«Ανοιξιάτικο Σχολείο της Φύσης στον Ταΰγετο» από 23 έως 26 Απριλίου

anoiksiatiko sxolioΟρ­γά­νω­ση: Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. Πε­λο­πον­νή­σου σε συ­νερ­γα­σί­α με το Δή­μο Κα­λα­μά­τας

H Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. Πε­λο­πον­νή­σου (Πα­νελ­λή­νια Έ­νω­ση Εκ­παι­δευ­τι­κών για την Πε­ρι­βαλ­λον­τι­κή Εκ­παί­δευ­ση) ορ­γα­νώ­νει το  1ο Α­νοι­ξι­ά­τι­κο Σχο­λεί­ο της Φύ­σης στον Τα­ΰ­γε­το για εκ­παι­δευ­τι­κού­ς  α­πό την Πε­λο­πόν­νη­σο και α­πό­  την υ­πό­λοι­πη Ελ­λά­δα. Το Σχο­λεί­ο της Φύ­σης θα πραγ­μα­το­ποι­η­θεί­  α­πό τι­ς  23 έ­ως 26 Α­πρι­λί­ου για 150 εκ­παι­δευ­τι­κού­ς και θα φι­λο­ξε­νη­θεί­  στις κα­τα­σκη­νώ­σεις του Δή­μου Κα­λα­μά­τας στην Α­γί­α Μα­ρί­να στον Τα­ΰ­γε­το,  σε υ­ψό­με­τρο 1400 μ..  Η ορ­γά­νω­ση γί­νε­ται σε συ­νερ­γα­σί­α με το Δή­μο Κα­λα­μά­τας και με τη στή­ρι­ξη το­πι­κών συλ­λό­γων, φο­ρέ­ων και­  πολ­λών ο­μά­δων της Μεσ­ση­νί­ας.

Το Σχο­λεί­ο της Φύ­σης θα δώ­σει τη δυ­να­τό­τη­τα σε εκ­παι­δευ­τι­κούς α­πό ό­λες τις βαθ­μί­δες να α­να­κα­λύ­ψουν την αυ­θεν­τι­κό­τη­τα και την ο­μορ­φιά του τό­που μας, να ζή­σουν μί­α μο­να­δι­κή εμ­πει­ρί­α ε­πα­φής με τη φύ­ση, να  ε­ξε­ρευ­νή­σουν το πε­ρι­βάλ­λον και να α­να­πτύ­ξουν μί­α βι­ω­μα­τι­κή σχέ­ση με τον Τα­ΰ­γε­το. Μέ­σα α­πό ορ­γα­νω­μέ­νες δρα­στη­ρι­ό­τη­τες θα γί­νει προ­σέγ­γι­ση της φυ­σι­κής και πο­λι­τι­στι­κής κλη­ρο­νο­μιά­ς και θα βι­ω­θούν οι το­πι­κές συν­θή­κες και  εμ­πει­ρί­ες που α­ξι­ο­ποι­ούν τα λα­ο­γρα­φι­κά, αρ­χι­τε­κτο­νι­κά, θρη­σκευ­τι­κά και γα­στρο­νο­μι­κά στοι­χεί­α της πε­ρι­ο­χής.

Οι συμ­με­τέ­χον­τες θα μπο­ρούν να ε­πι­λέ­ξουν ε­λεύ­θε­ρα σε ποι­α πε­ζο­πο­ρι­κή δι­α­δρο­μή θα πά­ρουν μέ­ρος και σε ποι­ο α­πό τα 30+1  βι­ω­μα­τι­κά ερ­γα­στή­ρια θα συμ­με­τέ­χουν, με βά­ση τα εν­δι­α­φέ­ρον­τά τους, που θα συν­το­νί­ζουν 50 εκ­παι­δευ­τές ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ.

Το α­νοι­ξι­ά­τι­κο σχο­λεί­ο της φύ­σης θα ξε­κι­νή­σει την Τε­τάρ­τη 23 Α­πρι­λί­ου το με­ση­μέ­ρι στις 16:00 ( α­πό τις 13:00 – 15:00 ξε­νά­γη­ση στην πό­λη) και θα τελειώσει το Σάβ­βα­το 26 Α­πρι­λί­ου το με­ση­μέ­ρι στις 15: 00.

 

ΔΙΑΜΟΝΗ

Θα φι­λο­ξε­νη­θού­με στις κα­τα­σκη­νώ­σεις της Α­γί­ας Μα­ρί­νας του Δή­μου Κα­λα­μά­τας, που εί­ναι πρό­σφα­τα α­να­και­νι­σμέ­νες. Αυ­τές δι­α­θέ­τουν 16 ευ­ρύ­χω­ρα σπι­τά­κια με κρε­βά­τια α­πλά και κου­κέ­τες, στα ο­ποί­α θα υ­πάρ­χει δυ­να­τό­τη­τα θέρ­μαν­σης (φο­ρη­τά κα­λο­ρι­φέρ κ.α). Δι­α­θέ­τουν ε­πί­σης μα­γει­ρεί­ο και τρα­πε­ζα­ρί­α (με δυ­να­τό­τη­τα θέρ­μαν­σης) χω­ρη­τι­κό­τη­τας 200 α­τό­μων, του­α­λέ­τες και ντου­ζι­έ­ρες με ζε­στό νε­ρό, α­νοι­χτό αμ­φι­θέ­α­τρο και αρ­κε­τούς κοι­νό­χρη­στους χώ­ρους.

ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙΤΕ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ

σλί­πινγκ μπαγκ – ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΟ (υ­πάρ­χει δυ­να­τό­τη­τα να προ­σφερ­θούν κά­ποι­α σλί­πινγκ μπαγκ για ό­σους δυ­σκο­λευ­τούν να βρουν και ε­φό­σον το δη­λώ­σουν στην αί­τη­σή τους.)

κου­βέρ­τα μάλ­λι­νη

σεν­τό­νια, μα­ξι­λά­ρι, μα­ξι­λα­ρο­θή­κη, πε­τσέ­τες

προ­σω­πι­κά εί­δη υ­γι­ει­νής

και ο­πωσ­δή­πο­τε μια ο­δον­τό­βουρ­τσα ( θα χρεια­στεί!!!!)

