Ο Σταμάτης Μπεχράκης για το σχεδιαζόμενο δρόμο Ριζόμυλου Καλαμάτας

mpexrakis2Με αφορμή τα δημοσιεύματα που γράφονται το τελευταίο διάστημα για το σχεδιαζόμενο δρόμο Ριζόμυλου Καλαμάτας ο Σταμάτης Μπεχράκης μέλος του Δ. Σ. της ΠΕΔ Πελοποννήσου σε γραπτή ανακοίνωση του αναφέρει ότι :

Η αναγκαιότητα.

Η αναγκαιότητα της δημιουργίας ενός σύγχρονου και ασφαλούς δρόμου από την Καλαμάτα έως την Πύλο και τη Μεθώνη είναι είναι πολύ σοβαρή. Πρόκειται έργο που θα συμβάλλει  στην ανάπτυξη τον τουρισμό ,τη Μεσσηνία συνολικά. Η νέα οδική υποδομή αν πραγματοποιηθεί , θα είναι ένα οδικό έργο  με σοβαρή συνέργεια στα άλλα υπάρχοντα ή σχεδιαζόμενα μεταφορικά δίκτυα της Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου. Η δημιουργία νέου ή σοβαρή αναβάθμιση του υπάρχοντος θα επιταχύνει σημαντικά την οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής . Ουσιαστικά αποτελεί τμήμα του περιφερειακού οδικού άξονα που συνδέει Σπάρτη -Λευκτρο– Καλαμάτα – Μεσσήνη – Ριζόμυλο – Πύλο .

Τι υπάρχει στο τραπέζι.

Υπάρχει μια μελέτη που έχει ελλείψεις  για μια νέα παραλιακή χάραξη και η οποία δεν έχει θεωρηθεί ακόμα . Επίσης υπάρχει μια δεύτερη πρόταση για σύνταξη νέας μελέτης που θα εξετάσει μεταξύ των λύσεων τη πρόταση για τη σοβαρή βελτίωση των χαρακτηριστικών του υφιστάμενου δρόμου. Η μελέτη αυτή για τον άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη πρόκειται  να εκπονηθεί από το “Μορέα” θα παραδοθεί μέχρι τέλος καλοκαιριού και θα παραδοθεί μαζί με την άλλη κρίσιμη μελέτη που περιμένουμε για τη Μεσσηνία και αφορά τον πολύ σημαντικό άξονα Καλό Νερό – Τσακώνα .

Το υψηλό κόστος που έχει η παραλιακή χάραξη και κυρίως το κόστος των τελικών υπολογιζόμενων απαλλοτριώσεων είναι δυσβάστακτο για την οικονομική συγκυρία που βρίσκεται η πατρίδα μας . Ορισμένοι εκτιμούν το κόστος να ανέρθει τελικά 150 εκατ. Ευρώ. Αυτή η πλευρά  προβληματίζει όχι μόνο την κυβέρνηση πράγμα και φυσιολογικό αλλά τοπικούς φορείς και θεσμικούς παράγοντες που θέλουν να μιλούν με ρεαλισμό . Όλοι  έχουν διατυπώσει στο δημόσιο λόγο τους προβληματισμούς τους συνηγορώντας υπέρ της μιας ή της άλλης λύσης .

Προφανώς είναι κατανοητό ότι πρέπει να έχουμε και τις δύο μελέτες στη διάθεσή μας και από την συσχέτιση τους να συνεκτιμήσουμε το όφελος και το κόστος κάθε λύσης. Στη συνέχεια τα αρμόδια υπουργεία, αφού συζητήσουν με  θεσμικούς παράγοντες περιοχής ,την Περιφέρεια  και τους αυτοδιοικητικούς φορείς της Μεσσηνίας, ιδιαίτερα τους δήμους που θα διέρχεται ο δρόμος, θα αποφασιστεί ποιο έργο θα επιλεχτεί  . Και μαζί φυσικά με αυτή την επιλογή με ποιο τρόπο θα υλοποιηθεί και πως θα χρηματοδοτηθεί.

Η κυβερνητική δέσμευση  να υπάρξει νέα μελέτη μέχρι την παράδοση του έργου που κατασκευάζει ο Μορέας , δημιουργεί ερωτηματικά αν είναι δυνατόν να υλοποιηθεί όπως έχει ανακοινωθεί. Επειδή με τη διαπραγμάτευση για την επανεκκίνηση του εργου , τις προθεσμίες των παραδόσεων των τμημάτων των έργων, έχουν δημιουργήσει μια θετική εικόνα , ένα κλίμα εμπιστοσύνης , γιαυτό πρέπει να υπάρξουν νέες δεσμεύσεις   για το χρονικό πλαίσιο παράδοσης  των δύο μελετών, αν έχουν τυχόν  δημιουργηθεί καθυστερήσεις. Όπως επιβάλει άλλωστε η  σχέση που προσπαθεί να καθιερώσει η κυβέρνηση στη χώρα , για μια  νέα ειλικρινή σχέση ενημέρωσης πολιτείας  με τον πολίτη  για τους διαθέσιμους οικονομικούς πόρους , την ιεράρχηση σημαντικότητας των σχεδιαζόμενων και την πορεία υλοποίησης των δημόσιων έργων.