Τα Ιερά ευαγγέλια περιγράφοντας τα Πάθη του Χριστού παρουσιάζουν πέρα από το πρόσωπο του πάσχοντος Κυρίου, πολλά άλλα πρόσωπα και χαρακτήρες που διαδραματίζουν κάποιο ρόλο στα γεγονότα. Ας δούμε μερικά:
Ο νέος με το σεντόνι στον κήπο (Μαρκ.14, 51-52): Όταν συνέλαβαν το Χριστό στον κήπο της Γεθσημανή ,ήταν εκεί και ένας νεαρός τυλιγμένος με ένα σεντόνι που παρακολουθούσε τα γεγονότα. Η περίεργη αμφίεση του και το νεαρό της ηλικίας του παρακίνησε κάποιους να θέλουν να του κάνουν κακό. Αυτός όμως άφησε το σεντόνι στα χέρια των διωκτών του κι έφυγε μες τη νύχτα γυμνός. Το περιστατικό διασώζει μόνο ο Ευαγγελιστής Μάρκος και πιθανόν να αναφέρεται στον εαυτό του, αφού ο Μυστικός Δείπνος έγινε στο σπίτι του. Ίσως να θέλησε κι αυτός να ακολουθήσει το Χριστό και να μην του το επέτρεψαν. Και με τον ενθουσιασμό της ηλικίας του να έβαλε πάνω του ένα σεντόνι κι όχι τα ρούχα του για να μην τον πάρουν είδηση οι γονείς του, κι έφυγε μες τη νύχτα. Θα πρέπει να ήταν τότε 14-15 ετών.
Ο δούλος που χαστούκισε το Χριστό (Ιωαν. 18, 22-23), : Κατά την παράδοση της εκκλησίας ο δούλος αυτός ήταν ο επί 38 χρόνια παράλυτος τον οποίο θεράπευσε ο Ιησούς στην κολυμβήθρα του Σιλωάμ. Μετά τη θεραπεία του έγινε δούλος στην αυλή του αρχιερέα Άννα. Για να αποδείξει πως είναι πιστός στον αρχιερέα και δεν έχει καμία σχέση με τον ευεργέτη του τον Ιησού, χαστουκίζει χωρίς αιτία τον Ιησού, χωρίς να λάβει τέτοια διαταγή και χωρίς να υπάρχει λόγος. Δεν είχε κανένα λόγο να βρίσκεται εκεί, κανένας δε θα πρόσεχε την απουσία του αντιθέτως όλοι θα δικαιολογούσαν ενδεχόμενη συμπάθεια του προς τον Ιησού. Μα ο δούλος νοιάζεται μόνο για το ψωμί του, μήπως σκεφτεί κάτι ο αρχιερέας, μήπως τον διώξει και πώς θα ζήσει. Η κίνηση του να χαστουκίσει τον Ιησού όσο κι αν φαίνεται αυθόρμητη και αψυχολόγητη είναι βαθιά υστερόβουλη και μελετημένη και κρύβει πανικό και κακία.
Οι γυναίκες της Ιερουσαλήμ (Λουκ. 23, 27-31): Η Σταύρωση του Ιησού είναι καθαρά αντρική υπόθεση . Οι γυναίκες είναι αμέτοχες. Όχι μόνο δε φωνάζουν «σταύρωσον», αλλά στέκονται στο δρόμο , κοιτάζουν την πομπή προς το Σταυρό και κλαίνε και θρηνούν το Χριστό σαν δικό τους άνθρωπο χτυπώντας τα στήθη τους, όπως συνήθιζαν να θρηνούν στην Ανατολή. Μια από αυτές , η Βερονίκη , σφουγγίζει με ένα μαντήλι το ματωμένο πρόσωπο του Χριστού και πάνω στο μαντήλι αποτυπώνεται η μορφή του. Ο Χριστός απευθυνόμενος στις γυναίκες τις παρακινεί να μην κλαίνε για αυτόν , αλλά για τους εαυτούς τους και τα παιδιά τους , γιατί σε λίγα χρόνια η Ιερουσαλήμ θα καταστραφεί.
Ο Ιωσήφ ο από Αριμαθαίας (Λουκ. 23,50-56): «ευσχήμων» βουλευτής, μέλος του Μεγάλου Συνεδρίου. Το Μέγα Συνέδριο αποτελείτο από 70 βουλευτές, πλούσιους και επιφανείς Ιουδαίους οι οποίοι είχαν οριστεί από το ιερατείο του ναού και τους Ρωμαίους να εκπροσωπούν τον υπόδουλο λαό. Είχαν και δικαστικά καθήκοντα ,κυρίως σε θέματα αστικού δικαίου αλλά και τήρησης του μωσαϊκού νόμου. Ο Ιωσήφ μειοψήφισε στη θανατική καταδίκη του Ιησού, παραχώρησε τον τάφο που είχε ετοιμάσει για τον εαυτό του για να ταφεί ο Χριστός και με τόλμη, ζήτησε άδεια από τον Πιλάτο να θάψει τον Ιησού. Τους καταδικασμένους σε θάνατο δεν τους έθαβαν, αλλά τους άφηναν για καιρό άταφους να τους φάνε τα άγρια πουλιά. Αφού έλαβε την άδεια από τον Πιλάτο επιμελήθηκε και την ταφή του Χριστού αγοράζοντας μύρα. Αυτός ο γενναίος άνθρωπος που ρίσκαρε, έδωσε περιουσιακά του στοιχεία φρόντισε τον νεκρό Ιησού, αξιώθηκε να κηρύξει την Ανάσταση του Χριστού κι είναι ο φωτιστής των Βρετανών.
Ο εκατόνταρχος (Ματθ.27,54): ο Ρωμαίος αξιωματικός Λογγίνος ήταν ο σταυρωτής του Ιησού, δηλαδή ο αξιωματικός που ήταν επικεφαλής του εκτελεστικού αποσπάσματος το οποίο σταύρωσε το Χριστό. Ήταν επίσης ο επικεφαλής των φρουρών του τάφου του Χριστού. Βλέποντας τα γεγονότα της σταύρωσης ομολόγησε πως ο Ιησούς είναι πράγματι Υιός του Θεού. Μετά την Ανάσταση λιποτάκτησε και κρύφτηκε στον Πόντο φοβούμενος για τη ζωή του. Τελικά τον βρήκαν και τον σκότωσαν ως Χριστιανό. Μάλιστα φιλοξένησε τους διώκτες του και τους παραδόθηκε το πρωί. Είναι άγιος της πίστης μας. Πέθανε όχι για τις ιδέες του ή τη λιποταξία του , αλλά ως μάρτυρας της Σταύρωσης και της Ανάστασης του Χριστού, ως επικεφαλής της κουστωδίας που μάταια φύλασσε τον τάφο, αφού ο Χριστός που είναι η ζωή θα αναστηθεί.