Στην 3η συνάντηση υπευθύνων τουρισμού των Περιφερειών της Χώρας που πραγματοποιήθηκε στο Ναύπλιο, μετά από διεξοδική συζήτηση 7 ωρών περίπου, αναδείχθηκαν διάφορα θέματα που αφορούν τον τουρισμό , υστερήσεις της κείμενης νομοθεσίας, διάφορα προβλήματα, κατατέθηκαν προτάσεις, αναζητήθηκαν τρόποι περαιτέρω αξιοποίησης του ΕΣΠΑ και οργανώθηκαν οι μελλοντικές μας δράσεις που θα ενισχύσουν την τουριστική ανάπτυξη σε όλο το εύρος της Χώρας.
Στη δική της τοποθέτηση η Περιφερειακή σύμβουλος Αντωνία Μπούζα Κωνσταντέλου, μεταξύ άλλων αναφέρθηκα στην αναγκαιότητα στήριξης του τουρισμού κι επιπλέον ανάδειξης των πλεονεκτημάτων της πατρίδας μας , ως μοναδικής σχεδόν, ακμάζουσας οικονομικής δραστηριότητας που φέρνει έσοδα και δουλειές στην πατρίδα μας την περίοδο της μεγάλης οικονομικής κρίσης.
Η κ. Μπούζα σημείωσε :
« Η Πολιτεία, γνωρίζοντας τις υστερήσεις πλέον στην άσκηση της τουριστικής πολιτικής, θα πρέπει να εμπιστευθεί ακόμη περισσότερο της Περιφέρειες της Χώρας, διότι αυτές σηκώνουν κατά κύριο λόγο το βάρος της εξωστρέφειας, της προβολής, της προσπάθειας αναγνωρισιμότητας και εδραίωσης προορισμών, θα πρέπει να χρησιμοποιεί τις αυτοδιοικητικές δομές του β βαθμού ως ένα άτυπο συμβουλευτικό όργανο όπου θα σχεδιάζουν από κοινού τις στοχευμένες κινήσεις και δράσεις που θα μας βοηθήσουν ως Χώρα ακόμη περισσότερο , ενώ θα συμβάλει στην αναγκαία επιθετική πολιτική που πρέπει να ακολουθήσουμε αν θέλουμε να κερδίσουμε τη σκληρή μάχη του διεθνούς ανταγωνισμού.
Φέτος η τουριστική έκρηξη της Ισπανίας πχ θα πρέπει να μας προβληματίσει, διότι μπορεί κι εμείς να πήγαμε καλά , αυξάνοντας τις αφίξεις μας, έκρηξη όμως δεν είδαμε , αν και είχαμε όλα τα στοιχεία εκείνα που θα δικαιολογούσαν μία τέτοια προοπτική.
Πχ ο τραγικός χειρισμός της υπόθεσης ΒΙΖΑ στη Ρωσία από την Ελληνική Πολιτεία, συνέβαλε στο να χαθεί μία μοναδική ευκαιρία να κερδίσουμε την εκρηκτική αύξηση των ποσοστών των αφίξεων από τη χώρα αυτή.
Αυτές τις υστερήσεις πρέπει η Πολιτεία να διορθώσει άμεσα και να αντιληφθεί τον κυρίαρχο ρόλο των Περιφερειών.
Ως γνωστόν το Υπουργείο Τουρισμού, δεν διαθέτει τομεακό πρόγραμμα, οι Υπηρεσίες του ΕΟΤ στο εξωτερικό συρρικνώνονται , η εικόνα της Χώρας μας όπου κινούμαστε συλλογικά μέσω του ΕΟΤ δείχνει παρηκμασμένη και υποτονική.
Απαιτείται τόλμη, διάθεση για αλλαγές, για συνεργασίες , για συλλογικότητα, για μεταρρυθμίσεις .
Η εικόνα που δείχνουμε στο εξωτερικό , μας ακολουθεί, μας σημαδεύει και συμβάλει είτε στην αύξηση της επισκεψιμότητας είτε στην καθιέρωση μας ως τουριστικός προορισμός, αυθεντικός, πολυθεματικός, ποιοτικός κλπ είτε όχι.
Η κατάσταση στο εσωτερικό, δεν είναι καλύτερη. Υπάρχουν επιτροπές τύποις και όχι ουσίας , όπως οι επιτροπές κρίσεων, ενώ η έλλειψη νομοθετικού πλαισίου για συνεργασία των δύο βαθμών αυτοδιοίκησης και αποφυγής αλληλοκαλύψεων δράσεων ούτως ώστε να μη χάνονται άσκοπα οικονομικοί πόροι σε αμφιβόλου αποτελεσματικότητας δράσεις κυρίως από τον Α βαθμό αυτοδιοίκησης, λειτουργεί σε βάρος όλων μας.
Στις πρώτες συναντήσεις μας, διαπιστώθηκαν κάποια προβλήματα που αφορούσαν κάποια γραφειοκρατικά ζητήματα πχ δυσχέρειες στην υλοποίηση κάποιων δράσεων λόγω τεχνικών ζητημάτων στο δημόσιο λογιστικό ζήτημα των περιφερειών και αδυναμίας μας να χρησιμοποιήσουμε κάποιους κωδικούς πχ διαφήμισης , έλλειψη κεντρικού στρατηγικού σχεδιασμού, κάποιες αδυναμίες στο νόμο Καλλικράτη που εμποδίζουν την ευελιξία στις δράσεις μας, κάποια ζητήματα με τον τουριστικό χωροταξικό σχεδιασμό κάτι που επιβάλλει ή την τροποποίηση ή τη σύνταξη νέου, ενώ διεφάνη πως τα οφέλη από τις διαπεριφερειακές συνεργασίες είναι πάρα πολλά , σημαντικά και πρέπει να τις επιδιώξουμε. Επίσης διαπιστώθηκε η ανάγκη αναβάθμισης των σπουδών της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Όσον αφορά τις δράσεις μας ως Περιφέρεια Πελοποννήσου, δηλώνουμε ικανοποιημένοι διότι έχουν συμβάλει στην αναγνωρισιμότητα του προορισμού και στην αύξηση των πτήσεων στο αεροδρόμιο Καλαμάτας -κεντρικό αερολιμένα της Πελοποννήσου που εξυπηρετεί λόγω της ολοκλήρωσης των οδικών αξόνων, πλέον όλη την τουριστική Πελοπόννησο.
Κωδικοποιώντας τους στόχους μας για την Πελοπόννησο την επόμενη περίοδο, θεωρώ σημαντικό να επιδιώξουμε:
- Συνέχιση της προβολής όλων των δυνατοτήτων Πελοποννήσου σε στοχευμένες τουριστικές αγορές (Να καταπολεμήσουμε μέσω δράσεων την εποχικότητα )
- Προβολή της Πελοποννήσου ( Καλαμάτα-Ναύπλιο) σαν city break και short break προορισμούς με ανάλογες προτάσεις για επιμέρους νέα τουριστικά προϊόντα που θα συμβάλουν σταδιακά σε αύξηση της επισκεψιμότητας.
- Σύνδεση πολιτισμού – γαστρονομίας με τουρισμό μέσω ειδικών δράσεων προβολής σε εξειδικευμένο κοινό .
- Επένδυση στη συνεργασία για την από κοινού προβολή σε εθνικό ή και διεθνές επίπεδο με Κοινωνικούς εταίρους, Αεροπορικές εταιρείες κλπ»