Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρέστη το απόγευμα στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή – αναβάθμιση μέσω ΣΔΙΤ του οδικού άξονα νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, ο οποίος θα συνδέει την Καλαμάτα με τον Ριζόμυλο, την Πύλο και τη Μεθώνη.
«Η ιστορία αυτού του δρόμου συνοψίζει και με έναν ενδιαφέροντα και ενδεικτικό τρόπο την ιστορία όλης της προηγούμενης δεκαετίας», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Και την ιστορία μιας Κυβέρνησης η οποία ήρθε στα πράγματα το 2012 -είχα κι εγώ την τιμή να αποτελώ μέλος της- σε δύσκολες συνθήκες. Κράτησε τη χώρα όρθια. Έπεσε -για να μην ξεχνιόμαστε- επειδή την έριξαν κάποιοι, ο ΣΥΡΙΖΑ μαζί με τις ψήφους της Χρυσής Αυγής, όταν δεν ψήφισαν Πρόεδρο της Δημοκρατίας τον Δεκέμβριο του 2014. Για να έρθουν στη συνέχεια στα πράγματα, να τάξουν τον ουρανό με τα άστρα και να έχουμε όλη τη γνωστή ιστορία και την εξέλιξη, η οποία νομίζω ότι είναι επίκαιρη, διότι ξέρετε, κάποιοι προσπαθούν σήμερα να ξαναγράψουν την ιστορία», τόνισε ο Πρωθυπουργός προσθέτοντας ότι «έρχονται και μας λένε, εμείς, λέει ο ΣΥΡΙΖΑ, «σας βγάλαμε από τα μνημόνια». Ποια μνημόνια; Το 2014, -ήμουν μέρος των διαπραγματεύσεων, ξέρω πάρα πολύ καλά για τι μιλάω- η διαφορά που χώριζε τότε την Ελληνική Κυβέρνηση με τους πιστωτές ήταν ελάχιστη».
Εάν η Κυβέρνηση δεν είχε πέσει το 2014, θα μπορούσαμε να είχαμε κλείσει την 5η αξιολόγηση και να προχωρήσουμε, χωρίς να χρειαστεί το επώδυνο τρίτο μνημόνιο
«Και σίγουρα, εάν η Κυβέρνηση δεν είχε πέσει και αν οι πιστωτές έδειχναν και μια λίγο καλύτερη διάθεση, θα μπορούσαμε να είχαμε κλείσει την περιβόητη 5η αξιολόγηση και να προχωρήσουμε, χωρίς σε καμία περίπτωση να χρειαστεί τρίτο μνημόνιο. Το τρίτο μνημόνιο, το επώδυνο τρίτο μνημόνιο που έκοψε μισθούς, τσάκισε τις συντάξεις, μας επέβαλε φόρους, ήταν αποκλειστικό δημιούργημα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και της καταστροφικής διαπραγμάτευσης, η οποία έγινε το πρώτο εξάμηνο του 2015».
«Αισθάνομαι, αγαπητέ μου Αντώνη, την ανάγκη να τα πω αυτά τα πράγματα και παρουσία σου, διότι καθώς ξεκινάει η προεκλογική περίοδος είναι καλό να αποκαταστήσουμε λίγο εδώ την ιστορική αλήθεια. Διότι κάποιοι έρχονται τώρα πάλι και μας λένε: «δώστε μας, λέει, την ευκαιρία να κυβερνήσουμε για πρώτη φορά, χωρίς μνημόνια». Τους απαντώ: Πρώτον, τα μνημόνια τα φέρατε εσείς. Δεύτερον, αν πάτε να κάνετε αυτά τα οποία λέτε, θα μας ξαναβάλετε σε μνημόνια τάχιστα. Κι επειδή οι πολίτες τα γνωρίζουν όλα αυτά, δεν πρόκειται για δεύτερη φορά να πιστέψουν το παραμύθι», συμπλήρωσε ο Πρωθυπουργός.