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Συμ­πλή­ρω­ση αί­τη­σης συμ­με­το­χής και α­πο­στο­λή έ­ως το Σάβ­βα­το 5 Α­πρι­λί­ου, στο fax 2721092525 ή  στην η­λε­κτρο­νι­κή δι­εύ­θυν­ση peekpe.pel@gmail.com

Συμ­πλή­ρω­ση αί­τη­σης για να γί­νε­ται μέ­λος της Π.Ε.Ε.Κ.Π.Ε., αν δεν εί­στε και α­πο­στο­λή έ­ως το Σάβ­βα­το 5 Α­πρι­λί­ου, στο fax 2721092525 και στην η­λε­κτρο­νι­κή δι­εύ­θυν­ση peekpe.pel@gmail.com

Κό­στος συμ­με­το­χής 15 ευ­ρώ το ά­το­μο για ό­λες τις η­μέ­ρες (φα­γη­τό, λει­τουρ­γι­κά έ­ξο­δα, κ.λ.π). Για λι­γό­τε­ρες μέ­ρες 10 ευ­ρώ το ά­το­μο.

Η κα­τά­θε­ση των 15 ευ­ρώ θα γί­νει στην Ε­θνι­κή Τρά­πε­ζα της Ελ­λά­δος στον πα­ρα­κά­τω α­ριθ­μό λο­γα­ρια­σμού:  788/896329-03  (δι­και­ού­χοι: Πλα­κο­νού­ρη Δι­ο­νυ­σί­α, Στρα­βά­κου Ε­λέ­νη)

Α­πο­στο­λή της α­πό­δει­ξης της πα­ρα­πά­νω κα­τά­θε­σης, που θα φαί­νε­ται με ευ­κρί­νεια το ό­νο­μά σας έ­ως το Σάβ­βα­το 5 Α­πρι­λί­ου, στο fax 2721092525 ή στην η­λε­κτρο­νι­κή δι­εύ­θυν­ση peekpe.pel@gmail.com

ΠΡΟΣΟΧΗ : Η συμ­με­το­χή σας στο Α­νοι­ξι­ά­τι­κο Σχο­λεί­ο της Φύ­σης ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΤΑΙ  με την αί­τη­σή σας και την κα­τά­θε­ση των 15 ευ­ρώ.

Θα τη­ρη­θεί σει­ρά προ­τε­ραι­ό­τη­τας.

ΑΝΟΙΞΙΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Με ε­λεύ­θε­ρη πε­ρι­ή­γη­ση σε δι­α­μορ­φω­μέ­νη πε­ζο­πο­ρι­κή δι­α­δρο­μή, πε­ρι­βαλ­λον­τι­κό μο­νο­πά­τι στα πέ­τρι­να γε­φύ­ρια του πο­τα­μού Νέ­δον­τα και στους νε­ρό­μυ­λους, ε­ξε­ρευ­νή­σεις με ντό­πιους σε «μυ­στι­κές» δι­α­δρο­μές, πα­ρα­τή­ρη­ση, με­λέ­τη και σύγ­κρι­ση του δά­σους που α­να­γεν­νι­έ­ται με­τά α­πό την πυρ­κα­γιά και των με­σο­γεια­κών οι­κο­συ­στη­μά­των,   α­να­κά­λυ­ψη του τό­που μέ­σω των αι­σθή­σε­ων,  στις δι­α­δρο­μές των θε­ών και των νυμ­φών,   ερ­γα­στή­ρια με υ­λι­κά της φύ­σης, ερ­γα­στή­ρια δη­μι­ουρ­γί­ας σβό­λων με σπό­ρους, γνω­ρι­μί­α με τα βό­τα­να της πε­ρι­ο­χής και τις θε­ρα­πευ­τι­κές τους ι­δι­ό­τη­τες, ερ­γα­στή­ρια γευ­σι­γνω­σί­ας, οι­κο­τε­χνί­ας, πα­ρα­γω­γής α­λοι­φών, σα­που­νιού και α­ρω­μα­τι­σμέ­νου λα­διού, δη­μι­ουρ­γί­α το­πι­κών συν­τα­γών με  προ­ϊ­όν­τα και πα­ρα­σκευ­ά­σμα­τα που πα­ρά­γον­ται στην πε­ρι­ο­χή, πα­ρα­τή­ρη­σης των που­λι­ών, α­να­γνώ­ρι­σης της χλω­ρί­δας, α­στρο­νο­μί­ας και α­στρο­πα­ρα­τή­ρη­σης, φυ­σι­κής α­να­κύ­κλω­σης και κομ­πο­στο­ποί­η­σης, ερ­γα­στή­ρια κί­νη­σης, χο­ρού, Τά­ι Τσι Τσου­άν,  δη­μι­ουρ­γι­κής γρα­φής και θε­α­τρι­κής έκ­φρα­σης, πα­ρα­μυ­θι­ών, φω­το­γρα­φί­ας και αυ­το­σχε­δια­σμών, ορ­γα­νω­μέ­νων δι­α­δρο­μών στα χω­ριά του Τα­ϋ­γέ­του και προ­σέγ­γι­ση του αν­θρω­πο­γε­νούς και του φυ­σι­κού πε­ρι­βάλ­λον­τος, της το­πι­κής λα­ϊ­κής κουλ­τού­ρας (το­ξω­τά γε­φύ­ρια, νε­ρό­μυ­λοι, μα­γι­ο­βό­τα­να, ι­στο­ρι­κά μνη­μεί­α, καρ­να­βά­λι της Νέ­δου­σας- αυ­θεν­τι­κό α­γρο­τι­κό δρώ­με­νο, μου­σι­κά όρ­γα­να, χο­ρούς και τρα­γού­δια) κ.λ.π.

Μα­ζί μας θα εί­ναι ως συν­το­νι­στές των ερ­γα­στη­ρί­ων ε­πι­στή­μο­νες, στε­λέ­χη της Π.Ε. και εκ­παι­δευ­τι­κοί με εμ­πει­ρί­α στην Πε­ρι­βαλ­λον­τι­κή Εκ­παί­δευ­ση, μέ­λη φο­ρέ­ων, το­πι­κών συλ­λό­γων και Μ.Κ.Ο. , που ε­θε­λον­τι­κά ΟΛΟΙ θα προ­σφέ­ρουν τις υ­πη­ρε­σί­ες τους.

ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΤΗ ΦΥΣΗ

“Τα πέ­τρι­να γε­φύ­ρια του πο­τα­μού Νέ­δον­τα στον  Τα­ΰ­γε­το”

Ο­ρει­βα­τι­κός Σύλ­λο­γος Κα­λα­μά­τας, Γιά­ννης Λύ­ρας, Η­λί­ας Λά­ζα­ρος

Δι­α­δρο­μή σε πε­ρι­βαλ­λον­τι­κό μο­νο­πά­τι με στά­σεις στα πέ­τρι­να γε­φύ­ρια του πο­τα­μού Νέ­δον­τα και ε­πί­σκε­ψη σε νε­ρό­μυ­λο της πε­ρι­ο­χής για να …α­λέ­σου­με σι­τά­ρι, αν τα κα­τα­φέ­ρου­με!

“Ε­α­ρι­νή πε­ζο­πο­ρί­α”

Ο­ρει­βα­τι­κός Σύλ­λο­γος Κα­λα­μά­τας

Πε­ζο­πο­ρί­α στην καρ­διά του Τα­ϋ­γέ­του με τον Ο­ρει­βα­τι­κό Σύλ­λο­γο Κα­λα­μά­τας.

“Στο­   βο­ρει­ο­α­να­το­λι­κό μπαλ­κό­νι του Τα­ϋ­γέ­του”

Μι­χά­λης Βλά­χος, Βού­λα Λε­βεν­το­πού­λου, εκ­παι­δευ­τι­κοί Α/θμιας Εκ/σης

Πε­ζο­πο­ρί­α και ε­ξε­ρεύ­νη­ση στα μο­νο­πά­τια του βο­ρει­ο­α­να­το­λι­κού Τα­ϋ­γέ­του και α­να­γνώ­ρι­ση των φυ­τών με ο­δη­γούς το Μι­χά­λη και τη Βού­λα, που με με­ρά­κι έ­χουν κα­τα­γρά­ψει την πλού­σια χλω­ρί­δα της μεσ­ση­νια­κής πε­διά­δας.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΕΙΣ ΣΕ ΧΩΡΙΑ ΤΟΥ ΤΑΫΓΕΤΟΥ

Ορ­γα­νω­μέ­νες δι­α­δρο­μές στα χω­ριά του Τα­ϋ­γέ­του Αρ­τε­μι­σί­α και Α­λα­γο­νί­α και προ­σέγ­γι­ση του αν­θρω­πο­γε­νούς και του φυ­σι­κού πε­ρι­βάλ­λον­τος κα­θώς και της το­πι­κής λα­ϊ­κής κουλ­τού­ρας… με ό­λες τις αι­σθή­σεις!

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Ερ­γα­στή­ριο για σβό­λους – δι­α­δρα­στι­κό πα­ρα­μύ­θι

Α­νώ­νυ­μοι Σπο­ρο­φύ­λα­κες

Α­γρό­κτη­μα φυ­σι­κής και πα­ρα­δο­σια­κής καλ­λι­έρ­γειας Φοί­φα

ΠΡΟΣΕΧΩΣ κοι­νω­νι­κός συ­νε­ται­ρι­σμός

Θα έρ­θου­με πρώ­τη φο­ρά σε ε­πα­φή με την σπο­ρά σε σβό­λους μέ­σα α­πό έ­να δι­α­δρα­στι­κό πα­ρα­μύ­θι. Με­τά θα εί­μα­στε έ­τοι­μοι και έ­τοι­μες πια για να κά­νου­με τους δι­κούς μας σβό­λους. Θα δι­α­λέ­ξου­με τους σπό­ρους που μας ται­ριά­ζουν, θα ση­κώ­σου­με τα μα­νί­κια και θα ζυ­μώ­σου­με! Στο ερ­γα­στή­ριο θα μά­θου­με μια α­πό τις πιο ση­μαν­τι­κές αλ­λά και α­πλές πρα­κτι­κές της φυ­σι­κής καλ­λι­έρ­γειας,  να κά­νου­με σβό­λους με σπό­ρους.

2) “Η ση­μα­σί­α της μη-λε­κτι­κής πλη­ρο­φο­ρί­ας στην “α­νά­γνω­ση” του πε­ρι­βάλ­λον­τός μας”

Ζω­ή Θε­ο­δο­σά­κη, εκ­παι­δευ­τι­κός, μέ­λος της Π.Ο. ΚΠΕ Πα­ρα­νε­στί­ου

Μια σύν­το­μη θε­ω­ρη­τι­κή ει­σή­γη­ση για το τι εί­ναι οι αι­σθη­τη­ρια­κές πλη­ρο­φο­ρί­ες και για ποι­ο λό­γο εί­ναι α­νώ­τε­ρες α­πό τις λε­κτι­κές-γνω­στι­κές πλη­ρο­φο­ρί­ες. Πώς μας βο­η­θούν στην γνω­ρι­μί­α μας με τον κό­σμο και πώς μπο­ρού­με να τις καλ­λι­ερ­γή­σου­με. Α­κο­λου­θεί μια σει­ρά α­πό προ­τει­νό­με­νες δρα­στη­ρι­ό­τη­τες που μπο­ρούν να ε­φαρ­μο­στούν σε ο­μά­δες μα­θη­τών στη φύ­ση.

