Δ. Πολλάλης: Για την Τουριστική Ανάπτυξη και Προβολή της Λακωνίας

dimitris pollalisΟ Α’ Αντιπρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου και Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Λακωνίας Δημήτρης Πολλάλης, στην εισήγηση του, στη σύσκεψη για την Τουριστική Προβολή & Ανάπτυξη της Λακωνίας, που πραγματοποιήθηκε στο Διοικητήριο της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, στις 19 Φεβρουαρίου, επεσήμανε τις αναπτυξιακές προοπτικές που έχει η Λακωνία στον τομέα του τουρισμού, για τις υποδομές που πρέπει να γίνουν ή να ολοκληρωθούν, όπως το τμήμα της νέας Ε.Ο. Λεύκτρου – Σπάρτης.

Επίσης, δεν παρέλειψε να ασκήσει κριτική για την στασιμότητα που παρατηρείτε στο αεροδρόμιο της Τρίπολης, λέγοντας ότι για το θέμα αυτό οι πάντες τηρούν “σιγή ιχθύος”.

Ακολουθεί η πλήρης τοποθέτηση του κ. Πολλάλη:

«Όπως έχει αποδειχθεί, τα δύο τελευταία χρόνια, ο τουρισμός έχει επιδείξει αξιοθαύμαστη αντοχή στην κρίση και ταυτόχρονα έχει αναδειχθεί σε βασικό τροφοδότη της εθνικής οικονομίας.

Λειτούργησε ως βασική κινητήριος δύναμη για την επιστροφή της ελληνικής οικονομίας σε θετικό ρυθμό ανάπτυξης, εντός του 2014, επιτυγχάνοντας εντυπωσιακή αύξηση μεγεθών, φθάνοντας μάλιστα σήμερα να συνεισφέρει άνω του 18% στο ΑΕΠ και άνω του 20% στην απασχόληση, με πάνω από 700.000 εργαζόμενους στον τουρισμό και υπό προϋποθέσεις, με τις καλύτερες προοπτικές για τα επόμενα χρόνια.

 

Και όλα αυτά τα μεγέθη δεν είναι αποτέλεσμα της δραστηριότητας του 15% κάποιων ξενοδοχειακών μεγαθηρίων, αλλά το παραγωγικό αποτέλεσμα του 85% των μικρομεσαίων οικογενειακών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων της χώρας, που αποτελούν και τη ραχοκοκαλιά του ξενοδοχειακού δυναμικού του κλάδου.

 

Η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, είναι αυτή που δέχθηκε τις μεγαλύτερες πιέσεις και επωμίστηκε το μεγαλύτερο κόστος από την κρίση. Δυστυχώς, πολλές από αυτές τις επιχειρήσεις, λόγω της συγκυρίας, αναγκάστηκαν να βάλουν λουκέτο και αυτή τη στιγμή μάχονται, με νύχια και με δόντια, για να επιβιώσουν. Και όχι μόνο για τον εαυτό τους, αλλά και για τους εργαζομένους τους. Γιατί χωρίς επιχειρήσεις δεν υπάρχει και απασχόληση.

 

Επειδή λοιπόν, το αδιαμφισβήτητο success story, τα τελευταία δυο χρόνια, έχει ονοματεπώνυμο και λέγεται “ελληνικός τουρισμός”, σ’ αυτή την κρίσιμη χρονική στιγμή, όπου η ανάπτυξη προκρίνεται από το σύνολο των πολιτών και των πολιτικών δυνάμεων ως αναγκαία συνθήκη για την επιβίωση της χώρας, όλοι μαζί θα πρέπει να συνεργαστούμε εποικοδομητικά και αποτελεσματικά.

 

Κατά συνέπεια, αποτελεί μονόδρομο η αξιοποίηση και η ανάδειξη, τόσο των συγκριτικών πλεονεκτημάτων όσο και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του τόπου μας, τα οποία θα λειτουργήσουν ως βάση για την ουσιαστικότερη τουριστική προβολή και ανάπτυξη της Λακωνίας.

 

Οι μέχρι τώρα δραστηριότητες για τη τουριστική προβολή και ανάπτυξη της Λακωνίας δεν είχαν κανένα ιδιαίτερο στρατηγικό σχεδιασμό και ήταν άκρως αποσπασματικές και αναποτελεσματικές.

