Ομόφωνα όχι ψήφισε το Περιφερειακό Συμβούλιο το Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών 2014 – 2025

periferia ktirioΠ. Τα­τού­λης «Κυ­ρί­αρ­χος ο ρό­λος της αι­ρε­τής Πε­ρι­φέ­ρειας για το μέλ­λον της Πε­λο­πον­νή­σου»

«Ε­ξαι­ρε­τι­κά προ­χει­ρο­γραμ­μέ­νη» χα­ρα­κτή­ρι­σε ο Πε­ρι­φε­ρειά­ρχης Πε­λο­πον­νή­σου κ. Πέ­τρος Τα­τού­λης τη Στρα­τη­γι­κή Με­λέ­τη Πε­ρι­βαλ­λον­τι­κών Ε­πι­πτώ­σε­ων για το Στρα­τη­γι­κό Πλαί­σιο Ε­πεν­δύ­σε­ων Με­τα­φο­ρών 2014 – 2025, κα­τά τη διά­ρκεια συ­νε­δρί­α­σης του Πε­ρι­φε­ρεια­κού Συμ­βου­λί­ου, το ο­ποί­ο τον ε­ξου­σι­ο­δό­τη­σε να τεκ­μη­ρι­ώ­σει εγ­γρά­φως τη δι­α­φω­νί­α και τις προ­τά­σεις της Πε­ρι­φέ­ρειας προς το αρ­μό­διο Υ­πουρ­γεί­ο.

«Δεν μπο­ρού­με ως Πε­ρι­φέ­ρεια να τη δε­χτού­με για­τί δε λαμ­βά­νει σο­βα­ρά υ­πό­ψιν το στρα­τη­γι­κό μας σχε­δια­σμό, ού­τε τη γε­ω­μορ­φο­λο­γί­α της Πε­λο­πον­νή­σου, ι­δί­ως στην το­πο­γρά­φη­ση των κέν­τρων με­τα­φο­ράς, ό­που υ­πάρ­χουν με­γά­λα λά­θη, ό­πως στα λι­μά­νια και τους ο­δι­κούς ά­ξο­νες με λά­θος χα­ρα­κτη­ρι­σμούς και κα­τη­γο­ρι­ο­ποι­ή­σεις» τό­νι­σε ο Πε­ρι­φε­ρειά­ρχης Πε­λο­πον­νή­σου και πρό­σθε­σε ό­τι «α­σφα­λώς και θα έ­πρε­πε η αρ­μο­δι­ό­τη­τα αυ­τή να α­νή­κει στην Πε­ρι­φέ­ρεια Πε­λο­πον­νή­σου. Ε­ξαρ­χής α­να­δεί­ξα­με ως μεί­ζον πο­λι­τι­κό ζή­τη­μα ό­τι η ευ­θύ­νη των στρα­τη­γι­κών σχε­δια­σμών θα έ­πρε­πε να α­νή­κει στην ευ­θύ­νη των Πε­ρι­φε­ρει­ών».

Η πα­ρού­σα με­λέ­τη, σύμ­φω­να με τον κ. Τα­τού­λη, δεν ε­ξυ­πη­ρε­τεί άλ­λη σκο­πι­μό­τη­τα, πα­ρά μό­νο να στα­λεί στην Ευ­ρω­πα­ϊ­κή Ε­πι­τρο­πή και να αρ­θεί το α­δι­έ­ξο­δο της έλ­λει­ψής της. «Η με­λέ­τη αυ­τή πα­ρου­σιά­ζει ση­μαν­τι­κές ελ­λεί­ψεις, α­πο­τε­λεί ω­στό­σο τη ση­μαν­τι­κό­τε­ρη αι­ρε­σι­μό­τη­τα για την έγ­κρι­ση του προ­γράμ­μα­τος του Υ­ΠΟ­ΜΕ­ΔΙ α­πό την Ευ­ρω­πα­ϊ­κή Ε­πι­τρο­πή και εί­ναι η πρώ­τη φο­ρά που α­να­λαμ­βά­νει την ευ­θύ­νη ορ­γά­νω­σης μιας τέ­τοι­ας με­λέ­της η πο­λι­τεί­α» ση­μεί­ω­σε α­κό­μη ο Πε­ρι­φε­ρειά­ρχης και υ­πο­γράμ­μι­σε ό­τι «εί­ναι πο­λύ κρί­σι­μη για την Πε­λο­πόν­νη­σο για­τί έ­χει α­να­φο­ρά σε ό­λα τα χρη­μα­το­δο­τι­κά ερ­γα­λεί­α και για δι­ά­στη­μα 11 ε­τών, μέ­χρι το 2025 δη­λα­δή».

Ο Πε­ρι­φε­ρειά­ρχης Πε­λο­πον­νή­σου α­νέ­φε­ρε ε­πί­σης ό­τι οι με­τα­φο­ρές α­πο­τε­λούν το με­γά­λο στοί­χη­μα της Ευ­ρω­πα­ϊ­κής Έ­νω­σης για την α­νά­πτυ­ξη της οι­κο­νο­μί­ας και για το σκο­πό αυ­τό τα ε­πό­με­να χρό­νια θα η Ε.Ε. θα ε­πεν­δύ­σει 1,5 τρις ευ­ρώ για τη βελ­τί­ω­σή τους, ώ­στε να ε­πι­τευ­χθεί ο στό­χος της Λευ­κής Βί­βλου μέ­χρι το 2050 οι α­πώ­λει­ες σε αν­θρώ­πι­νες ζω­ές να εί­ναι μη­δε­νι­κές.

