Την επόμενη εβδομάδα, αναμένεται να κατατεθούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο οι 12 συμβάσεις για τα απορρίμματα Πελοποννήσου

skoupidia6Την επόμενη εβδομάδα, αναμένεται να κατατεθούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο οι 12 συμβάσεις που αφορούν όλες τις πτυχές του έργου της διαχείρισης των απορριμμάτων της Περιφέρειας Πελοποννήσου, (κατασκευή, λειτουργία, χρηματοδότηση, ασφαλιστικά κ.ο.κ), σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής». Μαζί και το καταστατικό της εταιρίας ειδικού σκοπού, που θα συσταθεί με τη σύμπραξη της ΤΕΡΝΑ και της Περιφέρειας Πελοποννήσου και η οποία παραμένει… αβάπτιστη.

Επίσης, στο δημοσίευμα αναφέρεται ότι η μακρά διαδικασία αδειοδότησης δείχνει να βαίνει προς ολοκλήρωση. Σε αυτό συνέβαλε η οριστικοποίηση της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου (μέσω του νέου ΕΣΠΑ) στα 68,5 εκατ. ευρώ και η εξεύρεση πιστωτικού ιδρύματος (η Alpha Bank) που θα αναλάβει τη δανειοδότηση του έργου (περίπου 60 εκατ. ευρώ). Σημειώνεται ότι ο ιδιώτης θα καταβάλει περίπου 30 εκατ. ευρώ ιδίων κεφαλαίων.

Τέλος, στο δημοσίευμα τονίζεται ότι «επί της ουσίας πολλά πρέπει να απαντηθούν πριν από την υπογραφή: για παράδειγμα, αν η ύπαρξη ελάχιστης εγγυημένης ποσότητας 150.000 τόνων απορριμμάτων ετησίως (ποσότητας που το Δημόσιο θα πληρώνει στον ανάδοχο, είτε υπάρχει ή όχι) υπονομεύει ή όχι τις προσπάθειες μείωσης του όγκου των απορριμμάτων και επέκτασης της ανακύκλωσης.

Παράλληλα, μένει να αποδειχθεί αν το κόστος της λειτουργίας του συστήματος θα είναι λογικό, προκειμένου να μπορεί να αναληφθεί από τους δήμους. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι τους 150.000 τόνους η τιμή «εισόδου» (gate fee) στις εγκαταστάσεις είναι 80 ευρώ ανά τόνο, ενώ στις ποσότητες άνω των 150.000 τόνων πέφτει στα 40 ευρώ/τόνο (μεσοσταθμικά 62,50 ευρώ ανά τόνο).»

Αναφορικά με τον διαγωνισμό για την αποκατάσταση των χωματερών στην Πελοπόννησο, για τον οποίο προ μηνός το ΥΠΕΚΑ είχε αφήσει αιχμές κατά της περιφέρειας, ο κ. Τατούλης υποστηρίζει ότι θα προκηρυχθεί άμεσα. «Το πρόβλημα είναι ότι τις ενεργές χωματερές δεν τις ξέρει κανένας. Στα χαρτιά έχουν κλείσει όλες. Όμως οι δήμοι, επειδή δεν προνόησαν ώστε να δημιουργήσουν χώρους προσωρινής αποθήκευσης, συνεχίζουν να τροφοδοτούν τις υφιστάμενες, υποτίθεται κλειστές, χωματερές», λέει. «Οι μελέτες αποκατάστασης καθυστέρησαν γιατί τα στοιχεία στα οποία βασίζονται αλλάζουν συνεχώς, αφού ο όγκος των σκουπιδιών στις χωματερές μεγαλώνει. Πάντως, εκτιμώ ότι το έργο θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2015».

kathimerini.gr