«Αξίζουν συγχαρητήρια στον κ. Λαμπρόπουλο για το σθένος που επέδειξε να προβεί σε δημόσια αυτοκριτική και να θέσει το δάκτυλο επί των τύπων των ήλων. Να παραδεχτεί δηλαδή ευθέως, την πραγματικότητα, ότι η προηγούμενη συγκυβέρνηση με πρωθυπουργό τον Αντώνη Σαμαρά, παραπλάνησε το λαό της Μεσσηνίας. Υπόσχεθηκε έργα στην περιοχή, τα οποία δε θα μπορούσαν να γίνουν ποτέ καθώς ήταν ενταγμένα σε λίστες εικονικής πραγματικότητας που δημιουργήθηκαν για τις ανάγκες της εκλογικής αναμέτρησης του Γενάρη του 2015.» Αυτό απαντάει ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών ,Μεταφορών και Δικτύων Γιώργος Δέδες , στον πρώην βουλευτή της ΝΔ Ιωάννη Λαμπρόπουλο ο οποίος σε πρόσφατο δελτίο τύπου , αναφερόμενος σε έργα της Μεσσηνίας τόνιζε μεταξύ άλλων ότι, « αυτή η Κυβέρνηση των κ.κ. Τσίπρα και Καμμένου, τίποτα δεν πρόκειται να κάνει για τη Μεσσηνία.» Στην απάντηση του το υπουργείο αναφέρει:
«Η ανερμάτιστη παράθεση έργων από τον πρώην βουλευτή της ΝΔ κ. Ιωάννη Λαμπρόπουλο για την περιοχή της Μεσσηνίας, τα οποία δήθεν καθυστερούν, δήθεν δεν ολοκληρώνονται, δήθεν δεν προχώρησαν, αναφέρεται σε άλλη εποχή. Την εποχή, κατά την οποία την πολιτική και διαχειριστική ευθύνη των έργων αυτών είχαν οι κυβερνήσεις στις οποίες ο ίδιος συμμετείχε. Τότε, που οι εξαγγελίες έργων είχαν την υπογραφή Σουφλιά, και στη συνέχεια τη σφραγίδα της συγκυβέρνησης με πρωθυπουργό τον κ. Σαμαρά.
Τα έργα αυτής της περιόδου στη χώρα μας, ξεκίνησαν με την εξής προίκα: Πλασματικά χρονοδιαγράμματα, αστόχαστο προγραμματισμό, ασαφείς και χαώδεις προϋποθέσεις κατασκευής. Και φυσικά, εύκολα μετατράπηκαν, σε έργα τελματωμένα, ανολοκλήρωτα, που χρέωσαν το ελληνικό δημόσιο και τους πολίτες με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, πέραν των αρχικών προβλέψεων του προϋπολογισμού τους.
Η σημερινή κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, βρέθηκαν αντιμέτωπες με λεόντειες συμβάσεις που είχε υπογράψει σύσσωμο το παλαιό πολιτικό σύστημα με τους ισχυρούς των έργων, παραχωρησιούχους και κατασκευαστές, οι οποίοι είχαν αναλάβει την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων.
Με σκληρές διαπραγματεύσεις, μία άγνωστη πολιτική πρακτική για τις προηγούμενες κυβερνήσεις, η ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ κατάφερε να αναδιαρθρώσει στην πράξη, προς όφελος του ελληνικού Δημοσίου και των ελλήνων πολιτών, τις λεόντειες συμβάσεις που υπέγραψαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Σήμερα, σε όλα τα έργα των αυτοκινητοδρόμων, μπήκε φρένο στις αλλεπάλληλες εργολαβικές διεκδικήσεις και για πρώτη φορά εξασφαλίστηκαν χρονοδιαγράμματα με καταληκτική ημερομηνία παράδοσης των έργων και με ποινικές ρήτρες σε περίπτωση υπέρβασης των προθεσμιών.
Στη δημοσιότητα έχουν ήδη δοθεί τα επίσημα έγγραφα όλων των συμβάσεων, υπογεγραμμένα και σφραγισμένα. Την περίοδο των προηγούμενων κυβερνήσεων, εποχής κ. Λαμπρόπουλου, προέκυψαν υπέρογκες αποζημιώσεις για όλους τους αυτοκινητόδρομους. Οι αποζημιώσεις αυτές, εκτοξεύτηκαν σε δυσθεώρητα ύψη, εξαιτίας συνεχών γεγονότων καθυστέρησης στα έργα, που προκάλεσαν η ανικανότητα και η ανευθυνότητα διαχείρισης των έργων αυτών, από τις τότε πολιτικές ηγεσίες.
