Η πιο ώριμη αποκρατικοποίηση στην παρούσα συγκυρία είναι εκείνη των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Η υποβολή δεσμευτικών προσφορών έχει πραγματοποιηθεί στα μέσα Οκτωβρίου και η επιλογή του προτιμητέου επενδυτή αναμένεται μέχρι 20 Νοεμβρίου.
Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός, ωστόσο, διατηρεί ένα ακόμη μοναδικό χαρακτηριστικό: είναι ο πρώτος που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ και ο οποίος έχει περισσότερες της μιας, δεσμευτικές προσφορές.
Μεταξύ των ενδιαφερομένων είναι σημαντικοί παίκτες της αγοράς, όπως η Fraport AG, που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και άλλων περίπου 15 αεροδρομίων του πλανήτη, η Corporation America με έδρα την Αργεντινή και η Vinci Aiports με έδρα το Παρίσι. Και στις τρεις προσφορές των προαναφερομένων επενδυτών συμμετέχουν ελληνικά επιχειρηματικά συμφέροντα.
Η άνοδος του τουρισμού στην Ελλάδα είναι ένας παράγοντας που ευνοεί τη συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση. Ο προτιμητέος επενδυτής ωστόσο, είναι σχετικά δύσκολο ν’ αναδειχτεί καθώς, εκτός από το προσφερόμενο τίμημα για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης των 14 αεροδρομίων, θα πρέπει να συνυπολογιστεί το ύψος της επένδυσης που θα πραγματοποιήσει ο ίδιος για την αναβάθμιση των υποδομών. Το ΤΑΙΠΕΔ εκτιμά ότι τα αεροδρόμια χρήζουν επενδύσεων της τάξης των 250 εκατ. ευρώ, αλλά κάθε ένας ενδιαφερόμενος αξιολογεί τις επενδύσεις που χρειάζονται τα αεροδρόμια με το δικό του επιχειρησιακό σχέδιο και τη δική του λογική.
Υπενθυμίζουμε ότι τα 14 αεροδρόμια είναι: Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.