M. Mάκαρης: “Άμεση η ανάγκη αντιμετώπισης των προβλημάτων που δημιουργούνται από τον περιμετρικό της Καλαμάτας” (video)

Π. Νίκας: «Ο Περιμετρικός είναι έργο του Υπουργείου Υποδομών, εμείς προσπαθούμε για το καλύτερο»

perimetrikos2«Σημαντικά προβλήματα δημιουργούνται από τη διέλευση του περιμετρικού δακτυλίου της Καλαμάτας, τα οποία χρειάζονται τη σοβαρή, επίμονη και άμεση αντιμετώπιση τους από το Δήμο Καλαμάτας.  Αν δεν αντιμετωπιστούν άμεσα θα δημιουργήσουν χρόνια προβλήματα στην ευρύτερη περιοχή διέλευσης κοντά, αλλά και μέσα στον οικιστικό ιστό της πόλης.» Αυτό σημείωσε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του δημοτικού συμβουλίου Μανώλης Μάκαρης στην χθεσινοβραδινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Καλαμάτας και σημείωσε: « Παρά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Δημαρχείο της Καλαμάτας με υπηρεσιακούς παράγοντες δεν έχουν δρομολογηθεί λύσεις ή παίρνονται πίσω λύσεις που είχαν δοθεί όπως η κατασκευή πεζογέφυρας κοντά στον Κόμβο Καρέλια.Η μη έγκαιρη αντιμετώπιση των καταστάσεων θα έχει ενδεχομένως επίπτωση  στην καθυστέρηση του έργου με προσφυγές πολιτών στη δικαιοσύνη και μελλοντική οικονομική επιβάρυνση του Δήμου για την αποκατάσταση των προβλημάτων.

Ο περιμετρικός της Καλαμάτας αποτελεί  σημαντική  εξέλιξη  με αναμενόμενη θετική συνεισφορά στην τοπική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής αλλά και με τοπικές αρνητικές συνέπειες τόσο με την διαταραχή που επιφέρει στην “γεωγραφία απορροής των ομβρίων” όσο στην υποβάθμιση της λειτουργικότητας που θα παρουσιάζουν στην διασύνδεση τους με την πόλη οικισμοί ,αστικά ή αγροτικά νοικοκυριά της ευρύτερης περιοχής διέλευσης. Ο δακτύλιος αυτός  λόγω της κατασκευής του αλλά και του μεγέθους του, εκτός άλλων προβλημάτων , χωρίζει αμετάκλητα  σε «βόρειους και νότιους»  τους κατοίκους  και  τις δραστηριότητες  τους.Η λύση τέτοιων ζητημάτων  είναι αναγκαία.Τα προβλήματα που ανακύπτουν δεν μπορούν να θεωρηθούν  ότι είναι ατομικά και αποκλειστικά των «παροδίων» κατοίκων επειδή επηρεάζουν μεγάλο αριθμό δημοτών σε μεγάλη έκταση. Καλό θα ήταν να μην υποπέσει ο Δήμος  στα ίδια λάθη που υπέπεσε σε ανάλογες  περιπτώσεις όπως σε σχέση με τη διέλευση της Νέας Εθνικής Οδού πριν την απόληξη της στην  Καλαμάτα .

Είναι δυνατόν η ανυπαρξία αποστραγγιστικών έργων να οδηγούν όμβρια σε σπίτια ή σε χωράφια;

Είναι μικρό θέμα να οδηγούνται παράπλευροι δρόμοι σε «βόλτα»  μέσα από κτήματα με ελιές για τους κατοίκους    που θέλουν  να πάνε  προς  τις ιδιοκτησίες τους  ή να κινηθούν προς Αθήνα από το υφιστάμενο μέχρι σήμερα οδικό δίκτυο;

Πώς είναι δυνατόν ο βόρειος παράπλευρος από γέφυρα Λεΐκων μέχρι γέφυρα Σπερχογείας να μην έχει “αρχή και τέλος” και να μην μπορεί να διέλθει άνετα ένα πυροσβεστικό όχημα ή ένα ασθενοφόρο;

Είναι μικρής σημασίας η επίπτωση από την κατάργηση του πολύ παλιού τοπικού  βόρειου αγροτικού  δρόμου, παράλληλου  προς την Αθηνών,   που χρησιμοποιείται  από τους κατοίκους του Ασπροχώματος,εργαζόμενους  του εργοστασίου Καρέλια   και τις βόρειες  συνοικίες της πόλης , με καλά γεωμετρικά χαρακτηριστικά ως προς τη διεύθυνση Ανατολή-Δύση   και όλα τα οχήματα να  οδηγούνται στην Οδό Αθηνών;

Τα προβλήματα είναι αρκετά αλλά η λύση δεν είναι να  τοποθετηθούν στο συρτάρι της παραίτησης και της αναβολής των διεκδικήσεων. Η περιβαλλοντική και η λειτουργική χωρική αποκατάσταση  προφανώς δεν θα πρέπει να μετατεθεί στις ελληνικές καλένδες αλλά να αντιμετωπιστεί άμεσα.

Προς αυτή την κατεύθυνση θα κινηθεί η δημοτική μας παράταξη έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν και να αντιμετωπιστούν έγκαιρα και αποτελεσματικά οι τοπικές παρενέργειες του περιμετρικού δακτυλίου της Καλαμάτας.»

 

Ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας από την πλευρά του αφού σημείωσε, ότι ο Περιμετρικός Καλαμάτας είναι έργο του υπουργείου Υποδομών υπογράμμισε την προσπάθεια που καταβάλλει η δημοτική αρχή προκειμένου να αρθούν τα όποια προβλήματα δημιουργούνται στην περιοχή.