Επί πτυχίω φοιτητές προς διαγραφή: «Το μέτρο της διαγραφής είναι λανθασμένο παιδαγωγικά, κοινωνικά και οικονομικά»

foithtes«Η πα­ρά­τα­ση της διά­ρκειας των σπου­δών μας ο­φεί­λε­ται σε ποι­κί­λους πα­ρά­γον­τες. Προ­βλή­μα­τα υ­γεί­ας, οι­κο­νο­μι­κή δυ­σχέ­ρεια, βι­ο­πο­ρι­στι­κή ερ­γα­σί­α, οι­κο­γε­νεια­κά ζη­τή­μα­τα, δη­μι­ουρ­γί­α νέ­ας οι­κο­γέ­νειας, υ­πο­στή­ρι­ξη η­λι­κι­ω­μέ­νων γο­νέ­ων, πο­λύ­τε­κνες και μο­νο­γο­νε­ϊ­κές οι­κο­γέ­νει­ες, υ­πο­χρε­ω­τι­κές πα­ρα­κο­λου­θή­σεις σε ερ­γά­σι­μες ώ­ρες, μό­νι­μη κα­τοι­κί­α μα­κριά α­πό τον τό­πο σπου­δών και πολ­λές άλ­λες υ­πο­χρε­ώ­σεις κι α­να­τρο­πές ζω­ής ε­πι­βρα­δύ­νουν ση­μαν­τι­κά το ρυθ­μό πα­ρα­κο­λού­θη­σης μα­θη­μά­των κι ερ­γα­στη­ρί­ων, πα­ρεμ­πο­δί­ζουν συ­νή­θως τη συμ­με­το­χή μας στις ε­ξε­τα­στι­κές πε­ρι­ό­δους και πα­ρα­κω­λύ­ουν την πρό­ο­δό μας στην εκ­παι­δευ­τι­κή δι­α­δι­κα­σί­α, με μοι­ραί­α κα­τά­λη­ξη την υ­πέρ­βα­ση του κα­νο­νι­κού χρό­νου σπου­δών.» Το­νί­ζουν σε α­να­κοί­νω­σή τους οι ε­πί πτυ­χί­ω φοι­τη­τές προς δι­α­γρα­φή, για την ο­ρι­στι­κή δι­α­γρα­φή τους α­πό τα πα­νε­πι­στη­μια­κά ι­δρύ­μα­τα.

Συγ­κε­κρι­μέ­να, οι φοι­τη­τές στην α­να­κοί­νω­σή τους ε­πι­ση­μαί­νουν:

«Εί­μα­στε φοι­τη­τές που έ­χου­με ει­σα­χθεί στα Πα­νε­πι­στη­μια­κά Ι­δρύ­μα­τα με α­δι­ά­βλη­τες ε­ξε­τά­σεις (πα­νελ­λα­δι­κές ή κα­τα­τα­κτή­ρι­ες) κι έ­χου­με δα­πα­νή­σει έ­να ση­μαν­τι­κό κομ­μά­τι της ζω­ής μας στην προ­σπά­θειά μας να ο­λο­κλη­ρώ­σου­με τις σπου­δές μας.

Σε αν­τί­θε­ση με τα πο­λυ­πλη­θή και συ­νά­μα πο­λύ ί­δια με­τα­ξύ τους δη­μο­σι­εύ­μα­τα και ρε­πορ­τάζ των με­γά­λων ΜΜΕ η πα­ρά­τα­ση της διά­ρκειας των σπου­δών μας ο­φεί­λε­ται σε ποι­κί­λους πα­ρά­γον­τες. Προ­βλή­μα­τα υ­γεί­ας, οι­κο­νο­μι­κή δυ­σχέ­ρεια, βι­ο­πο­ρι­στι­κή ερ­γα­σί­α, οι­κο­γε­νεια­κά ζη­τή­μα­τα, δη­μι­ουρ­γί­α νέ­ας οι­κο­γέ­νειας, υ­πο­στή­ρι­ξη η­λι­κι­ω­μέ­νων γο­νέ­ων, πο­λύ­τε­κνες και μο­νο­γο­νε­ϊ­κές οι­κο­γέ­νει­ες, υ­πο­χρε­ω­τι­κές πα­ρα­κο­λου­θή­σεις σε ερ­γά­σι­μες ώ­ρες, μό­νι­μη κα­τοι­κί­α μα­κριά α­πό τον τό­πο σπου­δών και πολ­λές άλ­λες υ­πο­χρε­ώ­σεις κι α­να­τρο­πές ζω­ής ε­πι­βρα­δύ­νουν ση­μαν­τι­κά το ρυθ­μό πα­ρα­κο­λού­θη­σης μα­θη­μά­των κι ερ­γα­στη­ρί­ων, πα­ρεμ­πο­δί­ζουν συ­νή­θως τη συμ­με­το­χή μας στις ε­ξε­τα­στι­κές πε­ρι­ό­δους και πα­ρα­κω­λύ­ουν την πρό­ο­δό μας στην εκ­παι­δευ­τι­κή δι­α­δι­κα­σί­α, με μοι­ραί­α κα­τά­λη­ξη την υ­πέρ­βα­ση του κα­νο­νι­κού χρό­νου σπου­δών. Ε­πι­πλέ­ον, λό­γω της πα­ρα­πά­νω κα­θυ­στέ­ρη­σης, αν­τι­με­τω­πί­ζου­με πρό­σθε­τες ε­πι­βα­ρύν­σεις, ό­πως η α­πώ­λεια του δι­και­ώ­μα­τος εκ­παι­δευ­τι­κής ά­δειας για τους ερ­γα­ζό­με­νους και η πλή­ρης παύ­ση φοι­τη­τι­κών πα­ρο­χών και δι­ευ­κο­λύν­σε­ων ό­πως η δω­ρε­άν πα­ρο­χή συγ­γραμ­μά­των, οι εκ­πτώ­σεις στα μέ­σα μα­ζι­κής με­τα­φο­ράς, η σί­τι­ση και στέ­γα­ση.