3)”Ι­στο­ρί­ες δη­μι­ουρ­γι­κής γρα­φής για τα πέ­τρι­να κτί­σμα­τα του νε­ρού”

Μα­ριά­ννα Νά­στου, εκ­παι­δευ­τι­κός, Υ­πεύ­θυ­νη του ΚΠΕ Φι­λιπ­πιά­δας, Πρό­ε­δρος ΠΕΕΚΠΕ ΗΠΕΙΡΟΥ

Δη­μι­ουρ­γι­κή γρα­φή ση­μαί­νει πα­ρέμ­βα­ση. Εί­ναι ο τρό­πος με τον ο­ποί­ο τα ά­το­μα δεν ‘‘πε­ρι­γρά­φου­ν’’ α­πλά το πε­ρι­βάλ­λον τους και ό,τι συμ­βαί­νει σ’ αυ­τό , αλ­λά συμ­με­τέ­χουν ε­νερ­γά , πα­ρεμ­βαί­νουν και το α­να­δη­μι­ουρ­γούν, γί­νον­ται ή­ρω­ες του μύ­θου που οι ί­διοι πλέ­κουν. Στή­ριγ­μα της δη­μι­ουρ­γι­κής γρα­φής εί­ναι η φαν­τα­σί­α, οι εμ­πει­ρί­ες, τα βι­ώ­μα­τα, οι ε­πι­θυ­μί­ες και οι γνώ­σεις σε έ­ναν κοι­νό τό­πο συ­νάν­τη­σης, τον τό­πο της φαν­τα­σί­ας. Οι α­σκή­σεις δη­μι­ουρ­γι­κής γρα­φής στο­χεύ­ουν στον ε­παρ­κή α­να­γνώ­στη, δο­μι­κό χα­ρα­κτη­ρι­στι­κό του μελ­λον­τι­κού ε­νερ­γού πο­λί­τη. Η δη­μι­ουρ­γι­κή γρα­φή μέ­σα α­πό τη δυ­να­μι­κή των ο­μά­δων καλ­λι­ερ­γεί τη συ­νερ­γα­τι­κό­τη­τα, τη συμ­με­το­χι­κό­τη­τα, τη συ­νύ­παρ­ξη και την καλ­λι­έρ­γεια του δι­α­λό­γου κα­θώς η νέ­α πρό­τα­ση δο­μεί­ται α­πό ό­λα τα μέ­λη της ο­μά­δας. Σκο­πός μας εί­ναι να δη­μι­ουρ­γή­σου­με μια πραγ­μα­τι­κό­τη­τα, ό­πως ε­μείς, ως ο­μά­δα, τη «βλέ­που­με» και τη θέ­λου­με.

4) “Το η­χο­το­ποί­ο του δά­σους και η ι­στο­ρί­α του”

Δή­μη­τρα Μπί­α, εκ­παι­δευ­τι­κός, Α­να­πλη­ρώ­τρια Υ­πεύ­θυ­νη του ΚΠΕ Λαυ­ρί­ου

Α­πο­τυ­πώ­νου­με τους ή­χους του δά­σους και δη­μι­ουρ­γού­με μια η­χο­ϊ­στο­ρί­α με αυ­το­σχέ­δια όρ­γα­να και ή­χους που πα­ρά­γου­με με το σώ­μα μας και άλ­λα μέ­σα….

5)” Ε­ξε­ρευ­νη­τής Βι­ο­λό­γος ”

Αν­δρέ­ας Α­θα­να­σό­που­λο,ς εκ­παι­δευ­τι­κός, Υ­πεύ­θυ­νος του ΚΠΕ Λαυ­ρί­ου

Ε­ρευ­νού­με τη χλω­ρί­δα του δά­σους παί­ζον­τας τους ε­ξε­ρευ­νη­τές και την ο­νο­μά­ζου­με.  Α­να­ζη­τού­με τα φυ­τά και φτι­ά­χνου­με το” δι­κό μας βο­τα­νό­κη­πο”.

6)”Α­πό το λά­δι στο σα­πού­νι”

Γιά­ννης Λύ­ρας, Βι­ο­λό­γος- Ι­στο­ρι­ο­δί­φης- Ε­ξε­ρευ­νη­τής

Πα­ρα­σκευ­ή α­γνού σα­που­νιού α­πό λά­δι, πο­τάσ­σα και νε­ρό και για κα­λύ­τε­ρα α­πο­τε­λέ­σμα­τα και λί­γα α­πό τα μα­γι­ο­βό­τα­να της πε­ρι­ο­χής.

7) ” Η α­να­γέν­νη­ση του δά­σου­ς”

Μαρ­δί­ρης Θε­ό­δω­ρος, Δρ. Βι­ο­λό­γος-Πε­ρι­βαλ­λον­το­λό­γο­ς , Υ­πεύ­θυ­νος ΚΠΕ Κα­στο­ριάς.

Πε­ρι­βαλ­λον­τι­κή δι­α­δρο­μή με πα­ρα­τή­ρη­ση και σύγ­κρι­ση α­νά­με­σα στα κομ­μά­τια του  δά­σους του Τα­ϋ­γέ­του που δεν έ­χουν πλη­γεί α­πό φω­τιά και σε μέ­ρη που έ­χουν υ­πο­στεί τις συ­νέ­πει­ες της κα­τα­στρο­φι­κής φω­τιάς του 2007. Με­λέ­τη της λει­τουρ­γί­ας των με­σο­γεια­κών οι­κο­συ­στη­μά­των, της φυ­σι­κής α­να­γέν­νη­σης και της τε­χνη­τής α­να­δά­σω­σης στις καμ­μέ­νες ε­κτά­σεις.

8) “Δη­μι­ουρ­γί­α αυ­το­σχέ­διου κομ­πο­στο­ποι­η­τή”

Η ο­μά­δα του­   του project RE:THINK- έ­να καλ­λι­τε­χνι­κό εγ­χεί­ρη­μα κοι­νω­νι­κής και πε­ρι­βαλ­λον­τι­κής α­φύ­πνι­σης για την πό­λη της Κα­λα­μά­τας, το ο­ποί­ο ξε­κί­νη­σε α­πό την ει­κα­στι­κό- εκ­παι­δευ­τι­κό-βι­ο­καλ­λι­ερ­γή­τρια Μυρ­τώ Φοί­φα και αγ­κα­λι­ά­στη­κε α­πό μια ο­μά­δα αν­θρώ­πων

