Πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της έκθεσης των «δίδυμων Κούρων της Τενέας» στο Αρχαιολογικό Μουσείου Κορίνθου

Τις δύο ανακαινισμένες αίθουσες του Αρχαιολογικού Μουσείου Αρχαίας Κορίνθου εγκαινίασε παρουσία πλήθους κόσμου την Τετάρτη 13 Ιουλίου, ο Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Αριστείδης Μπαλτάς.

kouroi«Το μουσείο στη νέα του μορφή μπορεί να καταστήσει το ρητό “ου παντός πλειν ες Κόρινθον” με ό,τι αυτό υπονοεί για τη δόξα και τη σημασία της Κορίνθου, επίκαιρο, όχι μόνο για το μουσείο και τον αρχαιολογικό χώρο, αλλά για ολόκληρη την Κόρινθο και την Κορινθία», σημείωσε μεταξύ άλλων στην ομιλία του ο κ. Μπαλτάς.
Τη σημασία το έργου επεσήμαναν στις ομιλίες τους ο Έφορος Αρχαιοτήτων Κορινθίας Κ. Κίσσας, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Π. Τατούλης και ο Δήμαρχος Κορίνθου Α. Πνευματικός.
Παρόντες στα εγκαίνια και στον αγιασμό που προηγήθηκε ήταν η Γ.Γ. του ΥΠΠΟΑ Μ. Βλαζάκη, ο Γ.Γ. του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γ. Δέδες, ο Γ.Γ. Αγροτικής Πολιτικής & Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων Χ. Κασίμης, βουλευτές του νομού, ο Δήμαρχος Νεμέας Κ. Καλαντζής, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και φορέων της Κορίνθου, καθώς και στελέχη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Μετά την τελετή των εγκαινίων ο Υπουργός ξεναγήθηκε στις νέες αίθουσες του μουσείου από τον αρχαιολόγο Σωκράτη Κουρσούμη, διαπιστώνοντας τις σπουδαίες εργασίες που έχουν πραγματοποιηθεί στον χώρο.

Αναλυτικά η ομιλία του Υπουργού: 

«Κρατάω μια φράση που με συνόδευε μέχρι να έρθω εδώ: “Ου παντός πλειν ες Κόρινθον”. Φθάνοντας εδώ και βλέποντας το τοπίο αυτή την ώρα από αυτό το μέρος, αρχίζει να καταλαβαίνει κανείς τι σήμαινε το αρχαίο αυτό ρητό. Το μουσείο και ο αρχαιολογικός χώρος στη νέα του μορφή, μπορεί να καταστήσει το ρητό με ό,τι αυτό υπονοεί για τη δόξα και τη σημασία της Κορίνθου, επίκαιρο, όχι μόνο για το μουσείο και τον αρχαιολογικό χώρο, αλλά για ολόκληρη την Κόρινθο και την Κορινθία.
Με νέους όρους, όχι με όρους πολέμων, ανταγωνισμών και καταστροφών, αλλά με ορούς ευγενούς άμιλλας μεταξύ των πόλεων, των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων ολόκληρης της Ελλάδας.
Διαπιστώνω κάθε μέρα και πιο έντονα, ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να θεωρηθεί χώρα μουσείο, γιατί δεν υπάρχει γωνιά σε αυτόν τον τόπο, που να μη φέρει στα σπλάχνα της χιλιετίες ιστορίας με τις περιπέτειες, τις καταστροφές, τις αλλαγές πολιτισμικών υπόβαθρων και πολιτισμικών στόχων, τα νέα δεδομένα, τα νέα τεχνήματα, τα νέα αριστουργήματα που καλούμαστε με τη σειρά μας να υπηρετήσουμε.
Ειρηνική άμιλλα, είναι η κάθε πόλη για το δικό της μουσείο και τον δικό της αρχαιολογικό χώρο, να καλείται να τα καταστήσει σύγχρονα δημιουργήματα.
Ήδη εδώ, όπως και αλλού στην Ελλάδα, ένα νέο μουσείο ανοίγει τις πύλες του. Όχι μόνο στη νεολαία, όχι μόνο με τα νέα εκπαιδευτικά προγράμματα και με την εισδοχή νέων τεχνολογιών -που μπορούν να καταστήσουν την περιήγηση στο μουσείο πολύ πιο πλούσια και με πολλές προεκτάσεις- αλλά κυρίως ανοίγει τις πύλες του για να συνδεθεί με την υπάρχουσα κατάσταση κάθε πόλης, τον υπάρχοντα πολιτισμό με τα δικά του χαρακτηριστικά και λειτουργίες, ως ένας νέος σύγχρονος χώρος. Με αυτό τον τρόπο οφείλουμε να αρχίσουμε και εμείς σε ό,τι μας αφορά, στο σύντομο πέρασμα μας, να καταστήσουμε και τους προγόνους μας περήφανους για αυτά που μπορούμε να πράξουμε από εδώ και πέρα.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κ. Κίσσα για τη συλλογική διάσταση που έδωσε στην κατασκευή, στη λειτουργία και στην εξέλιξη αυτού του μουσείου. Κάθε μουσείο, κάθε αρχαιολογικός τόπος δεν μπορεί να υπηρετηθεί σωστά, αν δεν συνενώσουν τις δυνάμεις τους για έναν κοινό σκοπό, άνθρωποι, ειδικότητες, γενιές.
Με αυτή την έννοια σε ολόκληρη την ιστορία της Κορίνθου, όπως μας την περιέγραψε ο κ. Κίσσας, αν υπήρχαν τέτοιες μορφές συλλογικότητας κάποιοι από τους πολέμους και τις καταστροφές θα είχαν αποφευχθεί».
Η Πράξη «ΕΠΑΝΕΚΘΕΣΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΑΡΧΑΙΑΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ» εντάχθηκε το 2013 στον Άξονα Προτεραιότητας 03 «Βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα» και συγχρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ 2007-2013), με το ποσό του 1.010.000 €.

