Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία άσκηση για την αντιμετώπιση δασικής πυρκαγιάς μεγάλης έκτασης στη θέση Ραμοβούνι

argurakis16Πραγ­μα­το­ποι­ή­θη­κε με ε­πι­τυ­χί­α χθες ά­σκη­ση για την αν­τι­με­τώ­πι­ση δα­σι­κής πυρ­κα­γιάς με­γά­λης έ­κτα­σης με την κω­δι­κή ο­νο­μα­σί­α «ΔΙΑ – ΠΥ­ΡΟΣ 2014» στη δα­σι­κή πε­ρι­ο­χή στη Θέ­ση Ρα­μο­βού­νι του Δή­μου Οι­χα­λί­ας. Την γε­νι­κή δι­εύ­θυν­ση της ά­σκη­σης εί­χε ο ε­πι­κε­φα­λής του Δι­ευ­θύ­νον­τος Ε­πι­τε­λεί­ου, Δι­οι­κη­τής της ΠΕ.ΠΥ.Δ. Πε­λο­πον­νή­σου Αρ­χι­πύ­ραρ­χος Κων­σταν­τί­νος Γι­ό­βας.

Την ά­σκη­ση, που ο­λο­κλη­ρώ­θη­κε με α­πό­λυ­τη ε­πι­τυ­χί­α, πα­ρα­κο­λού­θη­σε ο Αν­τι­πε­ρι­φε­ρειά­ρχης Π.Ε. Μεσ­ση­νί­ας κ. Ι­ω­άν­νης Αρ­γυ­ρά­κης, ο Δι­οι­κη­τής της Π.Υ. Γαρ­γα­λιά­νων, αν­τι­προ­σω­πεί­α Α­ξι­ω­μα­τι­κών και Υ­πάλ­λη­λων α­πό τις Π.Υ και Π.Κ. του Νο­μού Μεσ­ση­νί­ας, , κα­θώς και αν­τι­προ­σω­πεί­ες των ε­θε­λον­τι­κών ορ­γα­νώ­σε­ων που δρα­στη­ρι­ο­ποι­ούν­ται στο Νο­μό μας.

Στην ά­σκη­ση συμ­με­τεί­χαν :

ΠΕ.ΠΥ.Δ. Πε­λο­πον­νή­σου.

Δι­οί­κη­ση Π.Υ. Νο­μού Μεσ­ση­νί­ας.

Π.Υ. Κα­λα­μά­τας

Π.Κ. Με­λι­γα­λά

Π.Υ. Γαρ­γα­λιά­νων

ΠΕ.Κ.Ε. Πε­λο­πον­νή­σου

Πε­ρι­φε­ρεια­κή Ε­νό­τη­τα Μεσ­ση­νί­ας -Τμή­μα Πο­λι­τι­κής Προ­στα­σί­ας.

Δή­μος Κα­λα­μά­τας.

Γε­νι­κή Α­στυ­νο­μι­κή Δι­εύ­θυν­ση Μεσ­ση­νί­ας.

120 Π.Ε.Α.

9ο Σύν­ταγ­μα Πε­ζι­κού

Δι­εύ­θυν­ση Δα­σών Μεσ­ση­νί­ας.

Δα­σαρ­χεί­ο Κυ­πα­ρισ­σί­ας

Σώ­μα Ε­θε­λον­τών Σα­μα­ρει­τών Δι­α­σω­στών Ναυ­α­γο­σω­στών Πε­ρι­φε­ρεια­κού Τμή­μα­τος Κα­λα­μά­τας.

Ελ­λη­νι­κή Ο­μά­δα Δι­ά­σω­σης, Πα­ράρ­τη­μα Νο­μού Μεσ­ση­νί­ας.

Γε­νι­κός σκο­πός της  Ά­σκη­σης Ε­τοι­μό­τη­τας «ΔΙΑ ΠΥ­ΡΟΣ 2014»  εί­ναι η αύ­ξη­ση της ε­πι­χει­ρη­σια­κής ε­τοι­μό­τη­τας και α­πο­τε­λε­σμα­τι­κό­τη­τα της ΔΙ.Π.Υ.Ν. Μεσ­ση­νί­ας στην αν­τι­με­τώ­πι­ση δα­σι­κής πυρ­κα­γιάς.

