Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το πρώτο δίωρο βιωματικό εργαστήριο με θέμα: «Σύστημα Μελέτης σχολικών μαθημάτων » που οργάνωσε ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του 7ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας, κατόπιν έκδηλου ενδιαφέροντος και αιτήματος των γονέων –κηδεμόνων και εκπαιδευτικών, με στόχο τη συνέχιση των εργαστηρίων την επόμενη σχολική χρονιά.
Εισηγητές ήταν οι εκπαιδευτικοί:
Δρ. Μιχαήλ Χρυσός
- Φιλόλογος –Ψυχοπαιδαγωγός (Β.Α M Ed.Ph.D )
- Επιστημονικός σύμβουλος του Κέντρου Εκπαίδευσης Δεξιοτήτων «Προχωρώ»
- Εξωτερικός συνεργάτης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
&
Κωνσταντίνος Χρ. Νικολόπουλος
- Φυσικός – Ερευνητής (Β.Α.,Μ.Εd)
- Υπεύθυνος Προγραμμάτων Φυσικο-μαθηματικού Γραμματισμού
του Κέντρου Εκπαίδευσης Δεξιοτήτων «Προχωρώ»
Το βιωματικό εργαστήριο πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 4 Ιουνίου ,
στις 6:00μ.μ.,στους χώρους του σχολείου.
Aναλυτική περιγραφή του εργαστηρίου
Στο πλαίσιο υλοποίησης του βιωματικού εργαστηρίου «Σύστημα μελέτης Σχολικών Μαθημάτων» οι συμμετέχοντες γονείς –κηδεμόνες και εκπαιδευτικοί, αφού χωρίστηκαν αρχικά σε δυο ομάδες, αμφότερες παρακολούθησαν μια εναλλακτική προσέγγιση συστηματικής και ενεργητικής μελέτης κατανόησης των θεωρητικών (π.χ. ιστορία) και θετικών (π.χ. Μαθηματικά)μαθημάτων του Δημοτικού σχολείου. Ειδικότερα μιας σύντομης βιωματικής ανασκόπησης του τρόπου του διαβάσματος ενός θεωρητικού μαθήματος έως σήμερα –για παράδειγμα της Ιστορίας-και μιας θεωρητικής εισαγωγής στην εναλλακτική πρόταση διαβάσματος ,οι συμμετέχοντες ατομικά και ομαδικά, παρατήρησαν και εφάρμοσαν στη πράξη ( σε επιλεγμένες ενότητες του βιβλίου της Ιστορίας)βήμα-βήμα το προτεινόμενο σύστημα μελέτης3Δ2α,το οποίο επιτυγχάνει την ουσιαστική κατανόηση και απομνημόνευση της σχολικής Ύλης.
Ομοίως ,αφού πρώτα οι συμμετέχοντες δοκίμασαν ατομικά να λύσουν ένα μαθηματικό πρόβλημα, όπως γνωρίζουν και εν συνεχεία κατανόησαν θεωρητικά τα βήματα επίλυσης ενός προβλήματος στα Μαθηματικά, δοκίμασαν πρακτικά μια εικονιστική αναπαράσταση του προβλήματος(με διάγραμμα) ,η οποία συμβάλλει στην κατανόηση των δεδομένων και ζητούμενων της προβληματικής κατάστασης. Επίσης διατύπωσαν πως μπορεί ένα παιδί να ασκηθεί σε πράξεις διαίρεσης και πολλαπλασιασμού (με παιχνίδι )και να αναπτύξει τη χωρική του νοημοσύνη (με γρίφους).
Η έγκαιρη εξάσκηση των παιδιών σε ανάλογες απόπειρες μάθησης δύναται να μετασχηματίσει το διάβασμα στο σπίτι σε μια ευχάριστη ,καθημερινή συνήθεια.