Προειδοποιεί μάλιστα ότι κινδυνεύει ο δημόσιος χαρακτήρας των μεταφορών.
Με αιχμηρό τρόπο αντέδρασε το ΠΑΣΟΚ στις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, προειδοποιώντας μάλιστα ότι κινδυνεύει ο δημόσιος χαρακτήρας των μεταφορών.
Με δήλωσή του ο υπεύθυνος υποδομών, Μεταφορών, Δικτύων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας της ΚΟ της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Γιάννης Μανιάτης, εγκαλεί τον Σπίρτζη ότι «αντί να ζητήσει δημοσίως συγνώμη από όλους τους επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών πετά λάσπη και ανακρίβειες».
Αναλυτικά η ανακοίνωση Μανιάτη:
«Είναι ιδιαίτερα εύκολο, αλλά και ταυτόχρονα δυσάρεστο για εμάς να εξηγήσουμε τα αυτονόητα.
O κ. Σπίρτζης εξήγγειλε αύξηση στα εισιτήρια κατά τουλάχιστον 10%. Φανταζόμαστε ότι αυτό είναι το αποτέλεσμα των λεγόμενων ‘εντατικών’ διαπραγματεύσεων, που κατέληξαν στο να συμπεριλαμβάνονται και τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών στον νέο αυξημένο συντελεστή ΦΠΑ 23%.
Αντί ο κ. Σπίρτζης να βγει δημοσίως και να ζητήσει συγνώμη από όλους τους επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών, μιλάει στα ΜΜΜ, πετώντας αδιακρίτως λάσπη και ανακρίβειες. Όπως για παράδειγμα ότι το απλό εισιτήριο 1,20 € το χρησιμοποιούν τουρίστες και ότι το έλλειμμα αυξήθηκε κατά 50 εκατ. ευρώ από την (περσινή) μείωση των εισιτηρίων.
Θα προτείνουμε στον κ. Υπουργό να αντιληφθεί ότι το απλό εισιτήριο δεν το χρησιμοποιούν οι τουρίστες, αλλά η πλειοψηφία του επιβατικού κοινού, πάνω από μισό εκατομμύριο συμπολίτες μας.
Αντί λοιπόν να είναι τουρίστας στο γραφείο του, θα του προτείνουμε να ενημερωθεί καλύτερα πριν μιλήσει.
Κατά δεύτερον, ο ισχυρισμός ότι η μείωση των τιμών εισιτηρίων και καρτών προκάλεσε έλλειμμα 50 εκ. €, αποτελεί ασύστολο ψεύδος: Τα έσοδα από κόμιστρα αστικών συγκοινωνιών παρέμειναν αμετάβλητα από τον Σεπτέμβριο έως και τον Δεκέμβριο του 2014, ενώ από τον Ιανουάριο του 2015 έως και τον Ιούνιο, ή κάμψη ήταν αμελητέα (ούτε 7%). Αντίθετα περισσότερα από 50 εκ είναι η τρύπα του τωρινού Υπουργού.
Έτσι, στο μόνο που έχει δίκιο ο κ. Σπίρτζης είναι στα 10 εκ. € που προκάλεσαν του με προϋπολογισμό άλλων υπουργείων (Εργασίας κλπ.), εκμεταλλευόμενος ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες όπως οι άνεργοι.
Το δυστύχημα είναι ότι αυτές οι επιλογές στοιχίζουν και θα στοιχίσουν τη μείωση του συγκοινωνιακού έργου, μέχρι ίσως και το δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών. Ότι καταφέραμε πέρυσι, βελτιώνοντας τις συγκοινωνίες, μειώνοντας τις τιμές και αποφεύγοντας οριζόντιες απολύσεις οδηγών, σήμερα καταστρέφεται και θα το πληρώσουν οι πολίτες».
tovima.gr