Αν­τι­κει­με­νι­κός σκο­πός της συγ­κε­κρι­μέ­νης ά­σκη­σης εί­ναι η ε­πι­χει­ρη­σια­κή α­φύ­πνι­ση, η   α­ξι­ο­λό­γη­ση της α­πο­τε­λε­σμα­τι­κό­τη­τας του μη­χα­νι­σμού, η μεί­ω­ση του χρό­νου αν­τα­πό­κρι­σης κα­θώς και η βελ­τι­στο­ποί­η­ση της συ­νερ­γα­σί­ας ό­λων των εμ­πλε­κό­με­νων στη δα­σο­πυ­ρό­σβε­ση φο­ρέ­ων που θα συν­δρά­μουν στις ε­πι­χει­ρη­σια­κές δρά­σεις κα­τά την ερ­χό­με­νη αν­τι­πυ­ρι­κή πε­ρί­ο­δο.

Το σε­νά­ριο της ά­σκη­σης προ­έ­βλε­πε :

Φά­ση 1η

Ώ­ρα 09:00

Ο Πυ­ρο­φύ­λα­κας του Π-8 (Πυ­ρο­φυ­λά­κιο Βουλ­κά­νου), αν­τι­λαμ­βά­νε­ται έν­το­νο κα­πνό στην πε­ρι­ο­χή «Ρα­μο­βού­νι». Κά­νον­τας έ­λεγ­χο με τα κιά­λια ε­πι­βε­βαι­ώ­νε­ται για την ύ­παρ­ξη πυρ­κα­γιάς στην θέ­ση «Ρα­μο­βού­νι» και συγ­κε­κρι­μέ­να στο πρα­νές του α­γρο­τι­κού δρό­μου που ο­δη­γεί στην Τ.Κ. Μί­λα. Η πυρ­κα­γιά λό­γω του έν­το­νου α­νά­γλυ­φου της πε­ρι­ο­χής και του Βό­ρει­ου α­νέ­μου που ε­πι­κρα­τεί δεί­χνει να ε­ξα­πλώ­νε­ται νό­τια .  Ο Πυ­ρο­φύ­λα­κας ε­νη­με­ρώ­νει ά­με­σα μέ­σω α­συρ­μά­του το Π.Κ. Με­λι­γα­λά. Το Π.Κ. Με­λι­γα­λά κι­νη­το­ποι­εί ά­με­σα το πε­ρι­πο­λι­κό ό­χη­μα « ΜΕ­ΛΙ­ΓΑ­ΛΑ-30» Π.Σ.1325 U­N­I­M­OG 2,5t που βρί­σκε­ται στην Τ.Κ. Δω­ρί­ου μό­λις πέν­τε (5) χλμ μα­κριά α­πό το ση­μεί­ο εκ­δή­λω­σης της πυρ­κα­γιάς, κα­θώς και το ό­χη­μα της ε­ξό­δου του Κλι­μα­κί­ου το «ΜΕ­ΛΙ­ΓΑ­ΛΑ Α-1» Π.Σ. 2854 M­AN 1,5t . Ε­πί­σης το Π.Κ. Με­λι­γα­λά ε­νη­με­ρώ­νει ά­με­σα την ΔΙ.ΠΥ.Ν. Μεσ­ση­νί­ας και δί­νει πλη­ρο­φο­ρί­ες για την έν­τα­ση της πυρ­κα­γιάς, την κα­τεύ­θυν­ση και έν­τα­ση του α­νέ­μου, το χρώ­μα του κα­πνού κα­θώς ε­πί­σης και προ­τει­νό­με­νη δι­α­δρο­μή προ­σέγ­γι­σης των πυ­ρο­σβε­στι­κών ο­χη­μά­των.

Ώ­ρα 09:01

Το Κέν­τρο της Π.Υ. Κα­λα­μά­τας σύμ­φω­να με τον ε­πι­χει­ρη­σια­κό σχε­δια­σμό και τις ο­δη­γί­ες του Δι­οι­κη­τή της Υ­πη­ρε­σί­ας «Α­ΡΗ ΚΑ­ΛΑ­ΜΑ­ΤΑΣ» ει­δο­ποι­εί το πε­ρι­πο­λι­κό «ΚΑ­ΛΑ­ΜΑ­ΤΑ 35» Π.Σ.975 S­T­E­Y­ER 5t την πυ­ρο­σβε­στι­κή έ­ξο­δο της Υ­πη­ρε­σί­ας «ΚΑ­ΛΑ­ΜΑ­ΤΑ Α-1» Π.Σ. 1253 U­N­I­M­OG 2,5t και τον «Α­ΧΕ­ΛΩ­Ο ΚΑ­ΛΑ­ΜΑ­ΤΑΣ» Π.Σ. 3250 A­C­T­R­OS 10ton, να με­τα­βούν στην πυρ­κα­γιά. Πα­ράλ­λη­λα, ει­δο­ποι­εί­ται ο «ΚΡΟ­ΝΟΣ» ΚΗ­Η 2802 , αλ­λά και το ΠΕ.Κ.Ε. Πε­λο­πον­νή­σου.