Με δε­δο­μέ­νους τους πα­ρα­πά­νω λό­γους πα­ρά­τα­σης της φοί­τη­σης μας θε­ω­ρού­με το μέ­τρο της δι­α­γρα­φής λαν­θα­σμέ­νο α) παι­δα­γω­γι­κά (για ό­σους ε­πι­μέ­νουν να προ­σπα­θούν να ο­λο­κλη­ρώ­σουν τις σπου­δές τους κι Ε­ΝΩ προ­ω­θεί­ται η εξ α­πο­στά­σε­ως και η δια βί­ου εκ­παί­δευ­ση), β) κοι­νω­νι­κά (ε­πη­ρε­ά­ζε­ται κα­θο­ρι­στι­κά το μέλ­λον χι­λιά­δων αν­θρώ­πων και των οι­κο­γε­νει­ών τους) και γ) οι­κο­νο­μι­κά (η πα­ρά­τα­ση των σπου­δών ΔΕΝ ε­πι­βα­ρύ­νει ΚΑ­ΘΟ­ΛΟΥ το κρά­τος, α­φού κα­ταρ­γεί­ται πλή­ρως κά­θε φοι­τη­τι­κή πα­ρο­χή και οι υ­περ­βαί­νον­τες τα ό­ρια φοί­τη­σης συμ­με­τέ­χουν ΜΟ­ΝΟ σε ε­ξε­τά­σεις).

Με­τά την συ­νάν­τη­ση του Υ­πουρ­γού Παι­δεί­ας με τους Πρυ­τά­νεις των Πα­νε­πι­στη­μί­ων και τους Προ­έ­δρους των ΤΕΙ την Τε­τάρ­τη 20 Αυ­γού­στου ε­πι­τεύ­χθη­κε η συμ­φω­νί­α να δο­θούν δύ­ο ε­πι­πλέ­ον ε­ξε­τα­στι­κές πε­ρί­ο­δοι σε ό­σους φοι­τη­τές έ­δει­ξαν έμ­πρα­κτο εν­δι­α­φέ­ρον συμ­με­τέ­χον­τας στις ε­ξε­τά­σεις κα­τά τα δύ­ο τε­λευ­ταί­α α­κα­δη­μα­ϊ­κά έ­τη, 2012-13 και 2013-14. Η πα­ρα­πά­νω συμ­φω­νί­α ευ­νο­εί κά­ποι­ους, αλ­λά α­δι­κεί κά­ποι­ους άλ­λους α­πό ε­μάς. Α­δι­κούν­ται άν­θρω­ποι που χρω­στού­σαν κά­ποι­α μα­θή­μα­τα αλ­λά δεν μπο­ρού­σαν για δι­ά­φο­ρους λό­γους να συμ­με­τέ­χουν σε αυ­τές τις ε­ξε­τά­σεις. Ι­δι­αί­τε­ρα μά­λι­στα, ό­ταν υ­πάρ­χουν πε­ρι­πτώ­σεις αν­θρώ­πων που εί­ναι πέ­ραν των δυ­να­το­τή­των τους η συμ­με­το­χή στην ε­ξε­τα­στι­κή δι­α­δι­κα­σί­α, λό­γω σο­βα­ρών ι­α­τρι­κών προ­βλη­μά­των. Ε­πί­σης α­δι­κούν­ται ό­σοι εί­ναι εγ­γε­γραμ­μέ­νοι την α­κα­δη­μα­ϊ­κή χρο­νιά 2013-2014 και δεν θα μπο­ρέ­σουν να α­πο­δεί­ξουν έμ­πρα­κτα την συμ­με­το­χή τους με την ε­πα­να­λη­πτι­κή ε­ξε­τα­στι­κή του Σε­πτεμ­βρί­ου, που ο ί­διος υ­πουρ­γός εί­χε α­πο­δε­χτεί ό­τι α­νή­κει στο έ­τος 2013-2014.

Α­πο­ρού­με μά­λι­στα, με αν­θρώ­πους που δεί­χνουν τό­σο μέ­νος για τις δι­α­γρα­φές χω­ρίς πο­τέ να κά­νουν έ­στω και μια προ­σπά­θεια αυ­θεν­τι­κής κα­τα­γρα­φής και α­νά­λυ­σης τους προ­βλή­μα­τος της πα­ρά­τα­σης των σπου­δών. Στο σύ­νο­λό τους, οι «κα­θυ­στε­ρούν­τες» φοι­τη­τές δεν εί­ναι ού­τε α­δι­ά­φο­ροι ού­τε ο­κνη­ροί, ό­πως ε­πι­δι­ώ­κε­ται να στιγ­μα­τι­στούν. Οι λό­γοι κα­θυ­στέ­ρη­σης μας μπο­ρεί να ποι­κί­λουν, έ­χου­με ό­μως ό­λοι κοι­νό ό­τι εν­δι­α­φε­ρό­μα­στε για τις σπου­δές μας και θέ­λου­με να τις ο­λο­κλη­ρώ­σου­με. Για αυ­τό το λό­γο ε­πι­μέ­νου­με να δι­εκ­δι­κού­με να μην δι­α­γρά­φον­ται ό­σοι εν­δι­α­φέ­ρον­ται να ο­λο­κλη­ρώ­σουν τις σπου­δές τους α­πό τα Πα­νε­πι­στή­μια.»