«Η Λευκή νύκτα ούτε θα τονώσει την αγορά, ούτε θα φέρει θέσεις εργασίας, ούτε την πολυδιαφημισμένη ανάπτυξη για τους εργαζομένους και τους μικρούς επαγγελματίες του εμπορίου. Κάθε χρόνο καλούμε τους εργαζόμενους να «επισκεφθούν την τοπική αγορά και να διασκεδάσουν, ψωνίζοντας». Τόνισε μεταξύ άλλων ο δημοτικός σύμβουλος με την «Λαϊκή Συσπείρωση» Τάσος Νιάρχος στην τοποθέτηση που έκανε στο δημοτικό συμβούλιο, σχετικά με τη Λευκή νύχτα.
Αναλυτικά η τοποθέτηση του κ. Νιάρχου:
«Η Λευκή νύκτα ούτε θα τονώσει την αγορά, ούτε θα φέρει θέσεις εργασίας, ούτε την πολυδιαφημισμένη ανάπτυξη για τους εργαζομένους και τους μικρούς επαγγελματίες του εμπορίου. Κάθε χρόνο καλούμε τους εργαζόμενους να «επισκεφθούν την τοπική αγορά και να διασκεδάσουν, ψωνίζοντας».
«Καλά, δεν έχουμε καταλάβει ότι “νηστικό αρκούδι δε χορεύει”; Δεν έχουμε αντιληφθεί ότι οι αυτοαπασχολούμενοι και οι εργαζόμενοι ματώνουν από τη βαριά φορολογία και τα χαράτσια;
Οι ενορχηστρωμένες προσπάθειες να δημιουργηθεί ένα κλίμα ευφορίας, ντύνοντας αυτό το αντιδραστικό εγχείρημα και με το μανδύα της “ανάδειξης του πολιτισμού”, δεν μπορούν να κρύψουν τις αρνητικές συνέπειες, που θα έχουν αυτές οι ανατροπές στη ζωή των εργαζομένων. Η πείρα των προηγούμενων χρόνων στην Καλαμάτα αλλά και στις άλλες πόλεις, μας δείχνει αυτοί που σίγουρα κερδίζουν είναι οι μεγάλες αλυσίδες, που φαίνεται ότι είχαν και τον περισσότερο κόσμο. Έχασαν οι εργαζόμενοι που δούλεψαν απλήρωτες υπερωρίες, οι οποίες με τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας ούτε καν σε ρεπό δεν θα δοθούν. Για τους μικρούς επαγγελματίες στην καλύτερη περίπτωση ο τζίρος τους ήταν τέτοιος που κάλυψε τα έξοδα των παραπανίσιων ωρών που είχαν ανοιχτά τα καταστήματά του. Επισημαίνουμε ακόμα πως η απελευθέρωση του ωραρίου είναι μια προσπάθεια να ξεπεραστεί η κρίση προς όφελος των μεγάλων αλυσίδων ανατρέποντας τις εργασιακές σχέσεις και εκτοπίζοντας τους μικρούς επαγγελματίες από την αγορά.
Οι χιλιάδες εργαζόμενοι στο εμπόριο που έχουν υποστεί εξευτελιστικές μειώσεις μισθών, εκ περιτροπής εργασία, απληρωσιά για μεγάλο χρονικό διάστημα, καλούνται εκβιαστικά να ξεχάσουν την προσωπική, κοινωνική, οικογενειακή ζωή και να δουλεύουν ως δούλοι για να αυγατίσουν τα κέρδη των επιχειρήσεων»
Καλούμε τους εμποροϋπάλληλους να μη δεχτούν να δουλέψουν μέχρι τα μεσάνυχτα, διότι δεν είναι υποχρεωμένοι να το κάνουν, δεν υπάρχει νόμος που να επιβάλει στον εμποροϋπάλληλο να δουλεύει μέχρι τα μεσάνυχτα.