Α.Σαμαράς: Η Νέα Δημοκρατία είναι η παράταξη των μεγάλων έργων και των μεγάλων αποφάσεων
«Παντού, σε κάθε γωνιά παλεύουμε για τον τόπο μας και αυτά τα έργα τα υλοποιεί η σημερινή Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Γιατί πρέπει να το πούμε, ότι είναι η δική μας η παράταξη της Νέας Δημοκρατίας, η παράταξη των μεγάλων έργων και των μεγάλων αποφάσεων, η παράταξη που δείχνει τον έναν και μόνο δρόμο που έχει η χώρα, το δρόμο της ελπίδας, το δρόμο της προκοπής και το δρόμο της ανάπτυξης», τόνισε ο πρώην Πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς.
«Η Κυβέρνησή μας ήταν αυτή που δημοπράτησε το 2014 και την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, την οποία κατά άφρονα τρόπο ακύρωσε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με τα γνωστά καταστροφικά αποτελέσματα που έφεραν το έργο μια δεκαετία πίσω. Σήμερα η Ελλάδα διαθέτει ίσως το πλέον σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη, με σημαντικά οφέλη τόσο ως προς τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων», συμπλήρωσε ο κ. Σαμαράς.
Η ταυτότητα του έργου
Ο δρόμος, μήκους περίπου 49 χιλιομέτρων, θα συνδέσει οικισμούς, παραγωγικές ζώνες και τουριστικά σημεία στη νοτιοδυτική απόληξη της Πελοποννήσου με το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, τον κεντρικό αυτοκινητόδρομο «Μορέας», συμβάλλοντας στην ήδη δυναμική ανάπτυξη της Μεσσηνίας, παράλληλα θα μειώσει τη διάρκεια των διαδρομών, βελτιώνοντας όμως δραστικά την ασφάλεια των μετακινήσεων.
Σημειώνεται ότι παρά την προεργασία που είχε γίνει την περίοδο 2012-14, η πορεία υλοποίησης του έργου διακόπηκε το 2015. Μετά το 2019 ολοκληρώθηκαν οι αναγκαίες μελέτες, οι αδειοδοτήσεις και η διαγωνιστική διαδικασία. Ο προϋπολογισμός του έργου αγγίζει τα 252 εκατομμύρια ευρώ ενώ οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν σε βάθος τετραετίας.
Τον οδικό χάρτη του έργου παρουσίασε αναλυτικά ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι «ο νέος δρόμος αναμένεται να μειώσει τα ατυχήματα κατά 75% στο τμήμα της νέας αρτηρίας με διαχωρισμένο οδόστρωμα και κατά 40% στο μη διαχωρισμένο τμήμα του. Κατά την περίοδο της κατασκευής του, ο οδικός άξονας, θα δημιουργήσει ακόμα 625 θέσεις εργασίας και περίπου 100 θέσεις εργασίας κατά την 26ετή περίοδο λειτουργίας του συμβάλλοντας στη μείωση της ανεργίας».
Αναλυτικά στον χαιρετισμό του ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε:
«Κύριε Πρόεδρε, αγαπητέ Αντώνη, κ. Περιφερειάρχα, κ. Δήμαρχοι, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι στο Κοινοβούλιο, φίλες και φίλοι, είναι πραγματικά ξεχωριστή η χαρά μου, σήμερα, που συμμετέχω στην τελετή υπογραφής ενός έργου που αντιλαμβάνομαι ότι για την Δυτική Μεσσηνία αποτελούσε περίπου το ισοδύναμο του γεφυριού της Άρτας.
Μία ανεκπλήρωτη προσδοκία δεκαετιών, η οποία τώρα έρχεται, επιτέλους, να υλοποιηθεί από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Έτσι ώστε εντός των επόμενων ετών να μπορούμε να έχουμε έναν σύγχρονο και κυρίως ασφαλή δρόμο, ο οποίος θα ενώνει την Καλαμάτα με τον Ριζόμυλο, με την Πύλο, με την Μεθώνη, δίνοντας ευκολότερη πρόσβαση στην Κορώνη και με αυτόν τον τρόπο ξεκλειδώνοντας ακόμα περισσότερο την τεράστια αναπτυξιακή δυναμική αυτού του πραγματικά ευλογημένου τόπου.
