Βαθμό κάτω από τη βάση παίρνουν Εφορίες και ΙΚΑ

ika1Τους… κακούς μαθητές του Δημοσίου καταδεικνύει έρευνα που αξιολογεί τις υπηρεσίες σε Εφορίες, ΙΚΑ, υπουργείο Εργασίας, ΟΑΕΔ και ΣΕΠΕ. Σε ποιους οργανισμούς χάνονται οι περισσότερες ώρες και που οι υπάλληλοι μένουν… μεταξετασταίοι.

Βαθμό κάτω από τη βάση λαμβάνουν από τις επιχειρήσεις οι δημόσιες υπηρεσίες, με τις εφορίες και τις υπηρεσίες του ΙΚΑ να βρίσκονται στις χαμηλότερες θέσεις. Θετικότερα (5,9 με άριστα το 10) αξιολογείται η επάρκεια γνώσεων των δημοσίων υπαλλήλων, ενώ ο ζήλος και η ταχύτητα εξυπηρέτησης βαθμολογούνται κατά μέσο όρο με 5. Υπάρχουν βέβαια και οι υπηρεσίες που τόσο ο ζήλος, όσο και η ταχύτητα των εργαζόμενων, βαθμολογούνται κάτω από τη βάση του 5.

Μελέτη της 4hr.gr που διεξήχθη σε 250 στελέχη ανθρώπινου δυναμικού δείχνει ότι οι επιχειρήσεις με προσωπικό άνω των 35 ατόμων, σπαταλούν πολύ χρόνο στις υπηρεσίες των Εφοριών, του ΙΚΑ, του υπουργείου Εργασίας, του ΟΑΕΔ και του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, χωρίς να μένουν ικανοποιημένοι από το επίπεδο και την ταχύτητα εξυπηρέτησης. Για το λόγο αυτό, βαθμολόγησαν τις υπηρεσίες αυτές κάτω από τη βάση, ή λίγο πάνω από αυτή.

Το 4hr.gr οργάνωσε για πρώτη φορά την εξωτερική αξιολόγηση μέσω ερωτηματολογίου των υπηρεσιών και των υπαλλήλων που προσφέρουν υπηρεσίες σχετικές με το ανθρώπινο δυναμικό. Πάνω από 250 στελέχη διευθύνσεων προσωπικού αξιολόγησαν τις υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας, του ΙΚΑ, του ΟΑΕΔ, των Επιθεωρήσεων Εργασίας και της Εφορίας αλλά και τους υπαλλήλους.

Τα ευρήματα που παρουσιάζονται έχουν και ενδιαφέρον και αντιπροσωπευτικότητα. Τα αποτελέσματα, όμως, δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρυντικά. Οι υπηρεσίες των Εφοριών, του υπουργείου Εργασίας, του ΙΚΑ, του ΟΑΕΔ και του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας αξιολογήθηκαν από 4,9 έως 5,4 με άριστα το 10. Η εφορία αναδείχθηκε ως η πλέον χρονοβόρα για τις επιχειρήσεις, καθώς δαπανώνται οι περισσότερες ανρθωποημέρες ανά μήνα από τις επιχειρήσεις. Με μικρή απόσταση ακολουθεί το ΙΚΑ.

Αναλυτικότερα και σύμφωνα με τα ευρήματα, οι επιχειρήσεις δαπανούν περισσότερες ανθρωποημέρες για την Εφορία και κατά δεύτερο λόγο για το ΙΚΑ ενώ έχουν πιο συχνές επαφές με το ΙΚΑ και στη συνέχεια με την Εφορία. Οι Επιθεωρήσεις Εργασίας έχουν καταφέρει να βελτιώσουν σημαντικά το επίπεδο εξυπηρέτησης ακόμη και σε σχέση με τις επιχειρήσεις που απασχολούν 50-99 άτομα που θεωρούν ότι… κάθε φέτος και χειρότερα.

Οι υπάλληλοι των εφοριών συγκέντρωσαν το 73% των αρνητικών κρίσεων, ως προς την αντικειμενικότητα έναντι των επιχειρήσεων. Οι θετικές κρίσεις ότι η εφορία έχει βελτιώσει τις υπηρεσίες της έναντι του παρελθόντος υπερτερούν κατά 2% των αρνητικών κρίσεων. Όμως η γενική εικόνα ελαφράς βελτίωσης δεν επιβεβαιώνεται από τις επιχειρήσεις με 50 – 99 εργαζόμενους, καθώς οι αρνητικές κρίσεις στην κατηγορία αυτή υπερτερούν κατά 12% των θετικών κρίσεων.

