Τις αλλαγές που πρόκειται να πραγματοποιήσει από φέτος στα τέλη κυκλοφορίας οριστικοποιεί σύντομα το υπουργείο Οικονομικών.
Στόχος των αλλαγώνείναι το σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας να γίνει δικαιότερο με “την μεταφορά φορολογικού βάρους από τα φθηνά ΙΧ στα ακριβά” όπως δήλωσε πρόσφατα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κος Τρύφωνας Αλεξιάδης.
Ειδικότερα, οι αλλαγές που έχουν πέσει στο τραπέζι του ΥΠΟΙΚ περιλαμβάνουν:
– αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ από ένα όριο εμπορικής αξίας και πάνω (π.χ. 30.000 ευρώ) που ταξινομήθηκαν μετά την 1/11/2010 και τα τέλη τους υπολογίζονται αποκλειστικά με βάση το ύψος των εκπεμπόμενων ρύπων.
Παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών τονίζουν ότι τα μηδενικά τέλη που απολαμβάνουν τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο δεν πρόκειται να καταργηθεί, παρά μόνο για τα αυτοκίνητα σημαντικής εμπορικής αξίας (π.χ. άνω των 30.000 ευρώ).
Υπάρχει όμως και εναλλακτική πρόταση να μειωθεί το όριο για την απαλλαγή από τα τέλη από τα 99 στα 80 γράμμαρια. Για τα οχήματα υψηλότερων ρύπων οι αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας θα κυμαίνονται από 10% έως και 50% με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να προβλέπονται για τα αυτοκίνητα άνω των 1.800 κ.ε. που κατά τεκμήριο είναι και υψηλότερης αξίας.
– μείωση έως και 30% των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα που έχουν πρωτοταξινομηθεί πριν τον Νοέμβριο του 2010 και κυρίως αυτών μεγάλου κυβισμού, δηλαδή άνω των 2.000 ή 2.500 κ.ε. προκειμένου να δοθεί κίνητρο για να πάρουν πίσω τις πινακίδες που έχουν καταθέσει.
Εκπρόσωποι του κλάδου αυτοκινήτου εισηγήθηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες, την επιβολή ειδικού τέλους Δακτυλίου για τους κατόχους παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων που οι ιδιοκτήτες τους κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου. Το ύψος του ετήσιου τέλους θα εξαρτηθεί από την αντιρρυπαντική οδηγία που πληροί κάθε όχημα και θα κυμαίνεται από 20 έως 70 ευρώ για τα ΙΧ ενώ για τα φορτηγά θα μπορεί να φθάσει ακόμη και στα 300 ευρώ.
capital.gr