Έχει απολύτως δίκιο ο Αντώνης όταν μιλάει για το γεγονός ότι σήμερα, εδώ, στη Μεσσηνία, συντελείται ένα μικρό αναπτυξιακό θαύμα. Είναι κάτι το οποίο πιστοποιείται από όλους τους δείκτες οικονομικής ανάπτυξης, κυρίως από τον αριθμό των νέων επιχειρήσεων οι οποίες δρομολογούνται.
Αλλά και από την εκρηκτική ανάπτυξη ενός τουριστικού προϊόντος υψηλοτάτης ποιότητος. Ένα τουριστικό προϊόν το οποίο οφείλεται, πρωτίστως, στο όραμα ενός ανθρώπου ο οποίος δεν συμβιβάστηκε με τις δυσκολίες τις οποίες αντιμετώπισε καθ΄ όλη τη διάρκεια της πολυκύμαντης διαδρομής του.
Ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, του οποίου και απολύτως δικαίως το αεροδρόμιο αυτό φέρει το όνομά του, οραματίστηκε αυτή την εμβληματική επένδυση, η οποία γίνεται στην ευρύτερη περιοχή της Πύλου και της Γιάλοβας, με άξιο συνεχιστή τον γιο του, τον Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο, ο οποίος επενδύει ακόμα περισσότερο στον τόπο του.
Αυτό είναι ίσως το καλύτερο παράδειγμα μιας επένδυσης η οποία δεν δημιούργησε απλά θέσεις εργασίας, αλλά συμπαρέσυρε σ’ ένα διαφορετικό αναπτυξιακό όραμα ολόκληρη την περιοχή.
Διότι μια τέτοια επένδυση υψηλού επιπέδου δημιουργεί υποχρεώσεις και στον ανταγωνισμό να προσαρμοστεί και στον πρωτογενή τομέα να παράξει προϊόντα, τα οποία στη συνέχεια θα μπορούν να διατεθούν στις ξενοδοχειακές ομάδες, αλλά και στα νέα παιδιά να αναζητήσουν καλύτερη εκπαίδευση, καλύτερη κατάρτιση, έτσι ώστε να βρουν καλύτερες δουλειές με καλύτερους μισθούς. Αυτό συνολικά είναι και το όραμα της δικής μας Κυβέρνησης, το οποίο πιστεύω ότι εκδηλώνεται, εκφράζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο εδώ στην Καλαμάτα, εδώ, συνολικά, στη Μεσσηνία.
Ο Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών πιστεύω ότι έχει δίκιο όταν μιλάει για ένα σημαντικότατο έργο ως προς τις υποδομές της χώρας το οποίο δρομολογήθηκε από αυτή την Κυβέρνηση.
Όμως, ο δρόμος αυτός δεν θα είχε ποτέ φτάσει στο σημείο να δρομολογηθεί χωρίς την ενεργό συμμετοχή, το ενδιαφέρον, σε βαθμό -μερικές φορές ξέρετε πόσο πεισματάρης είναι- του ίδιου του Αντώνη Σαμαρά. Είναι δικό του έργο σε μεγάλο βαθμό.
Ήταν αυτός ο οποίος σε πολύ δύσκολες συγκυρίες, όταν ήμασταν μαζί στην Κυβέρνηση, στα δύσκολα μνημονιακά χρόνια, ωρίμασε τις απαραίτητες μελέτες, ολοκλήρωσε τις περιβαλλοντικές μελέτες. Στη συνέχεια, για μια τετραετία η τύχη αυτού του έργου, όπως και πολλών άλλων, αγνοείτο. Βέβαια, για το Πάτρα – Πύργος, αγαπητέ Αντώνη, δεν αγνοείτο ακριβώς η τύχη του. Πήραν ένα έργο το οποίο ήταν δρομολογημένο, το έσπασαν σε οκτώ κομμάτια, το έδωσαν στον αγαπημένο τους εργολάβο με αντάλλαγμα να φτιάξει «ΣΥΡΙΖΑ channel». Δεν έγινε απολύτως τίποτα.