Ώ­ρα 09:06

Το «ΜΕ­ΛΙ­ΓΑ­ΛΑΣ 30» Π.Σ. 1325 U­N­I­M­OG 2,5t (που βρί­σκε­ται στο Δώ­ριο, α­πό­στα­ση 6,5 χλμ α­πό την πυρ­κα­γιά) κα­τα­φθά­νει πρώ­το στην πε­ρι­ο­χή και ε­νη­με­ρώ­νει το κέν­τρο ό­τι έ­χει ο­πτι­κή ε­πα­φή με την πυρ­κα­γιά και ζη­τά ε­νι­σχύ­σεις. Ε­νη­με­ρώ­νον­ται τα ο­χή­μα­τα που βρί­σκον­ται κα­θο­δόν, ο «ΚΡΟ­ΝΟΣ ΚΑ­ΛΑ­ΜΑ­ΤΑΣ» και ο «Α­ΡΗΣ ΚΑ­ΛΑ­ΜΑ­ΤΑΣ» οι ο­ποί­οι κι­νούν­ται και αυ­τοί προς το συμ­βάν. Δί­νε­ται λε­πτο­με­ρής πε­ρι­γρα­φή στο κέν­τρο και ε­πι­χει­ρεί­ται ά­με­ση προ­σβο­λή. Ε­πί­σης ε­νη­με­ρώ­νει το «ΜΕ­ΛΙ­ΓΑ­ΛΑΣ Α-1» Π.Σ.2854 ΜΑΝ 1,5t για  τον τρό­πο ε­ξά­πλω­σης της πυρ­κα­γιάς το ο­ποί­ο και κα­τα­φθά­νει σε μι­κρό χρο­νι­κό δι­ά­στη­μα στην πυρ­κα­γιά με­τά το «ΜΕ­ΛΙ­ΓΑ­ΛΑΣ 30» .

Ώ­ρα 09:10

Γί­νε­ται προ­σπά­θεια α­πό το «ΜΕ­ΛΙ­ΓΑ­ΛΑΣ 30» Π.Σ.1325 U­N­I­M­OG 2,5ton που έ­χει κα­τα­φθά­σει πρώ­το στην πυρ­κα­γιά να προ­σεγ­γί­σει και να α­να­κό­ψει το βο­ρει­ο­δυ­τι­κό μέ­τω­πο της πυρ­κα­γιάς το ο­ποί­ο κα­τευ­θύ­νε­ται σε έ­να ποι­μνι­ο­στά­σιο.

Το «ΜΕ­ΛΙ­ΓΑ­ΛΑΣ Α-1» Π.Σ. 2854 M­AN 1,5t το­πο­θε­τεί­ται ε­πί του  δρό­μου που ο­δη­γεί στη Θέ­ση «Ρα­μο­βού­νι» (ά­γαλ­μα ΚΟ­ΛΟ­ΚΟ­ΤΡΩ­ΝΗ)  α­κρι­βώς α­πέ­ναν­τι α­πό το «ΜΕ­ΛΙ­ΓΑ­ΛΑΣ 30» Π.Σ.1325 U­N­I­M­OG 2,5ton  προ­σπα­θών­τας και αυ­τό να α­να­κό­ψει την ε­ξά­πλω­ση του νο­τι­ο­δυ­τι­κού με­τώ­που της πυρ­κα­γιάς.