Η σημερινή κυβέρνηση με τη διαπραγμάτευση που έκανε, κατάφερε να μειώσει δραστικά τις αποζημιώσεις προς τους κατασκευαστές και τους παραχωρησιούχους και να εξοικονομήσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ προς όφελος του δημοσίου και των ελλήνων πολιτών.
Ας δούμε λοιπόν με αριθμούς και στοιχεία τι κέρδισε ο ελληνικός λαός:
Για τον Μορέα: 225.000.000 εκ. ευρώ
Για την Ολυμπία :171.834.053 εκ. ευρώ
Για την Ιονια : 230.240.276 εκ. ευρώ
Για τον Ε65 : 137.403.444 εκ. ευρώ
ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ: 764.477.773 εκ ευρώ
Ολυμπία Οδός χωρίς… προορισμό την Ολυμπία!
Τα έργα Πάτρα – Πύργος και Καλό Νερό- Τσακώνα προέκυψαν από τη μείωση του φυσικού αντικειμένου της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. Τα δύο αυτά έργα τελικώς έμεινα ορφανά. Απεντάχθηκαν από την παραχώρηση και αποκλείστηκαν από την κοινοτική χρηματοδότηση. Οι τότε κυβερνώντες, οδηγήθηκαν σ΄ αυτή τη μοιραία επιλογή για το έργο το 2013, αφού είχαν καταφέρει τον απόλυτο εκτροχιασμό του χρονοδιαγράμματος και του προϋπολογισμού της Ολυμπίας οδού.
Σημειώνουμε, ότι για τη μείωση αυτή του φυσικού αντικειμένου, καταλογίστηκαν αποζημιώσεις σε βάρος του ελληνικού δημοσίου και υπέρ των παραχωρησιούχων!
Δυστυχώς, δε θυμόμαστε εκείνη την περίοδο ο κ. Λαμπρόπουλος να ανησυχούσε όσο τώρα, που τα έργα οδηγούνται στην τελική ευθεία για την παράδοσή τους.
.Θυμίζουμε, ότι τα βασικά χαρακτηριστικά του έργου Πάτρα- Πύργος, που έφεραν τη σφραγίδα της προηγούμενης κυβέρνησης, ήταν οι ελλιπείς μελέτες, οι βάσιμες ενστάσεις για τον διαγωνισμό και η μη διασφαλισμένη χρηματοδότηση. Σημειώνουμε επίσης, ότι το 80% των έργων του Υπουργείου Υποδομών έχει ανατεθεί από τις Κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας – ΠΑΣΟΚ στις ίδιες 6 εταιρείες που συμμετέχουν στις παραχωρήσεις.
Στην ατεκμηρίωτη αντιπολιτευτική ρητορεία, εμείς απαντάμε με την αλήθεια των πράξεων μας και των έργων μας. Τον τελευταίο ενάμισι χρόνο, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ, έχει κάνει για τη Νοτιοδυτική .Πελοπόννησο και τη Μεσσηνία, όσα δεν έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια:
Ηδη έχουν δημοπρατηθεί και έχουν αναδειχθεί μειοδότες για τα τρία πρώτα τμήματα (Πύργος–Δουνέικα, Δουνέικα–Αμαλιάδα και Αμαλιάδα-Κυλλήνη), ενώ το Σεπτέμβριο δημοπρατείται το τέταρτο τμήμα Κυλλήνη – Βάρδα, για να ακολουθήσουν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους τα υπόλοιπα τμήματα μέχρι την Πάτρα.
Παρά το γεγονός ότι το τμήμα Πύργος –Καλό Νερό έχει
εξαιρεθεί από τη σύμβαση παραχώρησης λόγω περιβαλλοντικών ζητημάτων (Λίμνη Καϊάφα, περιοχές NATURA κλπ), η ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ αυτή τη περίοδο, εξασφάλισε 20 εκατομμύρια ευρώ από κοινοτικούς πόρους (ΝΕΑ ΕΣΠΑ πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας), τα οποία θα διατεθούν άμεσα για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας
Λίστες ΕΣΠΑ για προεκλογική κατανάλωση.