Έπρεπε να έρθουμε εμείς στη συνέχεια, με πολύ δύσκολες διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να ξεμπλοκάρουμε το έργο έτσι ώστε και αυτό πια να είναι ένα έργο το οποίο κατασκευάζεται και σε λιγότερο από δύο χρόνια να είναι έτοιμο και να παραδοθεί στους πολίτες.
Βέβαια, με αυτό τον τρόπο, νομίζω ότι η ιστορία αυτού του δρόμου συνοψίζει και με έναν ενδιαφέροντα και ενδεικτικό τρόπο την ιστορία όλης της προηγούμενη δεκαετίας.
Μιας Κυβέρνησης η οποία ήρθε στα πράγματα το 2012 -είχα κι εγώ την τιμή να αποτελώ μέλος της- σε δύσκολες συνθήκες. Κράτησε τη χώρα όρθια. Έπεσε -για να μην ξεχνιόμαστε- επειδή την έριξαν κάποιοι, ο ΣΥΡΙΖΑ μαζί με τις ψήφους της Χρυσής Αυγής, όταν δεν ψήφισαν Πρόεδρο της Δημοκρατίας τον Δεκέμβριο του 2014. Για να έρθουν στη συνέχεια στα πράγματα, να τάξουν τον ουρανό με τα άστρα και να έχουμε όλη τη γνωστή ιστορία και την εξέλιξη, η οποία νομίζω ότι είναι επίκαιρη, διότι ξέρετε, κάποιοι προσπαθούν σήμερα να ξαναγράψουν την ιστορία.
Και έρχονται και μας λένε, εμείς, λέει ο ΣΥΡΙΖΑ, «σας βγάλαμε από τα μνημόνια». Ποια μνημόνια; Το 2014, -ήμουν μέρος των διαπραγματεύσεων, ξέρω πάρα πολύ καλά για τι μιλάω- η διαφορά που χώριζε τότε την Ελληνική Κυβέρνηση με τους πιστωτές ήταν ελάχιστη. Και σίγουρα, εάν η Κυβέρνηση δεν είχε πέσει και αν οι πιστωτές έδειχναν και μια λίγο καλύτερη διάθεση, θα μπορούσαμε να είχαμε κλείσει την περιβόητη 5η αξιολόγηση και να προχωρήσουμε, χωρίς σε καμία περίπτωση να χρειαστεί τρίτο μνημόνιο.
Το τρίτο μνημόνιο, το επώδυνο τρίτο μνημόνιο που έκοψε μισθούς, τσάκισε τις συντάξεις, μας επέβαλε φόρους, ήταν αποκλειστικό δημιούργημα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και της καταστροφικής διαπραγμάτευσης, η οποία έγινε το πρώτο εξάμηνο του 2015.
Αισθάνομαι, αγαπητέ μου Αντώνη, την ανάγκη να τα πω αυτά τα πράγματα και παρουσία σου, διότι καθώς ξεκινάει η προεκλογική περίοδος είναι καλό να αποκαταστήσουμε λίγο εδώ την ιστορική αλήθεια. Διότι κάποιοι έρχονται τώρα πάλι και μας λένε: «δώστε μας, λέει, την ευκαιρία να κυβερνήσουμε για πρώτη φορά, χωρίς μνημόνια».
Τους απαντώ: Πρώτον, τα μνημόνια τα φέρατε εσείς. Δεύτερον, αν πάτε να κάνετε αυτά τα οποία λέτε, θα μας ξαναβάλετε σε μνημόνια τάχιστα. Κι επειδή οι πολίτες τα γνωρίζουν όλα αυτά, δεν πρόκειται για δεύτερη φορά να πιστέψουν το παραμύθι.
