Αντίθετο είναι το Επιμελητήριο Μεσσηνίας στο σχέδιο ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας για τα επόμενα 10 χρόνια που κατέθεσε ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας στο Eurogroup.
Συγκεκριμένα ο Πρόεδρος Επιμελητηρίου Μεσσηνίας Δημήτρης Μανιάτης με μια σκληρή επιστολή του προς τον Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα επισημαίνει τα λάθη του σχεδίου αυτού, και αναφέρει χαρακτηριστικά για την ναυαρχίδα των εξαγώγιμων προιόντων μας που είναι το λάδι τα εξής:
«Η περίφημη υψηλή ποιότητα και η υπεροχή του ελληνικού ελαιολάδου πάει περίπατο. Ενώ εμείς προσπαθούμε να μάθουμε τους νεώτερους «ποιότητα – ποιότητα – ποιότητα», αυτοί θέλουν να πάμε εντελώς αντίθετα «ποσότητα – ποσότητα – ποσότητα».
Γιατί πρέπει να γκρεμίσουμε και άλλο την τιμή του, αφού δεν μας μένει απούλητο;
Να πάμε δηλαδή χαμηλά, όπως η Τυνησία και η Συρία;
Τι θα πετύχουμε;
Αυτό που ξέρουμε είναι ότι δεν θα πετύχουμε καλύτερες μέρες για τον Έλληνα παραγωγό που είναι και το ζητούμενο, όμως μπορούμε να πετύχουμε μόνο με πιο καλής ποιότητας ελαιόλαδα και όχι με κατώτερης ποιότητας.»
Ακολουθεί η επιστολή του κ. Μανιάτη
«Κύριε Υπουργέ,
Σύμφωνα με πληροφορίες, ενημερωθήκαμε ότι στο τελευταίο Eurogroup της 5ης Μαΐου 2014 υποβάλλατε «Σχέδιο Ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας τα επόμενα 10 χρόνια», το οποίο βασίστηκε στην μελέτη ”Greece 20/20” της εταιρείας McKinsey (του 2012 με χρηματοδότες τον ΣΕΒ και την Εθνική Τράπεζα) καθώς και σε μελέτη του ΙΟΒΕ.
Πως είναι δυνατόν να στέλνουμε ένα τόσο κρίσιμο σχέδιο στις Βρυξέλλες και εμείς οι εκπρόσωποι των παραγωγικών τάξεων (δηλαδή τα Επιμελητήρια) να μην έχουμε ενημερωθεί ή ερωτηθεί;
Σύμφωνα με την πρόταση της McKinsey προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι: ΠΕΝΤΕ με ΕΞΙ μεγάλες εταιρείες θα πρέπει να ελέγχουν ΟΛΗ την γεωργική παραγωγή της Ελλάδας.
Για το ελαιόλαδο
Αντί των 1.200 ελαιοτριβείων, που λειτουργούν σήμερα σε όλη τη χώρα, με μια ετήσια παραγωγή περίπου 500 τόνους το καθένα, να δημιουργηθούν μόνο ΔΥΟ ή ΤΡΙΑ MEGA Ελαιοτριβεία, μεγάλης δυναμικότητας το καθένα, που θα απορροφούν όλη την παραγωγή ελαιολάδου.
Μάλιστα οι μελετητές αναφέρουν την Κρήτη και την Πελοπόννησο σαν δύο προτεινόμενα μέρη εγκατάστασης.
Αιτιολογία είναι να επιτύχουμε «οικονομίες κλίμακας» και έτσι να μπορέσουμε να ανταγωνιστούμε με χαμηλές τιμές την ΙΣΠΑΝΙΑ κ.λπ.
Η περίφημη υψηλή ποιότητα και η υπεροχή του ελληνικού ελαιολάδου πάει περίπατο. Ενώ εμείς προσπαθούμε να μάθουμε τους νεώτερους «ποιότητα – ποιότητα – ποιότητα», αυτοί θέλουν να πάμε εντελώς αντίθετα «ποσότητα – ποσότητα – ποσότητα».
Γιατί πρέπει να γκρεμίσουμε και άλλο την τιμή του, αφού δεν μας μένει απούλητο;
Να πάμε δηλαδή χαμηλά, όπως η Τυνησία και η Συρία;
Τι θα πετύχουμε;
Αυτό που ξέρουμε είναι ότι δεν θα πετύχουμε καλύτερες μέρες για τον Έλληνα παραγωγό που είναι και το ζητούμενο, όμως μπορούμε να πετύχουμε μόνο με πιο καλής ποιότητας ελαιόλαδα και όχι με κατώτερης ποιότητας.
Για τα φρούτα και λαχανικά, προτείνεται να γίνουν ΔΥΟ ή ΤΡΕΙΣ μεγάλες μονάδες συσκευασίας σε Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα και στην Πελοπόννησο.
Προτείνεται η ίδρυση ΜΙΑΣ (1) εταιρείας διακίνησης όλων των αγροτικών προϊόντων, με προτεινόμενο όνομα «GREEK FOODS COMPANY», με σκοπό την καλύτερη προώθηση στις ξένες αγορές.
Ας σημειώσουμε για τους μεγάλους Μελετητές της McKinsey ότι: «οι παραγωγοί ελαιολάδου στην ΤΟΣΚΑΝΗ, που με υπομονή και γνώση χτίσανε την ποιότητα, πουλάνε 7 με 10 ευρώ το λίτρο και αυτοί θέλουν να μας πάνε στο 1,80 του απλού παρθένου της Ισπανίας;»
Αντί λοιπόν να βάλουμε στόχο στο Αναπτυξιακό μας Σχέδιο, το ελαιόλαδο και τα άλλα παραδοσιακά μας προϊόντα, και μέσα από εκπαίδευση και εκσυγχρονισμό να κάνουμε στην επόμενη δεκαετία την Ελλάδα «ΤΟΣΚΑΝΗ» της Ευρώπης, εσείς θέλετε να πάμε στην υποβάθμιση των προϊόντων μας;»