνωσή τους επισημαίνουν:
«Είμαστε φοιτητές που έχουμε εισαχθεί στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα με αδιάβλητες εξετάσεις (πανελλαδικές ή κατατακτήριες) κι έχουμε δαπανήσει ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής μας στην προσπάθειά μας να ολοκληρώσουμε τις σπουδές μας.
Σε αντίθεση με τα πολυπληθή και συνάμα πολύ ίδια μεταξύ τους δημοσιεύματα και ρεπορτάζ των μεγάλων ΜΜΕ η παράταση της διάρκειας των σπουδών μας οφείλεται σε ποικίλους παράγοντες. Προβλήματα υγείας, οικονομική δυσχέρεια, βιοποριστική εργασία, οικογενειακά ζητήματα, δημιουργία νέας οικογένειας, υποστήριξη ηλικιωμένων γονέων, πολύτεκνες και μονογονεϊκές οικογένειες, υποχρεωτικές παρακολουθήσεις σε εργάσιμες ώρες, μόνιμη κατοικία μακριά από τον τόπο σπουδών και πολλές άλλες υποχρεώσεις κι ανατροπές ζωής επιβραδύνουν σημαντικά το ρυθμό παρακολούθησης μαθημάτων κι εργαστηρίων, παρεμποδίζουν συνήθως τη συμμετοχή μας στις εξεταστικές περιόδους και παρακωλύουν την πρόοδό μας στην εκπαιδευτική διαδικασία, με μοιραία κατάληξη την υπέρβαση του κανονικού χρόνου σπουδών. Επιπλέον, λόγω της παραπάνω καθυστέρησης, αντιμετωπίζουμε πρόσθετες επιβαρύνσεις, όπως η απώλεια του δικαιώματος εκπαιδευτικής άδειας για τους εργαζόμενους και η πλήρης παύση φοιτητικών παροχών και διευκολύνσεων όπως η δωρεάν παροχή συγγραμμάτων, οι εκπτώσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς, η σίτιση και στέγαση.
Με δεδομένους τους παραπάνω λόγους παράτασης της φοίτησης μας θεωρούμε το μέτρο της διαγραφής λανθασμένο α) παιδαγωγικά (για όσους επιμένουν να προσπαθούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους κι ΕΝΩ προωθείται η εξ αποστάσεως και η δια βίου εκπαίδευση), β) κοινωνικά (επηρεάζεται καθοριστικά το μέλλον χιλιάδων ανθρώπων και των οικογενειών τους) και γ) οικονομικά (η παράταση των σπουδών ΔΕΝ επιβαρύνει ΚΑΘΟΛΟΥ το κράτος, αφού καταργείται πλήρως κάθε φοιτητική παροχή και οι υπερβαίνοντες τα όρια φοίτησης συμμετέχουν ΜΟΝΟ σε εξετάσεις).
Μετά την συνάντηση του Υπουργού Παιδείας με τους Πρυτάνεις των Πανεπιστημίων και τους Προέδρους των ΤΕΙ την Τετάρτη 20 Αυγούστου επιτεύχθηκε η συμφωνία να δοθούν δύο επιπλέον εξεταστικές περίοδοι σε όσους φοιτητές έδειξαν έμπρακτο ενδιαφέρον συμμετέχοντας στις εξετάσεις κατά τα δύο τελευταία ακαδημαϊκά έτη, 2012-13 και 2013-14. Η παραπάνω συμφωνία ευνοεί κάποιους, αλλά αδικεί κάποιους άλλους από εμάς. Αδικούνται άνθρωποι που χρωστούσαν κάποια μαθήματα αλλά δεν μπορούσαν για διάφορους λόγους να συμμετέχουν σε αυτές τις εξετάσεις. Ιδιαίτερα μάλιστα, όταν υπάρχουν περιπτώσεις ανθρώπων που είναι πέραν των δυνατοτήτων τους η συμμετοχή στην εξεταστική διαδικασία, λόγω σοβαρών ιατρικών προβλημάτων. Επίσης αδικούνται όσοι είναι εγγεγραμμένοι την ακαδημαϊκή χρονιά 2013-2014 και δεν θα μπορέσουν να αποδείξουν έμπρακτα την συμμετοχή τους με την επαναληπτική εξεταστική του Σεπτεμβρίου, που ο ίδιος υπουργός είχε αποδεχτεί ότι ανήκει στο έτος 2013-2014.
Απορούμε μάλιστα, με ανθρώπους που δείχνουν τόσο μένος για τις διαγραφές χωρίς ποτέ να κάνουν έστω και μια προσπάθεια αυθεντικής καταγραφής και ανάλυσης τους προβλήματος της παράτασης των σπουδών. Στο σύνολό τους, οι «καθυστερούντες» φοιτητές δεν είναι ούτε αδιάφοροι ούτε οκνηροί, όπως επιδιώκεται να στιγματιστούν. Οι λόγοι καθυστέρησης μας μπορεί να ποικίλουν, έχουμε όμως όλοι κοινό ότι ενδιαφερόμαστε για τις σπουδές μας και θέλουμε να τις ολοκληρώσουμε. Για αυτό το λόγο επιμένουμε να διεκδικούμε να μην διαγράφονται όσοι ενδιαφέρονται να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους από τα Πανεπιστήμια.»