Κλείνω την παρένθεση και επανέρχομαι στη σημαντική αναπτυξιακή δυναμική της Μεσσηνίας, η οποία προφανώς δεν εξαντλείται μόνο στο δρόμο αυτόν, ο οποίος τόσο σημαντικός είναι για ολόκληρη την περιοχή. Γίνονται κι άλλα σημαντικά οδικά έργα: η παράκαμψη της Γιάλοβας, πολύ σημαντική για την ευρύτερη εξυπηρέτηση της περιοχής, αλλά να σταθώ και σε δύο πολύ σημαντικά έργα τα οποία δρομολογούνται από αυτή την Κυβέρνηση που έχουν ουσιαστικά να κάνουν με τις δύο πλευρές του αεροδρομίου στο οποίο βρισκόμαστε σήμερα.
Η διαδικασία για τη σύμβαση παραχώρησης του Αεροδρομίου «Βασίλειος Κωνσταντακόπουλος» προχωρεί, θα περάσουμε σύντομα στη δεύτερη φάση. Εκτιμώ ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχει κατοχυρωθεί ο σχετικός διαγωνισμός.
Και είναι μία πολύ σημαντική παρέμβαση διότι τώρα βλέπουμε στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια την τεράστια σημασία της εμπλοκής ιδιωτών στη διαχείριση των αεροδρομίων. Βρισκόμουν στην Κέρκυρα, πριν από λίγες μέρες. Είδα το καινούριο αεροδρόμιο, όπως έχω επισκεφθεί σχεδόν όλα τα αεροδρόμια.
Και αυτό είναι ένα έργο Κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας, της προηγούμενης Κυβέρνησης, που πολεμήθηκε λυσσαλέα από τον ΣΥΡΙΖΑ. Κάποια στιγμή δεν μπορούσε να ξεφύγει από τη σύμβαση την οποία είχαμε υπογράψει. Ευτυχώς, σήμερα, έχουμε 14 υπερσύγχρονα αεροδρόμια τα οποία τόσο πολύ στηρίζουν συνολικά τον ελληνικό τουρισμό. Το 15ο, το επόμενο, το οποίο θα δρομολογηθεί, θα είναι το αεροδρόμιο εδώ της Καλαμάτας, το Αεροδρόμιο «Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» που σε λίγα χρόνια θα έχει μια τελείως διαφορετική όψη για να μπορεί να υποδεχθεί αυτή την αυξανόμενη κίνηση, την ολοένα και αυξανόμενη κίνηση τουριστών που επιλέγουν τη Μεσσηνία και την Καλαμάτα ως πύλη εισόδου για τις διακοπές τους.
Η δεύτερη πολύ σημαντική επένδυση, αναφέρθηκε σε αυτήν ο Αντώνης, έχει να κάνει με το τι γίνεται από την άλλη πλευρά του αεροδρομίου. Στο στρατιωτικό αεροδρόμιο, όπου η Κυβέρνησή μας ήταν αυτή η οποία υπέγραψε με μια κορυφαία ισραηλινή εταιρεία, με G2G σύμβαση, διακυβερνητική δηλαδή, γιατί έχουμε ακούσει πολλά και γι’ αυτό έργο, τη διαδικασία πλήρους εκσυγχρονισμού του τρόπου με τον οποίο θα εκπαιδεύονται οι πιλότοι μας, οι Ίκαροί μας.
Και όντως, τα δύο πρώτα αεροσκάφη 346 της Leonardo θα προσγειωθούν, εδώ, στο αεροδρόμιο, εντός του επόμενου μήνα. Θα ακολουθήσουν άλλα 8 και για τα επόμενα 20 χρόνια έχουμε εξασφαλισμένο ένα πλαίσιο συντήρησης αλλά και υποστήριξης όλης της τεχνικής υποδομής με την οποία θα εκπαιδεύονται οι πιλότοι μας.
Η Καλαμάτα θα γίνει διεθνές κέντρο εκπαίδευσης πιλότων. Είμαι απολύτως πεπεισμένος ότι θα μπορούμε να προσελκύουμε και χειριστές από άλλες πολεμικές αεροπορίες. Και αυτό φυσικά, με τη σειρά του συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη του τόπου.