Στις ενέργειες της συγκυβέρνησης Σαμαρά για το έργο Καλό Νερό –Τσακώνα και Καλαμάτα –Ριζόμυλος – Πύλος, συμπυκνώνονται όλα τα χαρακτηριστικά της πολιτικής αγυρτείας που υπόσχεται τα πάντα στο βωμό της προεκλογικής δημαγωγίας. Αυτή ήταν τότε, η πολιτική συμπεριφορά του κυβερνώντος κόμματος προς τους ψηφοφόρους της Μεσσηνίας.
Ουδέποτε τα έργα αυτά, προωθήθηκαν πραγματικά για ένταξη στο ΕΣΠΑ. Επρόκειτο για εικονικές εντάξεις, με μηδενικές πιστώσεις, οι οποίες, μαζί με άλλες, δημιούργησαν ένα εξωπραγματικό overbooking, (υπερδεσμεύσεις), που άγγιξε το 300% στα υποτιθέμενα προς ένταξη έργα. Ηταν λίστες προεκλογικού… ΕΣΠΑ , εικονικής πραγματικότητας.
Η επιχειρηματολογία για την ύπαρξη εγκεκριμένων μελετών και η εκ των υστέρων διαπιστώσεις ότι τα έργα θα είχαν ήδη ξεκινήσει, δεν αντέχουν σοβαρής κριτικής.
Στο τμήμα Τσακώνα – Καλό Νερό υπολείπονταν μελέτες συνολικού κόστους 6 εκατ. ευρώ, ποσό με εκτιμώμενο χρόνο μελετητικής ωρίμανσης περί τα 3 χρόνια. Στο δε έργο Καλαμάτα – Ριζόμύλος- Πύλος, επίσης δεν υπήρχε πλήρης μελετητική ωριμότητα και ούτε ένα σεντς διασφαλισμένης πίστωσης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για κανένα από τα δύο έργα.
Στην αναθεωρημένη σύμβαση του αυτοκινητοδρόμου «Μορέας», την οποία πέτυχε ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης και η οποία κυρώθηκε από τη Βουλή, οι μελέτες αυτές θα εκπονηθούν ΔΩΡΕΑΝ για το Ελληνικό Δημόσιο και σε πολύ συντομότερο χρόνο (εντός του 2017). Στη συνέχεια θα εξεταστούν οι τρόποι χρηματοδότησης της κατασκευής.
Με τη συμφωνία ο παραχωρησιούχος, ανέλαβε την υποχρέωση να εκπονήσει και να παραδώσει ΔΩΡΕΑΝ, όλες τις προαναφερθείσες μελέτες: Τις υπολειπόμενες μελέτες για τμήμα Τσακώνα –Καλό Νερό προϋπολογισμού 6 εκ. Ευρώ συν ΦΠΑ, Τη μελέτη αναβάθμισης με παρακάμψεις της εθνικής οδού Καλαμάτας- Ρυζόμυλου, προϋπολογισμού 1,5 εκατομμυρίων ευρώ συν ΦΠΑ και τις μελέτες του οδικού άξονα Ρυζόμυλου – Πύλου, παράκαμψη Πύλου-Μεθώνης, προϋπολογισμού 2,5 εκατομμυρίων ευρώ συν ΦΠΑ. Συνολικά με το ΦΠΑ 12.300.000.
Η αναθεωρημένη σύμβαση του Μορέα από τη σημερινή κυβέρνηση
Τα οφέλη για τους πολίτες
Οι αντιπολιτευτικές κορώνες του κ. Λαμπρόπουλου ότι δήθεν η σημερινή κυβέρνηση κύρωσε στη Βουλή την ίδια συμφωνία όσον αφορά τη σύμβαση παραχώρησης Μορέας, μάλλον δεν αντέχουν σοβαρής κριτικής. Θυμίζουμε λοιπόν σε όλους θέλουν να ξεχνάνε τις συμβάσεις υποτέλειας που υπέγραψαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, που ξεζούμισαν τον ελληνικό λαό τα εξής:
Οι δεσμεύσεις και τα μέτρα υπέρ του δημοσίου και του κοινωνικού συνόλου, που περιλαμβάνει η αναθεωρημένη σύμβαση του αυτοκινητόδρομου «Μορέας» και τα οποία πέτυχε η σημερινή κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ, ήταν κυριολεκτικά ανύπαρκτα τόσο στις αρχικές συμβάσεις παραχώρησης της περιόδου 2007 επί ΝΔ, όσο και στις αναθεωρημένες συμβάσεις των τεσσάρων αυτοκινητόδρομων του 2013 επί συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.
