ΣΥΡΙΖΑ: «Να αποσυρθεί άμεσα η παράνομη και αυταρχική εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ. για την Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου»

ekpaideutikoiΝα α­πο­συρ­θεί ά­με­σα η πα­ρά­νο­μη και αυ­ταρ­χι­κή εγ­κύ­κλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ. για την Α­ξι­ο­λό­γη­ση του Εκ­παι­δευ­τι­κού Έρ­γου α­να­φέ­ρουν σε ε­ρώ­τη­ση κα­τέ­θε­σαν βου­λευ­τές του ΣΥΡΙΖΑ με­τα­ξύ των ο­ποί­ων και ο βου­λευ­τής Μεσ­ση­νί­ας Θα­νά­σης Πε­τρά­κος.

Α­κο­λου­θεί η ε­ρώ­τη­ση των βου­λευ­τών του  ΣΥΡΙΖΑ:

«Σε α­κό­μα μί­α δι­ο­λί­σθη­ση σε ε­πι­κίν­δυ­νες για τη δη­μο­κρα­τί­α και τη νο­μι­μό­τη­τα α­τρα­πούς προ­χώ­ρη­σε η η­γε­σί­α του Υ­πουρ­γεί­ου Παι­δεί­ας & Θρη­σκευ­μά­των, εκ­δί­δον­τας στις 24 Μαρ­τί­ου την εγ­κύ­κλιο Α.Π.: 44375/Γ1 με την ο­ποί­α, πα­ρα­κάμ­πτον­τας το υ­φι­στά­με­νο νο­μι­κό πλαί­σιο και με τη μέ­θο­δο του “εν­τέλ­λε­σθε”, υ­πο­χρε­ώ­νει ΠΑΡΑΝΟΜΑ τους δι­ευ­θυν­τές των σχο­λι­κών μο­νά­δων να προ­χω­ρή­σουν οι ί­διοι στη συγ­κρό­τη­ση ο­μά­δων ερ­γα­σί­ας για την ε­φαρ­μο­γή του θε­σμού της Α­ξι­ο­λό­γη­σης του Εκ­παι­δευ­τι­κού Έρ­γου (Α.Ε.Ε.).

Η ε­ξέ­λι­ξη αυ­τή α­πο­κα­λύ­πτει τον πα­νι­κό της μνη­μο­νια­κής συγ­κυ­βέρ­νη­σης με­τά το φιά­σκο της ε­φαρ­μο­γής του αν­τι­δρα­στι­κού θε­σμι­κού πλαι­σί­ου της Α.Ε.Ε. σε ό­λα τα ε­πί­πε­δα της εκ­παι­δευ­τι­κής ι­ε­ραρ­χί­ας. Η εκ­παι­δευ­τι­κή κοι­νό­τη­τα, πα­ρά το κλί­μα τρο­μο­κρά­τη­σης και εκ­φο­βι­σμού που με­θο­δευ­μέ­να καλ­λι­ερ­γεί­ται στο χώ­ρο της εκ­παί­δευ­σης τα τε­λευ­ταί­α χρό­νια, α­πέρ­ρι­ψε τα σχέ­δια της κυ­βέρ­νη­σης και υ­πέ­γρα­ψε κα­τά της α­ξι­ο­λό­γη­σης- χει­ρα­γώ­γη­σης στο συν­τρι­πτι­κό πο­σο­στό του 93% των εν ε­νερ­γεί­α εκ­παι­δευ­τι­κών.

Α­πο­τέ­λε­σμα της ο­μό­θυ­μης αν­τί­δρα­σης της εκ­παι­δευ­τι­κής κοι­νό­τη­τας ή­ταν να α­κυ­ρω­θούν τα “ε­πι­μορ­φω­τι­κά” σε­μι­νά­ρια για τους δι­ευ­θυν­τές των σχο­λι­κών μο­νά­δων, να ο­δη­γη­θούν σε φιά­σκο τα σε­μι­νά­ρια για τα στε­λέ­χη εκ­παί­δευ­σης και σύσ­σω­μοι οι εκ­παι­δευ­τι­κοί πα­νελ­λα­δι­κά, να αρ­νη­θούν να συγ­κρο­τή­σουν ο­μά­δες ερ­γα­σί­ας.

Σε α­πάν­τη­ση, το Υ.ΠΑΙ.Θ., δι­α­πι­στώ­νον­τας την α­πο­τυ­χί­α να ε­φαρ­μό­σει το -βα­σι­κό για την ε­φαρ­μο­γή και νο­μι­μο­ποί­η­ση των α­κραί­ων νε­ο­φι­λε­λεύ­θε­ρων και αν­τι­δρα­στι­κών πο­λι­τι­κών στο χώ­ρο της δη­μό­σιας εκ­παί­δευ­σης- ερ­γα­λεί­ο της “α­ξι­ο­λό­γη­σης”, δε δί­στα­σε να “ε­πι­στρα­τεύ­σει” α­κό­μα και τους Δι­ευ­θυν­τές των σχο­λι­κών μο­νά­δων χω­ρίς νο­μι­κά και η­θι­κά ε­ρεί­σμα­τα, α­πο­κα­λύ­πτον­τας για α­κό­μα μί­α φο­ρά το αυ­ταρ­χι­κό πρό­σω­πο της μνη­μο­νια­κής συγ­κυ­βέρ­νη­σης.