Κλείνοντας, θέλω και πάλι να εκφράσω την ικανοποίησή μου όχι μόνο για τη δρομολόγηση αυτού του έργου, αλλά συνολικά για το τι γίνεται, κ. Περιφερειάρχα, κ. Δήμαρχε, κ. Δήμαρχοι, για το τι γίνεται συνολικά εδώ στη Μεσσηνία. Και στην Καλαμάτα, μία από τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες πόλεις της Ελλάδας. Εδώ θα έλεγα ότι συμπυκνώνεται όλο το αναπτυξιακό όραμα της Κυβέρνησής μας.
Μία Κυβέρνηση η οποία μπορεί και στηρίζει με ένα σημαντικό πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων τα βασικά έργα υποδομής. Μία Κυβέρνηση η οποία μπόρεσε και εξασφάλισε σημαντικούς πρόσθετους ευρωπαϊκούς πόρους για τα επόμενα χρόνια τους οποίους θα αξιοποιήσει προς όφελος των πολιτών.
Αναφέρομαι ενδεικτικά στο νέο ΕΣΠΑ, το οποίο είναι αυξημένο και για την Περιφέρεια Πελοποννήσου κατά σχεδόν 30%. Στο Ταμείο Ανάκαμψης, μια τεράστια παρακαταθήκη κεφαλαίων ύψους 31 δισεκατομμυρίων ευρώ που τώρα αρχίζουν να διοχετεύονται στην ελληνική οικονομία.
Και να πω, βέβαια, ότι όλο αυτό το επενδυτικό πρόγραμμα γίνεται και αυτό -νομίζω ότι ειδικά σήμερα είναι ιδιαίτερα σημαντικό να το τονίσουμε- χωρίς να διακινδυνεύσουμε τη δημοσιονομική σταθερότητα. Δεν ξέρω αν το προσέξατε, αλλά σήμερα η Eurostat και η ΕΛΣΤΑΤ πιστοποίησαν και επίσημα ότι το 2022 όχι μόνο δεν είχαμε έλλειμμα, αλλά είχαμε μικρό πρωτογενές πλεόνασμα.
Μπορούμε, λοιπόν, να δρομολογούμε σημαντικά δημόσια έργα με καινούρια χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως είναι οι συμπράξεις δημοσίου – ιδιωτικού τομέα.
Να στηρίζουμε ταυτόχρονα την ελληνική κοινωνία σε όλες τις δυσκολίες. Να μειώνουμε φόρους, αλλά επειδή δρομολογούμε μία πολύ υψηλή ανάπτυξη, να πετυχαίνουμε και γρήγορη μείωση του χρέους και δημοσιονομική πειθαρχία, από την οποία καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν μπορεί να ξεφύγει.
Είναι, ίσως, η καλύτερη επιβεβαίωση της ορθότητας της στρατηγικής μας. Μια στρατηγική η οποία βάζει την ανάπτυξη πάντα σε πρώτη γραμμή και γνωρίζει ότι μια οικονομία η οποία αναπτύσσεται γρήγορα, δεν δημιουργεί απλά θέσεις εργασίας, δημιουργεί και πλούτο συνολικά για το κράτος, ο οποίος στη συνέχεια με δικαιοσύνη και υπευθυνότητα μπορεί να αναδιανέμεται πρωτίστως προς όφελος των πιο αδύνατων συμπολιτών μας.
Οπότε, να ευχηθώ καλορίζικη η υπογραφή την οποία θα κάνουμε σε λίγο. Να ξεκινήσουν άμεσα τα έργα και με το καλό, με την εμπιστοσύνη των πολιτών να ξαναβρεθούμε εδώ σε λίγα χρόνια από τώρα, εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχει ορίσει η σύμβαση, για να εγκαινιάσουμε επιτέλους αυτό τον τόσο σημαντικό δρόμο για τη Μεσσηνία.
Σας ευχαριστώ πολύ».