 

Γι αυτό, χρειάζεται να αλλάξουμε τον τρόπο που προτιθέμεθα να προβάλλουμε τη Λακωνία στην τουριστική αγορά, διότι εάν συνεχίσουμε την πρακτική του παρελθόντος, θα συνεχίσουμε να κάνουμε τα ίδια λάθη, με αναπόφευκτη την πτώση στην τουριστική κίνηση.

 

Συγκριτικά Πλεονεκτήματα Λακωνίας

Η Λακωνία, είναι ένας ανέγγιχτος φυσικός παράδεισος, ένας τόπος αυθεντικός και ευλογημένος με μεγάλη ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά, διαθέτοντας μια πλειάδα ισχυρών συγκριτικών τουριστικών πλεονεκτημάτων, τα οποία ποτέ έως σήμερα δεν παρουσιάστηκαν με ολοκληρωμένο και ελκυστικό τρόπο στην Ελληνική και διεθνή τουριστική αγορά, ως ένα ενιαίο και ισχυρό σύνολο.

 

Κυριότερο χαρακτηριστικό της Λακωνίας είναι η πολυμορφία του τόπου, καθόσον διαθέτει μεγάλη ακτογραμμή με τις ομορφότερες παραλίες της Μεσογείου, σπήλαια, κάστρα, ορεινές διαδρομές με μοναδικά πεζοπορικά μονοπάτια, μοναδική πανίδα και χλωρίδα, αναρριχητικά πάρκα, βιότοπους και προστατευόμενες περιοχές natura, απολιθωμένο δάσος, αναρριχητικό πάρκο, ήπιο μεσογειακό κλίμα, γραφικά χωριουδάκια, μοναστήρια και απαράμιλλα τοπικά προϊόντα υψηλής ποιότητας.

 

Με λίγα λόγια, η Λακωνία είναι τόπος πολλαπλών τουριστικών εναλλακτικών συνδυασμών, που πληροί όλες εκείνες τις προϋποθέσεις ώστε να γίνει ο νέος δυναμικός ελληνικός προορισμός που θα δικαιώνει τον κάθε επισκέπτη όταν την επιλέξει για τις διακοπές του.

 

Ένα μεγάλο ερώτημα πλανάται στη σκέψη μου…..

Τι θα μπορούσαμε να είχαμε πράξει μέχρι σήμερα και δεν το έχουμε ακόμη επιχειρήσει, προς την κατεύθυνση της τουριστικής προβολής και ανάπτυξης ;;;

 

Τα τελευταία χρόνια έχουν εκπονηθεί κάποιες σύγχρονες και εμπεριστατωμένες μελέτες (Στρατηγικά Σχέδια Μάρκετινγκ), που μέσω της ανάδειξης των περιοχών στοχεύουν στην ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Λακωνίας και την επανατοποθέτηση του προορισμού στην τουριστική αγορά.

 

Εξ αυτών, ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζει το “Σχέδιο Μάρκετινγκ για τον τουρισμό της Λακωνίας”, μελέτη που εκπονήθηκε για λογαριασμό της ΕΞΛ από τον καθηγητή κ. Δημήτρη Κούτουλα.

 

Μεταξύ άλλων, στην εν λόγω μελέτη αναδεικνύονται τα παρακάτω:

Η τουριστική κίνηση της Λακωνίας κυμαίνεται τα τελευταία χρόνια σε χαμηλά επίπεδα, παρουσιάζοντας σαφή πτωτική τάση. Ο Νομός έχει απολέσει μεγάλο μέρος της τουριστικής του πελατείας από το εξωτερικό, ενώ κατά κύριο λόγο στηρίζεται στην εγχώρια αγορά, με μερίδιο 81,3% Ελλήνων ταξιδιωτών.

Η πληρότητα των ξενοδοχειακών μονάδων της Λακωνίας είναι μεταξύ των χαμηλότερων σε όλη τη χώρα, η δε μέση παραμονή των τουριστών είναι εξαιρετικά σύντομη (μόλις 1,9 διανυκτερεύσεις για τους ξενοδοχειακούς πελάτες).

Η τουριστική κίνηση στο Νομό χαρακτηρίζεται από εποχιακές διακυμάνσεις, όχι όμως με την ένταση που παρατηρείται σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.

Το προφίλ των επισκεπτών της Λακωνίας, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, ο μέσος επισκέπτης της Λακωνίας είναι κάτοικος Αττικής, 43 ετών και επισκέπτεται την περιοχή οικογενειακώς. Συγκεκριμένα, οι ηλικιακές ομάδες με τη μεγαλύτερη εκπροσώπηση μεταξύ των μετεχόντων στην έρευνα είναι οι κατηγορίες 41-50 ετών με μερίδιο 27,41% καθώς και 31-40 ετών με μερίδιο 26,01%.