Μά­λι­στα, η προ­χει­ρό­τη­τα, οι σπα­σμω­δι­κές κι­νή­σεις και ο πα­νι­κός της κυ­βέρ­νη­σης να ε­πι­βά­λει την “α­ξι­ο­λό­γη­ση” με το “έ­τσι θέ­λω”, δι­α­πι­στώ­νε­ται α­πό το γε­γο­νός ό­τι στην εν λό­γω εγ­κύ­κλιο γί­νε­ται ε­πί­κλη­ση του άρθ. 39, παρ.15, ΦΕΚ 1340/2002 που ου­δε­μί­α σχέ­ση έ­χει με την α­ξι­ο­λό­γη­ση, αλ­λά α­φο­ρά την α­νά­θε­ση δι­δα­σκα­λί­ας μα­θη­μά­των και την κα­τα­νο­μή τμη­μά­των.

T­ην ί­δια στιγ­μή, το Υ­πουρ­γεί­ο Παι­δεί­ας και Θρη­σκευ­μά­των δα­πα­νά ε­κα­τομ­μύ­ρια ευ­ρώ για την «α­ξι­ο­λό­γη­ση» των εκ­παι­δευ­τι­κών. Συγ­κε­κρι­μέ­να, για την προ­ε­τοι­μα­σί­α της α­ξι­ο­λό­γη­σης των σχο­λι­κών μο­νά­δων πραγ­μα­το­ποι­ή­θη­κε ε­πι­μόρ­φω­ση των Δι­ευ­θυν­τών ό­λων των σχο­λι­κών μο­νά­δων της γε­νι­κής εκ­παί­δευ­σης της χώ­ρας. Για την υ­λο­ποί­η­σή της προ­βλέ­φθη­καν κον­δύ­λια μέ­σω ΕΣΠΑ ύ­ψους συ­νο­λι­κά 8.690.000 ευ­ρώ. Τα χρή­μα­τα αυ­τά κα­λύ­πτουν, με­τα­ξύ άλ­λων, α­μοι­βές, έ­ξο­δα με­τα­κί­νη­σης, κό­στος δι­α­μο­νής και δι­α­τρο­φής, α­να­λώ­σι­μα, κα­θώς και  α­μοι­βές α­νά αν­θρω­πο­μή­να των Σχο­λι­κών Συμ­βού­λων και των Δι­ευ­θυν­τών των σχο­λι­κών μο­νά­δων.

Ε­πει­δή η συγ­κε­κρι­μέ­νη εγ­κύ­κλιος εί­ναι προ­δή­λως πα­ρά­νο­μη και πα­ράλ­λη­λα δι­α­πι­στώ­νε­ται προ­σχη­μα­τι­κή ε­πί­κλη­ση ά­σχε­των δι­α­τά­ξε­ων για την αυ­ταρ­χι­κή ε­πι­βο­λή της βού­λη­σης της η­γε­σί­ας του Υ­πουρ­γεί­ου,

Ε­πει­δή κα­ταρ­γεί τη δη­μο­κρα­τι­κή λει­τουρ­γί­α του σχο­λεί­ου και πα­ρα­κάμ­πτει το ρό­λο των Συλ­λό­γων Δι­δα­σκόν­των και των ί­δι­ων των εκ­παι­δευ­τι­κών στα μεί­ζο­να εκ­παι­δευ­τι­κά θέ­μα­τα,

Ε­πει­δή η εκ­παι­δευ­τι­κή κοι­νό­τη­τα α­πέρ­ρι­ψε το θε­σμό της “α­ξι­ο­λό­γη­σης”, ό­πως τον σχε­δί­α­σε η συγ­κυ­βέρ­νη­ση, στη βά­ση του γε­γο­νό­τος ό­τι αυ­τή χρη­σι­μο­ποι­εί­ται ως πρό­σχη­μα με α­πώ­τε­ρο στό­χο την κα­τη­γο­ρι­ο­ποί­η­ση των σχο­λεί­ων, την α­ξι­ο­λό­γη­ση – χει­ρα­γώ­γη­ση των α­πο­λύ­σε­ων και τη δι­ά­λυ­ση του δη­μό­σιου σχο­λεί­ου,

Ε­πει­δή κα­μιά μορ­φή αυ­το­α­ξι­ο­λό­γη­σης δεν μπο­ρεί να προ­χω­ρή­σει χω­ρίς τη συ­ναί­νε­ση της εκ­παι­δευ­τι­κής κοι­νό­τη­τας και το δι­ά­λο­γο μα­ζί της,

