Στο… «κόκκινο» οι μεταφορές αγαθών

apergia fortigonΣε αδιέξοδο έχει περιέλθει ο κλάδος της διαμεταφοράς και των logistics, εξαιτίας της τραπεζικής αργίας, με στελέχη του να ζητούν άμεσες ενέργειες από την πολιτεία προκειμένου να απεγκλωβιστούν εκατοντάδες εμπορεύματα αλλά και οδηγοί φορτηγών οι οποίοι βρίσκονται σε ξένες χώρες και δεν έχουν ρευστό για να επιστρέψουν.

Η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος (ΣΥΝΔΔΕ&L) και το Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ) «κρούουν τον κώδωνα» του κινδύνου και ζητούν να δοθούν εγγυήσεις από την πολιτεία προκειμένου να «κινηθεί» η αγορά.

Προχθές το βράδυ ο υπουργός Οικονομίας Γ. Σταθάκης, σε ευρεία έκτακτη σύσκεψη με τη συμμετοχή όλων των συνδέσμων και ομοσπονδιών του κλάδου των μεταφορών, ζήτησε την κατάθεση προτάσεων προκειμένου η νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που θα καθορίζει τα έκτακτα μέτρα σε ό,τι αφορά τις τραπεζικές συναλλαγές, να είναι πιο ευέλικτη.

Λόγω δε της σοβαρότητας της κατάστασης, αφού η έλλειψη της ρευστότητας οδηγεί στο μηδέν τις εισαγωγές και σε μεγάλη συρρίκνωση τις εξαγωγές, ο ΣΥΝΔΔΕ&L παίρνει την πρωτοβουλία και συγκαλεί όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, και ει δυνατόν και εκπροσώπους της πολιτείας, σε ευρεία σύσκεψη η οποία θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 13 Ιουλίου, δεδομένης της σοβαρότητας της κατάστασης.

Προβλήματα
Ο πρόεδρος του ΣΥΝΔΔΕ&L, Βασίλης Μπαρμπαγιάννης, επισήμανε τα σοβαρά προβλήματα που αφορούν τη ρευστότητα στην αγορά εξαιτίας της επιβολής κεφαλαιακών ελέγχων και της μη δυνατότητας συναλλαγών με τις τράπεζες του εξωτερικού. Επίσης, τόνισε ότι ναυτιλιακές και αεροπορικές εταιρείες συναλλάσσονται πλέον μόνο με μετρητά. Ακόμη και οι εγγυητικές -απαραίτητες για την ομαλή διακίνηση των αγαθών- γίνονται αποδεκτές μόνο από ξένες τράπεζες, εκτός Ελλάδος.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ, Α. Κενανίδης, ανέφερε πως τα προβλήματα ξεκινούν από τον εφοδιασμό με πετρέλαιο, την αδυναμία πληρωμής των διοδίων και της αγοράς ακτοπλοϊκών εισητηρίων. Ενδεικτικά, αναφέρουν πως το κόστος για τα λειτουργικά έξοδα και μόνο ενός δρομολογίου μεταξύ Ελλάδας και Κεντρικής Ευρώπης κυμαίνονται από 4.000 μέχρι 5.000 ευρώ, ποσό που δεν δύναται να καταβάλει κανείς τοις μετρητοίς.

Παράλληλα, μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν δεκάδες οδηγοί φορτηγών οι οποίοι έχουν «εγκλωβιστεί» σε ξένες χώρες, καθώς δεν διαθέτουν ρευστό για να επιστρέψουν στη χώρα.