 

Στο σημείο αυτό, η Ένωση Ξενοδοχείων Λακωνίας έχει να παραθέσει επίκαιρες προτάσεις και παρατηρήσεις για την τουριστική προβολή και ανάπτυξη της Λακωνίας.

 

Σε πρώτη φάση και σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, απαιτείται η εκπόνηση ενός σύγχρονου και εμπεριστατωμένου Στρατηγικού Τουριστικού Σχεδιασμού για τη Λακωνία, από ειδικούς επιστήμονες του είδους, το οποίο θα πρέπει να στηριχθεί από όλους και το κυριότερο, να υλοποιηθεί άμεσα.

 

Έργα Υποδομών

Στη δημιουργία και ανάπτυξη των τουριστικών προορισμών, σημαντικό ρόλο παίζουν τα έργα υποδομής και έτσι μέσα από αυτά μια περιοχή μπορεί να επωφεληθεί.

Τέτοιου είδους έργα, σε πολύ μεγάλο βαθμό, λείπουν από τη Λακωνία.

Για να αποκτήσει τουριστική οντότητα και να προσμετράτε πλέον στους αυξανόμενους τουριστικούς δείκτες της Ελλάδας, η Λακωνία, επιβάλλεται να αποκτήσει ικανές τουριστικές υποδομές.

 

Χαρακτηριστικά, από τα κυριότερα και ίσως το μεγαλύτερο από τα μειονεκτήματα που παρουσιάζει ο Νομός Λακωνίας, αναφορικά με τις υποδομές, είναι η προσβασιμότητα σ’ αυτόν.

Σε πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε Έλληνες και αλλοδαπούς επισκέπτες, διαπιστώθηκε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αναφέρουν όλοι, είναι ότι τόσο σε επίπεδο εθνικού όσο και σε επίπεδο τοπικού εσωτερικού οδικού δικτύου, παρουσιάζεται μεγάλη υστέρηση.

 

Υψίστης σημασίας προτεραιότητα, στον τομέα της προσβασιμότητας, που θα συμβάλει στην τουριστική ανάπτυξη της Λακωνίας, είναι:

Η άμεση ολοκλήρωση και παράδοση στην κυκλοφορία του αυτοκινητόδρομου Λεύκτρον – Σπάρτη

Χάραξη και Μελέτη νέων Οδικών Δικτύων: Σπάρτη – Μονεμβασία – Νεάπολη και Σπάρτη – Γύθειο, τα οποία θα διευκολύνουν την εσωτερική οδική πρόσβαση

Παράκαμψη Σκάλας – Βλαχιώτη

Μελέτη για νέο Λιμάνι & Μαρίνα στη Μονεμβασία

Αποπεράτωση του Λιμανιού στο Γύθειο

Επαναλειτουργία της διακοπείσης Ακτοπλοϊκής σύνδεσης Πειραιάς – Μονεμβασία – Κύθηρα – Γύθειο – Αντικύθηρα – Κίσσαμος, με ενδεχόμενο άνοιγμα νέας ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τις Κυκλάδες

 

Είναι γνωστό, ότι στο σύνολό του, ο εισερχόμενος τουρισμός της χώρας μας και σε ποσοστό πλέον του 80%, είναι αερομεταφερόμενος.

Δυστυχώς όμως η Λακωνία, παρότι διαθέτει αεροδρόμιο, στερείται αεροπορικής υποδομής για πτήσεις charter – low cost.

Έτσι λοιπόν, η τουριστική δυνατότητα να επωφεληθούμε από τα εκατομμύρια τουριστών που επισκέπτονται κάθε χρόνο την πατρίδα μας, αεροπορικώς, δεν υπάρχει.

 

Αεροδρόμιο Τρίπολης

Όταν στις 30 Μαΐου του 2011 πάρθηκε η σχετική ομόφωνη απόφαση, του Περιφερειακού Συμβουλίου, για τη παράλληλη χρήση του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης και ως πολιτικό, σύσσωμος ο τουριστικός κλάδος, χαιρέτισε τη συγκεκριμένη πράξη, προσδοκώντας ότι κάτι θα άλλαζε στην τουριστική εξέλιξη των τουριστικά υποβαθμισμένων νομών της Πελοποννήσου.

