Ο Δήμος Καλαμάτας γνωστοποιεί τις προτάσεις του για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, σε διάφορα σημεία της πόλεως όπου αυτό είναι αναγκαίο, κατόπιν επιστημονικής εισηγήσεως.
Ο σχεδιασμός αυτός θα εισαχθεί στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής για τη λήψη σχετικής αποφάσεως, ενώ θα εκφράσει την άποψή της και η Τροχαία.
Ο σχεδιασμός είναι ο ακόλουθος:
A. ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
«Σε σύσκεψη σχετικά με τα κυκλοφοριακά για τη βελτίωση των γενικότερων συνθηκών κυκλοφορίας και στάθμευσης στην κεντρική περιοχή της Καλαμάτας, εξετάστηκε η επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης, προτείνοντας τις ακόλουθες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, με σύγχρονη υλοποίηση της κατάλληλης κατά περίπτωση σήμανσης και λειτουργία όπως αυτή των θέσεων στους δημοτικούς χώρους στάθμευσης όσον αφορά στις ώρες, τις ημέρες, το αντίτιμο κ.λπ.
Γενικά, για την εξέταση της επέκτασης της ελεγχόμενης στάθμευσης λαμβάνονται υπόψη οι ρυθμίσεις που προβλέπονται από την κυκλοφοριακή μελέτη, τη μελέτη της ελεγχόμενης στάθμευσης, τις αποφάσεις που κατά καιρούς λαμβάνονται από το Δ.Σ., αλλά και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των οδών. Τέλος, για την επιτυχία του μέτρου (αύξηση της εναλλαγής στάθμευσης) πρέπει να υπάρξει υποστήριξη και έλεγχος από τη Δημοτική Αστυνομία.
Αναλυτικά, με βάση αυτοψίες που προηγήθηκαν, για κάθε οδό έχουμε:
• Οδός 23ης Μαρτίου
Κατάργηση της ΑΔΣ 418/11 όσον αφορά στη στάθμευση αυτοκινήτων στη βόρεια πλευρά της νησίδας και τη μετατροπή αποκλειστικά σε στάθμευση δικύκλων
• Οδός Υπαπαντής
Κατάργηση της ελεγχόμενης στάθμευσης στο τμήμα βόρεια της οδού Μητροπολίτου Μελετίου και έως την πλατεία Υπαπαντής και μετατροπή αποκλειστικά σε στάθμευση επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης (κάτω των 2,5 τόνων)
• Οδός Νέδοντος
Κατάργηση της ΑΔΣ 301/12 όσον αφορά στη στάθμευση δικύκλων στην ανατολική πλευρά της οδού Νέδοντος μήκους 16,30 μέτρων μεταξύ των οδών Μητροπέτροβα και Γιατράκου και τη μετατροπή σε ελεγχόμενη στάθμευση επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης
• Οδός Φραντζή
Επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στο νότιο πεζοδρόμιο από την οδό Αριστομένους μετά το χώρο στάθμευσης δικύκλων και έως το Σιδηροδρομικό Σταθμό
• Οδός Σιδηροδρομικού Σταθμού
Τροποποίηση των ΑΔΣ 478/2009 & 75/2009 όσον αφορά στην ελεγχόμενη στάθμευση και τη μετατροπή της σε στάθμευση δικύκλων σε όλο το μήκος της οδού
• Κεντρική Αγορά Καλαμάτας
Τροποποίηση της ΑΔΣ 303/2012 όσον αφορά στην εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, κάθε Σάββατο τις ώρες 08:00-13:00 στους εξής χώρους στάθμευσης της ΚΑΚ:
1. Στην ανατολική πλευρά της οδού Σπάρτης από το ύψος του κτηριακού συγκροτήματος της ΚΑΚ και έως τη διασταύρωση με την Εθνική Οδό Σπάρτης
2. Στο βόρειο χώρο στάθμευσης της Αγοράς πάνω από το κτηριακό συγκρότημα της ΚΑΚ εκτός του χώρου ανάπτυξης της λαϊκής αγοράς των παραγωγών
όπου προτείνεται η εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης με κάρτα. Για τις παραπάνω ημέρες διατηρείται σε ισχύ η απαγόρευση στάθμευσης βαρέων οχημάτων, για τη στάθμευση των οποίων θα συνεχίσει να ισχύει η παραπάνω απόφαση.
ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ
Από όλες τις παραπάνω ρυθμίσεις προτείνεται η εξαίρεση των ειδικών θέσεων που έχουν θεσπιστεί με προηγούμενες αποφάσεις.
B. ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
• Οδός Ακρίτα
Απαγόρευση στάθμευσης όλων των βαρέων οχημάτων σε όλο το μήκος της οδού Ακρίτα και στα δύο ρεύματα
Γ. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΑΝΑΚΛΑΣΤΙΚΩΝ ΚΟΛΩΝΑΚΙΩΝ
Σε συνέχεια και με βάση το σκεπτικό της απόφασης 442/12 του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, να γίνει επέκταση της τοποθέτησης των ελαστικών ανακλαστικών κολωνακίων σε όλο το μήκος της οδού Αρτέμιδος από την οδό Κλαδά και έως την οδό Κιλκίς και από τη γέφυρα «Πάνθεον» έως τη γέφυρα Λαιΐκων, στο μέσον των οδών επί της διαχωριστικής γραμμής των λωρίδων για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων».