Μ. Μάκαρης «Το λιμάνι της Καλαμάτας πρέπει να  παραμείνει τουριστικό, επιβατικό  και εμπορικό.»

«Το λιμάνι της Καλαμάτας είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Περιφέρειας Πελοποννήσου και μπορεί να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης για όλη τη Νότια Πελοπόννησο.» Αυτό αναφέρει σε δελτίο τύπου ο επικεφαλής της  παράταξης «Ανοιχτός Δήμος –Ενεργοί Πολίτες» Μανώλης Μάκαρης. Μάλιστα με αφορμή το γεγονός ότι   πρόσφατα κατατέθηκε στο δημοτικό συμβούλιο η επικαιροποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού (masterplan) του λιμανιού, αναφέρει τις θέσεις της δημοτικής παράταξης  , οι οποίες είναι:

1.Το λιμάνι πρέπει να διατηρήσει τον πολυσχιδή μέχρι σήμερα χαρακτήρα του,  δηλαδή ως  τουριστικός, επιβατικός αλλά και εμπορικός λιμένας.  Δεν θα πρέπει να αποκλειστεί η ήπια εμπορική χρήση αφού δυνητικά μπορεί να εξυπηρετήσει την μεταφορά των προϊόντων της αγροτικής παραγωγής και της μεταποίησης μια δραστηριότητα που είναι εντελώς συμβατή με την τουριστική ανάπτυξη. Και βέβαια δεν είναι φρόνιμο να περιοριστεί σε έναν μονοσήμαντο ρόλο όπως προτείνει η δημοτική αρχή (εξυπηρέτηση των μέγα-γιοτ) . Επίσης πρέπει να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για να ικανοποιηθούν τα υψηλά standards ασφάλειας για την υποδοχή των κρουαζιερόπλοιων. Επίσης πρέπει να προταθεί  η επαναδρομολόγηση της ακτοπλοϊκής γραμμής Καλαμάτα- Κρήτη. Ενώ σημαντική είναι η κατασκευή των απαραίτητων υποδομών για τη λειτουργία υδατοδρομίου.

  1. Σημαντικά έργα υποδομής θα πρέπει άμεσα να εκτελεσθούν όπως η εκβάθυνση της λιμενολεκάνης για την ασφαλή προσέγγιση κρουαζιεροπλοίων, η κατασκευή θέσεων παραβολής πλοίων στον προσήνεμο μόλο («χιλιόμετρο»), η θωράκιση του τελευταίου εξωτερικά,η ανακατασκευή του υπήνεμου (ανατολικού) μόλου (ο οποίος παρουσιάζει επικίνδυνεςρηγματώσεις) μαζί με τις απαραίτητες ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις.
  2. Είναι αναγκαία η κτιριακή αναβάθμιση των ναυταθλητικών εγκαταστάσεων και η δημιουργία ενός σύγχρονου ναυταθλητικού κέντρου στην ήδη υπάρχουσα θέση που θα διαθέτει όλες τις απαραίτητες υποδομές.
  3. Απαραίτητη η διατήρηση της αμμώδους κατάληξης του προλιμένα. Επίσης πρέπει να υπάρξει μέριμνα για την εξασφάλιση διόδων για την επαρκή ανανέωση των υδάτων.
  4. Τα παραδοσιακά αλιευτικά σκάφη δεν θα πρέπει να μετακινηθούν από την κλασική τους θέση (μόλος Πανελληνίου).