Καταλυτική είναι βέβαια και η σύγκριση της τελικής συμφωνίας που επιτεύχθηκε από τη σημερινή πολιτική ηγεσία σε σχέση με την πρόταση που παρελήφθη για την αναθεώρηση της σύμβασης του «Μορέα» από τη συγκυβέρνηση του κ. Σαμαρά.
Με τη συμφωνία που επιτεύχθηκε συγκριτικά με τη συμφωνία που είχε ετοιμάσει η προηγούμενη συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ κερδίζει άμεσα το κράτος από τις αποζημιώσεις παραχωρησιούχου και κατασκευαστή εκατοντάδες εκ. ευρώ. Παράλληλα ο παραχωρησιούχος παραιτείται από αξιώσεις για καταβολή αποζημιώσεων από το ελληνικό δημόσιο, οι οποίες απορρέουν από την αρχική σύμβαση παραχώρησης του 2007. Το τελικό όφελος για τον έλληνα πολίτη, από τη νέα συμφωνία, ανέρχεται στα 225.000.000 εκ. ευρώ.
Ερωτήματα για το Μορέα που ζητούν απαντήσεις.
Η περιμετρική οδός Καλαμάτας που αποτελεί και το τελευταίο τμήμα για την ολοκλήρωση του έργου Παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου Μορέας, ολοκληρώνεται και παραδίδεται στην κυκλοφορία τον προσεχή Οκτώβριο.
Ηδη, τον Ιούλιο παραδόθηκε σε κυκλοφορία ο ανισόπεδος κόμβος Μεγαλόπολης και η συνδετήρια αρτηρία με την είσοδο της πόλης, ενώ τον Απρίλιο του 2016, δύο μήνες νωρίτερα από τη συμβατική προθεσμία περάτωσης, παραδόθηκε από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη και ο αυτοκινητόδρομος Λεύκτρο-Σπάρτη.
Η επιτυχία της αναθεώρησης της σύμβασης του Μορέα από τη σημερινή κυβέρνηση αποδεικνύεται στην πράξη: Με την ακριβή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων του έργου σε κάθε του φάση που θα συνεχιστεί, μέχρι και την πλήρη ολοκλήρωσή του.
Η ολοκλήρωση του έργου από το ΥΠΟΜΕΔΙ, τον ερχόμενο Οκτώβρη, δεν αποτελεί συγχωροχάρτι για την πολιτική και τη διαχειριστική ευθύνη, των προηγούμενων κυβερνήσεων.
Ας μας απαντήσουν λοιπόν, είτε ο κ. Λαμπρόπουλος που ακόμη και σήμερα επικροτεί την πολιτική Σουφλιά για τα μεγάλα έργα, είτε κάποιος άλλος από την πλευρά της ΝΔ:
-Εφόσον η σύμβαση του Μορέα που υπέγραψε το 2007 ο κ. Σουφλιάς, ήταν επιτυχής, γιατί διακόπηκε η χρηματοδότηση και το έργο έμεινε εγκαταλειμμένο πάνω από τρία χρόνια;
-Γιατί η σύμβαση παραχώρησης του Μορέα, τμήμα του οποίου είναι και η περιμετρική της Καλαμάτας, ήταν η μόνη σύμβαση η οποία δεν αναθεωρήθηκε το 2013 μαζί με των υπολοίπων αυτοκινητοδρόμων; Και ποια ήταν τα οικονομικά συμφέροντα που επέβαλαν μία τέτοια επιλογή;
-Μήπως μπορεί να μας πει ο κ. Λαμπρόπουλος,ποιο ήταν το κατασκευαστικό κόστος της Περιμετρικής Καλαμάτας και πόσο στοίχισαν οι απαλλοτριώσεις, σ’ αυτό το τμήμα του οδικού άξονα;
Εάν δοθούν απαντήσεις σ΄ αυτά τα ερωτήματα, είναι σίγουρο, ότι οι πολίτες θα διαπιστώσουν με άνεση πόσο «επωφελείς» ήταν τελικά, για το δημόσιο συμφέρον και τις τσέπες των ελλήνων φορολογουμένων οι πολιτικές που ασκήθηκαν για τα μεγάλα έργα από την εποχή Σουφλιά μέχρι και πρόσφατα την εποχή πρωθυπουργίας Σαμαρά.»