Το υπουργείο Εργασίας αξιολογείται κατά μέσο όρο με το βαθμό 5, δηλαδή υπερέχει μόνο της Εφορίας και οι αρνητικές αξιολογήσεις είναι σημαντικά περισσότερες από τις θετικές σε σχέση με τους άλλους οργανισμούς. Οι υπάλληλοι του συγκεντρώνουν επίσης τη χαμηλότερη βαθμολογία κατά μέσο όρο 5,3 – μαζί με τους υπαλλήλους της Εφορίας.

Κάτω από τη βάση του 5 αξιολογούνται το επίπεδο οργάνωσης του υπουργείου Εργασίας (4,8) και η ταχύτητα εξυπηρέτησης (4,7). Οι αρνητικές αξιολογήσεις ανέρχονται στο 56%.

Η επάρκεια γνώσεων των υπαλλήλων του βαθμολογείται με 5,7 ενώ ο ζήλος των υπαλλήλων με 4,8. Οι αρνητικές αξιολογήσεις ως προς το ζήλο φθάνουν το 52%. Το ΙΚΑ αξιολογήθηκε με 5,2, με τις αρνητικές αξιολογήσεις του επιπέδου οργάνωσης του ΙΚΑ και του ζήλου των υπαλλήλων να φθάνουν το 52%. Περισσότερες θετικές αξιολογήσεις συγκεντρώνει η επάρκεια γνώσεων των υπαλλήλων (34%) και το επίπεδο εξυπηρέτησης (29%). Η μέση αξιολόγηση του ΙΚΑ με 5,2 τον κατατάσσει μετά τις Επιθεωρήσεις Εργασίας (5,4) και τον ΟΑΕΔ (5,3).

Οι θετικές κρίσεις για τη βελτίωση των υπηρεσιών του ΙΚΑ έναντι του παρελθόντος υπερτερούν κατά 7% των αρνητικών, όμως η γενική εικόνα βελτίωσης αναιρείται για τις επιχειρήσεις που απασχολούν έως 50 εργαζόμενους. Το 63% αυτών των επιχειρήσεων δηλώνουν ότι οι υπηρεσίες του ΙΚΑ χειροτέρεψαν έναντι του παρελθόντος. Οι υπηρεσίες του ΟΑΕΔ με 5,3 κατατάσσονται στη δεύτερη θέση μεταξύ των οργανισμών που αξιολογήθηκαν. Τις περισσότερες θετικές αξιολογήσεις συγκεντρώνει το επίπεδο εξυπηρέτησης (31%) και η επάρκεια γνώσεων των υπαλλήλων (27%).

Τις περισσότερες αρνητικές αξιολογήσεις συγκεντρώνουν το επίπεδο οργάνωσης (50%), ο ζήλος των υπαλλήλων (49%) και η ταχύτητα εξυπηρέτησης (45%). Οι υπάλληλοι του ΟΑΕΔ αξιολογούνται συνολικά θετικότερα από τους υπαλλήλους των άλλων οργανισμών. Οι Επιθεωρήσεις Εργασίας συγκεντρώνουν την υψηλότερη βαθμολόγηση και ως υπηρεσίες με 5,4 και ως υπάλληλοι με 5,7. Οι σχετικά καλύτερες αξιολογήσεις αφορούν την επάρκεια γνώσεων (6,1) και το επίπεδο εξυπηρέτησης (5,9), ενώ οι σχετικά χειρότερες αφορούν το επίπεδο οργάνωσης (5,0), την ταχύτητα εξυπηρέτησης (5,3) και το ζήλο (5,3).

Σκοπός της έρευνας σύμφωνα με τον Επιστημονικό Διευθυντή του 4hr.gr, Διδάκτωρ του Εργατικού Δικαίου, Γιάννη Τουτζιαράκη, ήταν να αποτυπωθεί η γνώμη που έχουν τα στελέχη διεύθυνσης ανθρώπινου δυναμικού για την ωφελιμότητα, την ταχύτητα, την αντικειμενικότητα, την επάρκεια των δημόσιων Υπηρεσιών και των υπαλλήλων με τους οποίους έχουν συχνή επαφή, προκειμένου, αν υπάρχει βούληση, να αντιμετωπισθούν τα προβληματικά σημεία και να ενισχυθούν τα θετικά».

«Ως Διευθύνσεις Ανθρώπινου Δυναμικού, πιστεύουμε ότι μπορούμε να βοηθήσουμε, λόγω του σημαντικού όγκου εργασίας και της καθημερινής μας επαφής με τους οργανισμούς αυτούς στην εξέλιξη των υπηρεσιών τους, μέσα από ένα διαρκή διάλογο» δηλώνει η Μάρθα Μυλωνά, Πρόεδρος του Συνδέσμου Διευθυντών Ανθρώπινου Δυναμικού Ελλάδος (ΣΔΑΔΕ).

euro2day.gr