Γράφει ο Θόδωρος Σταυριανόπουλος
Πολλές φορές περνούν από το μυαλό του κάθε πολίτη ή συζητά με τις παρέες του διάφορες προτάσεις σχετικά με το τι θα μπορούσε να γίνει στην πόλη που ζει. Επίσης συζητά με τις παρέες του απλά καθημερινά προβλήματα που υφίστανται στην πόλη και που τα αγνοεί η Δημοτική Αρχή. Αυτές οι προτάσεις που πολλές απ’ αυτές είναι χρήσιμες, καινοτόμες και ευρηματικές καθώς επίσης και τα προβλήματα καλό είναι να φθάνουν στον προορισμό τους που δεν είναι άλλος από την εκλεγμένη Δημοτική Αρχή.
Η Δημοτική Αρχή αν είχε καταφέρει και είχε συλλέξει και καταγράψει τις προτάσεις και τα προβλήματα που προαναφέραμε θα είχε κάνει ένα τεράστιο βήμα βελτίωσης της καθημερινότητας.
Αυτό απαιτούσε την δημιουργία σχετικού γραφείου ή φορέα με την ονομασία «Καθημερινό πρόβλημα του πολίτη» όπου εκεί θα καταγραφόταν το καθημερινό απλό πρόβλημα και θα προγραμματιζόταν η έγκαιρη επίλυσή του. Η λειτουργία αυτού του γραφείου ή φορέα προϋποθέτει έναν μηχανισμό που θα στελεχώνεται από συνεχή εποχιακό προσωπικό και όχι προεκλογικό.
Βελτιώνοντας το απλό καθημερινό πρόβλημα η πόλη αποχτά άλλη ανάσα και βηματισμό. Ο πολίτης εισπράττει τον απαιτούμενο σεβασμό και αρχίζει πλέον να εμπιστεύεται τους ανθρώπους που διοικητικά ασχολούνται με την πόλη του.
Ο πολίτης πρέπει να αισθάνεται την Δημοτική Αρχή ως το δικό του άνθρωπο ως τον άνθρωπο που θα είναι συμπαραστάτης στο πρόβλημά του.
Λέγοντας απλό καθημερινό πρόβλημα εννοώ :
- Την λακκούβα του δρόμου
- Το χαλασμένο πεζοδρόμιο
- Τα σκουπίδια και τα χόρτα στην άκρη του δρόμου
- Την καθαρή παραλία
- Την στάθμευση και ομαλή κυκλοφορία του αυτοκινήτου
- Την γραφειοκρατική εξυπηρέτηση του πολίτη
- Την επαφή και επικοινωνία με τον πολίτη
- κλπ
Παράλληλα με την βελτίωση της καθημερινότητας πρέπει να καταβληθούν αξιόπιστες και ειλικρινείς προσπάθειες που θα προέλθουν μετά από αρμονική συνεργασία αιρετών και υπαλληλικού προσωπικού και που θα έχουν σαν στόχο την διόρθωση του πρωτογενούς και δευτερογενούς ελλείμματος. Αυτά τα δύο ελλείμματα αφορούν τον δανεισμό, την σωστή διαχείριση των ετήσιων προϋπολογισμών και την εξεύρεση φτηνού προσφερόμενου χρήματος από την υλοποίηση προγραμμάτων.
Φυσικά δεν πρέπει να αγνοηθεί μία παράμετρος που παίζει σοβαρό αναπτυξιακό ρόλο και ακούει στο όνομα προτεραιότητα. Ο προγραμματισμός πρέπει πάντα να είναι ορθολογικός και να λαμβάνει σοβαρά τις προτεραιότητες.
Μία Δημοτική Αρχή είναι επιτυχής όταν έχει καταφέρει και δημιουργήσει ομάδες ενεργών πολιτών .
Η ενεργή συμμετοχή του πολίτη μπορεί να γίνει με :
- Την συμμετοχή του στην λήψη σοβαρών αποφάσεων
- Την ενημέρωση και αποτύπωση του προβλήματος
- Την συναπόφαση στην δρομολόγηση της επίλυσής του.
- Την δημιουργία γνωμοδοτικών επιτροπών.
- Την εκχώρηση αρμοδιοτήτων σε συλλόγους.
- κλπ
Ο καθένας μας ως κάτοικος αυτής της πόλης καλό είναι να δημοσιοποιεί τις προτάσεις του και να ασκεί την κριτική του στα κακώς κείμενα. Τα πράγματα οδηγούνται προς τα εμπρός και λύνονται τα προβλήματα όταν οι εκλεγμένοι έχουν συμπαραστάτες αλλά και αυστηρούς κριτές καλοπροαίρετους ενεργούς πολίτες.
ΥΓ.1 Η Δημοτική Αρχή δυστυχώς έχει διαλέξει ως τακτική επίλυσης του καθημερινού προβλήματος το φαίνεσθαι μέσω των διαρκών τηλεοπτικών δηλώσεων. Όλα αυτά έχουν λάβει μια δήθεν επίπλαστη προεκλογική εντατικοποίηση. Όλα αυτά κουράζουν την εικόνα!
ΥΓ.2 Η κάθε Δημοτική Αρχή δεν πρέπει να θεωρεί τον Δήμο ούτε κτήμα της, ούτε λάφυρο αλλά ούτε και φέουδο και στο θέμα της εξυπηρέτησης να διαχωρίζει πολίτες . Δεν πρέπει να κατηγοριοποιεί τους πολίτες στους ψηφοφόρους μου και στους άλλους!! Δεν πρέπει επίσης να χρησιμοποιεί δημόσιο χρήμα, μέσα και υποδομές προκειμένου να εξυπηρετήσει κατ’ υπέρβαση προτεραιοτήτων κλπ τους υμετέρους της.
ΥΓ.3 Επίσης ο κάθε πολίτης δεν πρέπει να θεωρεί υποχρέωσή του την κάθε εξυπηρέτηση που του παρέχεται από δημοτικές υπηρεσίες και συνεργεία. Διότι το χρήμα και τα μέσα που διατίθεται από τον Δήμο είναι δημόσια και ο κάθε αιρετός πληρώνεται για αυτό που κάνει.
ΥΓ.4 Έχω βαρεθεί να ακούω την φράση «θα ψηφίσω τον τάδε υποψήφιο διότι με εξυπηρέτησε». Αυτή η ψευτοπολιτική πρέπει κάποια στιγμή να τελειώσει.