Ακολουθεί το δελτίο τύπου του πρώην βουλευτή της ΝΔ Γιάννη Λαμπτρόπουλου:
«Ύστερα από 20 μήνες διακυβέρνησης Τσίπρα –Καμμένου θέλω να κάνω γνωστά τα παρακάτω σχετικά με τα έργα που αφορούν την Μεσσηνία :
- Ο περίφημος Δυτικός Άξονας (ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ) για τον οποίο τόσο αγώνα είχαμε κάνει, θα παραμείνει μόνο όνειρο, αφού ακόμη και για το τμήμα Πάτρα–Πύργος, που είχαν προγραμματισθεί να γίνουν οι δημοπρατήσεις στις 31-3-2015, ακυρώθηκαν και στη συνέχεια, αφού «έσπασαν»
το Πάτρα –Πύργος σε οκτώ μικρότερα τμήματα, δεν έχουν ακόμη –20 μήνες μετά, ολοκληρώσει τις νέες δημοπρατήσεις.
- Για το τμήμα ΠΥΡΓΟΣ-ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ δεν υπάρχει πλέον φως ούτε για απλές επιδιορθώσεις, παρά το ό,τι υπήρξε νομοθετική δέσμευση με τον Νόμο 4129/2013.
- Στο τμήμα ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ-ΤΣΑΚΩΝΑ, που ως γνωστόν είχε διασφαλιστεί η κατασκευή του με τον Νόμο 4129/2013, όταν κυρώθηκε στη Βουλή η σύμβαση κατασκευής της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ, με σκληρό αγώνα δικό μου και των βουλευτών του Νομού Ηλείας, δεν υπάρχει καμία πρόοδος και καμία δέσμευση από την σημερινή Κυβέρνηση.
- Υπενθυμίζεται, ότι στο ΤΣΑΚΩΝΑ-ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ υπάρχουν εγκεκριμένες μελέτες οδοποιίας και εγκεκριμένοι επικαιροποιημένοι περιβαλλοντικοί όροι, ενώ υπολείπονται ακόμη κάποιες υποστηρικτικές μελέτες (Γέφυρες, Σήμανση, Υδραυλικά), οι οποίες δεν ανετέθησαν εγκαίρως και δεν γνωρίζουμε πότε θα ολοκληρωθούν.
Το ΤΣΑΚΩΝΑ-ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ θα είχε τώρα ξεκινήσει, καθώς είχε υποβληθεί Τεχνικό Δελτίο του έργου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και περιλαμβανόταν στον κατάλογο μεγάλων έργων που θα εντάσσονταν στο Τομεακό Πρόγραμμα του Υπουργείου στα πλαίσια του νέου ΕΣΠΑ όπως και το τμήμα Πάτρα-Πύργος.
Για το ΤΣΑΚΩΝΑ-ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ η σημερινή Κυβέρνηση είχε μιλήσει για εκπόνηση μελέτης κόστους-οφέλους-προφανώς για να βρουν ευκαιρία να κόψουν το έργο.
- Για τον Περιμετρικό της Καλαμάτας, πέρασε και χάθηκε ενάμισης περίπου χρόνος πλήρους ανυπαρξίας, λέγοντας ότι θα τροποποιήσουν την σύμβαση παραχώρησης και θα μειώσουν τις τιμές στα διόδια. Τίποτε από αυτά δεν έγινε, τα διόδια αυξήθηκαν αντί να μειωθούν και τελικά κύρωσαν την ίδια σύμβαση στη Βουλή, ενώ προχώρησαν τελευταία οι εργασίες με την πιθανότητα να δοθεί το πρώτο τμήμα του πολύ σύντομα.
Όπως είναι γνωστόν, ο Περιμετρικός της Καλαμάτας αποφασίστηκε από τον τότε Υπουργό κ. Γιώργο Σουφλιά και μετά από πολλές συζητήσεις που είχαμε μαζί του τόσο εγώ, όσο και οι εκάστοτε Δημοτικές Αρχές.