Ε­πει­δή εί­ναι δι­ά­τρη­τες οι ε­πι­κίν­δυ­νες νε­ο­φι­λεύ­θε­ρες μνη­μο­νια­κές πο­λι­τι­κές που ε­πι­χει­ρή­θη­κε να εν­δυ­θούν το μαν­δύ­α της κοι­νω­νι­κής συ­ναί­νε­σης πί­σω α­πό το ε­φεύ­ρη­μα της δή­θεν “α­ξι­ο­λό­γη­σης” και του “ε­ξορ­θο­λο­γι­σμού” του δη­μο­σί­ου, αλ­λά συ­νάν­τη­σαν την σθε­να­ρή αν­τί­στα­ση της εκ­παι­δευ­τι­κής κοι­νό­τη­τας που δεν υ­πέ­κυ­ψε στις τα­κτι­κές του εκ­φο­βι­σμού και της τρο­μο­κρά­τη­σης,

Ε­πει­δή το λει­τούρ­γη­μα του εκ­παι­δευ­τι­κού βάλ­λε­ται α­πό την αυ­ταρ­χι­κή και πα­ρά­νο­μη ά­σκη­ση πο­λι­τι­κής σε μεί­ζο­να εκ­παι­δευ­τι­κά ζη­τή­μα­τα, ό­πως οι με­τα­τά­ξεις, η μη πραγ­μα­το­ποί­η­ση των με­τα­θέ­σε­ων, οι α­ναγ­κα­στι­κές με­τα­κι­νή­σεις εκ­παι­δευ­τι­κών υ­πό την α­πει­λή της α­πό­λυ­σης, οι δι­α­θε­σι­μό­τη­τες και α­πο­κο­ρύ­φω­μα ό­λων, οι πρό­σφα­τες α­πο­λύ­σεις εκ­παι­δευ­τι­κών πα­ρά τις πε­ρί του αν­τι­θέ­του δε­σμεύ­σεις και με­γα­λο­στο­μί­ες,

Ε­πει­δή ο χώ­ρος της δη­μό­σιας εκ­παί­δευ­σης έ­χει ή­δη πλη­γεί α­νε­πα­νόρ­θω­τα α­πό τις νε­ο­φι­λε­λεύ­θε­ρες μνη­μο­νια­κές πο­λι­τι­κές που έ­χουν υ­πο­βαθ­μί­σει το δη­μό­σιο σχο­λεί­ο, ό­πως με την υ­πο­στε­λέ­χω­ση των σχο­λι­κών μο­νά­δων, τις χι­λιά­δες χα­μέ­νες δι­δα­κτι­κές ώ­ρες, τις συγ­χω­νεύ­σεις σχο­λι­κών μο­νά­δων και τις συμ­πτύ­ξεις τμη­μά­των, το στοί­βαγ­μα υ­πε­ρά­ριθ­μων μα­θη­τών σε αί­θου­σες και την υ­πο­χρη­μα­το­δό­τη­ση των σχο­λι­κών ε­πι­τρο­πών,

ε­ρω­τά­ται ο κ. Υ­πουρ­γός:

Θα στα­μα­τή­σει ε­πι­τέ­λους να πα­ρα­νο­μεί,  εκ­δί­δον­τας δι­α­δο­χι­κές εγ­κυ­κλί­ους οι ο­ποί­ες έρ­χον­ται σε πλή­ρη αν­τί­θε­ση με το ι­σχύ­ον θε­σμι­κό πλαί­σιο;

Θα α­να­κα­λέ­σει τις πα­ρά­νο­μες εγ­κυ­κλί­ους, οι ο­ποί­ες έ­χουν εγ­κα­τα­στή­σει κλί­μα δι­χό­νοι­ας και αν­τι­πα­ρά­θε­σης μέ­σα στην ί­δια την εκ­παι­δευ­τι­κή κοι­νό­τη­τα;

Θα στα­μα­τή­σει η κα­τα­σπα­τά­λη­ση χρη­μά­των για το κα­τα­στρο­φι­κό έρ­γο της δή­θεν αυ­το­α­ξι­ο­λό­γη­σης, το ο­ποί­ο μά­λι­στα έ­χει α­πα­ξι­ω­θεί α­πό το σύ­νο­λο της εκ­παι­δευ­τι­κής κοι­νό­τη­τας;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Τάσος Κουράκης

Γιάννης Αμανατίδης

Τζένη Βαμβακά

Έφη Γεωργοπούλου- Σαλτάρη

Αϊχάν Καρά Γιουσούφ

Γιώργος Πάντζας

Παναγιώτα Δριτσέλη

Μαντάς Χρήστος

Φωτίου Θεανώ

Κανελλοπούλου Μαρία

Πετράκος Θανάσης