 

Για το λόγο αυτό, οι Ξενοδοχειακές Ενώσεις και τα Επιμελητήρια της Πελοποννήσου -σχεδόν στο σύνολό τους- επωμίστηκαν το οικονομικό βάρος της αεροναυτικής Μελέτης Επικαιροποίησης για το Αεροδρόμιο της Τρίπολης, η οποία και ανατέθηκε στην εταιρεία IBI GROUP HELLAS Α.Ε.

Μετά την εκτίμηση των νέων στοιχείων, οι μελετητές έκριναν θετική τη μελέτη, η οποία και κατατέθηκε προς αξιολόγηση την 27η Ιανουαρίου 2012 στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, από τον υποφαινόμενο, ενεργώντας για λογαριασμό της Περιφέρειας Πελοποννήσου.

Από τότε και μέχρι σήμερα, μεσολάβησαν πολιτικές και άλλες παρεμβάσεις, διαβουλεύσεις και ακατανόητες πρακτικές, ανεκπλήρωτες υποσχέσεις και εξαγγελίες αλλά κυρίως αδικαιολόγητες καθυστερήσεις τόσο από την πλευρά της Περιφέρειας όσο και από την πλευρά της Υ.Π.Α.

Τον Απρίλιο του 2014, σε σύσκεψη θεσμικών τουριστικών φορέων με το νέο πλέον Διοικητή της Υ.Π.Α., αποκαλύφθηκε ότι η ήδη κατατεθειμένη μελέτη, δεν υπήρχε καν στο αρχείο της Υπηρεσία.“

Επανακαταθέσαμε στην Υ.Π.Α., πιστό αντίγραφο της ίδιας ακριβώς μελέτης στις 15/4/2014, αυτή τη φορά όμως, ως ξενοδοχειακοί φορείς της Πελοποννήσου.

Κατά το ίδιο διάστημα και αποκλειστικά με δικές μας και μόνο ενέργειες, ο ΥΠΕΘΑ κ. Δημήτρη Αβραμόπουλο, σε συνεργασία με τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κ. Μιχάλη Χρυσοχοίδη, δεσμεύτηκαν από κοινού να υπογράψουν σύντομα, την πολυπόθητη σχετική ΚΥΑ, βάσει της οποίας η πολιτική χρήση του Αεροδρομίου της Τρίπολης, θα εκχωρείτο οριστικά στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.

Όταν το Σεπτέμβριο του 2014, αναγνώσαμε την υπογραφείσα ΚΥΑ, με έκπληξη ανακαλύψαμε ότι, αντί της Περιφέρειας Πελοποννήσου, η πολιτική χρήση και παραχώρηση του Αεροδρομίου της Τρίπολης ήταν προς την Υ.Π.Α.

Από τότε μέχρι σήμερα, επί του θέματος, οι πάντες τηρούν “σιγή ιχθύος”

…………………………………………………………………………………………..

 

Αρχαιολογικό Μουσείο Σπάρτης

Ο επισκέπτης της Σπαρτής, θεωρεί δεδομένο ότι, στην παγκοσμίως γνωστή για την ιστορία της πόλη, υπάρχει ένας αξιόλογος χώρος έκθεσης των σημαντικών στοιχείων του αρχαιολογικού της πλούτου. Αντί του μουσείου, που αρμόζει στην ιστορία της πόλης, υπάρχει ένας χώρος στον οποίο φιλοξενούνται ελάχιστα ευρήματα, ενώ κάποια αρχαία μωσαϊκά είναι στοιβαγμένα σε αποθήκες.

Η ίδρυση νέου Αρχαιολογικού Μουσείου στη Σπάρτη, είναι ομόψυχο και επιτακτικό αίτημα όλων των τοπικών φορέων. Κατά κοινή παραδοχή, το νέο Μουσείο θα αποτελέσει θεμελιώδες στοιχείο ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς και της ποιοτικής αναπτυξιακής προοπτικής του τόπου.

 

Τουριστική εκπαίδευση

Ένα σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Λακωνία είναι η ανεπάρκεια σε ειδικευμένο και ανειδίκευτο προσωπικό. Απαιτείται οργάνωση εκπαιδευτικών σεμιναρίων, που θα απευθύνονται σε όλο το σχετικό με τον τουρισμό κόσμο.