Πέτρος Τατούλης «Κερδίζουμε το χαμένο χρόνο για την  Κορινθία»

Μήνυμα ότι «ο πολιτισμός αποτελεί βασικό πυλώνα της χώρας, ο οποίος έχει δεχθεί τεράστιες επενδύσεις και θα πρέπει να αρχίσει να αποδίδει στην οικονομία της χώρας και τους πολίτες» απηύθυνε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης στο χαιρετισμό του.

«Στόχος μας είναι να κερδίσουμε το χαμένο χρόνο για την Κορινθία» δήλωσε ακολούθως ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου και σημείωσε ότι «ο μόνος χρηματοδότης της Κορινθίας είναι η Περιφέρεια Πελοποννήσου, ιδιαίτερα σε ότι αφορά τους αρχαιολογικούς χώρους της στο σύνολό τους. Η προσπάθειά μας εξάλλου εστιάζεται στην ένταξη του πολιτισμού στην αντιμετώπιση της πολιτικής, οικονομικής και κοινωνικής κρίσης της χώρας μας. Για το λόγο αυτό η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει επενδύσει πολλά στον πολιτισμό της Κορινθίας, τόσο στον κλασσικό και θρησκευτικό, όσο και στο σύγχρονο».

Ήδη η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει εντάξει στο πρόγραμμά της έργα πολιτισμού στην Κορινθία ύψους 6 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία ολοκληρώνονται. Από ίδιους πόρους της Περιφέρειας έχει ενισχυθεί η λειτουργία της Εφορίας Αρχαιοτήτων Κορινθίας με ποσό πάνω από 600.000 ευρώ, πρόσθεσε ο κ. Τατούλης και ανακοίνωσε ότι για την Εφορία Αρχαιοτήτων Κορινθίας αναμένονται νέες εκπλήξεις, με κύρια την εφαρμογή ενός σχεδίου για τη μόχλευση των ιστορικών περιόδων της Κορινθίας.

«Η αγάπη μου για την Κόρινθο έχει εκφραστεί εδώ και πολλά χρόνια. Το 2004, κατά τη διάρκεια της θητείας μου ως Υπουργός Πολιτισμού, ήταν η αφετηρία των παρεμβάσεων στο Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου και στον αρχαιολογικό χώρο. Η σημερινή αφήγηση της έκθεσης των Κούρων φέρει ξεκάθαρα την υπογραφή της δικής μου συμμετοχής, αλλά και της Περιφέρειας Πελοποννήσου» τόνισε ο κ. Τατούλης και εξέφρασε την ιδιαίτερη χαρά του για την αίσια έκβαση μιας προσπάθειας που έχει ξεκινήσει από πολύ νωρίς, αλλά και τα θερμά του συγχαρητήρια για τη μουσειακή αναπαράσταση των αρχαιολογικών ευρημάτων της Αρχαίας Κορίνθου.

Ειδική μνεία αξίζει στον Αστυνόμο Γρηγόρη, σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη, ο οποίος μαζί με την τότε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, «αλλά και κατά τη διάρκεια της θητείας μου στο Υπουργείο Πολιτισμού, διεθνοποίησε το μοντέλο αντιμετώπισης της αρχαιοκαπηλίας με τη διασύνδεση με τους διεθνείς κατασταλτικούς φορείς. Αυτό είχε ως συνέπεια να έχουμε επιστροφές αρχαιοκαπηλίας, αλλά και συνεννόηση για το θέμα αυτό με μεγάλα μουσεία για την επιστροφή σημαντικών μνημείων της πολιτιστικής μας κληρονομιάς».