Καλούμε τους εργαζόμενους να διεκδικήσουμε το αυτονόητο:
Μόνιμη σταθερή δουλειά για όλους τους εργαζόμενους, Κυριακή υποχρεωτική αργία για όλα τα καταστήματα για όλο το χρόνο, 40ωρο, 8ωρο, 5νθήμερο για τους εργαζόμενους στον κλάδο».
Αυτό που μας κάνει εντύπωση είναι η επιμονή σας σε ένα καταναλωτικό κοινωνικό πρότυπο το οποίο όχι μόνο έχει χρεοκοπήσει το ίδιο, αλλά μαζί του χρεοκόπησαν και οι εργαζόμενοι, ενώ ο πλούτος έχει δραματικά συγκεντρωθεί σε λίγα χέρια.
Έχετε βάλλει στα πολιτιστικά θέματα του Δημοτικού Συμβουλίου, την διοργάνωση της λευκής νύχτας. Από πότε ο πολιτισμός προϋποθέτει ανοικτά μαγαζιά. Ξέρετε πολιτισμός και καταναλωτισμός είναι έννοιες αντίθετες.
Καταναλωτισμός: Κυριαρχία των πραγμάτων στους
ανθρώπους
Στη σφαίρα της κατανάλωσης επιβεβαιώνεται η κυριαρχία των πραγμάτων πάνω στους ανθρώπους και ταυτόχρονα ο ανταγωνιστικός χαρακτήρας των κοινωνικών σχέσεων. Την αποξενωμένη εργασία ακολουθεί μια αποξενωμένη κατανάλωση.
Ηαποξένωση (αλλοτρίωση) επεκτείνεται και στον «ελεύθερο χρόνο». Η αστική τάξη «έσπασε χωρίς οίκτο όλους τους πολυποίκιλους φεουδαρχικούς δεσμούς, που συνδέανε τον άνθρωπο με τους φυσικούς ανωτέρους του και δεν άφησε κανέναν άλλο δεσμό ανάμεσα στον άνθρωπο και τον άνθρωπο, εκτός από το γυμνό συμφέρον, από τη χωρίς συναίσθημα “πληρωμή τοις μετρητοίς”… Μετέτρεψε την προσωπική αξιοπρέπεια σε ανταλλακτική αξία και στη θέση των απειράριθμων διασφαλισμένων και κεκτημένων ελευθεριών έβαλε τη μοναδική «ασυνείδητη ελευθερία του εμπορίου» (Κ. Μαρξ – Φρ. Ενγκελς «Το Μανιφέστο του κομμουνιστικού κόμματος» (σελ. 19).
Πέρα από τη μετατροπή της εργατικής δύναμης σε εμπόρευμα και τη μετατροπή σε μισθωτού εργάτη «του γιατρού, του νομικού, του παπά, του ποιητή, του ανθρώπου της επιστήμης» (στο ίδιο σελίδα 12), η εμπορευματοποίηση διευρύνεται και σήμερα θεωρείται συνηθισμένο φαινόμενο η πώληση μελών του ανθρώπινου σώματος, του ίδιου του ανθρώπινου σώματος (μαζική πορνεία) ακόμα και βρεφών.
Τα πάντα εμπορευματοποιούνται: η υγεία, η παιδεία, το σύνολο της κουλτούρας, του αθλητισμού, της πληροφόρησης. Ακόμα και τα φυσικά αγαθά που μέχρι πρόσφατα έμειναν έξω από την εμπορευματική παραγωγή: Ο χρόνος, ο καθαρός αέρας, ο ήλιος, η θάλασσα, τα δάση, κ.ο.κ.
Ετσι, διευρύνεται ο κύκλος των πραγμάτων και των αντικειμένων που, ενώ υποτίθεται ότι δημιουργούνται για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες του ανθρώπου, τον χρησιμοποιούν ως μέσο και κυριαρχούν πάνω του.»