Στο πλα, θα εκδ﷽﷽βαθ­μό το πε­ρι­βαλ­λον­τι­κο μας α­ποτί­σιο του συγ­κε­κρι­μέ­νου ερ­γα­στη­ρί­ου θα δεί­ξου­με πώς δη­μι­ουρ­γού­με έ­ναν αυ­το­σχέ­διο κομ­πο­στο­ποι­η­τή, με α­πλά κα­θη­με­ρι­νά υ­λι­κά και θα δεί­ξου­με τις δι­α­φο­ρε­τι­κές εκ­δο­χές του (α­νοι­χτού τύ­που κομ­πο­στο­ποί­η­ση- κλει­στού τύ­που κομ­πο­στο­ποί­η­ση).  Θα γνω­ρί­σου­με με βι­ω­μα­τι­κό τρό­πο πώς δη­μι­ουρ­γεί­ται το κομ­πό­στ και ποι­α τα ο­φέ­λη του για το πε­ρι­βάλ­λον. Θα εγ­κα­τα­στή­σου­με κομ­πο­στο­ποι­η­τή στις κα­τα­σκη­νώ­σεις της Αγ.Μα­ρί­νας , θα εκ­παι­δευ­τού­με στην χρή­ση του και στην ε­πι­μέ­λειά του , δη­μι­ουρ­γών­τας έ­τσι τον κομ­πο­στο­ποι­η­τή που χρει­α­ζό­μα­στε για την δι­α­μο­νή μας και μει­ώ­νον­τας σε τε­ρά­στιο βαθ­μό το πε­ρι­βαλ­λον­τι­κό μας α­πο­τύ­πω­μα. Τέ­λος θα ε­νη­με­ρω­θού­με για το δί­κτυ­ο Συ­νοι­κια­κής κομ­πο­στο­ποί­η­σης του RE:THINK PROJECT ,που υ­λο­ποι­εί­ται στην Κα­λα­μά­τα και πώς μπο­ρού­με να το δι­ευ­ρύ­νου­με και στην δι­κή μας πό­λη!!!! …. για­τί η αυ­το­δι­α­χεί­ρι­ση των σκου­πι­δι­ών μας εί­ναι στοι­χεί­ο κα­θη­με­ρι­νού πο­λι­τι­σμού!!!

9)”Δρό­μος γε­μά­τος βό­τα­να, δρό­μος γε­μά­τος… μά­για ”

Γιά­ννης Λύ­ρας, Βι­ο­λό­γος-Ι­στο­ρι­ο­δί­φης-Ε­ξε­ρευ­νη­τής

Δι­α­δρο­μή σε μο­νο­πά­τι και συλ­λο­γή θε­ρα­πευ­τι­κών-φαρ­μα­κευ­τι­κών φυ­τών, α­γρι­ό­χορ­των και μα­γι­ο­βό­τα­νων .

10) “Α­φυ­πνί­ζον­τας την  καρ­διά!”
διά­ρκεια : 1.30 ώ­ρα
Α­θη­νά Μα­κρή , οι­κο­νο­μο­λό­γος, δα­σκά­λα Ρέ­ι­κι, θε­ρα­πεύ­τρια κρα­νι­ο­ϊ­ε­ρής και timetherapy

Θα ε­ξα­σκη­θού­με­  στο πώς να εν­δυ­να­μώ­νου­με την καρ­διά μας, χρη­σι­μο­ποι­ών­τας την α­νε­ξάν­τλη­τη πη­γή ε­νέρ­γειας που υ­πάρ­χει δι­α­θέ­σι­μη γύ­ρω μας. Ό­ταν α­φυ­πνί­ζε­ται η καρ­διά,  εί­μα­στε χα­λα­ροί,  βι­ώ­νου­με ε­σω­τε­ρι­κή η­ρε­μί­α και γα­λή­νη,  αυ­ξά­νου­με την ζω­τι­κό­τη­τα και το δυ­να­μι­κό μας.

11) “Για­τί ο χο­ρός εί­ναι στη φύ­ση μας…”

Ε­λέ­νη Γκλεγ­κλέ , καθ. Φυ­σι­κής Α­γω­γής , ΜA, Δι­ευ­θύν­τρια στο Γυ­μνά­σιο Κο­ρώ­νης και Υ­πεύ­θυ­νη της ο­μά­δας ”Εν χο­ρώ”

Μια  χο­ρευ­τι­κή δι­α­δρο­μή στην Πε­λο­πόν­νη­σο και στα α­κού­σμα­τα της πε­ρι­ο­χής, με τον ρυθ­μό και το χο­ρό , που εί­ναι στη φύ­ση μας … μέ­σα στη ΦΥΣΗ.

12) “Η θε­α­τρι­κή τέ­χνη ως μέ­θο­δος ψυ­χα­γω­γί­ας και αυ­το­γνω­σί­α­ς”

Βα­σί­λης Φλώ­ρος, η­θο­ποι­ός , σκη­νο­θέ­της

Έ­να ερ­γα­στή­ριο που θα πε­ρι­λαμ­βά­νει:

Α­σκή­σεις α­να­πνο­ής

Χο­ρο­κί­νη­ση

Α­σκή­σεις χα­λά­ρω­σης και συγ­κέν­τρω­σης

Α­σκή­σεις αυ­το­σχε­δια­σμού

Δρα­μα­το­ποί­η­ση ι­στο­ρι­ών και προ­σω­πι­κών συμ­βάν­των

13) “Η πα­ρα­δο­σια­κή δι­α­τρο­φή μας πρό­τυ­πο για το αύ­ριο”

Νί­να Καρ­κα­τζού­λη, Δι­αι­το­λό­γος – Δι­α­τρο­φο­λό­γος, M.Sc.

Μέ­σα α­πό τη δι­α­δρα­στι­κή σχέ­ση της ο­μά­δας θα κά­νου­με έ­να τα­ξί­δι α­πό το πα­ρα­δο­σια­κό χθες στο  σή­με­ρα και θα βά­λου­με στο “μι­κρο­σκό­πιο” τη δι­α­τρο­φι­κή μας συμ­πε­ρι­φο­ρά. Θα ε­ξε­τά­σου­με το τι μπο­ρού­με να κά­νου­με για ν’ αλ­λά­ξει και το πώς θα το κα­τα­φέ­ρου­με με  αλ­λα­γές στις δι­α­τρο­φι­κές μας συ­νή­θει­ες και δί­νον­τας έμ­φα­ση στη φυ­σι­κή δρα­στη­ρι­ό­τη­τα και … πώς  θα αρ­χί­σου­με να το κά­νου­με ΠΡΑΞΗ!

14) ”Ένα δά­σος… πα­ρα­μύ­θια”

Φα­νή Νι­κο­λο­πού­λου,  Δα­σκά­λα, πτυ­χι­ού­χος Α­νώ­τε­ρης Σχο­λής Δρα­μα­τι­κής Τέ­χνης και Παι­δα­γω­γι­κού Τμή­μα­τος Δη­μο­τι­κής Εκ­παί­δευ­σης, με εμ­πει­ρί­α στη Δι­δα­σκα­λί­α θε­α­τρι­κού Παι­χνι­διού

Α­σκή­σεις για χα­λά­ρω­ση και συγ­κέν­τρω­ση.