 

Υπηρεσίες Υγείας

Οι τουρίστες στις διακοπές τους, επιζητούν να ικανοποιήσουν ένα ευρύτατο φάσμα των καθημερινών αναγκών τους. Ένα από αυτά είναι και το ενδεχόμενο της κάλυψης των αναγκών τους, σε θέματα υγείας. Είναι πάγια η τακτική αλλά και υψίστης σημασίας υποχρέωση, όλων των σοβαρών τουριστικών γραφείων, να απαιτούν, πριν τη σύναψη του οποιοδήποτε συμβολαίου συνεργασίας με τα τουριστικά καταλύματα, να υπάρχει σε σχετικά μικρή απόσταση από το κατάλυμα, Νοσοκομείο ή Κέντρο Υγείας.

Ως εκ τούτου, έχουμε υποχρέωση να διατηρούμε σε πλήρη λειτουργία τις υφιστάμενες Νοσοκομειακές Μονάδες και τα Κέντρα Υγείας της Λακωνίας, χωρίς καμία υποβάθμιση τους.

 

Προστασία Φυσικού Περιβάλλοντος

Ο συνδυασμός τουριστική ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος, είναι έννοιες απόλυτα συνυφασμένες.

Η Λακωνία διαθέτει αξιόλογα οικοσυστήματα, από τα ομορφότερα στην Ελλάδα, ο Πάρνωνας και ο Ταΰγετος, είναι μόνο μερικά από αυτά. Αυτόν τον πλούτο, έχουμε χρέος να τον προστατεύσουμε.

 

Επιπλέον, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην προώθηση των έργων επεξεργασίας υγρών αποβλήτων (βιολογικοί καθαρισμοί), έτσι ώστε να μην υπάρχει ούτε ένας παραθαλάσσιος ή τουριστικού ενδιαφέροντος Δήμος, χωρίς δίκτυο αποχέτευσης και βιολογικό καθαρισμό. Επίσης θα πρέπει να δίδεται ιδιαίτερη σημασία στην αποτελεσματική διαχείριση των στερεών αποβλήτων

 

Εναλλακτικός Τουρισμός

O εναλλακτικός τουρισμός, είναι ο τουρισμός που διαμοιράζει τους τουρίστες και το σύνολο της τουριστικής δραστηριότητας σε όλους τους μήνες του έτους, αμβλύνοντας έτσι το πρόβλημα της τουριστικής εποχικότητας, που ως γνωστόν, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του ελληνικού τουρισμού.

Πρωταρχικής σημασίας ενέργεια θα πρέπει να είναι η βελτίωση και ανάδειξη των ορεινών πεζοπορικών διαδρομών Ταΰγετου – Πάρνωνα – Κάβο Μαλιά

 

Ποιότητα στις Προσφερόμενες Τουριστικές Υπηρεσίες

Η τουριστική προσφορά, θα πρέπει να εμπλουτίζεται όλο και περισσότερο με νέα προϊόντα και υπηρεσίες.

Η επικράτηση της ποιότητας στις υπηρεσίες θεωρείται πλέον ως το σημείο διαφοροποίησης στην αγορά.

Έτσι, επιβάλλεται να διαμορφωθεί μια στρατηγική που να αποβλέπει στην ικανοποίηση των πελατών, μέσω της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

 

Σε ένα τέτοιο πλαίσιο, η ποιότητα είναι η βάση επάνω στην οποία θα οικοδομηθεί η συνολική εμπειρία του επισκέπτη.

 

Τοπικά Προϊόντα

Επιπλέον, κεντρικός στόχος με ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι η ανάπτυξη των τοπικά παραγόμενων προϊόντων, η οποία μπορεί να υποστηριχθεί αποτελεσματικότερα σε συνδυασμό με την αγροτουριστική ανάπτυξη.

Τα τοπικά προϊόντα της Λακωνίας είναι υψηλής ποιότητας και συγκαταλέγονται μεταξύ των πρώτων της αγοράς, ενώ παράλληλα η παραγωγή βιολογικών κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις.

Οι παραγωγοί αλλά και οι τοπικοί συνεταιριστικοί φορείς θα πρέπει να προβάλουν και να προωθούν τα προϊόντα τους, με κύριο στόχο την ενδυνάμωση των πωλήσεων εντός και εκτός Λακωνίας.

 

Γαστρονομία

Ένας άλλος σημαντικός τομέας, που είναι απόλυτα συνδεδεμένος με τον τουρισμό, είναι αυτός της γαστρονομίας.