Στην εκδήλωση μίλησε, επίσης, ο πρώην Πρωθυπουργός και βουλευτής Μεσσηνίας της Νέας Δημοκρατίας, Αντώνης Σαμαράς, επί πρωθυπουργίας του οποίου ωρίμασε μελετητικά και δρομολογήθηκε το έργο.
Στον χαιρετισμό του ο κ. Σαμαράς τόνισε:
«Κύριε Πρόεδρε, κ. Υπουργέ, φίλες και φίλοι, θα σας πω κάτι όπως το αισθάνομαι εγώ για τον τόπο μου, για την Ελλάδα μας.
Η Ελλάδα έχει τα ίδια αρχικά με τις ταυτόσημες με αυτήν έννοιες, αλλά και έγνοιες: Ελλάδα, Ελευθερία, Ελπίδα. Λέξεις που αυτή η γη, η γη της Μεσσηνίας έχει βαφτίσει μέσα της βαθιά. Πήρε το σπόρο της μιας και καλλιέργησε την άλλη για να προχωρήσει.
Έθρεψε εδώ και την Ελευθερία και την Ελπίδα. Αυτή είναι η Μεσσηνία, αυτή είναι η Ελλάδα. Αυτοί είναι οι άνθρωποί της, άνθρωποι που μετρούν το χρόνο με τους χτύπους της καρδιάς. Και σας μιλάω γι΄ αυτά, γιατί πρέπει να ξέρουμε που πατάμε, που ριζώνουμε, για να ξέρουμε που θα πάμε. Κι αυτός, εδώ, ο τόπος δείχνει το δρόμο.
Φίλες και φίλοι, βρισκόμαστε σήμερα, εδώ, σ’ ένα αεροδρόμιο που φέρει το όνομα ενός μεγάλου Έλληνα και ευεργέτη της Μεσσηνίας, του αείμνηστου Βασίλη Κωνσταντακόπουλου. Ένα έργο που κάθε χρόνο σπάει κυριολεκτικά ρεκόρ αφίξεων, ένα αεροδρόμιο που τοποθέτησε τη Μεσσηνία μας στην καρδιά του παγκόσμιου τουριστικού χάρτη.
Γιατί, ναι, αυτή είναι η αλήθεια, σήμερα η πατρίδα μας, η Μεσσηνία, είναι τουριστικός προορισμός, είτε από το εξωτερικό είτε από το εσωτερικό, κι αυτό αποδεικνύεται συν τοις άλλοις και από τον αριθμό των νέων επιχειρήσεων που έχουν ιδρυθεί εδώ την τελευταία πενταετία. Περισσότερες από 2.500 επιχειρήσεις έχουν αρχίσει δραστηριότητα στο νομό Μεσσηνίας. Αυτές οι επιχειρήσεις στον μεγάλο τους όγκο αναφέρονται στον τουρισμό και στην παροχή υπηρεσιών, αλλά δείχνουν και στροφή σε επιχειρήσεις αγροτικών εκμεταλλεύσεων και μεταποίησης. Οι επενδύσεις που εξελίσσονται και το ενδιαφέρον που υπάρχει για την περιοχή, είναι πραγματικά συναρπαστικό και έχει παραγάγει έτσι τον πιο υψηλό πολλαπλασιαστή ανάπτυξης.
Μιας και είμαστε στο αεροδρόμιο, να τονίσω πώς κομβικής σημασίας είναι ότι στην Καλαμάτα ολοκληρώνονται με ταχύτατους ρυθμούς οι εργασίες για το Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης και μέσα στο Μάιο φθάνουν στην 120 ΠΕΑ τα δύο καινούργια σύγχρονα εκπαιδευτικά αεροσκάφη Μ-346, που σηματοδοτεί την αλλαγή σελίδας στην εκπαίδευση των Ικάρων μας.
Η 120 ΠΕΑ γίνεται, έτσι, σύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο, με συνολικά 10 εκπαιδευτικά αεροσκάφη που θα παραληφθούν στο επόμενο διάστημα.