Τε­χνι­κές α­φή­γη­σης και δρα­μα­το­ποί­η­σης πα­ρα­μυ­θιού.

15) ”Παιχνίδια στη φύ­ση μέ­σα α­πό τις αι­σθή­σεις”

Νί­κος Στε­φα­νό­που­λος,  Υ­πεύ­θυ­νος Π.Ε.  Δ’ Δ΄/νσης A/θμιας Εκπ/σης Α­θη­νώ­ν Πρό­ε­δρο­ς Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.

Έ­να τα­ξί­δι γε­μά­το δη­μι­ουρ­γί­α και φαν­τα­σί­α που ξυ­πνά­ει και  τις 5 αι­σθή­σεις μας. Γνω­ρι­μί­α με το δά­σος του Τα­ϋ­γέ­του μέ­σα α­πό την ό­ρα­ση, την ό­σφρη­ση, την α­κο­ή, την α­φή και τη γεύ­ση.  Στη συ­νέ­χεια μέ­σα α­πό το παι­χνί­δι της α­να­κά­λυ­ψης,  πα­ρα­τη­ρού­με την ε­πί­δρα­ση της “ε­νερ­γο­ποι­η­μέ­νης” αί­σθη­σης. Παι­χνί­δια με πο­λύ γέ­λιο και έμ­πνευ­ση που μας με­τα­μορ­φώ­νουν σε μι­κρούς ε­ξε­ρευ­νη­τές μες  τη φύ­ση,  που μας α­πο­κα­λύ­πτει ό­λο το με­γα­λεί­ο της.

16) ” Τέ­χνη στη φύ­ση”

Κα­ζα­κώ­νη Πη­νε­λό­πη, εκ­παι­δευ­τι­κός, Υ­πεύ­θυ­νη ΚΠΕ Κα­στρί­ου

Στό­χος μας εί­ναι η δη­μι­ουρ­γί­α Τέ­χνης με υ­λι­κά της φύ­σης, η δη­μι­ουρ­γί­α κα­τα­σκευ­ών με ξύ­λα, πέ­τρες, φύλ­λα και άλ­λα φυ­σι­κά υ­λι­κά α­πε­λευ­θε­ρώ­νον­τας τη φαν­τα­σί­α και α­να­κα­λύ­πτον­τας τη δη­μι­ουρ­γι­κό­τη­τα. Αυ­τές οι πρω­τό­τυ­πες φυ­σι­κές εγ­κα­τα­στά­σεις θα εί­ναι ση­μά­δια α­να­γνω­ρί­σι­μα στο δά­σος, ση­μεί­α αν­θρώ­πι­νης πα­ρέμ­βα­σης που θα στέλ­νει τα δι­κά της ει­κα­στι­κά και πε­ρι­βαλ­λον­τι­κά μη­νύ­μα­τα.

17) ” Στο Κα­λά­θι … το κα­λά­θι του βου­νού”

Δεμ­πε­γι­ώ­της Αν­τώ­νης , Κα­θη­γη­τής Ει­κα­στι­κών -Ζω­γρά­φος

Πάν­τα η πρώ­τη ύ­λη της φύ­σης α­πο­τε­λού­σε πη­γή δη­μι­ουρ­γι­κό­τη­τας και κα­τα­σκευ­ών χρη­στι­κών αν­τι­κει­μέ­νων. Έ­τσι, τα ά­φθο­να κου­κου­νά­ρια πάν­τα γεν­νού­σαν ι­δέ­ες πρω­τό­τυ­πες και δη­μι­ουρ­γί­ες, που στό­λι­ζαν τα σπί­τια στο βου­νό. Αυ­τές τις κα­τα­σκευ­ές θα κά­νου­με, που θα α­πο­τε­λούν και το εν­θύ­μιο του τρι­ή­με­ρου σχο­λεί­ου της φύ­σης στον Τα­ΰ­γε­το.

18) ” Υ­λι­κά της φύ­σης στην κα­θη­με­ρι­νή μας ζω­ή”

Χρυ­σομ­πό­λη Δι­ο­νυ­σί­α, φω­το­γρά­φος, πρό­ε­δρος του φε­στι­βάλ «Μεσ­ση­νί­ας Ό­ψεις»

με ο­μά­δα γυ­ναι­κών

Μα­θαί­νω να α­να­γνω­ρί­ζω και να συλ­λέ­γω την τρο­φή, που θα μπει στο πιά­το μου α­πό το βου­νό. Μα­θαί­νω τα χόρ­τα και τα βό­τα­να, τα δώ­ρα της φύ­σης που μας χα­ρί­ζει α­πλό­χε­ρα ο Τα­ΰ­γε­τος σε μια δι­α­δρο­μή που θα ε­ξα­σφα­λί­σει μέ­ρος της δι­α­τρο­φής μας.

…και βέ­βαι­α κρέ­μες προ­σώ­που και α­λοι­φές με υ­λι­κά που βρί­σκω στη φύ­ση, με βό­τα­να και κε­ρί

… και πλέ­κου­με με υ­λι­κά τη φύ­σης

19)  “Α­στρο­πα­ρα­τή­ρη­ση”

Υ­πεύ­θυ­νοι ο­μά­δας Μεσ­ση­νί­ας

Α­να­ζη­τών­τας στον ου­ρα­νό ά­στρα και πλα­νή­τες, ε­φό­σον βο­η­θή­σει ο και­ρός!

20) “Μύ­θοι για θε­ούς και νύμ­φε­ς”

«Οι αρ­χαί­οι Έλ­λη­νες και η προ­στα­σί­α του φυ­σι­κού πε­ρι­βάλ­λον­τος : Δη­μι­ουρ­γι­κή α­νά­πλα­ση των μύ­θων για τους θε­ούς του βου­νού και τις νύμ­φες του δά­σους με την χρή­ση των θε­α­τρι­κών τε­χνι­κών».

