Η ΛΑ.Ε. Μεσσηνίας με ανακοίνωσή της απαιτεί την επαναλειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου Καλαμάτας σε όλη της τη διαδρομή και με σωστό τρόπο και χωρίς εξωπραγματικές χρεώσεις για τη συντήρηση και την κυκλοφορία του. Δηλαδή και στο τμήμα Καλαμάτα – Άρις – Διαβολίτσι – Κυπαρισσία – Καλαμάτα και στο τμήμα Καλαμάτα – Μεσσήνη – Καλαμάτα.
Ακολουθεί η πλήρης ανακοίνωση της ΛΑ.Ε. Μεσσηνίας:
“Η Λαϊκή Ενότητα Μεσσηνίας με αφορμή την προσωρινή δοκιμαστική επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στο τμήμα Καλαμάτα – Μεσσήνη – Καλαμάτα τονίζει τα εξής:
1) Είναι αναγκαία και δυνατή η επαναλειτουργία του προαστιακού Καλαμάτας σε όλο του το μήκος, δηλαδή και στο τμήμα Καλαμάτα – Μεσσήνη – Καλαμάτα και στο τμήμα Καλαμάτα – Άρις – Διαβολίτσι – Κυπαρισσία – Καλαμάτα και θα στηρίξει κάθε πρωτοβουλία προς αυτή την κατεύθυνση.
2) Είναι θετικό το γεγονός ότι μετά από αίτημα της τοπικής κοινωνίας και του Δήμου της Μεσσήνης επαναλειτούργησε προσωρινά γι’ αυτό το μικρό χρονικό διάστημα η γραμμή Καλαμάτα – Μεσσήνη – Καλαμάτα.
3) Προκαλούνται όμως μεγάλες ανησυχίες για το αν πραγματικά η κυβέρνηση και οι διοικήσεις του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέλουν τη επαναλειτουργία του προαστιακού ή ο σκοπός τους ήταν και είναι να «κάψουν» οποιαδήποτε προοπτική επαναλειτουργίας με το επιχείρημα ότι είναι μεγάλο το κόστος. Η εκτίμησή μας αυτή ενισχύεται από το γεγονός ότι στην γνωστή και συνήθως πολύ καλά ενημερωμένη ιστοσελίδα των μηχανοδηγών του ΟΣΕ «Το Στέκι της Έλξης» δημοσιεύθηκε καταγγελία στις 8 Ιανουαρίου 2016, η οποίο αναφέρει ότι οι διοικήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, χρέωσαν με εξωπραγματικά ποσά τη συντήρηση και κυκλοφορία του προαστιακού της Καλαμάτας (το τμήμα της Μεσσήνης). Η καταγγελία αυτή είναι πολύ σοβαρή και μας προξενεί εντύπωση ότι ουδείς αρμόδιος απάντησε από τις 8 Ιανουαρίου που δημοσιεύθηκε.
Συγκεκριμένα η καταγγέλλεται ότι: «η ΕΕΣΣΤΥ χρεώνει με 1.000 Ευρώ την ημέρα για κόστος συντήρησης την κάθε μέρα λειτουργίας του τρένου! Και μάλιστα χωρίς να έχει χρειαστεί ούτε ένα ανταλλακτικό όλες αυτές τις μέρες! Ένα απίστευτο ποσό για ένα δίκτυο μόλις 15 χιλιομέτρων και για 180 χιλιόμετρα λειτουργίας του ΜΑΝ καθημερινά. Με αυτήν την λογική εμείς ρωτάμε. Πόσο κοστίζει η συντήρηση αντίστοιχου τροχαίου υλικού σε άλλες περιοχές της χώρας; Σε άλλα μέρη; Τα ίδια και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που χρεώνει πάνω από 1000 Ευρώ την ημέρα την 8ωρη – 9ωρη λειτουργία (340 Ευρώ τέλη υποδομής, 300 Ευρώ πετρέλαια κλπ)».
Η Λαϊκή Ενότητα εκφράζει την έντονη ανησυχία της διότι γνωρίζει πολύ καλά ότι: «το βαθύ σύστημα της νεοφιλελεύθερης διαπλοκής» το οποίο έκλεισε το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου δεν θέλει την σωστή επαναλειτουργία του προαστιακού και κάνει ότι είναι δυνατόν όλα αυτά τα χρόνια για να εμποδίσει την επαναλειτουργία του.
Επειδή η καταγγελία είναι πάρα πολύ σοβαρή, καλούμε την κυβέρνηση και ιδιαίτερα το αρμόδιο Υπουργείο, καθώς και τις διοικήσεις των εταιρειών του ομίλου ΟΣΕ να απαντήσουν στις συγκεκριμένη καταγγελία και φυσικά να μην διανοηθούν να εμφανίσουν ως δικαιολογία για τη μη επαναλειτουργία του προαστιακού Καλαμάτας το εξωπραγματικό κόστος συντήρησης που οι ίδιοι χρέωσαν τη δοκιμαστική επαναλειτουργία του τμήματος της Μεσσήνης.
4) Η ΛΑ.Ε. Μεσσηνίας απαιτεί την επαναλειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου Καλαμάτας σε όλη της τη διαδρομή και με σωστό τρόπο και χωρίς εξωπραγματικές χρεώσεις για τη συντήρηση και την κυκλοφορία του. Δηλαδή και στο τμήμα Καλαμάτα – Άρις – Διαβολίτσι – Κυπαρισσία – Καλαμάτα και στο τμήμα Καλαμάτα – Μεσσήνη – Καλαμάτα. Τονίζουμε ότι για να βγουν σωστά και ακριβή συμπεράσματα πρέπει η δοκιμαστική λειτουργία να αφορά όλο τον προαστιακό και όχι μόνο ένα τμήμα του .
5) Η ΛΑΕ Μεσσηνίας καλεί τους πολίτες και τους φορείς και πρώτα απ’ όλα τους Δήμους Καλαμάτας, Μεσσήνης, Οιχαλίας και Τριφυλίας, αλλά και την Αντιπεριφερειαρχη Μεσσηνίας να κινηθούν δραστήρια και να απαιτήσουν την σωστή επαναλειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου.”