Ν. Πα­τσα­ρί­νος: “Τι θα κάνει η Περιφέρεια Πελοποννήσου για τον σιδηρόδρομο;”

PATSARINOSΟ πε­ρι­φε­ρεια­κός σύμ­βου­λος Νί­κος Πα­τσα­ρί­νος με ε­ρώ­τη­σή του προς τον πε­ρι­φε­ρειά­ρχη Πέ­τρο Τα­τού­λη τον κα­λεί να α­παν­τή­σει τι πρό­κει­ται να κά­νει η Πε­ρι­φέ­ρεια Πε­λο­πον­νή­σου για τον σι­δη­ρό­δρο­μο.

Συγ­κε­κρι­μέ­να, έ­να α­πό τα ε­ρω­τή­μα­τα που του θέ­τει ο κ. Πα­τσα­ρί­νος εί­ναι:

«Πι­στεύ­ε­τε, σε συ­νερ­γα­σί­α με τους Δή­μους, ό­τι με δε­δο­μέ­νες τις σι­δη­ρο­δρο­μι­κές υ­πο­δο­μές εί­ναι λά­θος να μην δρο­μο­λο­γούν­ται ά­με­σα οι προ­α­στια­κές συν­δέ­σεις α­νά νο­μό ό­πως στην πε­ρι­ο­χή Κα­λα­μά­τας προς Μεσ­σή­νη και Ζευ­γο­λα­τιό και αν­τί­στοι­χα στην πε­ρι­ο­χή Άρ­γους – Ναυ­πλί­ου; Αν ναι, τι σκο­πεύ­ε­τε να κά­νε­τε γι’ αυ­τό;»

Α­κο­λου­θεί η ε­ρώ­τη­ση του κ. Πα­τσα­ρί­νου:

«Στην Πε­λο­πόν­νη­σο ε­κτός α­πό το τμή­μα Κό­ριν­θος – Πά­τρα δεν έ­χει δρο­μο­λο­γη­θεί κα­νέ­να άλ­λο έρ­γο α­πό ο­ποι­ο­δή­πο­τε πρό­γραμ­μα που ν’ α­φο­ρά τον σι­δη­ρό­δρο­μο.

Θυ­μί­ζου­με:

α) Τις α­πα­νω­τές α­ό­ρι­στες υ­πο­σχέ­σεις του κ. Τα­τού­λη την προ­η­γού­με­νη πε­ρί­ο­δο για α­ξι­ο­ποί­η­ση και ε­πέ­κτα­ση μέ­σω ΣΔΙΤ του σι­δη­ρο­δρο­μι­κού δι­κτύ­ου αν και στο πρό­σφα­το πρό­γραμ­μά σας για τις πε­ρι­φε­ρεια­κές ε­κλο­γές δεν λέ­τε «κου­βέν­τα» για τον σι­δη­ρό­δρο­μο.

β) Τα 80 εκ. € που δό­θη­καν και με τη συν­δρο­μή Ευ­ρω­πα­ϊ­κών πό­ρων για τη συν­τή­ρη­ση – α­να­καί­νι­ση του με­τρι­κού σι­δη­ρο­δρο­μι­κού δι­κτύ­ου στη δι­α­δρο­μή Κό­ριν­θος – Κα­λα­μά­τα.

γ) Με­τά τη δι­α­κο­πή λει­τουρ­γί­ας της γραμ­μής α­πό τις αρ­χές του 2011 α­κο­λού­θη­σε η συ­νε­χής κα­τα­στρο­φή των υ­πο­δο­μών με τις ε­ξής ει­κό­νες: ξή­λω­μα της ί­διας της γραμ­μής, ε­ξάρ­θρω­ση αυ­τό­μα­των συ­στη­μά­των ι­σό­πε­δων δι­α­βά­σε­ων, ά­νοιγ­μα αυ­θαί­ρε­των ι­σό­πε­δων δι­α­βά­σε­ων, κα­τα­στρο­φή και βαν­δα­λι­σμός των κτι­ρί­ων και του ε­ξο­πλι­σμού τους, μέ­χρι και κίν­δυ­νος α­πο­κο­πής του σι­δη­ρο­δρο­μι­κού δι­α­δρό­μου λό­γω της α­να­πτυσ­σό­με­νης φυ­τι­κής βλά­στη­σης.