Πη­νε­λό­πη Α­βού­ρη,  εκ­παι­δευ­τι­κός, Υ­πεύ­θυ­νη ΚΠΕ Λι­θα­κιάς Ζα­κύν­θου, Μ.Α. στο Αρ­χαί­ο Ελ­λη­νι­κό θέ­α­τρο

Στο ερ­γα­στή­ριο θα δι­ε­ρευ­νη­θεί η χρή­ση των πα­ρα­κά­τω θε­α­τρι­κών τε­χνι­κών: Με­τα­μόρ­φω­ση: οι συμ­με­τέ­χον­τες, εί­τε α­το­μι­κά εί­τε ο­μα­δι­κά, α­να­πα­ρι­στούν με τα σώ­μα­τά τους αν­τι­κεί­με­να, πε­ρι­βάλ­λον­τα ή πλά­σμα­τα της φαν­τα­σί­ας, μέ­σα α­πό τα ο­ποί­α μι­λούν και εκ­φρά­ζουν ι­δέ­ες και α­πό­ψεις σε σχέ­ση πάν­τα με το θέ­μα του δρά­μα­τος. Μια μέ­ρα στη ζω­ή: μπο­ρεί να χρη­σι­μο­ποι­η­θεί, προ­κει­μέ­νου να πα­ρου­σια­στούν δι­ά­φο­ρα στιγ­μι­ό­τυ­πα α­πό την κα­θη­με­ρι­νό­τη­τα ε­νός ρό­λου. Ε­πί­σης, η τε­χνι­κή μπο­ρούν να ε­φαρ­μο­στεί, προ­κει­μέ­νου να α­να­ζη­τη­θούν στοι­χεί­α και να δι­ε­ρευ­νη­θούν γε­γο­νό­τα που ο­δή­γη­σαν σε συγ­κε­κρι­μέ­νες κα­τα­στά­σεις.

Δι­ά­δρο­μος της συ­νεί­δη­σης: Οι συμ­με­τέ­χον­τες στέ­κον­ται σε δύ­ο γραμ­μές η μια γραμ­μή α­πέ­ναν­τι στην άλ­λη και σχη­μα­τί­ζουν έ­να δι­ά­δρο­μο με το σώ­μα τους. Έ­νας ή πε­ρισ­σό­τε­ροι συμ­με­τέ­χον­τες περ­νά­νε με τη σει­ρά α­πό το δι­ά­δρο­μο υ­πο­δυ­ό­με­νοι έ­να ρό­λο που έ­χει κά­ποι­ο δί­λημ­μα. Κα­θώς περ­νά­ει, τα ά­το­μα που σχη­μα­τί­ζουν το δι­ά­δρο­μο (σε ρό­λο ή ε­κτός ρό­λου) του δί­νουν συμ­βου­λές για το ποι­α α­πό­φα­ση να πά­ρει. Οι συμ­βου­λές πρέ­πει να εί­ναι αν­τι­κρου­ό­με­νες. Έ­τσι α­φού ο κα­θέ­νας πε­ρά­σει α­πό το δι­ά­δρο­μο και α­κού­σει τις «φω­νές της συ­νεί­δη­σης» κα­τα­λή­γει σε μια α­πό­φα­ση. Έ­τσι, η ο­μά­δα ε­ξα­σκεί­ται στη συ­νερ­γα­σί­α, στην προ­σο­χή και στη συγ­κέν­τρω­ση.

21)”Ένα δρώ­με­νο ευ­ε­τη­ρί­α­ς”

Αν­τώ­νης Κα­ζά­κος, Χρή­στος Ζε­ρί­της, εκ­πρό­σω­ποι του Το­πι­κού Συλ­λό­γου

Θα πα­ρου­σια­στεί μέ­σα α­πό μια 20′ προ­βο­λή το Καρ­να­βά­λι της Νέ­δου­σας. Αυ­τό εί­ναι­  εί­ναι έ­να Δρώ­με­νο Ευ­ε­τη­ρί­α­ς και γί­νε­ται κά­θε χρό­νο την Κα­θα­ρά Δευ­τέ­ρα στο ο­μώ­νυ­μο χω­ριό, το ο­ποί­ο βρί­σκε­ται στον Τα­ΰ­γε­το. Για την α­ξί­α του Καρ­να­βα­λιού της Νέ­δου­σας μί­λη­σε δι­ε­ξο­δι­κά σε εκ­πομ­πή της ΕΤ1 το 1999, ο κα­θη­γη­τής κ. Μι­χά­λης Με­ρα­κλή­ς και α­νέ­λυ­σε τα βα­σι­κό­τε­ρα στοι­χεί­α του. Ι­δι­αί­τε­ρα η συ­νύ­παρ­ξη τρι­ών τε­λε­τουρ­γι­κών πρά­ξε­ων που συ­ναν­τών­ται στα ευ­ε­τη­ρι­κά δρώ­με­να, δη­λα­δή Όρ­γω­μα-Σπο­ρά, Γά­μος, Θά­να­τος- Α­νά­στα­ση, εί­ναι στοι­χεί­α που δεν α­παν­τούν σή­με­ρα ό­λα μα­ζί, σε άλ­λα πα­ρό­μοι­α γνω­στά καρ­να­βά­λια- δρώ­με­να, ι­δι­αί­τε­ρα σε αυ­τά τα πα­νελ­λη­νί­ως γνω­στά που τε­λούν­ται στη Β. Ελ­λά­δα. Έ­να αυ­θεν­τι­κό Α­γρο­τι­κό Καρ­να­βά­λι,στο ο­ποί­ο δεν υ­πάρ­χουν θε­α­τές, πα­ρά μό­νο συν-ε­ορ­τα­στές και συμ-πο­σια­στές.

22)”Περ­πα­τώ περ­πα­τώ εις το δά­σος, ό­ταν ο φό­βος δεν εί­ναι ε­δώ”

Ε­βε­λί­να Μπεσ­σή , εκ­παι­δευ­τι­κός Α’/θμιας Εκπ/σης

Βι­ω­μα­τι­κά παι­χνί­δια δι­α­χεί­ρι­σης του φό­βου μας στο δά­σος και μια παι­δα­γω­γι­κή μα­τιά στα κλασ­σι­κά πα­ρα­μύ­θια του ΔΑΣΟΥΣ

23)” Έ­λα να του δώ­σου­με μια δεύ­τε­ρη ζω­ή” –  Ερ­γα­στή­ριο για παι­διά

Τε­νέν­τε Άν­να- Χα­ρά, Νη­πι­α­γω­γός

Κα­τα­σκευ­ές με α­να­κυ­κλώ­σι­μα υ­λι­κά για τα παι­διά, που θα εί­ναι μα­ζί μας στην κα­τα­σκή­νω­ση με πο­λύ φαν­τα­σί­α, με­τα­μορ­φώ­νον­τας τα υ­λι­κά και δί­νον­τάς τους μια δεύ­τε­ρη ευ­και­ρί­α …ζω­ής!

