Ιρλανδική διάσταση στην εκπαίδευση στο 10ο δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας

Στα πλαίσια του προγράμματος “ERASMUS+KA1: ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΜΑΣ ΜΕΛΛΟΝ”, που επιχορηγείται από το ΙΚΥ, στο οποίο συμμετέχει το 10ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας και προβλέπει επτά αποστολές σε Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, ο εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας του σχολείου Κωνσταντίνος  Χρυσανθακόπουλος πραγματοποίησε την πρώτη επιμορφωτική συνάντηση στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας προκειμένου να λάβει μέρος  στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα  English & Culture: Methodology of Culture for teachers of English, τμήμα ενός ευρύτερου εκπαιδευτικού σεμιναρίου που περιελάμβανε 4 συνολικά προγράμματα  τα οποία παρακολούθησαν 69 εκπαιδευτικοί από 17 ευρωπαϊκές χώρες. Στόχος των εργασιών του προγράμματος, μέρος των οποίων πραγματοποιήθηκαν σε συνεργασία με την φορείς όπως η το Εθνικό Κολλέγιο Ιρλανδίας, η Εθνική Βιβλιοθήκη και το Ίδρυμα Ιρλανδικού Κινηματογράφου, ήταν να φέρει τους εκπαιδευτικούς Αγγλικής Γλώσσας σε επαφή με τον Ιρλανδικό πολιτισμό (Άγγλο -Ιρλανδική Λογοτεχνία, Δραματουργία & Κινηματογράφος, Ιστορία,  Δημιουργική γραφή, κ.α.) και  μέσα από ποικιλία προσεγγίσεων και δραστηριοτήτων όπως λογοτεχνικά εργαστήρια, χρήση διδακτικών πλάνων,  ομαδικές και διερευνητικές εργασίες, πολιτιστικές επισκέψεις και συνεντεύξεις στον ντόπιο πληθυσμό,  να συμβάλλει στην ενίσχυση της γλωσσικών και επικοινωνιακών ικανοτήτων των συμμετεχόντων και να παρέχει ένα ικανό πλαίσιο για την ενσωμάτωση πολιτισμικών πηγών στην καθημερινή πρακτική στην τάξη. Μέρος της μαθησιακής εμπειρίας αποτέλεσαν  επισκέψεις και εκδρομές  σε χώρους και  τόπους πολιτιστικού ενδιαφέροντος (Κολλέγιο Τρίνιτυ& Βίβλος των Κελλ, ο μοναστικός οικισμός του 6ου αιώνα Μ.Χ στο Glendalough και η πόλη του Κιλκέννυ, η μεσαιωνική πρωτεύουσα της Ιρλανδίας).  Βασική προσδοκία του προγράμματος εντούτοις αποτελεί η διαρκής προαγωγή ζεύξεων και συνεργασιών  εντός της Ευρωπαϊκής Διάστασης στην Εκπαίδευση και ο ρόλος της διάχυσης ως κύριο εργαλείο στον διαμοιρασμό εκπαιδευτικών πόρων και υιοθέτηση κοινών πρακτικών και γνώσεων στην σύγχρονη διδακτική.