Η σύμβαση κατασκευής του περιμετρικού υπογράφηκε την άνοιξη του 2007 από τον πρώην Υπουργό Γ.Σουφλιά και την κατασκευάστρια εταιρεία που ήταν ο ΜΩΡΕΑΣ και κυρώθηκε από την Βουλή των Ελλήνων τον Ιούλιο του 2007.
- Για τον δρόμο από την Καλαμάτα μέχρι την Μεθώνη, που είναι ο σημαντικότερος εσωτερικός οδικός άξονας του Νομού μας και που εξακολουθεί να βρίσκεται στην χειρότερη κατάσταση, θέλω να επαναλάβω τα εξής:
- Η τότε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση της Μεσσηνίας ανέθεσε και εκπόνησε μελέτη που είναι έτοιμη εδώ και τρία περίπου χρόνια από την Καλαμάτα μέχρι τον Ριζόμυλο.
- Για το τμήμα Ριζόμυλος –Σουληνάρι –Πύλος –Μεθώνη, είχα με προσωπικές μου επαφές με τον τότε Υπουργό Γιώργο Σουφλιά ξεκινήσει τις διαδικασίες εκπόνησης των αναγκαίων μελετών, οι οποίες τελείωσαν στις αρχές του 2013.
Ειδικότερα, για το Ριζόμυλος-Σουληνάρι υπάρχουν από τότε, πλήρεις μελέτες οδοποιίας, αποχέτευσης –αποστράγγισης τεχνικών έργων, γεωτεχνικές έρευνες και εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι.
Απαιτούνται από τότε ακόμη πρόσθετες γεωτρήσεις για επιβεβαίωση, που θα μπορούσαν σύμφωνα με τον τότε διευθυντή μελετών του Υπουργείου κ. Θεόδωρο Πανουτσόπουλου να γίνουν ακόμη και σε δυο μήνες, αλλά δεν έχουν γίνει ακόμα.
Στο Σουληνάρι –Πύλος, παράκαμψη Πύλου και Πύλος-Μεθώνη υπάρχουν από τότε πλήρεις προμελέτες οδοποιίας και εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι, και απαιτούνται μόνο οι υποστηρικτικές μελέτες.
Για τον δρόμο αυτό χάθηκε η ευκαιρία του Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.
Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με συνολικό κονδύλι, που έχει στη διάθεσή του- περίπου 130 εκατομμύρια ευρώ για όλη την Ελλάδα και με υποχρεώσεις για εκτελεσμένα έργα- δεν μπορούσε να κατασκευάσει αυτό το έργο.
Για το Καλαμάτα-Ριζόμυλος η Κυβέρνηση δεν ξέρει τι θέλει και που θα πάει.
Όμως το τμήμα Ριζόμυλος-Σουληνάρι, όπως και το Πύλος-Μεθώνη μπορούν να ενταχθούν στο νέο ΕΣΠΑ, αρκεί να υπάρξει κυβερνητική απόφαση και να ακολουθήσει αμέσως το Σουληνάρι-Πύλος.
Συμπερασματικά, όλα πάνε πίσω, όλα σήμερα είναι στον αέρα.
Αυτή η Κυβέρνηση των κ.κ. Τσίπρα και Καμμένου, τίποτα δεν πρόκειται να κάνει για τη Μεσσηνία.
Στο Νομό δεν υπάρχει πλέον θεσμική Αντιπολίτευση.
Κανένας δεν μιλάει, κανένας δεν πιέζει πολιτικά.
Ο δρόμος Τρίπολης-Καλαμάτας, που απολαμβάνουμε σήμερα, έφερε μεγάλη ανάπτυξη στη Μεσσηνία, και δεν πρέπει να το ξεχνάμε αυτό.
Χρειαζόμαστε, όμως, πάση θυσία, και έναν καλό δρόμο από την Καλαμάτα μέχρι την Πύλο και την Μεθώνη.
Χρειαζόμαστε, οπωσδήποτε, έναν νέο δρόμο από την Τσακώνα μέχρι το Καλό Νερό.
Πρέπει να γίνουν σημαντικές παρεμβάσεις και στον δρόμο της Κορώνης.
Εύχομαι να μην χαθεί και η ευκαιρία του νέου ΕΣΠΑ.»