Τώρα για το δρόμο. Θυμηθείτε, την περίοδο 2012-2014, προωθήθηκε πράγματι με ταχείς ρυθμούς η ωρίμανση των μελετών του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη.
Στα πλαίσια αυτά ολοκληρώθηκαν, σε ελάχιστο χρόνο, οι απαιτούμενες προμελέτες και εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το μεγαλύτερο μέρος του άξονα και συγκεκριμένα για τα τμήματα Ριζόμυλος – Πύλος και Πύλος – Μεθώνη, ενός δηλαδή συνολικού μήκους 33 χιλιομέτρων.
Επίσης, εκείνη την περίοδο στην κυβέρνησή μας εκπονήθηκαν οι μελέτες και εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντολογικοί όροι για την κατασκευή της παράκαμψης Πύλου, ενός πολύ σημαντικού έργου που έχω την διαβεβαίωση, κ. Υπουργέ, ότι θα προγραμματιστεί άμεσα και θα υλοποιηθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να είναι ολοκληρωμένη τελείως η κατασκευή του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη.
Και που αυτός ο οδικός άξονας είναι, εν πάση περιπτώσει, και η τελική επιλογή. Άλλο χρόνο να χάσουμε δεν έχουμε και δεν μπορούμε. Χάρη στη σημαντική αυτή προσπάθεια έγινε σήμερα δυνατή η υπογραφή της σύμβασης από την Κυβέρνησή μας, την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Και με την ευκαιρία αυτή, να τονίσω ότι η δική μας Κυβέρνηση ήταν πάλι που επανεκκίνησε στα τέλη του 2013 τα βαλτωμένα έργα των αυτοκινητοδρόμων που είχαν σταματήσει τρία ολόκληρα χρόνια, εξαιτίας της κρίσης αλλά και του λαϊκισμού της περιόδου 2010-2011 που εκδηλώθηκε με πολλές μορφές, όπως για παράδειγμα, σας θυμίζω, με το κίνημα «Δεν πληρώνω».
Η Κυβέρνησή μας ήταν αυτή που δημοπράτησε το 2014 και την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, την οποία κατά άφρονα τρόπο ακύρωσε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με τα γνωστά καταστροφικά αποτελέσματα που έφεραν το έργο μια δεκαετία πίσω.
Κοιτάξτε, όμως, σήμερα η Ελλάδα διαθέτει ίσως το πλέον σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη, με σημαντικά οφέλη τόσο ως προς τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, που σωστά το είπε ο Υπουργός, όσο και για την ανάπτυξη.
Και δεν είναι μόνο αυτά τα μεγάλα έργα, είναι και τα μικρά. Ενδεικτικά μόνο να πω ότι από τις κτιριακές υποδομές και μόνον τρέχουν 7,5 εκατομμύρια ευρώ σε παρεμβάσεις: Μεθώνη, Πύλο, Καλλιθέα, Βέργα, Άμφια, Μεσσήνη.
Μεγάλες παρεμβάσεις σε Καλαμάτα: το Πολυκλαδικό, Μελιγαλά, το εκεί Γυμνάσιο. Φτιάχνουμε τα σχολεία μας για τα παιδιά μας και βάζουμε και άλλα μπροστά. Δημοπρατείται μέσα στο Μάιο το νέο Ειρηνοδικείο στην Πύλο. Και σας λέω πως έρχεται μια ακόμα μεγάλη παρέμβαση με τη μελέτη για το Δικαστικό Μέγαρο της Καλαμάτας.
Παντού, σε κάθε γωνιά παλεύουμε για τον τόπο μας και αυτά τα έργα τα υλοποιεί η σημερινή Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Γιατί πρέπει να το πούμε, ότι είναι η δική μας η παράταξη της Νέας Δημοκρατίας, η παράταξη των μεγάλων έργων και των μεγάλων αποφάσεων, η παράταξη που δείχνει τον έναν και μόνο δρόμο που έχει η χώρα, το δρόμο της ελπίδας, το δρόμο της προκοπής και το δρόμο της ανάπτυξης.
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ».