Γράφει ο Μανώλης Μάκαρης
Διαβάσεις πεζών στην Ναυαρίνου
Κατά τη θερινή περίοδο η οδός Ναυαρίνου παρουσιάζει έντονο κυκλοφοριακό φόρτο και μεγάλη κίνηση πεζών. Για να διασφαλιστεί η οδική ασφάλεια είναι απαραίτητο οι διαβάσεις πεζών να είναι σε άριστη κατάσταση.
Δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Σε μια αυτοψία που κάναμε στην περιοχή διαπιστώσαμε ότι καμία από τις διαβάσεις πεζών δεν ήταν ακέραια και οι περισσότερες είχαν από μικρή έως μεγάλη φθορά ενώ σε κάποιες φαίνονταν μόνο κάποια ίχνη διαγραμμίσεων. Παράλληλα απουσιάζει διάβαση πεζών από την πλατεία της Ανάστασης.
Η πλήρης αποκατάσταση των διαβάσεων πεζών στην οδό Ναυαρίνου έπρεπε να είχε τελειώσει πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου και πληροφορούμαστε ότι η διαγωνιστική διαδικασία μόλις τώρα ξεκίνησε.
Είναι απαραίτητο να γίνεται σωστή και έγκαιρη συντήρηση των διαβάσεων πεζών γιατί είναι μείζον θέμα οδικής ασφάλειας. Παράλληλα προτείνουμεοι διαγραμμίσεις να γίνονται με την μέθοδο της θερμοπλαστικής μεμβράνης που ως γνωστόν χρησιμοποιείται στην Ευρώπη,έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωήςσε σχέση με τις βαφές που χρησιμοποιούνται κατά κόρον στην Ελλάδα και έχουν πολύ μικρό χρόνο ζωής.
Επίσκεψη στην Πολιανή
Επισκεφτήκαμε την περιοχή της Πολιανής όπου διαπιστώσαμε ότι το ρέμα δίπλα στην εκκλησία του Αγίου Σώζοντος δεν έχει ακόμα καθαριστεί και σε περίπτωση επανάληψης των πλημμυρικών φαινομένων θα έχουμε άσχημες συνέπειες για την περιοχή. Συνολικώς όπως διαπιστώσαμε από τις επανειλημμένες επισκέψεις μας στις πληγείσες περιοχές (Θουρία, Πήδημα, ΒΔ γειτονιά κλπ) τα αντιπλημμυρικά έργα έχουν βαλτώσει ή δεν έχουν καν ξεκινήσει αφού δεν υπάρχουν οι απαραίτητες μελέτες.
Επειδή το θέμα είναι ιδιαίτερα σοβαρό χρειάζεται μια ενδελεχής ενημέρωση για την πορεία των έργων για την αντιμετώπιση του πλημμυρικού κινδύνου μέσα στον Ιούνιο με ακριβές χρονοδιάγραμμα επιτέλεσης αυτών.
Μονοδρόμηση της Ναυαρίνου από οδό Ακρίτα ως οδό Φαρών
Επισκεφτήκαμε την τεχνική υπηρεσία του Δήμου και είδαμε το σχέδιο ανάπλασης – μονοδρόμησης της οδού Ναυαρίνου. Είναι μια παρέμβαση που χαρακτηρίζεται ως
- Άτολμη , «πολύ κακό για το τίποτα»ή αλλιώς «ράβε ξήλωνε δουλειά να μη σου λείπει»
- Δημιουργεί μια στενωπό μέσα από την οποία διέρχονται αυτοκίνητα προς μια κατεύθυνση κατά το ατυχές παράδειγμα της πλατείας της Ανάστασης.
- Καταστρέφεται ο ήδη υπάρχων ποδηλατόδρομος για να κατασκευαστεί νέος ο οποίος μετατοπίζεται βόρεια.
- Αυξάνει κατά τι το πλάτος των πεζοδρομίων σε μια περιοχή της Ναυαρίνουπου έχει το μεγαλύτερο πλάτος πεζοδρομίων. Η ανάπλαση της Ναυαρίνου θα πρέπει να ξεκινήσει από την περιοχή όπου τα πεζοδρόμια είναι στενά ή ανύπαρκτα και δεν υπάρχει ποδηλατόδρομος όπως είναι η περιοχή ανατολικά της Ανάστασης.
- Επιβαρύνεται ιδιαίτερα η πρώτη παράλληλη της Ναυαρίνου η οδός Σανταρόζα η οποία ως γνωστόν δεν μπορεί να αντέξει άλλο κυκλοφοριακό φόρτο.
Είναι σημαντικό να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το συγκεκριμένο μείζον θέμα γιατί ως γνωστόν η συγκεκριμένη «ανάπλαση» θα επεκταθεί τμηματικά και στην υπόλοιπη Ναυαρίνου. Ως γνωστόν η διαβούλευση για την βιώσιμη αστική ανάπτυξη «πέρασε και δεν ακούμπησε» αφού καμιά από τις προτάσεις που κατατέθηκαν δεν υιοθετήθηκε. Και τώρα που φτάσαμε στο πρακτικό μέρος της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης δυστυχώς ακολουθείται η ίδια τακτική των προειλημμένων αποφάσεων.
Ο Μανώλης Μάκαρης είναι επικεφαλής της Μείζονος Μειοψηφίας του Δήμου Καλαμάτας