Το ζήτημα της ασφάλειας της Διώρυγας της Κορίνθου θέτει με νέα Ερώτηση του προς το αρμόδιο Υπουργείο Οικονομικών ο Βουλευτής Κορινθίας Χρίστος Δήμας. Με αφορμή το νέο κλείσιμο της Διώρυγας, ο κ. Δήμας ζητά να ενημερωθεί για το λόγο για τον οποίο έκλεισε εκ νέου η Διώρυγα.
Επίσης, καλεί τις αρμόδιες αρχές να ενημερώσουν για τους τρόπους με τους οποίους μελετώνται τα γεωλογικά φαινόμενα της περιοχής της Διώρυγας, προκειμένου να αποφευχθεί ένα σημαντικότερο ατύχημα στο μέλλον, καθώς και να διασφαλιστεί η περαιτέρω προστασία και ασφάλεια των εργαζομένων και των διερχόμενων πλοίων.
Αναλυτικά το κείμενο της Ερώτησης
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: Υπουργείο Οικονομικών
Θέμα: Νέο κλείσιμο διώρυγας της Κορίνθου
13.11.2018
κ. Υπουργέ,
η Διώρυγα της Κορίνθου αποτελεί ένα σημαντικό δίαυλο θαλάσσιων συγκοινωνιών για τη χώρα και παράλληλα σημαντικό πυρήνα δραστηριοτήτων για ολόκληρη την Κορινθία. Για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες, υπήρξε αποκόλληση χωμάτινων όγκων από τα πρανή της διώρυγας με αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία πλοίων στο κανάλι.
Εύλογα δημιουργείται ανησυχία και σημαντικά ερωτηματικά για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, αλλά και όλων των δραστηριοτήτων εντός του καναλιού, τα οποία θα πρέπει η η Ανώνυμος Εταιρεία Διώρυγας της Κορίνθου (ΑΕΔΙΚ) να εξετάσει προκειμένου να αποφευχθούν κίνδυνοι για ατύχημα στο προσεχές μέλλον.
Λαμβάνοντας υπόψη,
– πως ήδη από τις 27.02.2018, σας κατέθεσα αντίστοιχη Ερώτηση (Αρ.Πρωτ. 3807 – 27/02/2018), στην οποία εννέα σχεδόν μήνες μετά -κατά παράβαση του Κανονισμού της Βουλής- δεν έχω λάβει απάντηση
– πως τις προηγούμενες ημέρες, συνέβη παρόμοιο γεγονός για δεύτερη φορά μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, γεννώντας ανησυχία για την ασφάλεια της Διώρυγας
ερωτάται ο κ. Υπουργός:
α) Για ποιο λόγο έκλεισε ξανά η Διώρυγα; Μετά το προηγούμενο κλείσιμο στις 26.02.2018, έγιναν μελέτες για την ασφάλεια της; Με ποιο τρόπο αντιμετωπίστηκε το φαινόμενο και γιατί τελικά είχαμε εκ νέου κλείσιμο;
β) Με ποια συχνότητα και με ποιους τρόπους μελετώνται τα γεωλογικά φαινόμενα της περιοχής της Διώρυγας, προκειμένου να αποφευχθεί ένα σημαντικότερο ατύχημα στο μέλλον; Με ποιους τρόπους μπορεί να διασφαλιστεί η περαιτέρω προστασία και ασφάλεια των εργαζομένων και των διερχόμενων πλοίων;