Αποφασισμένη να «ξεκλειδώσει» τις αποκρατικοποιήσεις που κρατούσε «κλειδωμένες» επί δέκα μήνες εμφανίζεται η κυβέρνηση, μετά και την ολοκλήρωση της διαδικασίας ψήφισης των προαπαιτούμενων του Μνημονίου.
Σύμφωνα με το «Βήμα της Κυριακής», η αρχή έγινε ήδη με την απόφαση παραχώρησης των 13 περιφερειακών αεροδρομίων τα οποία και θα αποφέρουν εγγυημένο τίμημα ύψους 1,2 δισ. ευρώ και νέα διοίκηση από το καλοκαίρι του 2016.
Την περασμένη Τρίτη αποφασίστηκε η οριστική παραχώρηση του 51% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά και άλλο ένα 16% στον προτιμητέο επενδυτή μετά από πέντε χρόνια και εφόσον προχωρήσει σε επενδύσεις συνολικού ύψους 330 εκατ. ευρώ.
Από την περιουσία του ΟΛΠ, θα κρατηθεί μόνο η παραλιακή ζώνη της Δραπετσώνας για να αποδοθεί στον δήμο, αλλά όχι και το πορθμείο του Περάματος, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη για να αποδίδεται στους Δήμους Περάματος, Δραπετσώνας και Πειραιά ένα ποσοστό 3,5% των εσόδων ετησίως.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο διαγωνισμός θα κατακυρωθεί στον πλειοδότη ως το τέλος του χρόνου και έχουν ήδη δεσμευτεί ότι θα καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές η κινεζική Cosco, η ΑΡΜ Terminals που εκπροσωπεί τον κολοσσό της Δανίας, Maersk και η International Container Terminal Services, από τις Φιλιππίνες.
Επίσης αποφασίστηκε η αποκρατικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης ως τον Μάρτιο του 2016, με οκτώ διαφορετικές εταιρίες που πρωταγωνιστούν στις θαλάσσιες μεταφορές να εκφράζουν ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον.
Μετά την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου απελευθερώνεται και η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την οποία αναζωπυρώθηκε το ενδιαφέρον ρωσικών εταιριών, μετά τη διαγραφή χρεών της εταιρίας συνολικού ύψους 800 εκατ. ευρώ. Εκτιμάται μάλιστα ότι η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα οδηγήσει και στην ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης του ΔΕΣΦΑ που καθυστερεί επί δύο χρόνια.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στ. Πιτσιόρλας έχει ήδη λάβει την εντολή του πρωθυπουργού να αγνοήσει στο εξής τυχόν εσωκομματικές αντιδράσεις για τις αποκρατικοποιήσεις αυτές και να προχωρήσει ταυτόχρονα στην υλοποίηση της επένδυσης στο ελληνικό, συνολικού ύψους έξι δισ. ευρώ.
huffingtonpost.gr