Προτάσεις του Προέδρου του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας στο Διεθνές Φόρουμ κρουαζιέρας, στην Αρχαία Ολυμπία

maniatis dimitris3Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας συμμετείχε στο Διεθνές Συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στην Αρχαία Ολυμπία, 22-23 Μαΐου, με θέμα «Οικονομικές Επιπτώσεις της Κρουαζιέρας στους παράκτιους, νησιωτικούς και παραποτάμιους προορισμούς».

Το Φόρουμ αυτό αποτελεί συνέχεια του Πανευρωπαϊκού διαλόγου που εγκαινίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με τα ενδιαφερόμενα μέρη της βιομηχανίας της κρουαζιέρας και των τοπικών προορισμών στις 5 και 6 Μαρτίου 2015 στις Βρυξέλλες.

Η διοργάνωση έγινε από το Επιμελητήριο Ηλείας, σε συνεργασία με το Δίκτυο Νησιωτικών Επιμελητηρίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (INSULEUR) και με την ειδική συνεργασία της Ένωσης Μεσογειακών Επιμελητηρίων (ASCAME) και τον Επιμελητηριακό όμιλο Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών (ΕΟΑΕΝ).

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας έκανε επισημάνσεις για τα προβλήματα που εμποδίζουν την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στα ελληνικά λιμάνια και πρότεινε αυτά που ζητούν οι εταιρείες κρουαζιέρας από την ελληνική πολιτεία.

Να παρουσιάσει η χώρα ένα σχέδιο και χρονοδιάγραμμα αναβάθμισης των ελληνικών υποδομών.

Να υπάρξει σταθερό πλαίσιο (νομικό–οικονομικό) για την λειτουργία της κρουαζιέρας.

Να υπάρξει ένας μοναδικός κρατικός φορέας (οργανισμός) με τον οποίο θα συζητούν οι εταιρείες κρουαζιέρας για την επίλυση των προβλημάτων τους, διότι σήμερα οι συζητήσεις γίνονται με πέντε διαφορετικά υπουργεία.

Στα λιμάνια που υπάρχει αύξηση της κρουαζιέρας (όπως Σαντορίνη, Μύκονος, Ρόδος, κ.λπ.) είναι ανάγκη να καθιερωθούν χρονοθυρίδες (SLOTS) για την σωστή εξυπηρέτηση.

Το μεγάλο στοίχημα για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας είναι ποια λιμάνια ενδείκνυται γεωγραφικά να χρησιμοποιηθούν ως σημεία εκκίνησης και κατάληξης κρουαζιέρας, δηλαδή (home porting), διότι σήμερα τα περισσότερα κρουαζιερόπλοια κάνουν απλές προσεγγίσεις.

Τα οφέλη για την τοπική και κατ’ επέκταση για την εθνική οικονομία θα ήταν πολύ μεγαλύτερα αν οι εταιρείες επέλεγαν να χρησιμοποιήσουν τα λιμάνια της χώρας μας για home porting.

Είναι αναγκαίο να δημιουργηθεί ΦΟΡΕΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΛΙΜΕΝΩΝ του Νομού (με τη συμμετοχή φορέων), ο οποίος εκτός των άλλων θα δημιουργήσει ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ MARKETING που θα προωθεί τους προορισμούς των λιμανιών ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ – ΠΥΛΟΥ – ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ και ως προϊόν κρουαζιέρας στα διεθνή κέντρα αποφάσεων.

Πρέπει να κατανοήσουμε τις ιδιαιτερότητες της βιομηχανίας για να επιτύχουμε σταθερή παρουσία κρουαζιερόπλοιων TRANSIT, αλλά κυρίως να καθιερώσουμε την ΚΑΛΑΜΑΤΑ λιμάνι home porting στη Μεσόγειο.