Αξιοποιώντας τα ιδιαίτερα τοπικά προϊόντα της Λακωνίας, σε συνδυασμό με παραδοσιακές τοπικές συνταγές, προσφέροντας ξεχωριστά πιάτα, έχουμε τη δυνατότητα να αποκτήσουμε φανατικούς πελάτες, εμπλουτίζοντας έτσι την ταξιδιωτική εμπειρία των επισκεπτών μας, ενώ παράλληλα ενισχύουμε το τουριστικό μας προϊόν.

 

 

Συνοψίζοντας, θα έλεγα ότι χρειάζεται να αλλάξουμε τον τρόπο που προτιθέμεθα να προβάλλουμε τη Λακωνία στην τουριστική αγορά, διότι εάν συνεχίσουμε την πρακτική του παρελθόντος, θα συνεχίσουμε να κάνουμε τα ίδια ακριβώς λάθη, με αναπόφευκτη την πτώση στην τουριστική κίνηση.

 

Ο τουρισμός, ως ιδέα, θα πρέπει να γίνει υπόθεση όλων ανεξαιρέτως. Του πολιτικού κόσμου, των Περιφερειών, των Δήμων, των επιχειρηματιών, των απλών πολιτών και των εργαζομένων του κλάδου.

 

Επείγει, επομένως, η επανατοποθέτησή μας στη διεθνή και στην εγχώρια τουριστική αγορά, με μια πιο σύνθετη και ποιοτικά αναβαθμισμένη τουριστική προσφορά, που θα απευθύνεται σε πιο ενήμερους, πιο εκλεκτικούς, πιο απαιτητικούς και πιο εύπορους τουρίστες και μάλιστα για 12 μήνες το χρόνο.

 

Ανάπτυξη του τουρισμού σημαίνει ανάκαμψη της οικονομίας, σημαίνει θέσεις εργασίας, εισροή εσόδων, αναθέρμανση της αγοράς, ευκαιρίες επιχειρηματικότητας και προοπτικές επενδύσεων.

 

Μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν…

Χρειάζεται προσπάθεια με όραμα, συγκεκριμένους στόχους, πρόγραμμα και συντονισμό.

 

Επιβάλλεται

Να ξεκινήσουμε αμέσως δουλειά αν θέλουμε να πετύχουμε.

Δεν υπάρχει περιθώριο καμίας παρέκκλισης.

Καμίας καθυστέρησης. Αυτό είναι σαφές.

Οι ανάγκες είναι πολλές. Τα προβλήματα μεγάλα.

Οφείλουμε -και πρέπει να το κάνουμε- να κινηθούμε γρήγορα, με πράξεις και απτά αποτελέσματα.

 

Ως Ένωση Ξενοδοχείων Λακωνίας, έχουμε επανειλημμένα δηλώσει, πως θα στηρίξουμε κάθε σοβαρή προσπάθεια και θα διαθέσουμε όλη την τεχνογνωσία μας, με στόχο την ενίσχυση του τουριστικού κεφαλαίου της Λακωνίας.

 

Η κυρίαρχη «λεπτομέρεια» είναι η αλλαγή νοοτροπίας του τρόπου που θα πρέπει να προσεγγίσουμε την τουριστική προβολή και ανάπτυξη της Λακωνίας.

 

Ως τουριστικός κλάδος, ανησυχούμε για το μέλλον μας, το μέλλον των επιχειρήσεών μας, το μέλλον των οικογενειών μας και πολύ περισσότερο το μέλλον των παιδιών μας.

 

Κλείνοντας, προσδοκώ ότι το επακόλουθο της σημερινής συνάντησης, θα γίνει η απαρχή που θα σηματοδοτήσει τη δημιουργία μιας συγκροτημένης ομάδας εργασίας, που θα αποτελείται από ικανά στελέχη, που θέλουν και μπορούν να προσφέρουν, να διαθέσουν τον χρόνο τους, τις γνώσεις τους και το μεράκι τους, για μια δημιουργική συνεργασία, η οποία θα λειτουργήσει ως πρόκληση για την ανάπτυξη της Λακωνίας, μιας νέας πιο δυνατής Λακωνίας, της δική μας Λακωνίας, της Λακωνία που αγαπάμε και θέλουμε!!!»

*Σύμβουλος Διοικούσας Επιτροπής Ξ.Ε.Ε. – Α’ Αντιπρόεδρος Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου – Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Λακωνίας