Στα πα­ρα­πά­νω πρέ­πει να προ­σθέ­σου­με και να ε­πι­ση­μά­νου­με ό­τι:

– Η χώ­ρα μας βρι­σκό­με­νη σε με­γά­λη αν­θρω­πι­στι­κή και οι­κο­νο­μι­κή κρί­ση πρέ­πει να δι­α­θέ­τει τους ό­ποι­ους πό­ρους σε έρ­γα που θα ε­πι­φέ­ρουν το μέ­γι­στο α­ξι­ό­πι­στο α­πο­τέ­λε­σμα κοι­νω­νι­κά, οι­κο­νο­μι­κά και οι­κο­λο­γι­κά.

– Ο α­πα­ρά­δε­κτος τρό­πος σύν­τα­ξης των συμ­βά­σε­ων α­πό τις μέ­χρι τώ­ρα κυ­βερ­νή­σεις για τους 4 με­γά­λους ο­δι­κούς ά­ξο­νες στη χώ­ρα μας, με τη δι­ά­θε­ση 8 δισ. €, ό­χι μό­νο δεν έ­φε­ρε τε­λι­κά α­πο­τε­λέ­σμα­τα, αλ­λά α­παι­τούν­ται α­πό το Ε­ΣΠΑ άλ­λα 2,2 δισ. υ­πο­τί­θε­ται για να ο­λο­κλη­ρω­θούν αυ­τοί οι ά­ξο­νες. Χρή­μα­τα, που προ­κει­μέ­νου να αυ­ξη­θεί η δη­μό­σια χρη­μα­το­δό­τη­ση, θ’ α­φαι­ρε­θούν α­πό άλ­λες α­πα­ραί­τη­τες δρά­σεις για να ι­κα­νο­ποι­ούν­ται οι σχε­δια­σμοί των εμ­πλε­κο­μέ­νων ε­ται­ρει­ών. Συγ­χρό­νως τα δι­ό­δια στους αυ­το­κι­νη­το­δρό­μους εί­ναι υ­ψη­λά έ­ως α­πρό­σι­τα και η με­τα­κί­νη­ση και η χρή­ση του αυ­το­κι­νή­του α­σύμ­φο­ρη και ση­μαν­τι­κά μει­ω­μέ­νη.

– Βα­σι­κή πα­ρά­με­τρος βι­ώ­σι­μης α­νά­πτυ­ξης της Πε­λο­πον­νή­σου, ό­πως κα­τα­γρά­φε­ται σ’ ό­λα τα χω­ρο­τα­ξι­κά α­να­πτυ­ξια­κά σχέ­δια, εί­ναι η σύν­δε­ση των «ει­σό­δων» της με σι­δη­ρο­δρο­μι­κό δί­κτυ­ο για λό­γους κύ­ρια εμ­πο­ρι­κούς, αλ­λά και του­ρι­στι­κούς και συγ­κοι­νω­νια­κούς. Μι­λά­με για τις βα­σι­κές ει­σό­δους Πά­τρα, Κα­λα­μά­τα και προ­σθε­τι­κά Ναύ­πλιο και Κό­ριν­θο.

– Έ­χει α­πο­δει­χθεί ό­τι η ε­πέν­δυ­ση σε έρ­γα σι­δη­ρο­δρο­μι­κά και σε α­στι­κές συγ­κοι­νω­νί­ες δη­μι­ουρ­γούν έ­ως 2πλασιες θέ­σεις ερ­γα­σί­ες σε σχέ­ση με αυ­τές των ο­δι­κών α­ξό­νων.

