Απομακρύνονται τα λεωφορεία από την οδό Αρτέμιδος

artemidosΑπομακρύνονται σταδιακά τα λεωφορεία, αστικά και υπεραστικά, από την οδό Αρτέμιδος, όσο προχωρούν οι εργασίες ανακατασκευής της, που θα τη μετατρέψουν σε βασική είσοδο και έξοδο της Καλαμάτας. Αυτήν την περίοδο γίνεται κατά κύριο λόγο προετοιμασία για την εγκατάσταση σωληνώσεων.

Σημειώνεται ότι για την κατασκευή του έργου: «Κρασπεδώσεις και φωτισμός της οδού Αρτέμιδος από οδό Λαιΐκων έως οδό Σπάρτης» προϋπολογισμού 149.000,00 € (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.), ανάδοχος είναι η Κοινοπραξία Μιχαήλ Παπαδημητρίου – Γεώργιος Σακελλαρίου – Ευάγγελος Ξυδέας με ποσοστό έκπτωσης 8%. Η χρηματοδότηση προέρχεται από δημοτικούς πόρους και ΣΑΤΑ.

Η ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ ΒΑΣΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ
ΚΑΙ ΕΞΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Επισημαίνεται ότι μετά την κατασκευή της περιμετρικής οδού της Καλαμάτας, η δημοτική οδός Αρτέμιδος θα αποτελέσει μια νέα, κύρια είσοδο και έξοδο της πόλης. Η πρόσβαση των οχημάτων από την περιμετρική οδό προς το κέντρο της πόλης θα γίνεται κυρίως μέσω του κόμβου της περιμετρικής, που θα οδηγεί στη διασταύρωση των οδών Αρτέμιδος και εθνικής οδού προς Σπάρτη. Η διασταύρωση αυτή αποτελεί και την αφετηρία της παρέμβασης, που αποσκοπεί στη δημιουργία κυκλοφοριακής τάξης και υποδομής εισόδου πόλης. Παράλληλα, καθώς η ανατολική παραποτάμια πλευρά της Αρτέμιδος βρίσκεται σε άμεση οπτική σχέση με το Κάστρο και το Ιστορικό Κέντρο της πόλης, θα επιτευχθεί και η αισθητική αναβάθμιση της συνολικής εικόνας της πόλης.

ΔΥΟ ΚΥΚΛΙΚΟΙ ΚΟΜΒΟΙ

Η παρέμβαση ξεκινά με κυκλικό κυκλοφοριακό κόμβο, που υλοποιείται στη συμβολή Αρτέμιδος και εθνικής οδού προς Σπάρτη (η οριστικοποίησή του θα επέλθει με την ολοκλήρωση της περιμετρικής), για να διευθετήσει την πρόσβαση προς την περιμετρική οδό. Η παρέμβαση ολοκληρώνεται με τη δημιουργία κυκλικού κυκλοφοριακού κόμβου στο σημείο όπου διασταυρώνεται η Αρτέμιδος με την οδό Δαμηλάτη.

ΝΗΣΙΔΑ ΠΛΑΤΟΥΣ 2 ΜΕΤΡΩΝ
ΜΕ ΕΥΡΟΣ ΚΛΑΔΟΥ 7,5 ΜΕΤΡΑ

Στην οδό Αρτέμιδος δημιουργείται κεντρική νησίδα πλάτους 2 μέτρων, η οποία κατά την ολοκλήρωση του έργου θα διαμορφώνει δύο κλάδους κυκλοφορίας, με εύρος 7,5 μέτρων καθένας και θα εξασφαλίζει κυκλοφοριακές προδιαγραφές εισόδου πόλης.
Προβλέπεται η απαγόρευση μόνιμης στάθμευσης λεωφορείων στο χώρο, με εξαίρεση ορισμένες θέσεις για τη στάθμευση αστικών λεωφορείων, που στο άμεσο μέλλον θα χρησιμοποιηθούν για προσωρινή στάθμευση τουριστικών λεωφορείων.
Εσοχές στάθμευσης οχημάτων διαμορφώνονται εκατέρωθεν της οδού. Η οδός Δαμηλάτη μονοδρομείται για την αποσυμφόρηση του νότιου κυκλικού κόμβου.
Η υφιστάμενη από σκυρόδεμα ζώνη οριοθέτησης της κοίτης του ποταμού παραμένει ως έχει και γίνονται μόνο εργασίες αποκατάστασης και συντήρησής της. Επίσης, διατηρείται και συντηρείται η ζώνη φύτευσης μεταξύ της οδού και της οριοθετημένης κοίτης. Θα φυτευθούν νέα δένδρα, που θα περιβάλλουν από δυτικά τη διαδρομή πεζών και ποδηλατών, ενώ καθιστικά και χώροι δράσεων θα αναπτύσσονται κατά μήκος της διαδρομής. Δύο ξύλινες πεζογέφυρες, που θα εφάπτονται στις υφιστάμενες γέφυρες, θα σηματοδοτούν την αρχή και το τέλος της διαδρομής.
Το έργο θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις και η εν λόγω εργολαβία αφορά κυρίως σε παρεμβάσεις διευθέτησης της κυκλοφορίας.
Σχετικό σχεδιάγραμμα μπορείτε να δείτε εδώ.