Ει­δι­κό­τε­ρη μνεί­α έ­κα­νε ο κ. Τα­τού­λης στις α­να­φο­ρές της με­λέ­της για τα α­ε­ρο­δρό­μια, οι ο­ποί­ες δεν έ­χουν κα­μί­α σχέ­ση με τις προ­βλέ­ψεις της Πε­ρι­φέ­ρειας, «δεν λαμ­βά­νε­ται υ­πό­ψιν η δι­α­φω­νί­α για την ι­δι­ω­τι­κο­ποί­η­ση του α­ε­ρο­δρο­μί­ου της Κα­λα­μά­τας ε­νάν­τια στην ο­ποί­α μό­νο η Πε­ρι­φε­ρεια­κή αρ­χή τά­χθη­κε ξε­κά­θα­ρα, ού­τε η πα­ράλ­λη­λη πο­λι­τι­κή χρή­ση του α­ε­ρο­δρο­μί­ου της Τρί­πο­λης, το ο­ποί­ο θα λει­τουρ­γή­σει συμ­πλη­ρω­μα­τι­κά με το δι­ε­θνή α­ε­ρο­λι­μέ­να της Κα­λα­μά­τας».

Α­να­φο­ρι­κά με το σι­δη­ρό­δρο­μο ο Πε­ρι­φε­ρειά­ρχης Πε­λο­πον­νή­σου α­νέ­φε­ρε ό­τι δεν γί­νε­ται κα­μί­α α­να­φο­ρά, «πα­ρά το γε­γο­νός ό­τι το μον­τέ­λο ε­πα­νεκ­κί­νη­σής του α­πο­τε­λεί με­γά­λη το­μή για τη χώ­ρα», ε­νώ για τους ο­δι­κούς ά­ξο­νες ό­που και ε­κεί υ­πάρ­χει α­ναν­τι­στοι­χί­α με τις προ­βλέ­ψεις της Πε­ρι­φέ­ρειας ο κ. Τα­τού­λης δή­λω­σε ό­τι «στα ε­πό­με­να 5 χρό­νια θα έ­χου­με το α­σφα­λέ­στε­ρο και κα­λύ­τε­ρο δί­κτυ­ο ο­δι­κών α­ξό­νων στη χώ­ρα».

«Τα λι­μά­νια της Πε­λο­πον­νή­σου α­πο­τε­λούν κρί­σι­μες υ­πο­δο­μές και σχε­τί­ζον­ται ά­με­σα με το μέλ­λον της, το ο­ποί­ο εί­ναι συν­δε­δε­μέ­νο με τις θα­λάσ­σι­ες με­τα­φο­ρές στο κέν­τρο της Με­σο­γεί­ου και της δι­α­συ­νο­ρια­κής σχέ­σης με ση­μαν­τι­κούς κό­σμους» ση­μεί­ω­σε ε­πί­σης ο κ. Τα­τού­λης και ε­πε­σή­μα­νε ό­τι «δεν γί­νε­ται κα­μί­α πρό­τα­ση για την αύ­ξη­ση των θα­λάσ­σι­ων με­τα­φο­ρών». Ο Πε­ρι­φε­ρειά­ρχης Πε­λο­πον­νή­σου ά­σκη­σε, ω­στό­σο, κρι­τι­κή στην ε­πι­λο­γή της κυ­βέρ­νη­σης να με­τα­φέ­ρει την αρ­μο­δι­ό­τη­τα των λι­με­νι­κών τα­μεί­ων στους Δή­μους, «α­φού ού­τε την οι­κο­νο­μι­κή δυ­να­τό­τη­τα έ­χουν να α­ξι­ο­ποι­ή­σουν τα λι­μά­νια, ού­τε τη συμ­πλη­ρω­μα­τι­κή λει­τουρ­γί­α τους σε ε­πί­πε­δο Πε­ρι­φέ­ρειας μπο­ρούν να σχε­διά­σουν».

«Η Πε­ρι­φέ­ρεια Πε­λο­πον­νή­σου ή­ταν μια α­δι­κη­μέ­νη Πε­ρι­φέ­ρεια ό­λα αυ­τά τα χρό­νια και τώ­ρα με την ε­πί­πο­νη και συγ­κρο­τη­μέ­νη προ­σπά­θειά μας προ­σπα­θεί να ορ­θο­πο­δή­σει ε­κτε­λών­τας 2 προ­γράμ­μα­τα Ε­ΣΠΑ, ε­ξα­σφα­λί­ζον­τας πό­ρους α­πό άλ­λα προ­γράμ­μα­τα» δή­λω­σε τέ­λος ο Πε­ρι­φε­ρειά­ρχης Πε­λο­πον­νή­σου.