– Σε αν­τί­θε­ση με τη στρα­τη­γι­κή για έ­ναν ε­νια­ίο Ευ­ρω­πα­ϊ­κό Σι­δη­ρο­δρο­μι­κό χώ­ρο και τον στό­χο της Ε.Ε. για τις με­τα­φο­ρές «μέ­χρι το 2020 κά­θε πό­λη με πλη­θυ­σμό πά­νω α­πό 30.000 κα­τοί­κους να έ­χει σι­δη­ρο­δρο­μι­κή σύν­δε­ση», ο σι­δη­ρό­δρο­μος στη χώ­ρα μας συ­νε­χώς α­πα­ξι­ώ­νε­ται.

– Υ­πάρ­χει τε­ρά­στιο μνη­μεια­κό υ­λι­κό στο σι­δη­ρο­δρο­μι­κό δί­κτυ­ο που πε­ρι­λαμ­βά­νει: 153 σι­δη­ρο­δρο­μι­κούς σταθ­μούς και στά­σεις, 17 συγ­κρο­τή­μα­τα μη­χα­νο­στα­σί­ων, σύν­θε­τα τε­χνι­κά έρ­γα (τού­νελ, λι­θό­κτι­στες ή με­ταλ­λι­κές κοι­λα­δο­γέ­φυ­ρες κ.ά.­), ε­ξο­πλι­σμός α­πό ο­το­μο­τρίς, α­τμο­μη­χα­νές και βα­γό­νια που πρό­σφα­τα το Ελ­λη­νι­κό Τμή­μα της Δι­ε­θνούς Ε­πι­τρο­πής για τη δι­α­τή­ρη­ση της Βι­ο­μη­χα­νι­κής Κλη­ρο­νο­μιάς ζη­τά να εν­το­πι­στεί και να δι­α­σω­θεί.

Για ό­λους τους πα­ρα­πά­νω λό­γους ρω­τά­με:

Ποι­α η θέ­ση σας για τον σι­δη­ρό­δρο­μο στην Πε­ρι­φέ­ρειά μας και σ’ ό­λη την Πε­λο­πόν­νη­σο και τι σκο­πεύ­ε­τε να κά­νε­τε;

Θα δι­εκ­δι­κή­σε­τε την έν­τα­ξη στο νέ­ο χρη­μα­το­δο­τι­κό πρό­γραμ­μα της Ε΄ προ­γραμ­μα­τι­κής πε­ρι­ό­δου 2014-2020;

Σας α­πα­σχο­λεί μια ι­ε­ράρ­χη­ση στό­χων ό­πως η ε­πα­να­λει­τουρ­γί­α κα­τ’ αρ­χάς της γραμ­μής Κό­ριν­θος – Ναύ­πλιο και Κα­λα­μά­τα – Πά­τρα;

Πι­στεύ­ε­τε, σε συ­νερ­γα­σί­α με τους Δή­μους, ό­τι με δε­δο­μέ­νες τις σι­δη­ρο­δρο­μι­κές υ­πο­δο­μές εί­ναι λά­θος να μην δρο­μο­λο­γούν­ται ά­με­σα οι προ­α­στια­κές συν­δέ­σεις α­νά νο­μό ό­πως στην πε­ρι­ο­χή Κα­λα­μά­τας προς Μεσ­σή­νη και Ζευ­γο­λα­τιό και αν­τί­στοι­χα στην πε­ρι­ο­χή Άρ­γους – Ναυ­πλί­ου; Αν ναι, τι σκο­πεύ­ε­τε να κά­νε­τε γι’ αυ­τό;

Σε τι ε­νέρ­γει­ες θα προ­βεί­τε, σε συ­νερ­γα­σί­α με τις αρ­μό­δι­ες αρ­χές του σι­δη­ρο­δρό­μου, για την κα­τα­γρα­φή και πρό­σθε­τη δι­ά­σω­ση του αρ­χεια­κού υ­λι­κού του στην Πε­ρι­φέ­ρειά μας;»