Στην λειτουργία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας μετά την απόλυση 249 εργαζομένων αναφέρεται ερώτηση που κατέθεσαν προς τους υπουργούς Μεταφορών Υποδομών και Δικτύου και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ μεταξύ των οποίων και ο βουλευτής Θανάσης Πετράκος.
Η ερώτηση αναφέρει τα εξής:
«Η Κυβέρνηση προχώρησε στην απόλυση των μηχανικών και των πιλότων αεροσκαφών οι οποίοι είχαν αποσπαστεί στην ΥΠΑ από την πρώην Ολυμπιακή. Οι μηχανικοί και οι πιλότοι ήταν επιφορτισμένοι με την ασφάλεια των πτήσεων και συγκεκριμένα με την επιθεώρηση των αεροσκαφών.
Οι απολύσεις έγιναν παρότι ότι οι αρμόδιοι υπουργοί έχουν στα χέρια τους τις εκθέσεις του πενταμελούς υπηρεσιακού συμβουλίου της ΥΠΑ και έγγραφο του διοικητή της ΥΠΑ, τα οποία τεκμηριώνουν ότι οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι είναι αναγκαίοι για την λειτουργίας της ΥΠΑ.
Η πρώτη έκθεση του πενταμελούς υπηρεσιακού συμβουλίου της ΥΠΑ από τον Αύγουστο του 2011 έκρινε ότι όλοι οι μηχανικοί είναι απαραίτητοι και θα πρέπει να παραμείνουν στην Υπηρεσία. Την έκθεση αυτή αποκάλυψε και το περιοδικό HOT DOC (Hot Doc, τεύχος της 19ης Ιουνίου).
Το δεύτερο έγγραφο, που έχει αποσταλεί στους υπουργούς Υποδομών Μεταφορών Υποδομών & Δικτύου και Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης από τον Διοικητής της ΥΠΑ αναφέρει ότι, «η ασφυξία, στην οποία οδηγήθηκε η Υπηρεσία και ειδικότερα οι αρμόδιες Διευθύνσεις (κυρίως η Δ2 αλλά και η ΜΠΜ), με συνέπεια οι υποχρεώσεις της, όπως προκύπτουν από την εφαρμογή των διεθνών κανονισμών, να εκτελούνται είτε οριακά, είτε καθυστερημένα αφού ο αριθμός των υπαρχόντων επιθεωρητών για τις εργασίες αυτές υπολείπεται κατά πολύ του προβλεπομένου και δεν επαρκεί.». Τονίζεται η αδυναμία της ΥΠΑ να εξαγάγει τεχνογνωσία λόγω της αποψίλωσης που έχει υποστεί, παρόλο που υπήρξαν αιτήματα για αυτό. Τέλος, αφού αναλύει τις ανάγκες της σε προσωπικό, καταλήγει ότι, «από τα προαναφερθέντα προκύπτει επιτακτικά η ανάγκη για την άμεση αντιμετώπιση του καυτού αυτού θέματος, το οποίο ταλανίζει την Υπηρεσία περισσότερο από έξι μήνες, την οδηγεί σε ακραίες καταστάσεις λειτουργίας και δυσκολεύει αφάνταστα την υλοποίηση του σημαντικού έργου της»
Το έγγραφο αυτό αποκάλυψε το ηλεκτρονικό ειδησεογραφικό portal «Κουτί της Πανδώρας» (http://www.koutipandoras.gr/article/121750/mitsotakis-kai-hrysohoidis-vazoyn-tafoplaka-stin-ypa-poy-paradehetai-oti-vrisketai-se).
Από τα προαναφερόμενα προκύπτει ότι, η ΥΠΑ λόγω της αποψίλωσης που έχει υποστεί από τη διαθεσιμότητα (αρχικώς) και την απόλυση στη συνέχεια των 249 πρώην εργαζόμενων της Ολυμπιακής Αεροπορίας, έχει οδηγηθεί στο να μην επιτελεί το έργο της έγκαιρα και ορθά. Με δεδομένο ότι, το έργο αυτό αφορά κυρίως στην ασφάλεια των πτήσεων και την επιθεώρηση των αεροσκαφών, η απόλυση των πιλότων μηχανικών και λοιπών εργαζομένων δημιουργεί πρόβλημα στην επιθεώρηση των αεροσκαφών και την ασφάλεια των πτήσεων.
Κατόπιν των παραπάνω ερωτώνται οι κ.κ Υπουργοί:
Γιατί προχώρησαν στην απόλυση των 249 εργαζομένων, επιφορτισμένων με την επιθεώρηση αεροσκαφών στην ΥΠΑ, όταν μάλιστα υπάρχουν τα 2 ανωτέρω έγγραφα στα οποία τονίζεται ότι όλοι οι μηχανικοί της ΥΠΑ είναι απαραίτητοι και με σαφήνεια αναφέρονται οι συγκεκριμένες ανάγκες που πληρούσαν οι 249 απολυμένοι υπάλληλοι της ΥΠΑ και παρά τις επισημάνσεις της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ με την ερώτηση που κατατέθηκε (Θέμα: Πρέπει να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πτήσεων με την επαναπρόσληψη των 249 πρώην υπαλλήλων της Ολυμπιακής ΑΠ: 57/512-27/06/2014 );
Γιατί το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αφήνει μία υπηρεσία τόσο νευραλγική όπως η ΥΠΑ να λειτουργεί για έξι μήνες οριακά, όταν αυτό αφορά στην ασφάλεια των πτήσεων;
Ζήτησε με έγγραφο το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης να ανασταλεί η διαθεσιμότητα των 249 πλέον πρώην εργαζομένων της ΥΠΑ;
Γιατί τα συναρμόδια υπουργεία πρόκειται να προκηρύξουν θέσεις εργασίας στην ΥΠΑ, όταν αυτές μπορούσαν να καλυφθούν από τους 249 εργαζομένους της που απολύθηκαν;»