H ΟΛΜΕ απορρίπτει το πόρισμα της επιτροπής Λιάκου στο σύνολό του

olme1“Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ απορρίπτει το πόρισμα της επιτροπής Λιάκου στο σύνολό του. Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να μην υιοθετήσει της απαράδεκτες προτάσεις της επιτροπής. Δηλώνουμε ότι, η τυχόν υιοθέτηση του εν λόγω πορίσματος θα προκαλέσει την οξύτατη αντίδραση της Ομοσπονδίας”. Επισημαίνει η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της σχετικά με το πόρισμα της επιτροπής Λιάκου.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ απορρίπτει το πόρισμα της επιτροπής Λιάκου στο σύνολό του. Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να μην υιοθετήσει της απαράδεκτες προτάσεις της επιτροπής. Δηλώνουμε ότι, η τυχόν υιοθέτηση του εν λόγω πορίσματος θα προκαλέσει την οξύτατη αντίδραση της Ομοσπονδίας.

Καλούμε τους συναδέλφους να βρίσκονται σε επαγρύπνηση, προκειμένου να υπερασπίσουμε τις πάγιες θέσεις του κλάδου για αναβαθμισμένη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλους τους μαθητές.

Υπενθυμίζουμε ότι στο πόρισμα μεταξύ των αλλαγών που προβλέπονται είναι οι εξής:

  • Για την εισαγωγή φοιτητών, ΑΕΙ και ΤΕΙ θα θέτουν κριτήρια ανά μαθήματα για το 20% της αξιολόγησης των υποψηφίων και το υπόλοιπο 80% θα προκύπτει από το «εθνικό απολυτήριο».
  • Κάθε μαθητής θα παρακολουθεί συνολικά έξι μαθήματα, από τα οποία θα επιλέγει τα τέσσερα από τέσσερις κύκλους μαθημάτων και κάποια θα παρέχονται σε δύο επίπεδα (βασικό και υψηλό).
  • Για την απόκτηση «εθνικού απολυτηρίου» θα απαιτείται συγγραφή διπλωματικής εργασίας στην τελευταία τάξη του Λυκείου, συμμετοχή σε προγράμματα φυσικής αγωγής και σε προγράμματα Δημιουργικότητας, Εθελοντισμού και Κοινωνικής Προσφοράς.
  • Πιστοποιητικό σπουδών θα παίρνουν όσοι μαθητές δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τις υποχρεώσεις που προβλέπονται για το εθνικό απολυτήριο.  Είτε διότι απέτυχαν σε κάποιο μαθήματα είτε επειδή δεν ολοκλήρωσαν τη διπλωματική τους εργασία κτλ. Και αυτός ο τίτλος όμως θα πιστοποιεί τι ακριβώς έχει επιτύχει ο μαθητής, θα αντιστοιχεί σε ορισμένο αριθμό Ακαδημαϊκών Πιστωτικών Μονάδων του ευρωπαϊκού συστήματος πιστοποίησης προσόντων. Έτσι, οι κάτοχοί του θα μπορούν ακόμη και να διεκδικήσουν την εισαγωγή σε κάποιο τριτοβάθμιο ίδρυμα, εφόσον ικανοποιούν τις προϋποθέσεις που θέτει, ενώ θα μπορούν να φοιτήσουν και σε ιδρύματα κατάρτισης και επαγγελματικής εκπαίδευσης, σε επαγγελματικά ινστιτούτα κτλ.
  • Συντελεστής βαρύτητας για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ανάλογα με τις στοχευμένες επιλογές.