Ώ­ρα 09:20

Στον τό­πο του συμ­βάν­τος κα­τα­φθά­νει ο «ΚΡΟ­ΝΟΣ» ΚΑ­ΛΑ­ΜΑ­ΤΑΣ με το ΚΗ­Η 2802 και ο «Α­ΡΗΣ ΚΑ­ΛΑ­ΜΑ­ΤΑΣ» με το Π.Σ.2290. Ο «Α­ΡΗΣ» Κα­λα­μά­τας αν­τι­λαμ­βά­νε­ται ό­τι η φω­τιά δεν μπο­ρεί να τε­θεί υ­πό έ­λεγ­χο με τις υ­πάρ­χου­σες δυ­νά­μεις, α­φού ο ά­νε­μος αλ­λά­ζει κα­τευ­θύν­σεις και η βλά­στη­ση εί­ναι πυ­κνή. Ζη­τά ε­νι­σχύ­σεις μέ­σω ΠΕ.Κ.Ε. Πε­λο­πον­νή­σου α­πό την Π.Υ. Γαρ­γα­λιά­νων , το Π.Κ. Κυ­πα­ρισ­σί­ας, το Π.Κ. Πύ­λου, την Π.Υ. Με­γα­λό­πο­λης, την Π.Υ. Τρί­πο­λης και κι­νη­το­ποι­εί την Πο­λι­τι­κή Προ­στα­σί­α και ε­φαρ­μό­ζει τα προ­βλε­πό­με­να του Σχε­δί­ου Δα­σο­πυ­ρό­σβε­σης.

Ώ­ρα 09:22

Ο Δι­οι­κη­τής της Π.Υ. Κα­λα­μά­τας δί­νει ά­με­σα εν­το­λή στον «ΚΡΟ­ΝΟ» Κα­λα­μά­τας να με­τα­βεί νο­τι­ο­α­να­το­λι­κά για να α­να­κό­ψει την ε­ξά­πλω­ση του με­τώ­που της πυρ­κα­γιάς μα­ζί με το «ΜΕ­ΛΙ­ΓΑ­ΛΑΣ Α-1» Π.Σ. 2854 M­AN 1,5t   και την προ­στα­σί­α του ποι­μνι­ο­στα­σί­ου που βρί­σκε­ται στο ση­μεί­ο αυ­τό. (βλέ­πε φω­το­γρα­φί­α 4)

Ο Δι­οι­κη­τής της Π.Υ. Κα­λα­μά­τας ζη­τά μέ­σω ΠΕ.Κ.Ε. τη συν­δρο­μή ε­να­ε­ρί­ων μέ­σων και τη συγ­κρό­τη­ση ο­μά­δας πε­ζο­πό­ρου α­πό την Π.Υ. Κα­λα­μά­τας .

Το ΠΕ.Κ.Ε Πε­λο­πον­νή­σου, ε­νη­με­ρώ­νει τον «Α­ΡΗ ΠΕ­ΛΟ­ΠΟΝ­ΝΗ­ΣΟΥ», για το αί­τη­μα των ε­νι­σχύ­σε­ων και λαμ­βά­νει εν­το­λή για κλή­ση ο­χη­μά­των Υ­πη­ρε­σι­ών ό­μο­ρων Νο­μών προς ε­νί­σχυ­ση .

Ώ­ρα 09:30

Στον τό­πο του συμ­βάν­τος κα­τα­φθά­νει το πε­ρι­πο­λι­κό ό­χη­μα «ΚΑ­ΛΑ­ΜΑ­ΤΑ 35» Π.Σ.975 S­T­E­Y­ER 5ton  η έ­ξο­δος α­πό την Π.Υ. Κα­λα­μά­τας «ΚΑ­ΛΑ­ΜΑ­ΤΑ Α-1» Π.Σ. 1253 U­N­I­M­OG 2,5ton και  ο «Α­ΧΕ­ΛΩ­ΟΣ ΚΑ­ΛΑ­ΜΑ­ΤΑΣ» Π.Σ. 3250 A­C­T­R­OS 10ton .

Ο Δι­οι­κη­τής της Π.Υ. Κα­λα­μά­τας το­πο­θε­τεί το «ΚΑ­ΛΑ­ΜΑ­ΤΑ Α-1» Π.Σ. 1253 U­N­I­M­OG 2,5ton  ε­πί του α­γρο­τι­κού δρό­μου που ο­δη­γεί α­πό την Θέ­ση «Ρα­μο­βού­νι»  προς την Τ.Κ. Μί­λα για προ­σβο­λή του με­τώ­που αυ­τής α­πό τα πλά­για και να α­πο­τρέ­ψει πι­θα­νή ε­ξά­πλω­ση αυ­τής, μέ­σω κη­λί­δω­σης, προς τα α­να­το­λι­κά. Ε­πί­σης δί­νει εν­το­λή στο Π.Σ.975 S­T­E­Y­ER 5ton να με­τα­βεί προς ε­νί­σχυ­ση του Π.Σ. 2854 και δυ­τι­κό­τε­ρα α­πό αυ­τό υ­πό τις δι­α­τα­γές του «ΚΡΟ­ΝΟΥ ΚΑ­ΛΑ­ΜΑ­ΤΑΣ».