24) “Τά­ι Τσι Τσου­άν-太极拳”

Γιά­ννης Λά­ζα­ρης, εκ­παι­δευ­τι­κός Β’/θμιας Εκ/σης

Μια πρώ­τη γνω­ρι­μί­α και πα­ρου­σί­α­ση μιας πο­λε­μι­κής τέ­χνης ή­πιας ε­ξά­σκη­σης, που στη­ρί­ζε­ται πά­νω στις αρ­χές της χα­λά­ρω­σης και της α­πα­λό­τη­τας τό­σο στην ε­ξά­σκη­ση της ό­σο και στην κα­θη­με­ρι­νή ζω­ή,  που χρη­σι­μο­ποι­εί­ται και για θε­ρα­πευ­τι­κούς σκο­πούς. Η εκ­παί­δευ­ση στο Τά­ι τσι Τσου­άν α­να­πτύσ­σει ε­σω­τε­ρι­κή δύ­να­µ­η και α­ρµ­ο­νί­α µ­έ­σω του συν­το­νι­σµ­ού και της χα­λά­ρω­σης του Νου και του Σώ­µ­α­τος. Ε­ξω­τε­ρι­κά το Τά­ι τσι εί­ναι µ­ια τέ­χνη για την υ­γεί­α και αυ­το­ά­µ­υ­να. Ε­σω­τε­ρι­κά εί­ναι µ­ια ε­πι­στή­µ­η του Νου και της ε­σω­τε­ρι­κής ε­νέρ­γειας.

25) ”Γεύσεις του τό­που μας”

Σύλ­λο­γοι γυ­ναι­κών

Ερ­γα­στή­ρια δη­μι­ουρ­γί­ας το­πι­κών συν­τα­γών με  προ­ϊ­όν­τα και πα­ρα­σκευ­ά­σμα­τα που πα­ρά­γον­ται στην πε­ρι­ο­χή μας. Ε­δέ­σμα­τα … ΕΚΠΛΗΞΗ

26) «Φτι­ά­χνου­με κέ­ικ με…… »

Ξε­πα­πα­δέ­α Μα­ρί­α, εκ­παι­δευ­τι­κός – καλ­λι­ερ­γή­τρια

.. μας φέρ­νει η Μα­ρί­α την πρώ­τη ύ­λη για να φτι­ά­ξου­με έ­να δι­α­φο­ρε­τι­κό κέ­ικ με άλ­λο α­λεύ­ρι και γεύ­ση ξε­χω­ρι­στή!

27) «Ρού­νι-Ρού­νι, το νό­στι­μο… πα­στό γου­ρού­νι»

Γυ­ναί­κες σε δρά­ση….

Αυ­τό που δεν έ­λει­πε πο­τέ α­πό κα­νέ­να νοι­κο­κυ­ριό ή­ταν το χοι­ρι­νό που τρε­φό­ταν σχε­δόν ό­λο το χρό­νο για να α­πο­δώ­σει κρέ­ας αλ­λά και άλ­λα προ­ϊ­όν­τα, α­πα­ραί­τη­τα σε πα­λαι­ό­τε­ρες ε­πο­χές ό­πως πα­στό, ο­μα­τιά και σα­πού­νι. Το πα­στό ε­ξυ­πη­ρε­τού­σε τη­ν  δι­α­δι­κα­σί­α φύ­λα­ξης του κρέ­α­τος την ε­πο­χή που δεν υ­πήρ­χε ψυ­γεί­ο και σή­με­ρα εί­ναι έ­να ε­ξαι­ρε­τι­κός με­ζές,  που  θα  δο­κι­μά­σου­με !
28) “Στην υ­γειά μας … βρε παι­διά”

Σύλ­λο­γοι γυ­ναι­κών

Φτι­ά­χνου­με α­φε­ψή­μα­τα με τα ….δώ­ρα του δά­σους.

29) ”Από το σκο­τει­νό δω­μά­τιο μέ­χρι τον κρυμ­μέ­νο θη­σαυ­ρό και α­πό την πό­λη έρ­χο­μαι και στην κορ­φή κα­νέλ­λα”

Η ο­μά­δα της ΠΕΕΚΠΕ Πε­λο­πον­νή­σου

Πε­ρι­βαλ­λον­τι­κά παι­χνί­δια για δυ­να­τούς παί­χτες!

30) «Α­κο­λου­θών­τας τη μα­τιά του φω­το­γρά­φου»

Πά­νος Λα­χα­νάς, λο­γι­στής , φω­το­γρά­φος

Να έ­χε­τε σί­γου­ρα μα­ζί σας  τη φω­το­γρα­φι­κή μη­χα­νή !

30+1)  «Ερ­γα­στή­ριο …έκ­πλη­ξη»

Α­νώ­νυ­μοι Σπο­ρο­φύ­λα­κες

Α­γρό­κτη­μα φυ­σι­κής και πα­ρα­δο­σια­κής καλ­λι­έρ­γειας Φοί­φα

Για πε­ρισ­σό­τε­ρες πλη­ρο­φο­ρί­ες μπο­ρεί­τε να α­πευ­θύ­νε­στε στην  ο­μά­δα της ΠΕΕΚΠΕ Πε­λο­πον­νή­σου Σί­ση Πλα­κο­νού­ρη τηλ. 6976390430, Λί­λιαν Κα­ρα­βά 6972373426  Α­φρο­δί­τη Χρι­στο­πού­λου 6936470427  Ε­λέ­νη Στρα­βά­κου 6977441638 Δη­μή­τρη Δη­μη­τρί­ου 6972612275 και η­λε­κτρο­νι­κά: peekpe.pel@gmail.com.