Το 2016 κλείνει ήδη μία εβδομάδα ζωής και οι καθημερινοί ρυθμοί αρχίζουν να επιβάλλονται μετά την εορταστική περίοδο. Στο πεδίο των εργοταξίων έχουμε την μεγάλη αντίστροφη μέτρηση στα έργα των αυτοκινητόδρομων και πλέον το μεγάλο ερώτημα που τίθεται είναι αν θα είναι τελικά φέτος η χρονιά τους.
Μετά από πολλά χρόνια με σκαμπανεβάσματα και αλλαγές από την αισιοδοξία στην μιζέρια, φαίνεται πως σχεδόν 9 χρόνια μετά την έναρξη των έργων φέτος θα δούμε νέα χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομων να παραδίδονται.
Αυτό που προξενεί εντύπωση σήμερα είναι η χρονική σειρά με την οποία τα έργα θα ολοκληρωθούν καθώς όπως φαίνεται θα πάμε σε σειρά καθυστερήσεων.
Στα στάνταρ της χρονιάς η ολοκλήρωση του κλάδου Λεύκτρο-Σπάρτη που μέχρι το καλοκαίρι θα δοθεί στην κυκλοφορία. Με μήκος 47,5χλμ αναμένεται να μεταμορφώσει τις οδικές μεταφορές της Νότιο-Ανατολικής Πελοποννήσου.
Ακόμα ένα “φαβορί” είναι το τμήμα Κόρινθος-Κιάτο που “λιβανίζεται” εδώ και μήνες χωρίς να δίδεται στην κυκλοφορία. Πληροφορίες από το περιβάλλον του Υπουργείου μιλούν για σύντομη περίοδο αναμονής πριν το δούμε να παραδίδεται.
Από κει και έπειτα περιβάλλεται από ένα “μυστήριο”. Στην Ιόνια Οδό σχεδόν όλο το νότιο τμήμα από το Μεσολόγγι μέχρι και μετά την Αμφιλοχία είναι σχεδόν ολοκληρωμένο αλλά μία απαλλοτρίωση κολλάει την παράδοση του τμήματος που θα απελευθερώσει παραπάνω από το μισό άξονα.
Ο Μάρτιος του 2017 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα φέρει και κάποιες καθυστερήσεις μαζί του. Στα σίγουρα θα έχουμε μεταγενέστερη λειτουργία στις δύο μεγάλες σήραγγες της Δυτικής Ελλάδας Κλόκοβα (2,9χλμ) και Παναγοπούλα (4,5χλμ) που θα πρέπει να “ιδρώσουν” για να λειτουργήσουν εντός του 2017.
Μυστήριο καλύπτει τα έργα για την παράκαμψη Τεμπών και Πλαταμώνα. Τον Μάρτιο του 2014 σε μία επίσκεψη φιέστα είχε ανακοινωθεί η ολοκλήρωση τον Αύγουστο του …2015. Τώρα σύμφωνα με μετριοπαθείς εκτιμήσεις η λειτουργία του τμήματος όλο και μακραίνει χρονικά καθώς τοποθετείται το 2017. Εξηγήσεις δεν έχουν δοθεί για αυτές τις χρονικές γκέλες.
Μέχρι τον Μάρτιο του 2017 αναμένεται η πλήρης ολοκλήρωση στον Ε65 (εκτός συγκλονιστικού απροόπτου), του βόρειου τμήματος της Ιόνιας Οδού, όλων των εκκρεμοτήτων στον Μορέα και σχεδόν όλου του υπόλοιπου έργου στην Ολυμπία Οδό με 2-3 τοπικές παρακάμψεις.
Όλα αυτά μέχρι να αποσαφηνιστούν τα χρονοδιαγράμματα που μέχρι τώρα έχουν χάσει εντελώς το νόημα τους και ας υπάρχουν ως μέρος μίας σύμβασης.
ypodomes.com