Ο «Α­ΧΕ­ΛΩ­ΟΣ ΚΑ­ΛΑ­ΜΑ­ΤΑΣ» Π.Σ. 3250 A­C­T­R­OS 10ton παίρ­νει εν­το­λή να το­πο­θε­τη­θεί σε πλά­τω­μα ε­πί του κεν­τρι­κού δρό­μου που ο­δη­γεί προς το Ά­γαλ­μα του Κο­λο­κο­τρώ­νη κά­νον­τας πλή­ρω­ση τό­σο στο Π.Σ.975 ό­σο και στο Π.Σ.2854. Ώ­ρα 09:40

Στον τό­πο του συμ­βάν­τος κα­τα­φθά­νουν και το Π.Σ. 2939 A­T­E­GO 5ton της Π.Υ. Γαρ­γα­λιά­νων και του δί­νε­ται δι­α­τα­γή α­πό τον «Α­ΡΗ ΚΑ­ΛΑ­ΜΑ­ΤΑΣ» να με­τα­βεί ε­πί του κεν­τρι­κού δρό­μου που ο­δη­γεί στην Τ.Κ. Μί­λα για να προ­σβά­λει το τε­λευ­ταί­ο και α­να­το­λι­κό­τε­ρο μέ­τω­πο της πυρ­κα­γιάς.

Μί­α υ­δρο­φό­ρα του Δή­μου Κα­λα­μά­τας κα­τα­φθά­νει στο συμ­βάν και παίρ­νει εν­το­λή α­πό τον «Α­ΡΗ ΚΑ­ΛΑ­ΜΑ­ΤΑΣ» να κά­νει πλή­ρω­ση στα Π.Σ. 1325, στο  Π.Σ. 1253 και στο ΠΣ 2939  που ε­πι­χει­ρούν με τον «ΚΡΟ­ΝΟ ΚΑ­ΛΑ­ΜΑ­ΤΑΣ».

Κα­τό­πιν κα­τα­φθά­νει το Π.Σ. 3310 Λε­ω­φο­ρεί­ο I­V­E­CO T­H­E­S­IS με ο­μά­δα πε­ζο­πό­ρου α­πό την Π.Υ. Κα­λα­μά­τας. Ο«Α­ΡΗΣ ΚΑ­ΛΑ­ΜΑ­ΤΑΣ» ά­με­σα δί­νει εν­το­λή να με­τα­βεί μα­ζί με το Π.Σ. 2939 A­T­E­GO 5ton της Π.Υ. Γαρ­γα­λιά­νων ώ­στε να προ­ε­κτεί­νουν τις εγ­κα­τα­στά­σεις α­να­το­λι­κά τό­σο προς το Π.Σ. 2854 ό­σο και προς το Π.Σ. 975 και να α­να­κό­ψουν το τε­λευ­ταί­ο μέ­τω­πο προς τα δυ­τι­κά.

Στην πυρ­κα­γιά κα­τα­φθά­νει και πε­ρι­πο­λι­κό της ΕΛ.ΑΣ το ο­ποί­ο το­πο­θε­τεί­ται στην δι­α­σταύ­ρω­ση των δρό­μων τό­σο αυ­τού που ο­δη­γεί προς το ά­γαλ­μα του Κο­λο­κο­τρώ­νη στην «θέ­ση Ρα­μο­βού­νι» ό­σο και αυ­τού που ο­δη­γεί στηνΤ.Κ. Μί­λα δι­ευ­κο­λύ­νον­τας την κί­νη­ση των Πυ­ρο­σβε­στι­κών Ο­χη­μά­των.

Φά­ση 2η

Ώ­ρα 09:45

Η φω­τιά εί­ναι σε ε­ξέ­λι­ξη.

Ά­φι­ξη του Ε­πι­κε­φα­λής του Α­σκού­με­νου Ε­πι­τε­λεί­ου Ά­σκη­σης, (Δι­οι­κη­τή ΠΕ.ΠΥ. Δ. Πε­λο­πον­νή­σου). Α­να­λαμ­βά­νει ε­πι­κε­φα­λής της ό­λης ε­πι­χεί­ρη­σης.