Μειώθηκε κι άλλο η κατανάλωση καυσίμων στο τρίμηνο

Η αγορά καυσίμων όσο και συνολικά το επιχειρηματικό και καταναλωτικό κλίμα έχουν χτυπήσει «κόκκινο»


Βενζίνες:

2015 2016 16/15
545.558 532.425 -2%

Ντίζελ κίνησης:

2015 2016 16/15
510.193 531.900 4%

Ντίζελ θέρμανσης:

2015 2016 16/15
690.176 541.025 -22%

Συνολικές καταναλώσεις:

2015 2016 16/15
1.745.927 1.605.350 -8%

Έχοντας λοιπόν χάσει μέσα σε ένα τρίμηνο 140 χιλιάδες τόνους, χωρίς στα μεγέθη αυτά να περιλαμβάνονται ορισμένοι μεγάλοι καταναλωτές όπως η ΔΕΗ ή η βαριά βιομηχανία, γίνεται αντιληπτό ότι τόσο η αγορά καυσίμων όσο και συνολικά το επιχειρηματικό και καταναλωτικό κλίμα έχουν χτυπήσει «κόκκινο».

Πηγές της αγοράς μάλιστα εκτιμούν ότι οι στόχοι για έσοδα που έχουν τεθεί από την αύξηση των φόρων στα καύσιμα από το οικονομικό επιτελείο είναι μάλλον αισιόδοξοι.  Θυμίζουμε ότι η αύξηση στην τελική τιμή που θα κυμανθεί από τα 10 -12 σεντς στο ντίζελ, τα  3 έως 5 σεντς στη βενζίνη, τα 8 έως 10 σεντς στο πετρέλαιο θέρμανσης και τα 7 έως 8 σεντς στο υγραέριο κίνησης. Με δεδομένες τις αυξήσεις αυτές αναμένεται να υπάρξει νέα υποχώρηση της κατανάλωσης, που θα επηρεάσει ανάλογα και τα φορολογικά έσοδα.

Μάλιστα καθώς η σημαντικότερη αύξηση του ΕΦΚ θα επιβληθεί στο ντίζελ κίνησης, αναμένεται να ανακοπεί η ανοδική τάση που έχει καταγραφεί σε σχέση με την αύξηση του στόχου των ντιζελοκίνητων ΙΧ. Όπως εξηγούν πηγές του κλάδου καυσίμων, αυτή ακριβώς η τάση, ότι δηλαδή όσοι αγοράζουν καινούρια αυτοκίνητα επέλεγαν μέχρι σήμερα πετρελαιοκίνητα, βρίσκεται πίσω από την αύξηση της κατανάλωσης στο ντίζελ κίνησης κατά 4% στο τρίμηνο. Πλέον, με την αύξηση της φορολογίας όσοι αγόρασαν πετρελαιοκίνητα αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά ότι δεν μπορούν να εμπιστευτούν το κράτος, ενώ είναι σαφές ότι θα ανακοπεί ο ρυθμός αύξησης του στόλου των αυτοκινήτων ντίζελ.

news247.gr